Spring naar bijdragen

Kenmerken van een prostituee


Aanbevolen berichten

Portret van een Prostituee of "Zit jij in een bordeel?"

Regelmatig hoor ik mensen zeggen dat Babylon de Grote een persoon is of een bepaalde organisatie. (regering, stad of religie) Sommigen zeggen dat het de Rooms-Katholieke Kerk is. (daar ben ik het niet mee eens.) Anderen beweren dat het een abstracte zonde of karaktertrek is. De komende dagen wil ik de kenmerken van de Hoer zoals beschreven in de bijbel eens belichten.

Ik heb al enkele correcte uiteenzettingen gezien, maar ik wil proberen het iets eenvoudiger uit te leggen. Dit is immers een moeilijk onderwerp.

Liefdevolle waarschuwing: Deze uiteenzetting is voor een ieder die de bijbel als God's woord en hoogste autoriteit aanvaardt. 2 Timoth 3:16 (ik wil niet dat jij je tijd verspilt en ik wil ook mijn tijd niet verspillen)

1 Hoezo prostitutie?

We kunnen meerdere verzen in de bijbel vinden waar prostitutie als beeldspraak wordt gebruikt. Ex 34:12-16, Jes 1:12, Jer 3:6-10, Ezech 16:15-21, Jak 4:4

Het verwijst naar valse aanbidding in breuk met het verbond dat JHWH sloot met het volk "Israel" na de bevrijding uit Egypte. (ook wel Mozaisch Verbond genoemd)

Jer 2:1-3 en 17-21, Jozua 24:22

Met het volk "Israel" wordt bedoeld het nageslacht van Jakob (Israel genoemd), de kleinzoon van Abraham met wie JHWH (Ex 6 vers 2-4) eerder een verbond sloot. (Abramitisch verbond, Genesis 22:18) Het verbond met of de belofte aan Abraham slaat weer terug op de profetie die Adam en Eva hoorden in Genesis 3:15.

Het is belangrijk Gen 3:15 te lezen en te beseffen dat deze profetie oorlog betekent. Die oorlog begon al voor er andere "goden" werden aanbeden dan de Ware God. Die oorlog werd verklaard toen er nog maar 2 mensen waren, iedereen 1 taal sprak en er maar 1 geloof was. (er is immers ook maar 1 God en 1 mensenfamilie)

Deze oorlog woedt nog steeds vandaag. De oorlog is wereldwijd en raakt alle mensen op aarde direct of indirect. Het eerste slachtoffer van de oorlog tussen die 2 zaden was Abel. Maar daar komen we later op terug. Voor nu is het belangrijk te onthouden dat 1 partij in deze oorlog; de Slang en zijn zaad duiden op Satan en mensen die hem volgen. (Openbaring 12:9, Ezech 28:13-17)

Babylon de Grote is ook betrokken bij deze oude "originele" oorlog, je kunt wel raden voor welke kant ze werkt.

2 Signalement

A Haar naam, Babylon. De oude stad Babylon is gekoppeld aan de mislukte bouw van de toren van Babel. Gen 11:2-9 Dat was een project tegen God's wens gestart door een man die voorop liep met tegen God rebelleren. Gen 10:8-10 Deze man, die ook de stichter van de stad Nineveh is, werd na zijn dood door volgelingen tot "god" verheven en als een god aanbeden. Wat natuurlijk een leugen is: Prediker 9:5

(Hoe denkt God over mensen die niet tot God maar tot mensen bidden: Jes 42:8, Ex 20:50)

Babel betekent verwarring, Bab-ilu zoals de bewoners hun stad later gingen noemen,

betekent "Poort van God". Vanuit Babel werden de mensen die faalden de toren te bouwen verdeeld en verstrooid in talen, volken en natiën. Hun gebruiken en (valse) aanbidding namen ze mee naar alle hoeken van de aarde. (daarom zijn symbolen zo belangrijk in vele religies)

Babylon staat bekend om haar intensieve (valse) religieuze activiteit die meerdere wereldmachten en religies heeft beinvloed. De goden veranderden simpelweg van naam.

Er is meer over Babel/Babylon te zeggen maar het belangrijkste is dat dit een begin en centrum was van valse religie en de vele valse leringen die daarbij horen.

In vrijwel alle religie's uit de oudheid en onze tijd kun je Babylonische invloed of symboliek terugvinden. (hoe denk je dat de Ware God dat vindt?)

B De hoer zit op vele wateren. Dat betekent dat ze macht of invloed heeft op vele mensen. In de bijbel wordt met wateren of de zee vaak mensen bedoeld. Op 17:15, Jes 57:20 In dit geval betreft het vrijwel de hele aarde; haar invloed is zeer groot. Op 19:2

Dit betekent dat de hoer niet zomaar een religie of nationale organisatie is. Openbaring zegt dat ze op meerdere volken, talen, natiën zit en dat ze de aarde verderft. We kunnen dus niet 1 stad, land, religie of organisatie aanwijzen. Openbaring zegt ook dat ze een koninkrijk over de koningen der aarde heeft. Ze is dus niet zomaar een land of nationale regering. Het is wel een wereldrijk, omdat ze boven koningen staat of invloed heeft op koningen.

C Dronken van bloed der heiligen. Dat toont dat ze vijandig is tegen God's dienaren en vijandig tegen de ware aanbidding net als het oude Babylon was. Ze is ook tegen de getuigen van Jezus, en dat sluit de letterlijke stad Babylon en ook het oude Babylonische Rijk uit.

Vervolging tegen christenen kunnen we ook niet alleen toeschrijven aan de Joden of Romeinen want dat is nooit gestopt tot op de dag van vandaag.(wees blij dat de Inquisitie ver achter ons ligt)

Ook is zeker dat de hoer niet slechts een beetje geweldadig is omdat ze in verband wordt gebracht met allen die zijn geslacht op aarde. Op 18:24 (merk jij ook dat steeds vaker wordt gezegd dat geloof de oorzaak van alle oorlog of narigheid is?)

Morgen verder, ik moet vanavond ergens zijn.

Prettig 14 Nisan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht:

Ik ben benieuwd wat nu gezegd gaat worden in Bijbelstudie over de kenmerken van prostitués.

Wat schets mijn verbazing nu het gaat over de grote van babylon die hier wordt beschreven?

viewtopic.php?p=1140614#p1140614

Dit verwarrende verhaal vol met tekstaanwijzingen, waarvan je de inhoud zelf moet nazoeken voor je de inhoud kunt lezen en vol met persoonlijke associaties is niet te lezen door mensen, die niet uren ervoor willen uittrekken omdat ze zelf alles op moeten zoeken en op een rijtje te zettten.

Ik zou graag de teksten zien en de directe reden waarom dit allemaal te maken heeft met de kenmerken van een prostitué oftewel hoer.

Of dat nu de hoer van Babylon is of niet en waarom die kenmerken hier van toepassing zouden moeten zijn.

Lees hier de kenmerken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoer

In overdrachtelijke zin zichzelf prostitueren:

De eigen lichaamlijke en/of geestelijke integriteit verkopen, letterlijk of figuurlijk met het doel er beter van te worden.

Soms is uit (gedachte) noodzaak, soms uit ijdelheid en andere redenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Babylon staat bekend om haar intensieve (valse) religieuze activiteit die meerdere wereldmachten en religies heeft beinvloed. De goden veranderden simpelweg van naam.

Ik dacht dat Babylon juist bekend stond als stad/staat waar de Joden flink beïnvloed werden voor hun 'oog om oog' basis voor veel van hun wetten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry Maria, het spijt mij dat ik je teleurstel met de titel. Ik waardeer het wel dat je eerlijk zegt wat je denkt:

Dit verwarrende verhaal vol met tekstaanwijzingen, waarvan je de inhoud zelf moet nazoeken voor je de inhoud kunt lezen en vol met persoonlijke associaties is niet te lezen door mensen, die niet uren ervoor willen uittrekken omdat ze zelf alles op moeten zoeken en op een rijtje te zettten.

Dat is nou juist de reden dat ik het zo neerzet. Dit is niet voor de massa, maar voor de zoekenden. Wie niet zelf wil nazoeken zal nooit iets van waarde vinden en meestal bedrogen worden. Zo is het met handel, politiek, religie en alles in het leven.

Nogmaals excuses voor de titel. Prettig 14 Nisan,

'Nerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is nou juist de reden dat ik het zo neerzet. Dit is niet voor de massa, maar voor de zoekenden.

Was het dan niet je bedoeling dan een essay te schrijven over hoe je er zelf over denkt en waarvan je denkt dat anderen iets aan kunnen hebben?

Dan heb ik het verkeert begrepen.

Dan schrijf je dit hele epistel, met de belofte van nog meer, alleen als studie opdracht?

Dat moet korter kunnen lijkt me.

Overigens; de beste manier leergierigheid de kop in te drukken en om desinteresse te scheppen is mensen te overvoeren met niet te begrijpen en dus niet te verwerken hoeveelheden gegevens en opdrachten.

Wie niet zelf wil nazoeken zal nooit iets van waarde vinden en meestal bedrogen worden. Zo is het met handel, politiek, religie en alles in het leven.

De meeste waardevolle dingen in mijn leven heb ik aangereikt gekregen.

Zelf zoeken doe je meestal gericht, als je al nieuwsgierig bent.

Jammer genoeg vaak met oogkleppen en een meestal al een gekleurde bril.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Portret van een Prostituee of "Zit jij in een bordeel?" vervolg van 1e post

De komende dagen wil ik de kenmerken van de Hoer zoals beschreven in de bijbel eens belichten. (zie 1e post van dit topic)

Liefdevolle waarschuwing: Deze uiteenzetting is voor een ieder die de bijbel als God's woord en hoogste autoriteit aanvaardt. 2 Timoth 3:16 (ik wil niet dat jij je tijd verspilt en ik wil ook mijn tijd niet verspillen)

Voor wie het even niet kon vinden of vergeten was waar de bijbelprofetie staat:

het gaat hier voornamelijk om Openbaring hoofdstuk 17 en 18. Ook in hoofdstuk 14,16 en 19 staan een paar verzen.

(vervolg van Signalement)

D Bedrijft hoererij met de koningen der aarde. Op 17:2

Haar vals religieuze aanbidding is over de hele aarde verspreid, maar dat is niet alles. Ze bedrijft ook hoererij met de regeerders, net zoals het oude Israel* en Juda* zich schuldig maakten aan politiek overspel door militaire hulp bij Syrie en Egypte te zoeken. Jes 7:1-6, Jes 31:1-9, Ezech 23:1-10 (*10stammenrijk en 2-stammenrijk)

Babylon is altijd betrokken geweest bij politieke en militaire aangelegenheden. Ze heeft altijd haar invloed aangewend en haar diensten verkocht. Net als een hoer is ze altijd van de ene klant naar de andere gegaan, wie er op het moment maar aan de macht was die kreeg haar aandacht.

In alle tijden en alle delen van de wereld is (valse) religie altijd verweven met politiek en oorlog. Ze steunt niet op God die onpartijdig is(Hand 10:34,35) maar steunt altijd op aardse machthebbers en hun legers. Degene die haar rijkdom en macht brengen, die steunt ze en bezorgt ze stemmen of gewillig kanonnenvoer.

En net zoals de afgodenaanbidders in en rondom het oude Israel hun kinderen offerden en misbruikten in hun riten biedt de grote hoer graag haar volgelingen aan. Tot op de dag van vandaag.

Babylon verhoert zelfs haar eigen kinderen.

Voorbeelden: de (kinder)kruistochten, "christelijk" aansporen van soldaten in WW1 en WW2 en vrijwel alle oorlogen daarvoor, heulen met Hitler, jihad extremisme in Midden-Oosten, Japanse Shinto keizerverering tijdens WO2, rol van kerken in Yugoslavië, Rwanda, Argentinië, Spanje en N-ierland, Rohingya-genocide in Birma door extremistische boeddhisten, Hindu extremisme in India, Boko Haram in Nigeria, mensen als Baruch Goldstein en als je Nederlands burger bent...

...vergeet nooit de genocide die Willem van Oranje heeft verijdeld:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_van_Oranje#Raadsman_van_Filips_II_.281555-1559.29

Tenzij je onder een steen leeft ken je het smeulende sentiment in de wereld tegen religie.

Gaat uit van haar...

Morgen verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Babylon de Grote is het wereldrijk van valse religie. Ze pleegt geestelijke prostitutie met ALLE wereldheersers. Je hoeft niet ver te kijken, maar verreweg de meeste religies hebben banden met plaatselijke, landelijke of wereldlijke machthebbers of politieke partijen. Ze zitten zelfs in de politiek. Ze zijn dus een deel van satan's wereld, terwijl Jezus had gezegd dat zijn discipelen "geen deel van de wereld zouden zijn" (Johannes 17).

Het Vaticaan is een religieuze/politieke staat, die door een fascist, Mussolini, mede leven werd ingeblazen. In erkenning van haar wereldse positie, bezocht Obama het Vaticaan nog recentelijk.

Een hoer, ja zeker maar het is maar een deel van BdG, wel een heel prominent deel!

In Openbaring 17:3-5 wordt Babylon de Grote beschreven als een in purper en scharlaken getooide, rijkversierde vrouw, die op een scharlakengekleurd wild beest met zeven koppen en tien horens zit. Op haar voorhoofd staat een naam geschreven, „een mysterie: ’Babylon de Grote, de moeder van de hoeren en van de walgelijkheden der aarde’â€. Ze wordt ook afgeschilderd als een vrouw die gezeten is op „vele waterenâ€, die een afbeelding zijn van „volken en scharen en natiën en talenâ€. — Opb 17:1-15.

Maar de ouwe hoer zal binnenkort door haar vrijers zelf worden vernietigd, hoe paradoxaal.

De ware God zal de wereldse machthebbers in hun hart geven valse religie totaal te vernietigen.........

(Openbaring 17:16-18) . . .En de tien hoorns (10=aardse volledigheid, dus alle machthebbers op aarde) die gij gezien hebt, en het wilde beest, die zullen de hoer haten en zullen haar woest en naakt maken, en ze zullen haar vleesdelen opeten en zullen haar geheel met vuur verbranden. 17 Want God heeft [het] hun in het hart gegeven zijn gedachte uit te voeren, ja, [hun] ene gedachte uit te voeren door hun koninkrijk aan het wilde beest te geven, totdat de woorden van God volbracht zullen zijn. 18 En de vrouw die gij gezien hebt, betekent de grote stad, die een koninkrijk over de koningen der aarde heeft.â€

BdG heeft niets in de gaten, ze baadt in haar weelde maar de ware God heeft haar vernietiging al aangezegd en ze gaat haar ondergang tegemoet .........

(Openbaring 18:7, 8) . . .Want in haar hart blijft ze zeggen: ’Ik zit als koningin, en ik ben geen weduwe, en ik zal nooit rouw zien.’ 8 Daarom zullen op één dag haar plagen komen, dood en rouw en hongersnood, en ze zal geheel verbrand worden met vuur, want Jehovah God, die haar heeft geoordeeld, is sterk.

Dus....(Openbaring 18:4, 5) . . .„Gaat uit van haar, mijn volk, indien GIJ niet met haar in haar zonden wilt delen, en indien GIJ geen deel van haar plagen wilt ontvangen. 5 Want haar zonden hebben zich helemaal tot aan de hemel opgehoopt, en God heeft zich haar ongerechtigheden te binnen gebracht. 

fijne dag

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je hoeft niet ver te kijken, maar verreweg de meeste religies hebben banden met plaatselijke, landelijke of wereldlijke machthebbers of politieke partijen. Ze zitten zelfs in de politiek. Ze zijn dus een deel van satan's wereld, terwijl Jezus had gezegd dat zijn discipelen "geen deel van de wereld zouden zijn" (Johannes 17).

Tit.2:7 e.v. Betoon uzelven in alles een voorbeeld van goede werken, betoon in de leer onvervalstheid, deftigheid, oprechtheid; Het woord gezond en onverwerpelijk, opdat degene, die daartegen is, beschaamd worde, en niets kwaads hebbe van ulieden te zeggen.

Vermaan den dienstknechten, dat zij hun eigen heren onderdanig zijn, dat zij in alles welbehagelijk zijn, niet tegensprekende; Niet onttrekkende, maar alle goede trouw bewijzende; opdat zij de leer van God, onzen Zaligmaker, in alles mogen versieren. Waartoe de zaligmakende genade Gods verschenen is.

Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen; En onderwijst ons, dat wij, de goddeloosheid en de wereldse begeerlijkheden verzakende, matig en rechtvaardig, en godzalig leven zouden in deze tegenwoordige wereld;

Verwachtende de zalige hoop en verschijning der heerlijkheid van den groten God en onzen Zaligmaker Jezus Christus; Die Zichzelven voor ons gegeven heeft, opdat Hij ons zou verlossen van alle ongerechtigheid, en Zichzelven een eigen volk zou reinigen, ijverig in goede werken.

Spreek dit, en vermaan, en bestraf met allen ernst. Dat niemand u verachte.

Vermaan hen, dat zij aan de overheden en machten onderdanig zijn, dat zij hun gehoorzaam zijn, dat zij tot alle goed werk bereid zijn; Dat zij niemand lasteren, geen vechters zijn, maar bescheiden zijn, alle zachtmoedigheid bewijzende jegens alle mensen.

Want ook wij waren eertijds onwijs, ongehoorzaam, dwalende, menigerlei begeerlijkheden en wellusten dienende, in boosheid en nijdigheid levende, hatelijk zijnde, en elkander hatende. Maar wanneer de goedertierenheid van God, onzen Zaligmaker, en Zijn liefde tot de mensen verschenen is, Heeft Hij ons zalig gemaakt, niet uit de werken der rechtvaardigheid, die wij gedaan hadden, maar naar Zijn barmhartigheid, door het bad der wedergeboorte en vernieuwing des Heiligen Geestes;

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het Nieuwe Testament is veel geschreven vanuit de griekse cultuur, die in het hele Midden OOsten zijn invloed heeft gehad.

Veel van wat wij lezen in de Bijbel vindt zijn oorsprong in Babylonië, het land tussen (Eufraat en de Tigris) gelegen in het nu meer bekende Irak.

Israel was rond 600 jaar voor christus een onderdeel van het Babylonische Rijk.

Daarvoor ondervond het de sterke invloed van de Egyptische cultuur.

Veel van deze egyptische cultuur en religie en die van Babylon eerder, is van invloed op het leven en denken van de joden, rond de jaartelling.

Zo ook de verhalen en het geloof in de verschillende Goden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stier_(rund)

Omdat een stier een imposant dier is, meestal de ene bevruchter van een kudde, wordt hij in sommige culturen vereerd als symbool van mannelijke kracht en vruchtbaarheid, en is hij verbonden met verschillende goden:

De Fenicische hoofdgod El was een stiergod.

De stier is het symbool van de Hittitische god Teshub.

(http://nl.wikipedia.org/wiki/Hettitisch_Middenrijk Hettitisch_Middenrijk, klein Azië tot aan Kanaan)

De stier die gewijd is aan de hindoeïstische god Shiva heet Nandi.

De Egyptische god Apis wordt afgebeeld met een hoofd van een stier.

Aatxe is in de Baskische mythologie een geest in de vorm van een rode stier.

Stier (Taurus in het Latijn) is een sterrenbeeld.

Op Kreta leefde volgens de mythologie de gevreesde Minotaurus, half stier, half man.

Het Gouden kalf was ook een stierkalf.

De Griekse god Zeus veranderde zichzelf in een stier om de mooie Europa te verleiden.

Ethiopië kent een vleesetende stier.

De Taurus in Anatolië heet zo omdat in dit gebergte de nomaden rondtrokken met hun kudden runderen waaronder een stier.

In de Indiase Rig Veda wordt de stierenkracht van een godheid bezongen.

Overige:

Europa op de stier is een bekend motief in de beeldende kunst.

In matriarchale samenlevingen zoals het Oude Egypte, Kreta, Anatolië, werden stieren geofferd aan de Moedergodin.

In de Griekse mythologie is stierenbloed, het bloed van een stier, een dodelijk gif. In werkelijkheid is het bloed van het mannelijke rund niet giftig.

In het Oude Testament worden offers van een stier, of een jonge stier, in de Statenvertaling "var" genoemd. Ook daar speelt stierenbloed een rol in de rite[1].

De hoer van Babylon is Europa, de geliefde van Zeus, die zich had veranderd in een stier het symbool van mannelijkhied en viriliteit.

http://www.grieksegids.nl/mythologie/europa.php

Europa was in de Griekse mythologie de dochter van de koning van het rijke Sidon of Tyrus. Zij speelde met haar vriendinnen op het strand en werd door Zeus, die ter plaatse verliefd op haar was geworden, in de gedaante van een stier benaderd. Europa werd vertederd door de stier en ging op zijn rug zitten. Vervolgens sprong de stier in zee en ontvoerde haar naar Kreta.

http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=729

Tyrus en Sidon

Twee antieke steden in Libanon.

...

In de zesde eeuw voor Christus worden Tyrus en Sidon veroverd door Nebukadnezar III en komen zo onder Babylonisch bewind. Sidon is gemakkelijker te veroveren dan Tyrus.

Na de val van Babylonië, komen de havensteden onder Perzische heerschappij. Dit betekent een bloeitijd.

Na de Perzen nemen de Grieken het in de vierde eeuw voor Chr. over.

Alexander de Grote verovert Tyrus en Sidon.

Beide steden komen voor in de Bijbel Volgens de Bijbel worden de steden door God vervloekt.

Joden zouden in de beide plaatsen van oudsher als minderwaardig zijn beschouwd.

Volgens sommige bijbelgedeelten willen de steden Israël verdelgen.

Tyrus en Sidon stonden dus lange tijd onder Babylonisch bewind en zodoende ook de cultuur en religie.

Europa bereed en volgde de stier, de oppergod Zeus, met zijn belangrijkste goden goddelijke nakomelingen.

320px-Europa_auf_dem_Stier.jpg

stamboom%20Griekse%20goden.gif

images?q=tbn:ANd9GcTqZeb09moGaH2JdS4YPhkF6RgPN1bwkGKlcJW4-zVXXrrtjT0ttA

Ook al eerder bekend in Egypte met verschillende koppen en andere benamingen.

http://www.dick.wursten.be/europa.htm#mythe

1.1 Europa is een mythe

Dat de naam Europa is geplakt op een 'deel van de wereld', hebben we aan de Grieken te danken. In één van hun typische mythen, vertellen zij het verhaal van Europa, de dochter van koning Agenoor van Phoenicië, die door Zeus ontvoerd wordt. In een droom ziet zij Azië (gepersonifieerd als vrouw) worstelen met een vreemde vrouw; zij vechten om haar en Azië verliest: Europa wordt haar ontnomen.

De godin Europa staat nu symbool voor de EU

euro.gif

Het griekse 2 euro stuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Altijd mooi hoe wij christenen zo lekker kunnen speculeren over de 'Hoer van Babylon'. En vaak past die hoer heel mooi op een andere groep die ons niet zo aanstaat. Zelf ben ik meer een 'Augustiniaan': Augustinus maakte onderscheid tussen twee steden: de stad van God en de stad van mensen. Die laatste is een soort van geestelijke toren van Babylon: de mens probeert het zelf, probeert zich zonder God te redden. De hoer is de cultuur die oproept tot hersenloos genieten. 'Laten we eten en drinken, want morgen zullen we sterven!' Het is de gezindheid waarvan Jezus zei dat die in de laatste dagen zou heersen. Alcohol en drugs, vrije seks, #yolo en onbeperkte vrijheid voor iedereen. Dat is de hoer waar wij tegen strijden, die ons keer op keer verleidt. De apostel zegt: de begeerte baart de zonde, de zonde baart de dood. Onze begeerte wordt dagelijks gestimuleerd en aangewakkerd. Ga uit van haar!

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Openbaring 17:3-5 wordt Babylon de Grote beschreven als een in purper en scharlaken getooide, rijkversierde vrouw, die op een scharlakengekleurd wild beest met zeven koppen en tien horens zit. Op haar voorhoofd staat een naam geschreven, „een mysterie: ’Babylon de Grote, de moeder van de hoeren en van de walgelijkheden der aarde’â€. Ze wordt ook afgeschilderd als een vrouw die gezeten is op „vele waterenâ€, die een afbeelding zijn van „volken en scharen en natiën en talenâ€. — Opb 17:1-15.

Oh ja... deze was ik nog vergeten.

Een koningsdochter uit purperland

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fenici%C3%AB

Vanwege fonetische gelijkluidendheid werd het Griekse woord φοῖνιξ (phoînix) synoniem, door de betrokkenheid van dit volk met de bekende purperkleurstof (Tyrisch purper) (vgl. Feniks) omwille van de vangst en verwerking van purperslakken. De Feniciërs stonden voor hun vele schakeringen in lichtere purperverven bekend. Vandaar de Griekse naam purperland.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Portret van een Prostituee of "Zit jij in een bordeel?" vervolg van 1e post

De komende dagen wil ik de kenmerken van Babylon de grote Hoer zoals beschreven in de bijbel eens belichten. (zie 1e post van dit topic)

(vervolg van Signalement)

Er zit toch een aspect aan haar hoererij dat overeenkomt met letterlijke(fysieke) prostitutie: Babylon verkoopt wat, Babylon drijft handel. Babylon heeft naast de koningen der aarde ook betrekkingen met de kooplieden der aarde. De hoer bedrijft niet alleen politiek maar ook handel. En niet een klein beetje ook.

E: Schaamteloze Weelde (Op 18:3)

Openbaring zegt dat de hoer rijk is gekleed en versierd met goud en edelstenen. Op 17:4.

Ook zijn de koningen en kooplieden rijk door haar geworden. In Openbaring 18:3 staat een overduidelijke uitdrukking: schaamteloze weelde.

Recent voorbeeld: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/26/paus-franciscus-besluit-duitse-luxe-bisschop-te-vervangen/

Of deze: http://www.bbc.com/news/world-europe-17622820

Of deze: http://www.nytimes.com/2010/12/30/arts/design/30mecca.html?pagewanted=all&_r=0

En deze: http://www.bloomberg.com/news/2012-05-24/vatican-bank-chief-ousted-after-money-laundering-scandal.html

Of dit: http://www.huffingtonpost.co.uk/2013/06/28/vatican-official-nunzio-scarano-italy-money-laundering-_n_3514681.html

En ik kan er wel 20 neerzetten. Hindoe's, Moslims, "christenen", Voodoo-dokters,animisten, mediums etc.. allemaal hebben ze 1 ding gemeen. Ze verkopen "religieuze" diensten die logischerwijs gratis moeten zijn. Han 17:24,25

En ze verkopen beelden, amuletten, iconen, relieken, "wondermedicijnen" etc.

Oh ja, ze verkochten vroeger ook aflaten. Leuke dingen waren dat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aflaat

Religie is BIG BUSINESS. Welvaartsevangelie is nu een bekend woord.

Christus donderde ze al de tempel uit. De eerste apostelen werden ook met moord gedreigd door de smeden die Artemisbeeldjes maakten. Judas Iskariot stal uit de kas. Valse religie draait niet alleen om leugens en bloedvergieten maar ook om geld. Johannes 2:13-25, Han 19:19-26

Een dieptepunt van vorige week was toen ik een jongeman sprak die al een tijd niet naar zijn kerk was geweest. Hij zei dat ie geen geld had omdat hij erg krap zit. (hij is erg ziek geweest) Nu vroeg ik hem hoe het zat en hij zei dat hij zich bezwaard voelde als de collecteschaal rond ging en iedereen keek. Hij is slechts een van miljarden mensen wiens geloof en interesse in God zo kapot wordt gemaakt. Han 20:29, Matt 7:15

Mensen willen wel geloven en God een kans geven, maar Babylon breekt hun hart en sloopt hun geloof dat er een God bestaat of dat God de moeite waard is. Matt 23:13

Vraag je zelf eens af; Als ik trouw, sterf, 'n kind krijg, bezoek wil of onderwijs wil...

wordt er dan geld verwacht? Heeft men tijd voor mij als ik geen geld heb?

Morgen verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een belangrijke constatering is dat Babylon de Grote, de moeder van alle (geestelijke) hoeren, nu nog steeds actief is. Hoewel behoorlijk oud en rimpelig, bied ze haar hoerendiensten nog steeds aan.

Bedenk dat Openbaring is geschreven voor de "dag des Heren", dat lag bij de optekening van dit boek in de toekomst, misschien wel in onze tijd.

De macht van de kerken is al heel lang en de laatste dagen rap aan het verminderen. Zoals voorzegd zouden de beschermende "wateren" (=kerklidmaten) van BdG opdrogen......

(Openbaring 16:12) 12 En de zesde goot zijn schaal uit op de grote rivier de Eufraat, en haar water droogde op, zodat de weg bereid zou worden voor de koningen van de opgang der zon.

Oprechte mensen stromen uit BdG, je wilt toch geen gezelschap zijn van demonen etc....

(Openbaring 18:2) . . .„Ze is gevallen! Babylon de Grote is gevallen, en ze is een woonplaats geworden van demonen en een schuilplaats van elke onreine uitwaseming en een schuilplaats van elke onreine en gehate vogel! 

De haat van de ware God voor BdG is groot, maar we zijn binnenkort van haar af en ook van haar grote inspirator, Satan de Duivel.

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Portret van een Prostituee of "Zit jij in een bordeel?" vervolg van 1e post

De komende dagen wil ik de kenmerken van Babylon de grote Hoer zoals beschreven in de bijbel eens belichten. (zie 1e post van dit topic)

(vervolg van Signalement)

F In haar hand een gouden beker,vol van walgelijkheden en onreinheden van haar hoererij. Op 17:4

Als je je afvraagt wat die walgelijkheden en onreinheden zijn hoef je niet ver te zoeken. De bijbel biedt inzicht in wat God walgelijk en onrein vindt. De bijbel is tenslotte het woord van God.

Walgelijk: Deut 29:17 Jesaja 66:3 Romeinen 1:23-28 Exodus 20:4,5

Leviticus 26:1 Jesaja 40:18 Handelingen 17 Openbaring 19:10 Handelingen 10:25,26 Jesaja 42:8 Jeremia 10:14,15 Jesaja 44:13-19 Deuteronomium 7:25,26 4:25,26 1Korinthiërs 10:14,20

Ezechiël 37:23

Onrein: Galaten 5:19 Efeziërs 4:19 5:3 1Korinthiërs 6:9-11 Kolossenzen 3:5-9

Overal in de wereld, in alle soorten religies op alle continenten en in alle landen treft men deze tradities, gebruiken en gewoonten aan. Er zijn nog andere dingen te noemen, maar ik heb geen tijd voor de hele lijst. Het is een ongelooflijk lange lijst aan bijbelverzen die beschrijft wat voor God walgelijk is. Die dingen werden vroeger al gedaan en ook vandaag nog. Het ergste is dat er vandaag ook vaak een "christelijk" likje verf over zit.

Nu zullen sommigen zeggen dat ze niet aan de dingen doen die bij Onrein staan, ze zullen zeggen dat er overal rotte appels zijn. En inderdaad, overal zijn er rotte appels.

Die mensen moeten zich toch afvragen of hun religie zich actief rein houdt en echte maatregelen neemt om de organisatie rein te houden: 1 Korinthiërs 5:9-13

Of mag je je aansluiten, jezelf lid noemen terwijl je lekker "jezelf bent" of "je eigen ding" doet? Mag je alles doen en laten zolang je maar betaalt, af en toe langskomt, stemt zoals bevolen, oorlog voert zoals bevolen, discrimineert zoals bevolen, en in de doofpot stopt zoals bevolen?

2 Timotheus 3:5

wordt vervolgd...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het aardige is dat in het Oude Testament daadwerkelijke prostituees nog niet eens zozeer negatief worden afgeschilderd. Er is zelfs een prostituee die Israël helpt bij het innemen van Jericho. Ook het hoerenlopen an sich wordt meer als een gegeven beschouwt. Men vindt er geloofshelden terug die een prostituee bezoeken (zoals Simson), zonder dat daar echt gevolgen aan verbonden zijn. Wel wordt verboden om hoerenloon als offergave te gebruiken, maar het hoerenloon zelf wordt dus ook vooral als gegeven gezien.

Kwalijke prostitutie lijkt in de Schrift meer te slaan op afvalligheid, het dienen van andere goden of het sluiten van verbonden met verkeerde volken. En uiteraard kun je daar elke religie of kerk voor invullen die je maar wil, zolang het natuurlijk niet je eigen religie of kerk is. Gewoon de bijbelse beelden een beetje in het nadeel van die andere kerken interpreteren en je bent klaar. De Schrift is op meer dan dertigduizend wijzen te interpreteren, dus moeilijk is het niet. Vooral Daniël en de Apokalyps zijn een feest voor zulke bijbeltijgers, want de beelden daarvan worden nauwelijks verklaard, de apkalyptische schrijfwijze is ons nauwelijks echt bekend en deze boeken bieden dus eindeloos veel ruimte voor de meest waanzinnige interpretaties en speculaties.

Mij lijkt het wat zwak, als je in feite andere religies of kerken nodig hebt om je eigen geloof te onderbouwen. Een beetje stevig geloof heeft meer dan voldoende aan zichzelf. Die zegt af en toe wat je niet dient te geloven bij twijfels, maar meer ook niet. Daarbij speel je die andere religies of kerken alleen maar in de kaart, want zij gaan jouw aanvallen weer gebruiken als argument dat zij inderdaad vervolgd en belasterd worden, precies zoals Jezus zei dat bij de ware religie of kerk zou gebeuren. Met aanvallen schep je dus alleen maar martelaren, om het eens zo te zeggen. Maar ach, spannend is het natuurlijk wel, zo'n grote vijand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi stuk Robert Frans,

Maar het is toch goed om je eigen religie te onderzoeken in het licht van Gods volmaakte Woord. Het kan niet zo zijn dat de religie waarin je bent geboren (en waar je geen keuze in gehad hebt) per definitie de juiste religie is.

Een oprecht onderzoek met Gods hulp zou heel wat aan het licht kunnen brengen. Kunnen we weten of we goed zitten? JA!

Lees maar......

(2 Korinthiërs 13:5) 5 Blijft beproeven of GIJ in het geloof zijt, blijft bewijzen dat GIJ goedgekeurd zijt. Of erkent GIJ niet dat Jezus Christus in eendracht met U is? Tenzij GIJ afgekeurd zijt. 

PS de profetieën van Daniël en Openbaring zijn al behoorlijk opgehelderd hoor.

groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mooi stuk Robert Frans,

Maar het is toch goed om je eigen religie te onderzoeken in het licht van Gods volmaakte Woord. Het kan niet zo zijn dat de religie waarin je bent geboren (en waar je geen keuze in gehad hebt) per definitie de juiste religie is.

Een oprecht onderzoek met Gods hulp zou heel wat aan het licht kunnen brengen. Kunnen we weten of we goed zitten? JA!

Lees maar......

(2 Korinthiërs 13:5) 5 Blijft beproeven of GIJ in het geloof zijt, blijft bewijzen dat GIJ goedgekeurd zijt. Of erkent GIJ niet dat Jezus Christus in eendracht met U is? Tenzij GIJ afgekeurd zijt.

Ik ben dan niet ook van geboorte uit katholiek, maar ben vanuit het baptisme toegetreden. Niet omdat het baptisme zo verkeerd is, ik heb er enkel warme herinneringen aan, maar omdat ik tot het besef kwam dat de baptistische en meer in het algemeen de protestantse omgang met de Schrift niet in de Schrift zelf wordt omschreven en dat in de Schrift de kerk juist een veel belangrijkere rol wordt toegekend. Er is dan ook geen bijbelse reden om aan te nemen dat enkel de Schrift Gods woord zou zijn, zelfs nog het volmaakte woord, maar die discussie is hier op het forum wel vaker gevoerd.

PS de profetieën van Daniël en Openbaring zijn al behoorlijk opgehelderd hoor.

groet,

Ed

Ongetwijfeld. En wel op ik weet niet hoeveel wijzen, waarvan een heel aantal behoorlijk consistent kunnen zijn in zichzelf, maar elkaar toch kunnen tegenspreken. Wie zich enkel op de Schrift wil baseren, komt terecht in een oerwoud van duizenden interpretaties, waaronder ook die van jou natuurlijk, die ook allemaal beweren de Schrift het meest recht te doen, door Christus zelf gegeven te zijn en dus het meest volledig de Waarheid te verkondigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ongetwijfeld. En wel op ik weet niet hoeveel wijzen, waarvan een heel aantal behoorlijk consistent kunnen zijn in zichzelf, maar elkaar toch kunnen tegenspreken. Wie zich enkel op de Schrift wil baseren, komt terecht in een oerwoud van duizenden interpretaties, waaronder ook die van jou natuurlijk, die ook allemaal beweren de Schrift het meest recht te doen, door Christus zelf gegeven te zijn en dus het meest volledig de Waarheid te verkondigen.

Ja... Mooi, he? Stuk voor stuk gecontextualiseerde waarheden... En wat een rijkdom krijgen we daarmee in Christus aangereikt: al die facetten van dezelfde Waarheid, tot uiting komend in ieder van ons... In "stem én tegenstem" (om er maar eens een muziekterm tegenaan te gooien)...

Nu nog een weg vinden om het met elkaar uit te houden... (Waarbij ik trouwens denk dat die Weg al lang in ons midden is... En we al "een heel eind" komen als we Hem nu gewoon eens zouden volgen, in plaats van ieder van ons onszelf...)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja... Mooi, he? Stuk voor stuk gecontextualiseerde waarheden... En wat een rijkdom krijgen we daarmee in Christus aangereikt: al die facetten van dezelfde Waarheid, tot uiting komend in ieder van ons... In "stem én tegenstem" (om er maar eens een muziekterm tegenaan te gooien)...

Klopt, er is inderdaad altijd ruimte voor meerdere interpretaties. Daarom is het ook goed om je niet enkel en alleen op de Schrift te baseren, juist om die reden, maar om je te baseren op het geloof dat vanuit de Schrift en de verdere ontwikkelingen door de eeuwen heen is ontstaan, vanaf het allereerste begin tot nu. Je zult dan merken dat God het niet altijd met je eens zal zijn, of jij misschien niet altijd met God, maar dat is over het algemeen een gezond teken dat je geen eigen godsbeeld aan het creëren bent. Zelf heb ik ook een "zachtere" kijk op bepaalde onderwerpen dan de Kerk, maar het geloof is gelukkig meer dan mijn eigen ideeën, dus vertrouw ik op Gods voorzienigheid.

Nu nog een weg vinden om het met elkaar uit te houden... (Waarbij ik trouwens denk dat die Weg al lang in ons midden is... En we al "een heel eind" komen als we Hem nu gewoon eens zouden volgen, in plaats van ieder van ons onszelf...)

Daar heeft onze Heer allang een oplossing voor gegeven en wel vanaf het begin. Namelijk de sacramenten, in het bijzonder de eucharistie, het apostolisch leergezag en een veelheid aan tradities en geloofsbelevingen die elk een bepaald aspect van het rijke christelijke leven uitlichten en verdiepen. Je hebt niet voor elke geloofsbeleving of elke manier van Schriftlezing weer een eigen kerkgemeenschap met eigen leringen nodig, echt niet. Gods oplossing is misschien niet de gemakkelijkste oplossing - je zult ook daarbinnen vele kruizen tegenkomen, omdat het kruis nergens te ontvluchten is - maar het is aantoonbaar wel de meest duurzame oplossing die voor meer eenheid zorgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
warningM.pngAdmod note:
Post weggehaald. Kerken zijn niet Babylon de grote en ben je die mening toegedaan, dan kan je dat beter buiten Credible verkondigen. We hebben jaren gedaan om die gedachte jegens de RKK van Credible te weren en dat nu breder trekken is nergens voor nodig. Er zijn genoeg andere wijze om je mening over de kerk kenbaar te maken, zonder deze over een kam te scheren en op basis van non-argumenten als "hoer van babylon" te bestempelen.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid