Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Waarom zou je Jezus Leeft willen stemmen?

Ik gun ze wel een kans, ze doen ieder geval goed hun best om veel posters te plakken. Maar met de gemeenteraadsverkiezingen hadden ze al 0 zetels dus in Europa zullen ze het al helemaal niet redden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met pijn en met veel tegenstrijdige gevoelens gaat het de SP worden. Ik erger me kapot aan die 'superstaat' retoriek en geflirt met in de praktijk niets veranderende onderzoekjes, maar die lekker bekken voor euro sceptische mensen.

Maar met het inhoudelijke programma vind ik niet zoveel mis mee en kan ik me wel in vinden, dus stem ik wel op ze. Het aardige is ook dat inhoudelijk de SP op bepaalde vlakken (milieu en asielbeleid) juist meer invloed naar Europa wil.

Daarentegen wil ze wel grip hebben op haar eigen sociale en economische stelsel en ziet ze niet zoveel in hoe het nu met eurocommissarissen geregeld is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet nog niet wat ik ga stemmen. Ik ben zeker niet enthousiast over europa. En ik denk dat ik er gewoon te weinig mee heb. Teveel afstand tussen de burger en europa. Het is denk ik nog te onduidelijk wat europa voor de burger betekent, en politici die gooien met getallen en cijfers dat is allemaal te vaag.

Een superstaat vind ik al helemaal niks. En ik zie teveel culturele en economische discrepanties tussen de diverse noordelijke en zuidelijke lidstaten, die de verhoudingen op zowel economisch als cultureel gebied onder druk blijven zetten.

Ik geloof ook niet zo in 1 europa. Wellicht stem ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me goed vinden in het CU/SGP verhaal: sommige dingen, zoals milieu, juist in Europa regelen (want dat zijn ook grensoverschrijdende problemen). Andere dingen kunnen we prima zelf.

Uiteindelijk maakt het niet eens zoveel uit wat je stemt. CU/SGP werkt samen met CDA, PvdA met Groenlinks, D66 met VVD.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zou je Jezus Leeft willen stemmen?

Ik gun ze wel een kans, ze doen ieder geval goed hun best om veel posters te plakken. Maar met de gemeenteraadsverkiezingen hadden ze al 0 zetels dus in Europa zullen ze het al helemaal niet redden.

Alle partijen doen goed hun best posters te plakken. Waarom zou je het dan Jezus Leeft gunnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ontgaat me volledig waarom je op Jezus leeft zou stemmen. Het is echt een beetje een maffe partij.

Er zijn op zich voldoende goede partijen om op te stemmen voor de verkiezingen. Het lijkt me onzin om trouwens specifiek op een christelijke partij te moeten stemmen, maar wanneer je dat wilt is de CDA in Europese context de enige optie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het ontgaat me volledig waarom je op Jezus leeft zou stemmen. Het is echt een beetje een maffe partij.

Er zijn op zich voldoende goede partijen om op te stemmen voor de verkiezingen. Het lijkt me onzin om trouwens specifiek op een christelijke partij te moeten stemmen,

Waarom?
maar wanneer je dat wilt is de CDA in Europese context de enige optie.
En waarom niet CU/SGP? En wat versta je onder "christelijk"?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen of je meer macht naar Europa wilt of minder!

Of je meer een super staat wil of niet.

Wat ik om mij heen zie is bijvoorbeeld dat er heel veel mensen van het oosten hier in Nederland werk zoeken.

Vaak zijn zij goedkoper dan Nederlanders waardoor de Nederlanders worden vervangen door buitenlanders. En dat is weer niet goed voor de werk gelegenheid ben ik van mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ skippy

Omdat het CDA in de EVP zit, de europese christen-democraten, terwijl CU bij seculiere conservatieven zit en de SGP bij een samenraapsel van nationalistische anti-europa partijen.

Dus voor een bewuste christelijke georienteerde politiek is de CDA de enige optie/

Wat is christelijke politiek? Lastige vraag!

In elk geval een paar dingen:

1. Ruimte geven voor openlijke geloofsuitoevening

2. Sociale gerechtigheid

3. Goed rentmeesterschap

4. Geen nationalisme, maar subsidiariteit.

5. Respect voor het leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ skippy

Omdat het CDA in de EVP zit, de europese christen-democraten, terwijl CU bij seculiere conservatieven zit en de SGP bij een samenraapsel van nationalistische anti-europa partijen.

Dus voor een bewuste christelijke georienteerde politiek is de CDA de enige optie/

Met alle respect, dit is flauwekul. De EVP, waar ook het CDA bij zit, is een samenraapsel van zowel christendemocratische als seculiere (!) conservatieve partijen. De seculiere partijen zijn zelfs in de meerderheid. Dus daarin verschilt de EVP absoluut niet van de fractie waar de CU bij zit.

Sterker nog, op dit moment zit zelfs de (seculiere) partij van Berlusconi in de EVP...

Daar komt nog bij dat de SGP weliswaar nu nog bij zo'n rare fractie zit, maar zich na de verkiezingen samen met de CU gaat aansluiten bij de fractie van de Britse conservatieven. Dat de Britten dat nu toelaten, is de hele reden waarom de CU en SGP weer samen op een lijst staan.

Wat is christelijke politiek? Lastige vraag!

In elk geval een paar dingen:

1. Ruimte geven voor openlijke geloofsuitoevening

2. Sociale gerechtigheid

3. Goed rentmeesterschap

4. Geen nationalisme, maar subsidiariteit.

5. Respect voor het leven.

Maar waarom zeg je dan "Het lijkt me onzin om trouwens specifiek op een christelijke partij te moeten stemmen."?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen of je meer macht naar Europa wilt of minder!

Of je meer een super staat wil of niet.

Dat wordt vaak gezegd, maar ik vind het een beetje een flauwekulvraag. Iedereen wil meer Europa in sommige opzichten, en in sommige opzichten weer minder Europa. Het hangt af van het onderwerp. Zelfs de PVV zegt dat ze in Europa geen generaal pardon meer willen toestaan. Dus de PVV, die steeds "minder Europa" roept, wil in sommige opzichten ook meer Europese regelgeving.

Ik ben niet voor een Europese superstaat, maar wat milieu en asielbeleid betreft mag er van mij wel wat meer Europa komen. Als het gaat om bepaalde Arbowetgeving, mag er van mij weer minder Europa zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zou je Jezus Leeft willen stemmen?

Ik gun ze wel een kans, ze doen ieder geval goed hun best om veel posters te plakken. Maar met de gemeenteraadsverkiezingen hadden ze al 0 zetels dus in Europa zullen ze het al helemaal niet redden.

Alle partijen doen goed hun best posters te plakken. Waarom zou je het dan Jezus Leeft gunnen?

Omdat ik vind dat ze goede punten hebben en ik denk niet dat ze snel geld onder de tafel aannemen of met mensen die dat wel doen samen willen werken. Maar ik ga niet op ze stemmen want ze maken geen kans.

Het ontgaat me volledig waarom je op Jezus leeft zou stemmen. Het is echt een beetje een maffe partij.

Er zijn op zich voldoende goede partijen om op te stemmen voor de verkiezingen. Het lijkt me onzin om trouwens specifiek op een christelijke partij te moeten stemmen, maar wanneer je dat wilt is de CDA in Europese context de enige optie.

Het is helemaal geen maffe partij, ik heb het filmpje gezien van het debat van de gemeenteraadsverkiezingen, zij hadden de besten punten terwijl CDA zat te liegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met alle respect, dit is flauwekul. De EVP, waar ook het CDA bij zit, is een samenraapsel van zowel christendemocratische als seculiere (!) conservatieve partijen. De seculiere partijen zijn zelfs in de meerderheid. Dus daarin verschilt de EVP absoluut niet van de fractie waar de CU bij zit.

Sterker nog, op dit moment zit zelfs de (seculiere) partij van Berlusconi in de EVP...

Nouja, de Italiaanse UdC is wel degelijk Christen-democratisch. En Berlusconi ziet niet eens meer in de politiek. Dus je weet werkelijk waar niet waar je het over hebt.

Alleen de Franse UMP is tamelijk seculier, maar binnen de Franse (laicistische) context beslist pro-christelijk.

Verder is de overgrote meerderheid van de partijen duidelijk van christenlijke grondslag.

Wat is christelijke politiek? Lastige vraag!

In elk geval een paar dingen:

1. Ruimte geven voor openlijke geloofsuitoevening

2. Sociale gerechtigheid

3. Goed rentmeesterschap

4. Geen nationalisme, maar subsidiariteit.

5. Respect voor het leven.

Maar waarom zeg je dan "Het lijkt me onzin om trouwens specifiek op een christelijke partij te moeten stemmen."?

Omdat die waardes door geen enkele partij volledig worden gerealiseerd: maar een groot aantal partijen voldoen wel aan 3 of 4 voorwaarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is helemaal geen maffe partij, ik heb het filmpje gezien van het debat van de gemeenteraadsverkiezingen, zij hadden de besten punten terwijl CDA zat te liegen.

Wanneer? Waar? Hoe?

Ik heb hun verkiezingsprogramma destijds bekeken, maar het was onsamenhandend en populistisch. Een soort PVV, maar dan zonder slimme leider.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is helemaal geen maffe partij, ik heb het filmpje gezien van het debat van de gemeenteraadsverkiezingen, zij hadden de besten punten terwijl CDA zat te liegen.

Wanneer? Waar? Hoe?

Ik heb hun verkiezingsprogramma destijds bekeken, maar het was onsamenhandend en populistisch. Een soort PVV, maar dan zonder slimme leider.

http://www.giessenlanden.nl/internet/ve ... titel18925

Alle andere partijen willen samenvoegen met andere gemeente en daarvoor willen ze de komen de jaren 60miljoen over de balk smijten. CDA zegt heel de tijd dat ze dingen wil veranderen met dat geld terwijl ze zelf wethouder is geweest. Dus eigenlijk zij ze dus dat ze het zelf niet goed gedaan heeft. Ook heeft ze de thuiszorg gestopt, ja dan word het wel moeilijk met de taken van de overheid die op je afkomen. Vervolgens gaan ze ipv met SGP en CU, met VVD een coalitie vormen, terwijl die er alleen zitten om er zelf beter van te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het stoort de Giessenburger dat het CDA, de CU en de SGP een lijstverbinding zijn aangegaan, vertelt hij tegen Het Kompas.nl. "Helaas zijn de bestaande christelijke partijen allemaal vóór de EU. Wij willen er juist zijn voor alle christenen, die tegen Europa zijn, zodat ze niet op de PVV hoeven te stemmen, een partij die vooral haat zaait." Van Ooijen vergelijkt de Europese Unie met Babylon. "God wilde geen toren van Babel. Stem tegen Europa.''

Even een stukje van CIP over 'Jezus leeft'. Het lijkt me duidelijk dat van Ooijen een beetje last heeft van waanideen over vijandbeelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vervolgens gaan ze ipv met SGP en CU, met VVD een coalitie vormen, terwijl die er alleen zitten om er zelf beter van te worden.

Volgens mij regeert CDA gewoon wel met SGP in Giessenlanden hoor.

Voor de rest weet ik weinig van de lokale politiek daar. Gemeentesamenvoegingen zijn nooit heel populair, maar met het nieuwe taakbeleid zijn te kleine gemeentes niet meer vol te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid