Spring naar bijdragen

Openbaring 12 te zien in 2017!


Aanbevolen berichten

Goedendag Credible'ers,

Wisten we al dat de tekenen van Openbaring 12 te zien zijn in 2017? En dat de profetie van Daniël 9:24-27 precies is uitgekomen, en dat het nu wacht op de vervulling van de zogenoemde zeven jaren van de '70e jaarweek' oftewel de 7-jarige Verdrukking? Klik op onderstaande link!

https://www.youtube.com/watch?v=iPGVqD-2-b8

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Goedendag Credible'ers,

Wisten we al dat de tekenen van Openbaring 12 te zien zijn in 2017? En dat de profetie van Daniël 9:24-27 precies is uitgekomen, en dat het nu wacht op de vervulling van de zogenoemde zeven jaren van de '70e jaarweek' oftewel de 7-jarige Verdrukking? Klik op onderstaande link!

https://www.youtube.com/watch?v=iPGVqD-2-b8

Bedankt voor de informatie. Alleen jammer van de quote die henkjan net aanhaalt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

24 Zeventig weken zijn bestemd over uw volk, en over uw heilige stad, om de overtreding te sluiten, en om de zonden te verzegelen, en om de ongerechtigheid te verzoenen, en om een eeuwige gerechtigheid aan te brengen, en om het gezicht, en den profeet te verzegelen, en om de heiligheid der heiligheden te zalven.

25 Weet dan, en versta: van den uitgang des woords, om te doen wederkeren, en om Jeruzalem te bouwen, tot op Messias, den Vorst, zijn zeven weken, en twee en zestig weken; de straten, en de grachten zullen wederom gebouwd worden, doch in benauwdheid der tijden.

26 En na die twee en zestig weken zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hem zelven zijn; en een volk des vorsten, hetwelk komen zal, zal de stad en het heiligdom verderven, en zijn einde zal zijn met een overstromenden vloed, en tot het einde toe zal er krijg zijn, en vastelijk besloten verwoestingen.

27 En hij zal velen het verbond versterken een week; en in de helft der week zal hij het slachtoffer en het spijsoffer doen ophouden, en over den gruwelijken vleugel zal een verwoester zijn, ook tot de voleinding toe, die vastelijk besloten zijnde, zal uitgestort worden over den verwoeste.

Heel simpel: 70 jaarweken komt uit op 490 jaar, alleen moet je bedenken dat het Joodse jaar een jaar van 360 dagen was. Dus 360x490/365=483 jaar.

van de uitgang van het woord om terug te keren. Wat hier bedoeld wordt is niet bekend, sommigen denken het woord van Cyrus I in 539 v. Chr. , maar veel bijbeluitleggers nemen het 20ste jaar van Artaxerxes I (Neh. 2:1), wat 446 v. Chr. is. Na 69 weken (7+62) komt de Messias. Dat is dan 360x483/365=476 jaar. Dat is 30 n. Chr. . Ongeveer 29 n. Chr. begon Christus te preken.

Op de helft van de week zal hij de offers doen ophouden, dat is in 33 n. Chr., het jaar dat jezus gekruisigd werd. Waarom de jaarweken stoppen in 36 n. Chr. weet ik (nog) niet.

Conclusie: De profetie van Daniël kwam goed uit, hoewel het natuurlijk niet op het jaar exact komt. De profetie heeft niets met de eindtijd te maken.

Openbaringen is ronduit figuurlijk en ik zie niet in waarom Op. 12 letterlijk zou zijn, sterker nog, de symboliek is duidelijk te zien.

Tot slot nog Mat. 24:

Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

20e jaar van Artaxerxes is 455 bc komt haarfijn toe naar 29 bc waar de laatste jaarweek ingaat naar 33 , vandaar naar 36 daar houdt de profetie op..

Neem de moeite om het even na re rekenen en ik garandeer dat je tot de conclusie komt die ik al eerder uiteengezet hebt.

Gods woord is bloedstollend duidelijk in deze profetie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Julian,

Openbaring 12, ik denk dat je dan doelt op het uit de hemel verwijderen van Satan naar de omgeving van de aarde!

Nou dat is volgens mij al gebeurd, getuige de demonische tijd en wereld waarin we leven.

Daar staat dat de Duivel de hele bewoonde aarde misleidt en dat zie je om je heen.

Daniël 9 de 70 weken profetie!

Ook die zijn al gebeurd want deze profetie wijst op de geboorte van Jezus Christus, zijn lijden en zijn dood. En het Nieuwe Verbond (ter vervanging van de Mozaïsche Wet) dat zou worden ingesteld tussen God en de mensheid op basis van het bloed van Jezus.

Daarom is het voor de ware God bijna de tijd om handelend op te treden in menselijke aangelegenheden en om Zijn heerschappij te herstellen t.a.v. de aarde en om rechtvaardigheid en vrede te brengen.....

(Openbaring 12:10) . . .Nu is gekomen de redding en de kracht en het koninkrijk van onze God en de autoriteit van zijn Christus. . .

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hi Julian,

Openbaring 12, ik denk dat je dan doelt op het uit de hemel verwijderen van Satan naar de omgeving van de aarde!

Nou dat is volgens mij al gebeurd, getuige de demonische tijd en wereld waarin we leven.

Daar staat dat de Duivel de hele bewoonde aarde misleidt en dat zie je om je heen.

Jou ook dus?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Hi Julian,

Openbaring 12, ik denk dat je dan doelt op het uit de hemel verwijderen van Satan naar de omgeving van de aarde!

Nou dat is volgens mij al gebeurd, getuige de demonische tijd en wereld waarin we leven.

Daar staat dat de Duivel de hele bewoonde aarde misleidt en dat zie je om je heen.

Jou ook dus?

Jehovah's Getuigen hè, die leren dat.

Volgens die definitie is die tijd al ver voor Jezus begonnen. Één doffe ellende hier.

Inderdaad. Altijd zijn er al duivelse praktijken geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Student,

Hoe leg jij Openb.12:7-12 uit?

(Openbaring 12:7-12) 7 En er brak oorlog uit in de hemel: Michaël(opgestane Jezus Christus) en zijn engelen streden tegen de draak, en de draak en zijn engelen streden, 8 maar hij zegevierde niet, en ook werd er voor hen geen plaats meer gevonden in de hemel. 9 Neergeslingerd werd daarom de grote draak, de oorspronkelijke slang, die Duivel en Sa̱tan wordt genoemd, die de gehele bewoonde aarde misleidt; neergeslingerd werd hij naar de aarde, en zijn engelen werden met hem neergeslingerd. ....... 12 Weest hierom vrolijk, GIJ hemelen en GIJ die daarin verblijft! Wee de aarde en de zee, want de Duivel is tot U neergedaald, en hij heeft grote toorn, daar hij weet dat hij slechts een korte tijdsperiode heeft.â€

En zie je ook de tekenen van Jezus tegenwoordigheid en de eindtijd (lees Mat.24:3-14)?

Ben benieuwd naar je Bijbelse uitleg.

groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Student,

Hoe leg jij Openb.12:7-12 uit?

(Openbaring 12:7-12) 7 En er brak oorlog uit in de hemel: Michaël(opgestane Jezus Christus)

Let wel dat JG geen echt overtuigend bewijs hebben dat Jezus de engel Michael is beste Ed. Het is echt een wachttoren doctrine.

Lees o.a. hebr 1 vers 1 t/m 12

God de Vader zegt in dit gedeelte een hoop over Zijn Zoon maar nergens dat Jezus een engel is of een aartsengel, maar juist het tegenovergestelde(God de Vader weerspreekt het juist dat Jezus een engel is!!!):

Hebr 1 vers 4 daar is te lezen over Jezus:

"ver verheven boven de engelen omdat hij een eerbiedwaardiger naam heeft ontvangen dan zij"

of hebr 1 vers 5:

"tegen wie van de engelen heeft God immers ooit gezegd: 'Jij bent mijn zoon, ik heb je vandaag verwekt?"

Het is inderdaad juist dat je 'opgestane Jezus' tussen haakjes hebt geplaatst in je reactie, dat is terrecht omdat deze leerstelling vh wachttorengenootschap zeer discutabel is en weinig gefundeerde ondergrond heeft in de schrift.

en zijn engelen streden tegen de draak, en de draak en zijn engelen streden, 8 maar hij zegevierde niet, en ook werd er voor hen geen plaats meer gevonden in de hemel. 9 Neergeslingerd werd daarom de grote draak, de oorspronkelijke slang, die Duivel en Sa̱tan wordt genoemd, die de gehele bewoonde aarde misleidt; neergeslingerd werd hij naar de aarde, en zijn engelen werden met hem neergeslingerd. ....... 12 Weest hierom vrolijk, GIJ hemelen en GIJ die daarin verblijft! Wee de aarde en de zee, want de Duivel is tot U neergedaald, en hij heeft grote toorn, daar hij weet dat hij slechts een korte tijdsperiode heeft.â€

Michael is een aartsengel die wellicht namens Christus en God de Vader strijdt tegen satan, en ik wil zeker niet ontkennen dat Jezus de aartsengel Michael daar opdracht toe geeft. Maar de aartsengel Michael en Jezus Christus zijn 2 verschillende personen. Hebreeen hoofdstuk 1 is vrij duidelijk dat Jezus nooit een engel kan zijn. Dus ik vertrouw erop dat hetgeen er in de Hebreeën staat (waarin God de Vader zelf aan het woord is!!) waar is. God liegt immers niet, en vergist Zich ook niet. Een menselijks aardse organisatie kan zich wel vergissen uiteraard.

En zie je ook de tekenen van Jezus tegenwoordigheid en de eindtijd (lees Mat.24:3-14)?

Ik denk dat veel christenen dat zeker zien.

Ben benieuwd naar je Bijbelse uitleg.

Ik ook naar je uitleg of Jezus de aartsengel Michael is,kun je mij een schriftpassage geven waarin je dit kunt aantonen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
De vraag of Jezus en Michaël dezelfde zijn is hier offtopic en meer iets voor in Levensbeschouwing. Graag weer ontopic dus.

Daar heb je gelijk in, alleen denk ik dat men hier met een claim kwam die naar mijn mening incorrect is(Jezus= Aartsengel Michael). En openbaringen 12(waar dit topic over gaat) spreekt in vers 7 over de engel Michaël die in strijd is met de grote draak(satan)

Mijn discussiepunt over dit gedeelte uit openbaringen 12 (ontopic) gaat over de identiteit van Michaël uit openb 12 vers 7. Het werd even terloops aangestipt door Eclammers vandaar dat ik daar op in haakte ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Student,

Hoe leg jij Openb.12:7-12 uit?

(Openbaring 12:7-12) 7 En er brak oorlog uit in de hemel: Michaël(opgestane Jezus Christus) en zijn engelen streden tegen de draak, en de draak en zijn engelen streden, 8 maar hij zegevierde niet, en ook werd er voor hen geen plaats meer gevonden in de hemel. 9 Neergeslingerd werd daarom de grote draak, de oorspronkelijke slang, die Duivel en Sa̱tan wordt genoemd, die de gehele bewoonde aarde misleidt; neergeslingerd werd hij naar de aarde, en zijn engelen werden met hem neergeslingerd. ....... 12 Weest hierom vrolijk, GIJ hemelen en GIJ die daarin verblijft! Wee de aarde en de zee, want de Duivel is tot U neergedaald, en hij heeft grote toorn, daar hij weet dat hij slechts een korte tijdsperiode heeft.â€

En zie je ook de tekenen van Jezus tegenwoordigheid en de eindtijd (lees Mat.24:3-14)?

Ben benieuwd naar je Bijbelse uitleg.

groet,

Ed

Openbaring 12 gaat over de strijd tussen de duivel en Christus en Michaël met zijn engelen. Eigenlijk zijn de val van de satan met 1/3 van de engelen en de aanval van de duivel op de Kerk door elkaar verweven.

Met de eindtijdvoorspellingen van Mat. 24:3-14 moet je voorzichtig zijn. Al direct na het heengaan van Jezus kwam de eindtijd eigenlijk, daarom waarschuwde Hij in de eerste plaats de discipelen. Oorlogen, aardbevingen, valse messiassen, e.d. zijn er altijd al geweest. En één voorspelling moet nog uitkomen:

Rom. 11:25,26:

Want ik wil niet, broeders, dat u deze verborgenheid onbekend zij (opdat gij niet wijs zijt, bij uzelven), dat de verharding voor een deel over Israël gekomen is, totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn.

En alzo zal geheel Israël zalig worden; gelijk geschreven is: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Danny,

Tot 2x toe wordt in Hebreeën hfdst 1 verwezen naar Jezus als een engel.........

(Hebreeën 1:5, 6) 5 Tot wie van de engelen heeft hij bijvoorbeeld ooit gezegd: „Gij zijt mijn zoon; heden ben ík uw vader gewordenâ€? En wederom: „Ãk zal zijn vader worden, en hÃ­È·Ì zal mijn zoon wordenâ€? 6 Doch wanneer hij wederom zijn Eerstgeborene de bewoonde aarde binnenleidt, zegt hij: „En al Gods engelen moeten hem hulde brengen.â€

(Hebreeën 1:13) 13 Maar met betrekking tot wie van de engelen heeft hij ooit gezegd: „Zit aan mijn rechterhand, totdat ik uw vijanden tot een voetbank voor uw voeten stel� 

Jezus heeft een bijzondere positie bij God als de "eerstgeborenen van heel de schepping" en als Zijn zoon.

En we kunnen aannemen dat Gods zoon de leiding had (en heeft) in het ten uitvoerleggen van Gods wil en het verwezenlijken van Gods voornemen en het beschermen van Gods volk.

Lees bijvoorbeeld onderstaande verzen die gaan over de uittocht uit Egypte.......

(Exodus 23:20, 21) . . .Zie, ik zend een engel voor u uit om u onderweg te behoeden en u naar de plaats te brengen die ik heb bereid. 21 Neem u wegens hem in acht en gehoorzaam zijn stem. Gedraag u niet weerspannig tegen hem, want hij zal UW overtreding niet vergeven; omdat mijn naam in hem is. 

De engel wiens naam Gods naam bevat.....

Dat is Jezus (Hebreeuwse Jehosua) Christus bij uitstek want zijn naam betekent "Jehovah is redding"!

Michaël: „Wie is gelijk God?â€

Dat kan toch alleen maar op Jezus slaan.

Michael heeft ook de titel “aartsengelâ€, dat ‘hoofd of overste’ betekent.

Hoofdengel of overste der engelen, daar is er maar één van, wie kan dat dan anders zijn dan de zoon van God, Jezus.

Michaël was ook de engel die een andere, niet bij name genoemde, engel hielp de demonenvorst van Perzië te overwinnen zodat hij Daniël de boodschap van God te kunnen brengen.

Michaël wordt ’de vorst van Daniëls volk’ genoemd.

Openbaring 12:7 .spreekt over Michaël en zijn engelen die streden tegen de draak en zijn engelen, Michaël als hoofd van zijn engelen en Satan de draad als hoofd van de demonen.

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi student,

Christus, de zoon van God, is dezelfde als Michaël (zie mijn post aan Danny).

Jezus Christus heeft in de Bijbel vele titels: Vredevorst, Wonderbaar Raadgever, Sterke God, meesterwerker…….

De eindtijdvoorspellingen van Mat. 24:3-14, zoals je die terecht noemt, zullen wereldwijd in een bepaalde periode plaatsvinden, namelijk binnen één geslacht.

Lees Mat.24 vanaf vers 34 maar……..

(Mattheüs 24:34-36) . . .Voorwaar, ik zeg U dat dit geslacht geenszins zal voorbijgaan voordat al deze dingen geschieden. 35 Hemel en aarde zullen voorbijgaan, maar mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan. 36 Van die dag en dat uur weet niemand iets af, noch de engelen der hemelen noch de Zoon, dan de Vader alleen.

De wereldwijde prediking van het goede nieuws (Mat.24:14) is in Jezus tijd begonnen maar niet op wereldwijde schaal doorgevoerd, dit zou later gebeuren zei Jezus……….

(Handelingen 1:8) . . .GIJ zult kracht ontvangen wanneer de heilige geest op U gekomen is, en GIJ zult getuigen van mij zijn zowel in Jeru̱zalem als in geheel Jude̱a en Sama̱ria en tot de verst verwijderde streek der aarde.â€

Hieruit kunnen we de conclusie trekken dat één teken van de eindtijd “de prediking van het goede nieuws (van Gods Koninkrijk)†is en dat het wereldwijd zichtbaar zou moeten zijn als een getuigenis voor alle mensen op aarde……..en zo’n prediking is inderdaad nu wereldwijd zichtbaar.

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hi Danny,

Tot 2x toe wordt in Hebreeën hfdst 1 verwezen naar Jezus als een engel.........

(Hebreeën 1:5, 6) 5 Tot wie van de engelen heeft hij bijvoorbeeld ooit gezegd: „Gij zijt mijn zoon; heden ben ík uw vader gewordenâ€? En wederom: „Ãk zal zijn vader worden, en hÃ­È·Ì zal mijn zoon wordenâ€? 6 Doch wanneer hij wederom zijn Eerstgeborene de bewoonde aarde binnenleidt, zegt hij: „En al Gods engelen moeten hem hulde brengen.â€

Sorry maar volgens mij mis jij totaal de context van het hele hoofdstuk van hebreeen 1 beste Ed! Als je het hele stuk ervoor leest dan zie je dat Jezus juist apart wordt gezet vd engelen. En betekent deze zin uit hoofdstuk 5 een ontkenning dat Jezus een engel is.

Wie het hele hoofdstuk van hebr 1 leest ziet dat er in dit hoofdstuk een onderscheid wordt gemaakt tussen Jezus en de Engelen, waarin Jezus steeds boven de engelen wordt gesteld en zelfs God wordt genoemd.

Een zin als als:"zoveel machtiger geworden dan de engelen" bevestigd dat.

Met deze uitspaak van God in je achterhoofd moet je teksten lezen waarin staat: Tot wie van de engelen heeft Hij ooit gezegd

Jij leest vers 5 alsof er staat dat Jezus 1 vd engelen zou zijn over wie God zegt dat Hij Zijn zoon is.

Maar..!! betrek je vers 4 erbij(wat ik hierboven geciteerd heb) dan snap je de samenhang, en dat vers 5 juist leert dat Jezus helemaal geen engel is, maar boven hen is verheven!

(dat is nu precies het gevaar van teksten lezen los vd context)

Probeer heel hoofdstuk 1 van hebreeen eens te lezen en laten doordringen wat de tekst zegt.

(Hebreeën 1:13) 13 Maar met betrekking tot wie van de engelen heeft hij ooit gezegd: „Zit aan mijn rechterhand, totdat ik uw vijanden tot een voetbank voor uw voeten stel� 

Dit is niet een uitspraak waarbij God zegt dat er 1 engel is tot wie hij zegt dat hij Zijn rechterhand is(zie mijn vorige argument!). Nee als je het hele hoofdstuk leest in context, is deze uitspraak juist een ontkenning dat Jezus een engel is!! Ik begrijp nu het misverstand van JG die losse stukjes tekst lezen in 1 hoofdstuk waarin ook staat dat Jezus boven de engelen is verheven in vers 3 en 4 vergelijk hebr 1 vers 13 eens met hebr 1 vers 3 en 4!!

Ook in hebr 1 vers 3 en 4 wordt gesproken over Jezus aan de rechterhand van God maar..!! dat Jezus ver verheven is boven de engelen. Dus in die context moet je hebr 1 vers 13 lezen. Hebr 1 vers 13 zegt helemaal niet dat Jezus een engel is maar contrasteert juist de positie van engelen tegenover de unieke positie/plaats die Jezus naast de Vader heeft.

Ik denk dat je deze tekst echt verkeerd begrijpt beste Ed, daarom verzoek ik je ook steeds het hele hoofdstuk te lezen en wijs ik je op de context!

Jezus heeft een bijzondere positie bij God als de "eerstgeborenen van heel de schepping" en als Zijn zoon.

Jezus heeft inderdaad een rangorde(dat is wat eerstgeborene hier betekent!) boven de schepping. Hebr 1 gaat over de speciale positie van Jezus boven de engelen en boven de schepping!

En we kunnen aannemen dat Gods zoon de leiding had (en heeft) in het ten uitvoerleggen van Gods wil en het verwezenlijken van Gods voornemen en het beschermen van Gods volk.

Lees bijvoorbeeld onderstaande verzen die gaan over de uittocht uit Egypte.......

(Exodus 23:20, 21) . . .Zie, ik zend een engel voor u uit om u onderweg te behoeden en u naar de plaats te brengen die ik heb bereid. 21 Neem u wegens hem in acht en gehoorzaam zijn stem. Gedraag u niet weerspannig tegen hem, want hij zal UW overtreding niet vergeven; omdat mijn naam in hem is. 

Er zijn diverse redenen om aan te nemen dat de: Engel des Heren waar jij hier over spreekt God zelf is. God is uiteraard geen engel maar: Engel des Heren is een unieke term voor God(die alleen op God wordt toegepast in het OT)

De engel wiens naam Gods naam bevat.....

Dat is Jezus (Hebreeuwse Jehosua) Christus bij uitstek want zijn naam betekent "Jehovah is redding"!

Michaël: „Wie is gelijk God?â€

Dat kan toch alleen maar op Jezus slaan.

Michael heeft ook de titel “aartsengelâ€, dat ‘hoofd of overste’ betekent.

Hoofdengel of overste der engelen, daar is er maar één van, wie kan dat dan anders zijn dan de zoon van God, Jezus.

Ook hier zie ik een aparte argumentatie:

De naam van de profeet Micha bijvoorbeeld betekent “wie is als Jehovah?â€.

Beide namen drukken echter niet uit dat een gelijkstelling op zijn plaats is. Michaël is niet God en evenmin is Micha God. De naam bevat niet voor niets een vraagstelling: ‘wie is als? Het laat zien dat niets en niemand vergeleken kan worden met God.

Michaël was ook de engel die een andere, niet bij name genoemde, engel hielp de demonenvorst van Perzië te overwinnen zodat hij Daniël de boodschap van God te kunnen brengen.

Michaël wordt ’de vorst van Daniëls volk’ genoemd.

Openbaring 12:7 .spreekt over Michaël en zijn engelen die streden tegen de draak en zijn engelen, Michaël als hoofd van zijn engelen en Satan de draad als hoofd van de demonen.

fijne dag,

Ed

Michaël is een engel idd en hebr 1 contrasteert de goddelijke en bijzondere positie van Jezus tegenover de positie van engelen het hele hoofdstuk gaat over dit thema.

De aartsengel Michael en Jezus zijn dus 2 aparte personen. Waarom zou de aartsengel niet tegen satan kunnen strijden namens Jezus?. Lijkt me niet heel raar dat engelen strijden tegen de duivel en zijn gevallen engelen. Michael kan als aartsengel inderdaad een aanvoerder vd andere engelen zijn, maar nog steeds onder het gezag van Christus staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hi student,

Christus, de zoon van God, is dezelfde als Michaël (zie mijn post aan Danny).

Jezus Christus heeft in de Bijbel vele titels: Vredevorst, Wonderbaar Raadgever, Sterke God, meesterwerker…….

De eindtijdvoorspellingen van Mat. 24:3-14, zoals je die terecht noemt, zullen wereldwijd in een bepaalde periode plaatsvinden, namelijk binnen één geslacht.

Lees Mat.24 vanaf vers 34 maar……..

(Mattheüs 24:34-36) . . .Voorwaar, ik zeg U dat dit geslacht geenszins zal voorbijgaan voordat al deze dingen geschieden. 35 Hemel en aarde zullen voorbijgaan, maar mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan. 36 Van die dag en dat uur weet niemand iets af, noch de engelen der hemelen noch de Zoon, dan de Vader alleen.

De wereldwijde prediking van het goede nieuws (Mat.24:14) is in Jezus tijd begonnen maar niet op wereldwijde schaal doorgevoerd, dit zou later gebeuren zei Jezus……….

(Handelingen 1:8) . . .GIJ zult kracht ontvangen wanneer de heilige geest op U gekomen is, en GIJ zult getuigen van mij zijn zowel in Jeru̱zalem als in geheel Jude̱a en Sama̱ria en tot de verst verwijderde streek der aarde.â€

Hieruit kunnen we de conclusie trekken dat één teken van de eindtijd “de prediking van het goede nieuws (van Gods Koninkrijk)†is en dat het wereldwijd zichtbaar zou moeten zijn als een getuigenis voor alle mensen op aarde……..en zo’n prediking is inderdaad nu wereldwijd zichtbaar.

fijne dag,

Ed

Dat het geslacht (de generatie van de discipelen want dat staat er en niet de generatie van de eindtijd van jou) niet voorbij zal gaan wijst erop dat de eindtijd toen al begon. De meeste discipelen hebben de oorlog in 70 n. Chr. nog meegemaakt, een hongersnood (Hand. 11:28) en nog meer eindtijdtekenen. Ook zegt Johannes (1 Joh. 2:18) dat er al antichristen zijn.

Met je laatste punt ben ik het eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee Danny, ik lees teksten niet los van de context en los van de hele Bijbel.

Ik ben er ook van overtuigd dat de ware God Zijn zoon Jezus boven alle engelen heeft geplaatst en Jezus god (=machtige) wordt genoemd.

Totaal geen verschil met jouw visie!

Maar Jezus wordt nooit Almachtige God of Allerhoogste genoemd en dat wordt wel van Jehovah gezegd en Hij is ook de enige die deze titel mag dragen.

Lees Ps.83:18....Opdat men weet dat gij, wiens naam Jehovah is, Gij alleen de Allerhoogste zijt over heel de aarde.

Of deze Psalm........

(Psalm 91:1, 2) 91 Al wie in de schuilplaats van de Allerhoogste woont, Zal zich overnachting verschaffen onder de schaduw zelf van de Almachtige.  2 Ik wil tot Jehovah zeggen: „[Gij zijt] mijn toevlucht en mijn vesting, Mijn God, op wie ik wil vertrouwen.â€

dag Danny nog een fijn weekend,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid