Spring naar bijdragen

Nieuw christelijk dance liedje (video clip)


Aanbevolen berichten

Dag broeders, ik heb al lang niets van mij laten horen; maar heb weer een leuk nieuwtje wat ik graag met jullie wil delen. Dit weekend verschijnt een nummer van mij op de nieuwe Life@Opwekking CD: "Let it be Known, dance remix". Ik heb zojuist de video-clip hiervan op YouTube gezet. Graag hoor ik jullie reacties; met name opbouwende kritiek voor toekomstige projecten. :D

Oja, mocht je hem leuk vinden, overweeg dan om hem ff te delen! |P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind m leuk. Vind de sounds erg goed, de mix lekker transparant (maar da's nooit zo moeilijk met EDM hehe), vind sommige breaks wat onovertuigend (vooral de rolls van kicks en/of snare). Ken t origineel niet zo goed, maar de melodie van lead synth is lekker catchy, Oh, enneh, wat is die master ZACHT? Zeker voor dance?

De clip is VET. Erg knap gedaan!

Wat gebruik je verder voor DAW en apparatuur? Een keertje wat samen doen? Ik speel normaal metal en rock, maar maak soms ook EDM:

en nog meer...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Mystic, dank voor je feedback. Ik ben zelf heel blij hoe de clip geworden is, is een van mijn betere clips ooit. Ik snap wat je bedoeld met de mastering, vond ik zelf ook minder; maar is gedaan door Life@Opwekking.

Ik werk zelf met FL-studio; deze was echter gemaakt met de software van Matthew. Vocals waren aangeleverd. Zelf werk ik vooral met Silenth en Nexus.

Coole nummers heb je trouwens, lekker verfrissend (vooral die eerste). Wie weet kunnen we ooit iets samen doen; mail mij anders ff (email staat op Flubbel.com). Altijd leuk om contact te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Productietechnisch zeker niet verkeerd!

Kan allemaal wel net iets krachtiger, zoals Mystic al zegt. Misschien een buscomp en een sidechain voor je kick zodat die niet zo weg valt. Verder puik werk!

Mijn edm herrie:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tenk joe,

Nee geen Nexus, zaagjes gelayerd met een square hier en daar. Ik maak mn eigen sounds met de Camel Alchemy synth. Wat de sidechain betreft, ik snap je punt wel een btje. Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik het effect op het ritmische gedeelte juist wel lekker vindt :)

Qua EDM doe ik verder niks, ben nu bezig met film scores e.d. (orchestraal).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind m leuk. Vind de sounds erg goed, de mix lekker transparant (maar da's nooit zo moeilijk met EDM hehe), vind sommige breaks wat onovertuigend (vooral de rolls van kicks en/of snare). Ken t origineel niet zo goed, maar de melodie van lead synth is lekker catchy, Oh, enneh, wat is die master ZACHT? Zeker voor dance?

De clip is VET. Erg knap gedaan!

Wat gebruik je verder voor DAW en apparatuur? Een keertje wat samen doen? Ik speel normaal metal en rock, maar maak soms ook EDM:

Youtube 1;

Niet helemaal mijn stijl, maar zit goed in elkaar. Is gebalanceerd qua opbouw met de lyrics duidelijk en helder op de voorgrond.

Youtube 2:

Doet me denken aan Air Safari en is goed opgebouwd. Het geheel klinkt wat mysterieus, maar ligt lekker in de oren.

Youtube 3:

Deze vind ik niet goed. Het is in mijn oren heel onrustig opgebouwd en veel wisselingen van ritme en melodie. Alsof alle samples even gebruikt moesten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tenk joe,

Nee geen Nexus, zaagjes gelayerd met een square hier en daar. Ik maak mn eigen sounds met de Camel Alchemy synth. Wat de sidechain betreft, ik snap je punt wel een btje. Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik het effect op het ritmische gedeelte juist wel lekker vindt :)

Qua EDM doe ik verder niks, ben nu bezig met film scores e.d. (orchestraal).

Gaaf ik maak veel mijn sounds ook zelf, door te layeren en vaak ook eigen patches te maken (zowel op hardware synths als soft synths).

Orkestraal, te gek!! Had je t orkestrale stuk in mijm eerste JoeTjoepje gehoord? Ik gebruik EWQL Symphonic Orchestra. Wat gebruik jij? En heb je al wat online staan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tenk joe,

Nee geen Nexus, zaagjes gelayerd met een square hier en daar. Ik maak mn eigen sounds met de Camel Alchemy synth. Wat de sidechain betreft, ik snap je punt wel een btje. Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik het effect op het ritmische gedeelte juist wel lekker vindt :)

Qua EDM doe ik verder niks, ben nu bezig met film scores e.d. (orchestraal).

Gaaf ik maak veel mijn sounds ook zelf, door te layeren en vaak ook eigen patches te maken (zowel op hardware synths als soft synths).

Orkestraal, te gek!! Had je t orkestrale stuk in mijm eerste JoeTjoepje gehoord? Ik gebruik EWQL Symphonic Orchestra. Wat gebruik jij? En heb je al wat online staan?

Oke nice! Jouw stuff klinkt ook top. Lekkere sound! Vooral de eerste vond ik echt verassend!

Ja ik heb de platinum versie (dus met close mics, die gebruik ik alleen niet :P) maar ik heb sinds kort ook 8Dio's Adagietto die ik nu 100% voor de strijkers gebruik. Verder heb ik piano en een aantal (midi) keyboards (ben toetsenist). Nee nog niks daarvan online staan helaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja stage is dat (ik heb ook gold gehad). Die gebruik ik nu ook. Close is soms handig maar over het algemeen wil je niet steeds de bow geluiden e.d. terug horen. Wat ook wel fijn is de natuurlijke panning in de stage mic ssamples.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid