Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoe doe je dat dan? Demonen verslaan in de naam van Jezus en dan ook nog "Jezus van Nazareth? "

Welke kracht heeft Jezus van Nazareth dan?

Hij was toch volledig mens?

Jezus was en is niet gewoon een mens. Hij is de Mens zoals die door God is bedoeld. De Gezalfde van God. Gezalfd tot Hogepriester en Koning van deze wereld. Hij heeft Zijn autoriteit van de allerhoogste en heeft autoriteit gedelegeerd aan Zijn volgelingen. Dit is mijn antwoord, gegrond op wat ik weet uit de Bijbel. Vraag gerust verder of dieper als je wilt. Dan zal ik het proberen te onderbouwen.

Dat is dus het grootste misverstand onder Christenen. Jezus werd pas de Gezalfde en gezalfd tot Hogepriester bij Zijn opstanding en dat werd Hij niet t.a.v. deze wereld, zie ook het Hogepriesterlijk gebed, maar toen deed Hij een Werk aan gelovigen. Je onderbouwt tot nu toe dus helemaal niets want je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Hij was absoluut aan de mensen gelijk gesteld en had zijn goddelijkheid afgelegd. Zie Filippenzen 2. Hij had tijdens Zijn bediening de autoriteit dusdanig dat Hij alles deed in de Naam en kracht van Zijn Vader en heeft geen autoriteit gedelegeerd aan Zijn volgelingen.

Wat je beweert moet je dus onderbouwen met teksten uit de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dat is dus het grootste misverstand onder Christenen. Jezus werd pas de Gezalfde en gezalfd tot Hogepriester bij Zijn opstanding en dat werd Hij niet t.a.v. deze wereld, zie ook het Hogepriesterlijk gebed, maar toen deed Hij een Werk aan gelovigen. Je onderbouwt tot nu toe dus helemaal niets want je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Hij was absoluut aan de mensen gelijk gesteld en had zijn goddelijkheid afgelegd. Zie Filippenzen 2. Hij had tijdens Zijn bediening de autoriteit dusdanig dat Hij alles deed in de Naam en kracht van Zijn Vader en heeft geen autoriteit gedelegeerd aan Zijn volgelingen.

Wat je beweert moet je dus onderbouwen met teksten uit de Bijbel.

Bedankt voor de les. :) Ik doe boete in stof en as. Het begint sowieso een beetje off topic te raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Of het nu 'Aartsengel' of 'Christus' Michael is; een feit is dat hij demonen verslaat.

Zelfs wij mensen kunnen in naam van Jezus van Nazareth demonen verslaan maar niet in de naam van Michaël. :) Maar Michaël is inderdaad wel een zeer machtige strijder in dienst van God.

Mijn vraag is dus. Hoe verslaan wij demonen in de naam van Jezus van Nazareth.

Kun je mij dat kunstje ook leren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Of het nu 'Aartsengel' of 'Christus' Michael is; een feit is dat hij demonen verslaat.

Is dat zijn belangrijkste functie dan?

De aartsengel wordt ook genoemd in 1 Thess. 4..." bij het geroep van de aartsengel enz..."

Ik meen dat Michaël ook genoemd wordt in Daniël.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dat zijn belangrijkste functie dan?

Ik ben Kalki niet maar ik hoop dat hij of zij het niet erg vind dat ik er even op reageer. De belangrijkste functie van Michaël, volgens de teksten die door jou en je medestrijdster worden aangevoerd, is blijkbaar legeraanvoerder, tegenover de strijdmacht van de satan wel te verstaan. Hij lijkt ook in het bijzonder als taak te hebben, vooral in de eindtijd, voor Israël te strijden. Hij is zelfs opgewassen tegen de satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dat zijn belangrijkste functie dan?

Ik ben Kalki niet maar ik hoop dat hij of zij het niet erg vind dat ik er even op reageer. De belangrijkste functie van Michaël, volgens de teksten die door jou en je medestrijdster worden aangevoerd, is blijkbaar legeraanvoerder, tegenover de strijdmacht van de satan wel te verstaan. Hij lijkt ook in het bijzonder als taak te hebben, vooral in de eindtijd, voor Israël te strijden. Hij is zelfs opgewassen tegen de satan.

Volgens mij is zijn belangrijkste functie, dat Michael voortdurend in staat is zich te teleporteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Christ Michael": ik meen dit ooit ergens gehoord of gelezen te hebben.

The Urantia Book

Jesus is considered the human incarnation of "Michael of Nebadon," one of more than 700,000 "Paradise Sons" of God, or "Creator Sons." Jesus is not considered the second person of the Trinity as he is in Christianity. The book refers to the Eternal Son as the second person of the Trinity.[86]

Soort religieus boek te vergelijken met.

The book can be seen as belonging in the genre of spiritual literature that includes A Course in Miracles and Conversations with God.......

The Urantia Book has been enjoyed by some as a form of science fiction, historical fiction or fantasy. The Urantia Book is noted for its high level of internal consistency and an advanced writing style. Skeptic Martin Gardner, in a book otherwise highly critical of The Urantia Book, writes that it is "highly imaginative" and that the "cosmology outrivals in fantasy the cosmology of any science-fiction work known to me.

Sorry voor het Engels, maar ik heb niet zo gauw iets in het Nederlands gezien.

Van hieruit kan misschien verder worden gezocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Graag zou ik van Kalki willen weten in hoeverre hij/zij deze vragen en opmerkingen serieus bedoelt.

In de loop van dit topic zijn een paar zeer gerichte opmerkingen naar voren gebracht, alsof ze duidelijk om bepaalde redenen worden geschreven, zonder die redenen verder aan te geven.

Zeker ook gezien deze melding:

Ik lees de Bijbel binnen het kader van het Buitenaardse/Ufologie.

Daaruit meen ik te begrijpen dat jouw interesse uitgaat naar het bovennatuurlijke.

Waar het niet om het bovennatuurlijke gaat maar om het buitenaardse.

Er zijn ook entiteiten op Aarde die kunnen teleporteren, dus waarom zou Aartsengel Michael in de Hemel dit ook niet kunnen?

Ik vermoed dat Kalki heel goed weet waarover hij/zij het heeft.

Korte opmerkingen als deze en niet verder uitgewerkt of onderbouwd, maar slechts tot doel lijkend te hebben te confronteren, met goedgelovigheid en bijzondere geloven, doet mij sterk denken aan trolgedrag.

Ik denk niet, dat ik dit verder boeiend vind, zolang er alleen dit soort reacties zijn.

Dus Kalki:

Graag verheldering over je achtergrond en zienswijze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het boek online en in het Nederlands gevonden.

Eerder las ik elders dat het boek sinds kort vrij is van auteursrechten.

Het Urantia Boek

1. Michael van Nebadon

(366.2) 33:1.1 Onze Schepper-Zoon is de verpersoonlijking van het 611.121 ste oorspronkelijke concept van oneindige identiteit dat gelijktijdig is ontstaan in de Universele Vader en de Eeuwige Zoon. De Michael van Nebadon is de ‘eniggeboren Zoon’ die dit 611.121 ste universele concept van goddelijkheid en oneindigheid personaliseert. Zijn hoofdkwartier is in de drievoudige woning van licht op Salvington. Deze woonplaats is zo ingericht omdat Michael het leven van alledrie de fasen van het intelligente schepselbestaan heeft ervaren: de geestelijke, de morontiale en de materiële. Vanwege de naam die verbonden is aan zijn zevende, laatste zelfgave op Urantia, wordt hij soms Christus Michael genoemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb het boek online en in het Nederlands gevonden.

Eerder las ik elders dat het boek sinds kort vrij is van auteursrechten.

Het Urantia Boek

1. Michael van Nebadon

(366.2) 33:1.1 Onze Schepper-Zoon is de verpersoonlijking van het 611.121 ste oorspronkelijke concept van oneindige identiteit dat gelijktijdig is ontstaan in de Universele Vader en de Eeuwige Zoon. De Michael van Nebadon is de ‘eniggeboren Zoon’ die dit 611.121 ste universele concept van goddelijkheid en oneindigheid personaliseert. Zijn hoofdkwartier is in de drievoudige woning van licht op Salvington. Deze woonplaats is zo ingericht omdat Michael het leven van alledrie de fasen van het intelligente schepselbestaan heeft ervaren: de geestelijke, de morontiale en de materiële. Vanwege de naam die verbonden is aan zijn zevende, laatste zelfgave op Urantia, wordt hij soms Christus Michael genoemd.

Heb weleens eerder van dat boek gehoord en ook weleens stukken van gelezen. En voor zover ik gezien heb, is het eigenlijk een best wel epische scifi-hervertelling van onder meer de bijbelse verhalen, met eigen aanvullingen, interpretaties en verklaringen.

Natuurlijk zijn er dan altijd weer mensen die het heel serieus nemen en volgens sommige recensies zich eindelijk bevrijd voelen van de kerkelijke leer, terwijl ze de facto dan natuurlijk niets anders doen dan de ene leer voor de andere leer inwisselen.

Maar als je het boek gewoon leest als science-fiction op kosmologische schaal, waarin elementen uit allerlei godsdiensten en filosofieën op voor zover ik zag best wel knappe wijze tot één geheel worden gesmeed, dan kun je je volgens mij prima vermaken met het boek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Graag zou ik van Kalki willen weten in hoeverre hij/zij deze vragen en opmerkingen serieus bedoelt.

In de loop van dit topic zijn een paar zeer gerichte opmerkingen naar voren gebracht, alsof ze duidelijk om bepaalde redenen worden geschreven, zonder die redenen verder aan te geven.

Zeker ook gezien deze melding:

Ik lees de Bijbel binnen het kader van het Buitenaardse/Ufologie.

Daaruit meen ik te begrijpen dat jouw interesse uitgaat naar het bovennatuurlijke.

Waar het niet om het bovennatuurlijke gaat maar om het buitenaardse.

Er zijn ook entiteiten op Aarde die kunnen teleporteren, dus waarom zou Aartsengel Michael in de Hemel dit ook niet kunnen?

Ik vermoed dat Kalki heel goed weet waarover hij/zij het heeft.

Korte opmerkingen als deze en niet verder uitgewerkt of onderbouwd, maar slechts tot doel lijkend te hebben te confronteren, met goedgelovigheid en bijzondere geloven, doet mij sterk denken aan trolgedrag.

Ik denk niet, dat ik dit verder boeiend vind, zolang er alleen dit soort reacties zijn.

Dus Kalki:

Graag verheldering over je achtergrond en zienswijze.

Ik aspireer - wat gezien kan worden als mijn religie - zelf te teleporteren, anders wel dienstbaar te zijn aan Aartsengel Michael.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaag.

aspireren

Kun je dat nader omschrijven?

Van de aartsengel is niet veel bekend hoe hij zou willen dat jij leeft en hem dienstbaar zou kunnen zijn.

Is dat niet lastig?

Na je dood weet je hoe je de Aartsengel Michael dienstbaar kunt zijn.

Aspiratie kan inderdaad wel eens fataal aflopen: http://www.encyclo.nl/lokaal/10638
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid