Spring naar bijdragen

Kan je fout bidden ?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel nog heel veel aan het bijleren over het geloof en bidden hoort daar ook bij.

Ik dank God en/of Jezus elke dag voor verschillende dingen en heb lange gesprekken met hun.

Nu is de vraag; Wat is fout bidden en bestaat fout bidden eigenlijk wel ? Zijn er foute manieren om dingen te vragen en zijn er dingen die ik zeker niet mag vergeten tijdens het bidden ?

Ik vind bidden zoals in een dagboek schrijven. Alleen dat je het dan deelt met iemand. Je dagelijks leven, je problemen en zorgen. Maar ook wensen/hoop voor jezelf en anderen. Ik krijg dan een enorm warm gevoel vanbinnen. Alsof er echt naar mij geluisterd wordt.

Ik kan alle tips en goede raad gebruiken ! Ik leer enorm graag bij van anderen.

Veel liefs aan iedereen !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi KellyTaramaschi, welkom ten eerste! Om verder op je vraag in te gaan, fout bidden kan denk ik wel. Bijvoorbeeld als het gebruikt word om ego op een negatieve manier mee te vullen(bidden om bevrediging van lusten, maar dan zonder lasten zegmaar). Verder, de een bid anders als de ander; liefjes, met charisma, in tongen, noem maar op. En daar is niks fout aan, ieder zijn of haar manier.

Iets vergeten met bidden kan niet zou ik bijna zeggen. Heb je iets om voor te bidden, maar kom je daar achter op een moment dat je niet kunt bidden om welke reden ook, dan kun je het in je mobiel zetten, of in je agenda, en dat erbij halen als je wel tijd hebt om te bidden. En als je niks te bidden weet, geeft de bijbel in Mattheus het volgende gebed(mocht je hier nog niks over gehoord hebben):

Onze Vader, die in de Hemelen zijt

Uw naam worde geheiligd

Uw koninkrijk kome

Uw wil geschiede, gelijk op aarde zoals in de hemel

geef ons heden ons dagelijks brood, en vergeef ons onze schulden

gelijk ook wij aan anderen vergeven

leidt ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze

want van U is het koninkrijk, de kracht en de heerlijkheid

tot in eeuwigheid, amen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi KellyTaramaschi, welkom ten eerste! Om verder op je vraag in te gaan, fout bidden kan denk ik wel. Bijvoorbeeld als het gebruikt word om ego op een negatieve manier mee te vullen(bidden om bevrediging van lusten, maar dan zonder lasten zegmaar). Verder, de een bid anders als de ander; liefjes, met charisma, in tongen, noem maar op. En daar is niks fout aan, ieder zijn of haar manier.

Iets vergeten met bidden kan niet zou ik bijna zeggen. Heb je iets om voor te bidden, maar kom je daar achter op een moment dat je niet kunt bidden om welke reden ook, dan kun je het in je mobiel zetten, of in je agenda, en dat erbij halen als je wel tijd hebt om te bidden. En als je niks te bidden weet, geeft de bijbel in Mattheus het volgende gebed(mocht je hier nog niks over gehoord hebben):

Onze Vader, die in de Hemelen zijt

Uw naam worde geheiligd

Uw koninkrijk kome

Uw wil geschiede, gelijk op aarde zoals in de hemel

geef ons heden ons dagelijks brood, en vergeef ons onze schulden

gelijk ook wij aan anderen vergeven

leidt ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze

want van U is het koninkrijk, de kracht en de heerlijkheid

tot in eeuwigheid, amen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)

Dankjewel Paul ! Hier heb ik al héél veel aan :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel nog heel veel aan het bijleren over het geloof en bidden hoort daar ook bij.

Ik dank God en/of Jezus elke dag voor verschillende dingen en heb lange gesprekken met hun.

Nu is de vraag; Wat is fout bidden en bestaat fout bidden eigenlijk wel ? Zijn er foute manieren om dingen te vragen en zijn er dingen die ik zeker niet mag vergeten tijdens het bidden ?

Ik vind bidden zoals in een dagboek schrijven. Alleen dat je het dan deelt met iemand. Je dagelijks leven, je problemen en zorgen. Maar ook wensen/hoop voor jezelf en anderen. Ik krijg dan een enorm warm gevoel vanbinnen. Alsof er echt naar mij geluisterd wordt.

Ik kan alle tips en goede raad gebruiken ! Ik leer enorm graag bij van anderen.

Veel liefs aan iedereen !

Hoi Kelly,

Mijn respect en compliment dat je je open stelt voor anderen. Vooral op zo'n gevoelig punt. Het is van weinig invloed maar ik houd ervan om dingen te benaderen hoe 'ik' denk dat het beter past en dat het mentaal een totaal ander beeld schept.

Ik praat liever niet over bidden maar over praten. Praat met Hem alsof hij je broer of zus is. Vriend of vriendin. Van de term bidden gaan mensen vaak zitten, ogen dicht, handen op elkaar en apart bidden met G'd. Alsof men apart tijd neemt voor Hem.

Zelf denk ik altijd. Al het tijd is voor Hem, en af en toe ben je zo erg met je ding bezig dat je weleens niet aan Hem denkt. Zelf geloof ik in praten met hem alsof je gewoon een gesprek houdt. Hij kent je immers beter dan wie dan ook dus je kan totaal comfortabel praten. Daarnaast praat ik ook kort als ik iets moois zie of meemaak. Er zijn diverse vormen van spreken met G'd. Als je maar oprecht bent en open. Al je vragen zijn naar mijn mening totaal overbodig, je doet het volgens mij hartstikke goed. Iedereen is uniek geschapen en de Eeuwige heeft ook met iedereen uniek een relatie. Een dagboek schrijven, als dat voor jou comfortabel voelt en werkt is dat prima.

Succes en groetjes,

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
En als je niks te bidden weet, geeft de bijbel in Mattheus het volgende gebed(mocht je hier nog niks over gehoord hebben):

Onze Vader, die in de Hemelen zijt

Uw naam worde geheiligd

Uw koninkrijk kome

Uw wil geschiede, gelijk op aarde zoals in de hemel

geef ons heden ons dagelijks brood, en vergeef ons onze schulden

gelijk ook wij aan anderen vergeven

leidt ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze

want van U is het koninkrijk, de kracht en de heerlijkheid

tot in eeuwigheid, amen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)

Yeah! Oude(re) versie! praktisch iedereen die ik ken is verknocht aan de nieuwe(re). voelt me onnatuurlijk aan :P

Ik denk verder ook dat verkeerd of "fout" bidden wel degelijk kan.

Ooit hoorde ik een preek, van een spreker, die zei dat hij bid alsof hij met "één van zijn matties" praat. Ik geloof niet dat dit een goede manier is..

Ik zie God als een vader. Die van je houdt boven alles. Hij stelt bepaalde regels, en hij verlangt dat je die volgt. Heb je spijt van wat je doet, of wil je gewoon je hart luchten, heb je de Heer als een vaderfiguur.

Het voorbeeld van de spreker die ik zojuist noemde vind ik persoonlijk uitermate respectloos..

mijn punt is, dat ik denk dat je, zolang je met respect bid, en met oprecht praat, je niet verkeerd kunt bidden.

Wees Gezegend :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat fout bidden kan. Ik heb er een beetje een hekel aan als mensen met allemaal regeltjes komen, want dan word je alleen maar terughoudender met bidden. In het ergste geval zeg je misschien een keer iets wat achteraf niet helemaal eerbiedig is, of zo. Maar so what? God ziet je hart.

Het is misschien wel goed om te beseffen dat God geen Sinterklaas is die alles geeft wat op je verlanglijstje staat. Want daar betrap ik mezelf wel eens op: dan wil ik per se iets krijgen en word ik boos als mijn gebeden niet verhoord worden.

Maar dan nog, dat wil niet zeggen dat het dan fout is om zo te bidden. Alleen zul je misschien teleurgesteld raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus zegt tenminste twee keer iets over bidden. De eerste is dat je niet "op hoeken van straten" moet gaan bidden zoals de Farizeeërs deden (om gezien te worden) maar dat je naar binnen moet gaan om te bidden. De tweede is de gelijkenis over de schriftgeleerde en de tollenaar waar hij wel degelijk zegt dat de tollenaar gerechtvaardigd naar huis gaat en de schriftgeleerde niet. Dus oprechtheid in je gebed is wel belangrijk omdat God je hart aan ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Bij het bidden moeten jullie niet eindeloos voortprevelen zoals heidenen , die denken dat ze door hun overvloed aan woorden verhoord zullen worden .

Doe hen niet na ! Jullie Vader weet immers wat jullie nodig hebben , nog voor jullie het hem vragen .( matt 6; 7-9 ) .

Dus bid kort en krachtig

Link naar bericht
Deel via andere websites

niks werkt met voorbedagte raden.

sela

electronice overigens komt ook niet echt geloof waardig over,kan tgewoon ieamnd zijn die op een knop drukt.

echter niet electronische goddelijke verschijninge zijn minder dan deze zelfde twijfel dan bij electronica.

sppeel geen god (ggz) je kan hem niet na doen...verreweg van..

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid