Spring naar bijdragen

Hoe geeft het bestaan van God het leven zin?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Laten we dan voor t gemak het even bij dit lijstje houden:

- God leren kennen

- Goed leven

- Het goede nieuws brengen

- Elkaar liefhebben

- In de hemel komen

Als je al 1 of 2 van deze punten serieus neemt lijkt me dat toch al een hele klus (laat staan als je ze allemaal nastreeft)!

Geeft dat je leven dan niet al zin?

----------------------------------------------------------------------

Nou dat is al een heel mooi lijstje, ik vind dat een prachtige invulling van een zinvol leven.

De 1ste 3 punten doe ik al geruime tijd (bijna 25 jaar) en ik kan uit ervaring zeggen dat het mij erg gelukkig heeft gemaakt.

God te kennen en zijn voornemen geeft rust, verlichting en geluk, want ik ben er van overtuigd geraakt dat Gods koninkrijk binnenkort over de aarde gaat regeren en vrede op aarde gaat brengen, alle goddeloosheid zal verdwijnen, natuurrampen zullen tot het verleden behoren, alleen maar lieve mensen op aarde.

We kunnen geloof stellen in de woorden van de levende God.....

(Jesaja 14:7) . . .De hele aarde is tot rust gekomen, is vrij van rustverstoring geworden. De mensen zijn vrolijk geworden met vreugdekreten. 

(Psalm 37:29-34) . . .De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven. ..34 Hoop op Jehovah en houd zijn weg, En hij zal u verhogen om de aarde in bezit te nemen. Wanneer de goddelozen worden afgesneden, zult gij [het] zien.

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zomaar wat gedachten:

Interessante gedachten! (Zijn we ook van je gewend natuurlijk ;) )

Als er iets is dat iemands bestaan zin geeft:

- Heeft ons bestaan zin als er geen zin van Gods bestaan is?

Goede vraag maar het beperkt tot de zingeving vanuit menselijk oogpunt. Wat vanuit Gods oog de zin van zijn bestaan is weten we niet. Sterker nog, anders dan dat we volgens de bijbel weten dat we naar zijn beeld gemaakt zijn, weten we helemaal niet of iets of iemand vanuit Gods oogpunt zin moet hebben. De meer bedrijfseconomische benadering die vanuit de Angelsaksische wereld steeds meer in Europa overgenomen wordt namelijk dat alles in waarde (geld of anderszins) uit te drukken is, kom ik in de bijbel niet tegen.

- Als er een zin van Gods bestaan is, wat is dat dan? Is dat ons bestaan?

Die vraag kunnen we imo alleen vanuit menselijk oogpunt beantwoorden. Voor mij is het antwoord dat ons bestaan zin heeft omdat God er zin aan geeft. Andersom kan ik het niet beantwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid