Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hij zal het best erg vinden, maar als 1 van de moordenaars van 298 mensen een pop van een kind omhoog houdt komt dat niet zo heel respectvol over.

ik kan me vergissen natuurlijk, maar ik kan me niet herinneren dat deze man een t-shirt met: "ik heb zojuist een vliegtuig neergehaald" aanhad. Dus: weten we dat hij één van de moordenaars is? Nee. Hij kan net zo goed behoorlijk teleurgesteld en bedroefd zijn geweest vanwege de grote fout die een mede-separatist gemaakt heeft.

Meer als sorry foutje. Ik kan ook met 160 kilometer per uur hier door de stad gaan rijden, vervolgens een kind doodrijden en dan mijn spijt gaan betuigen hoe erg ik het vind. Vervolgens er alles aan doen om alle bewijs wat er op wijst dat ik te hard reed zo snel mogelijk weg te werken en niet mee te werken met de politie.

Als die man een dader was, ja, dan zijn de situaties vergelijkbaar. Maar waarom kan een medestander van de (in hun ogen) terechte onafhankelijkheidsbeweging niet zijn medeleven tonen als er door een andere separatist een (verschrikkelijke) fout is gemaakt? Ik denk niet dat problemen opgelost worden met "wij-zij" denken ("zij" zijn allemaal fout omdat er één separatisten leider het bevel gaf om een - wat hij dacht militair - vliegtuig neer te halen in een oorlog. Wat ik triester vind, is dat er nog (niet militaire) vliegtuigen vlogen nadat de separatisten eerder al een vliegtuig neergehaald hadden. Maar ja: omvliegen was vermoedelijk gewoon te duur

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zeker niet als je bedenkt dat ondanks dat wij één van de modernste landen zijn met één van de modernste luchthavens en dat ons land vol computers staat en allerlei vluchtgegevens digitaal zijn, en je een vliegtuig niet in kan zonder paspoort etc.... dat het een paar dagen duurde om uit te zoeken uit welke landen iedereen kwam. En dat is dus in een modern westers land dat niet net middenin een burgeroorlog zit.

Ze hebben altijd geweten wie in het vliegtuig zat en uit welke landen de passagiers kwamen. Dat het niet meteen wordt gepubliceerd is wat anders. Ik vermoed dat eerst nabestaanden worden gezocht en inglicht en pas daarna bekend gemaakt wordt wie er in het vliegtuig zaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hij zal het best erg vinden, maar als 1 van de moordenaars van 298 mensen een pop van een kind omhoog houdt komt dat niet zo heel respectvol over.

ik kan me vergissen natuurlijk, maar ik kan me niet herinneren dat deze man een t-shirt met: "ik heb zojuist een vliegtuig neergehaald" aanhad. Dus: weten we dat hij één van de moordenaars is? Nee. Hij kan net zo goed behoorlijk teleurgesteld en bedroefd zijn geweest vanwege de grote fout die een mede-separatist gemaakt heeft.

Je bent schuldig aan de misstanden van de organisatie/groep waar je bij aangelosten bent. Zeker als jou groep vervolgens er nog alles aan doet om het onderzoek tegen te werken. Niemand dwingt die persoon om er aan mee te werken, dus voor mij absoluut misplaatste droefheid, gewoon medeplichtig. Nadat de lijken terug zijn gehaald, F16 eroverheen en de boel platbombarderen wegens tegenwerken onderzoek.
Als die man een dader was, ja, dan zijn de situaties vergelijkbaar. Maar waarom kan een medestander van de (in hun ogen) terechte onafhankelijkheidsbeweging niet zijn medeleven tonen als er door een andere separatist een (verschrikkelijke) fout is gemaakt? Ik denk niet dat problemen opgelost worden met "wij-zij" denken ("zij" zijn allemaal fout omdat er één separatisten leider het bevel gaf om een - wat hij dacht militair - vliegtuig neer te halen in een oorlog. Wat ik triester vind, is dat er nog (niet militaire) vliegtuigen vlogen nadat de separatisten eerder al een vliegtuig neergehaald hadden. Maar ja: omvliegen was vermoedelijk gewoon te duur
Eigenlijk hebben die passagiers het aan zichzelf te danken of niet, hadden ze van te voren maar bij de vliegtuigmaatschappij of de boekingsmaatschappij moeten checken waar het vliegtuig precies over heen vloog. En anders een duurdere vlucht moeten boeken, de passagiers waren eigenlijk alleen maar uit op zo goedkoop mogelijk. Ik vind het echt misselijk dat je de schuld bij de groep weghaald die met een ZEER GEAVANCEERD systeem, waar mensen echt een opleiding voor gevolgd moeten hebben een vliegtuig van 11 kilometer naar beneden te knallen. Je legt de schuld bij die ene persoon die op de knop drukte (H)
Link naar bericht
Deel via andere websites
Je bent schuldig aan de misstanden van de organisatie/groep waar je bij aangelosten bent. Zeker als jou groep vervolgens er nog alles aan doet om het onderzoek tegen te werken. Niemand dwingt die persoon om er aan mee te werken, dus voor mij absoluut misplaatste droefheid, gewoon medeplichtig. Nadat de lijken terug zijn gehaald, F16 eroverheen en de boel platbombarderen wegens tegenwerken onderzoek.
Dan stel ik voor dat jij je meldt bij de politie wegens het misbruiken van minderjarigen.
Eigenlijk hebben die passagiers het aan zichzelf te danken of niet, hadden ze van te voren maar bij de vliegtuigmaatschappij of de boekingsmaatschappij moeten checken waar het vliegtuig precies over heen vloog. En anders een duurdere vlucht moeten boeken, de passagiers waren eigenlijk alleen maar uit op zo goedkoop mogelijk.
Laten we geen onzin posten.
Ik vind het echt misselijk dat je de schuld bij de groep weghaald die met een ZEER GEAVANCEERD systeem, waar mensen echt een opleiding voor gevolgd moeten hebben een vliegtuig van 11 kilometer naar beneden te knallen. Je legt de schuld bij die ene persoon die op de knop drukte (H)
Nee dat dat hij niet. Dat doet hij bij de mensen binnen de separatisten die er verantwoordelijk voor zijn en die het er mee eens zijn.
Link naar bericht
Deel via andere websites

ach het is net zoveel onzin als Nunc post, op die manier is alleen het systeem uiteindelijk schuldig niet de mensen die het systeem in stand houden. Als je seperatist/crimineel/huurling of whatever dan vecht je willens en wetens in een oorlog mee, dan ben je ook verantwoordelijk voor die oorlog en dan weet je dat er doden gaan vallen. Ga je vervolgens met een popje en wat tekeningen van een kindje een toneelstukje opvoeren en bedroefd doen, terwijl je onderdeel bent van het systeem bent die het mogelijk maakte, vervolgens ga je met je maten nog wat plunderen en onderzoeksteams weghouden zodat families nog meer pijn lijden. Ach ja maar hij drukte niet op de knop he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
ach het is net zoveel onzin als Nunc post, op die manier is alleen het systeem uiteindelijk schuldig niet de mensen die het systeem in stand houden. Als je seperatist/crimineel/huurling of whatever dan vecht je willens en wetens in een oorlog mee, dan ben je ook verantwoordelijk voor die oorlog en dan weet je dat er doden gaan vallen. Ga je vervolgens met een popje en wat tekeningen van een kindje een toneelstukje opvoeren en bedroefd doen, terwijl je onderdeel bent van het systeem bent die het mogelijk maakte, vervolgens ga je met je maten nog wat plunderen en onderzoeksteams weghouden zodat families nog meer pijn lijden. Ach ja maar hij drukte niet op de knop he.
Nadat de lijken terug zijn gehaald, F16 eroverheen en de boel platbombarderen wegens tegenwerken onderzoek.

Er wonen daar natuurlijk geen burgers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ach het is net zoveel onzin als Nunc post, op die manier is alleen het systeem uiteindelijk schuldig niet de mensen die het systeem in stand houden. Als je seperatist/crimineel/huurling of whatever dan vecht je willens en wetens in een oorlog mee, dan ben je ook verantwoordelijk voor die oorlog en dan weet je dat er doden gaan vallen. Ga je vervolgens met een popje en wat tekeningen van een kindje een toneelstukje opvoeren en bedroefd doen, terwijl je onderdeel bent van het systeem bent die het mogelijk maakte, vervolgens ga je met je maten nog wat plunderen en onderzoeksteams weghouden zodat families nog meer pijn lijden. Ach ja maar hij drukte niet op de knop he.
Nadat de lijken terug zijn gehaald, F16 eroverheen en de boel platbombarderen wegens tegenwerken onderzoek.

Er wonen daar natuurlijk geen burgers.

En al die seperatisten zitten in dorpen?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben niet opgewassen tegen zoveel sentiment. Prima. Had je je nou al aangemeld als kinderverkrachter?
Ik had je slimmer geacht, de enige die door sentiment overmand is ben jij.

En ja elke christen is medeverantwoordelijk voor de misstanden uit het verleden vervolgens zijn er stappen ondernomen om dit zoveel mogelijk te beperken en de slachtoffers te helpen en iedereen die daarvan op de hoogte was maar niks gedaan heeft is medeverantwoordelijk ook zonder zelf de handelingen uitgevoerd te hebben. Maar ik zie de kinderverkrachters zelf nog niet hun medeleven betuigen door poppen en tekeningen omhoog te houden van de slachtoffers en hun familie om vervolgens met een bedroefd gezicht te roepen hoe verschrikkelijk het allemaal was om daarmee zelf de rol van slachtoffer aan te nemen.

Verder walgelijk dat je met zo'n vergelijking je eigen gelijk wil halen, een vergelijking die vervolgens ook nog eens kant nog wal raakt.

En ondertussen liggen de lijken nog steeds in wagons weg te rotten, bewaakt door dezelfde groep mensen die eerder zo sentimenteel deden met een bedroefd gezicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeker niet als je bedenkt dat ondanks dat wij één van de modernste landen zijn met één van de modernste luchthavens en dat ons land vol computers staat en allerlei vluchtgegevens digitaal zijn, en je een vliegtuig niet in kan zonder paspoort etc.... dat het een paar dagen duurde om uit te zoeken uit welke landen iedereen kwam. En dat is dus in een modern westers land dat niet net middenin een burgeroorlog zit.

Ze hebben altijd geweten wie in het vliegtuig zat en uit welke landen de passagiers kwamen. Dat het niet meteen wordt gepubliceerd is wat anders. Ik vermoed dat eerst nabestaanden worden gezocht en inglicht en pas daarna bekend gemaakt wordt wie er in het vliegtuig zaten.

Ze zeiden gisteren nog dat ze van vier personen de nationaliteit niet wisten. Het lijkt me ook sterk dat je door te zeggen dat je van zoveel honderd mensen wel weet wat hun nationaliteit was, maar van een paar niet, tijd wint om nabestaanden te zoeken. Maar goed, het was slechts om aan te geven dat wij met onze high tech samenleving ook geregeld niet direct alle informatie tot onze beschikking hebben, en ook geregeld fouten maken bij ongelukken en rampen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En ja elke christen is medeverantwoordelijk voor de misstanden uit het verleden.

Zelf heb ik geen andere mening over deze tragedie dan dat het afschuwelijk is en dat de lichamen zo snel mogelijk naar hun nabestaanden moeten worden gebracht. Maar dit is mijns inziens een onjuiste en ook vrij potentiëel enge stellingname.

Mijns inziens is een ieder enkel verantwoordelijk voor de eigen zonden, niet voor die van anderen. Alleen als iemand direct heeft meegewerkt aan het tot stand komen van de zonde, of duidelijk heeft aangegeven achter de verrichte zonde te staan en deze dus aan te moedigen, dan is hij (of zij) inderdaad medeschuldig.

Maar het lid zijn of meewerken met een organisatie maakt iemand niet meteen medeplichtig aan zonden door andere leden gedaan. Ook niet als die leden hoog in de hiërarchie zitten en opdracht tot de zonde geven.

Om een persoonlijk voorbeeld te geven: zelf acht ik mij dus ook absoluut niet schuldig aan de misbruikschandalen binnen mijn kerk. Ik keur ze immers af, op basis van wat de kerk zelf nota bene leert, en heb zelf nooit een kind misbruikt.

Alleen als de organisatie aantoonbaar de zonde aanmoedigt en stimuleert, dan ben je schuldig als je je aan die organisatie verbindt. Maar als de organisatie de zonde afwijst of het in elk geval niet goedkeurt, dan ben je niet schuldig als je je eraan verbindt.

Iemand kan dus ook oprecht met deze seperatisten mee willen vechten, maar het neerhalen van dit vliegtuig toch ten strengste afkeuren. Hij is dan niet schuldig aan deze aktie, want hij zou dat zelf immers nooit gedaan hebben.

Daarbij vormen de seperatisten ook nog niet eens een homogene groep, maar bestaat zij uit verschillende groeperingen. De ene groep kan dergelijke akties dus ten strengste afkeuren en de andere groep kan ze juist weer toejuichen. Daar is dus niet echt een peil op te trekken.

Met zulke stellingnamen moet je mijns inziens echt oppassen, want je kunt daarmee te gemakkelijk een hele enge, sociale controle opleggen, waarbij met de dissident ook diens directe omgeving kan worden berecht of buitengesloten.

In de Schrift zie je al tot hoeveel ellende dat kan leiden, als hele bevolkingsgroepen worden uitgemoord of hele families worden gestraft voor de zonde van één man of één klein groepje. Ondanks de oproepen in onder meer Ezechiël dat een ieder enkel voor de eigen zonde zal sterven en dat "de tanden van de kinderen niet stroef worden als de vaders onrijpe druiven eten."

Link naar bericht
Deel via andere websites
(...)

En ondertussen liggen de lijken nog steeds in wagons weg te rotten, bewaakt door dezelfde groep mensen die eerder zo sentimenteel deden met een bedroefd gezicht.

het zijn wagons met koelcellen. Ze zijn daar juist heen verplaatst omdat ze anders in de bloedhitte tot ontbinding overgaan. Dat ze daar (helaas) nog wel een tijdje blijven staan, is politiek. De separatisten willen vast niet dat (in hun ogen) partijdige anti-russische Oekrainers de wagons beheren. En Oekraine wil vast niet dat de wagons in Rusland geparkeerd worden. En als buurland heb je vast ook niet zo'n zin om je vingers te branden aan een conflict, zeker niet als je zelf ook een voormalig Sovjet land bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
(...)

En ondertussen liggen de lijken nog steeds in wagons weg te rotten, bewaakt door dezelfde groep mensen die eerder zo sentimenteel deden met een bedroefd gezicht.

het zijn wagons met koelcellen. Ze zijn daar juist heen verplaatst omdat ze anders in de bloedhitte tot ontbinding overgaan. Dat ze daar (helaas) nog wel een tijdje blijven staan, is politiek. De separatisten willen vast niet dat (in hun ogen) partijdige anti-russische Oekrainers de wagons beheren. En Oekraine wil vast niet dat de wagons in Rusland geparkeerd worden. En als buurland heb je vast ook niet zo'n zin om je vingers te branden aan een conflict, zeker niet als je zelf ook een voormalig Sovjet land bent.

Of veel simpelere reden, ze hebben weer lichamen gevonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En ja elke christen is medeverantwoordelijk voor de misstanden uit het verleden.

Zelf heb ik geen andere mening over deze tragedie dan dat het afschuwelijk is en dat de lichamen zo snel mogelijk naar hun nabestaanden moeten worden gebracht. Maar dit is mijns inziens een onjuiste en ook vrij potentiëel enge stellingname.

Het risico lopen met een raket een vliegtuig met 300 man uit de lucht schieten is niet eng? Vervolgens gaat het fout en ga je als sepratist politiek bedrijven met de lijken van de slachtoffers, bewijzen wegwerken en het slachtoffer spelen, dat is allemaal niet eng? Andere vraag hoeveel slachtoffers moeten er vallen en hoe lang moeten de families hieronder lijden, dagen, weken, maanden? Waarom niks doen, uit eigen angst?
Mijns inziens is een ieder enkel verantwoordelijk voor de eigen zonden, niet voor die van anderen. Alleen als iemand direct heeft meegewerkt aan het tot stand komen van de zonde, of duidelijk heeft aangegeven achter de verrichte zonde te staan en deze dus aan te moedigen, dan is hij (of zij) inderdaad medeschuldig.

Maar het lid zijn of meewerken met een organisatie maakt iemand niet meteen medeplichtig aan zonden door andere leden gedaan. Ook niet als die leden hoog in de hiërarchie zitten en opdracht tot de zonde geven.

Dat is de stelling name van Mystic, val hem erop aan niet mij, ik ben niet begonnen met die totaal stompzinnige vergelijking. Een seperatist die nu nog seperatist is en meewerkt aan het wegwerken van bewijs of het tegenwerken van het terugbezorgen van lijken is mijnsinziens medeplichtig, er zijn momenten geweest dat hij/zij eruit kon stappen en niet meer meewerken.
Om een persoonlijk voorbeeld te geven: zelf acht ik mij dus ook absoluut niet schuldig aan de misbruikschandalen binnen mijn kerk. Ik keur ze immers af, op basis van wat de kerk zelf nota bene leert, en heb zelf nooit een kind misbruikt.
Juist je neemt er afstand van keurt het af, werkt er niet aan mee. volgens mystic ben je dan net zo schuldig in zijn vergelijking, quote hem niet mij.
Alleen als de organisatie aantoonbaar de zonde aanmoedigt en stimuleert, dan ben je schuldig als je je aan die organisatie verbindt. Maar als de organisatie de zonde afwijst of het in elk geval niet goedkeurt, dan ben je niet schuldig als je je eraan verbindt.

Iemand kan dus ook oprecht met deze seperatisten mee willen vechten, maar het neerhalen van dit vliegtuig toch ten strengste afkeuren. Hij is dan niet schuldig aan deze aktie, want hij zou dat zelf immers nooit gedaan hebben.

En uit die afkeuring volgt het tegenwerken van onderzoek, het achterhouden en weg laten rotten van lijken etc.. medeschuldig en mijns inziens genoeg reden om nergens meer recht op te hebben.
Daarbij vormen de seperatisten ook nog niet eens een homogene groep, maar bestaat zij uit verschillende groeperingen. De ene groep kan dergelijke akties dus ten strengste afkeuren en de andere groep kan ze juist weer toejuichen. Daar is dus niet echt een peil op te trekken.
Ik heb ondanks dat het geen homogene groep is, van de seperatisten niemand excuses zien maken voor het neerhalen van het vliegtuig, wel werkt de hele groep nu mee aan het vernietigen van bewijzen.
Met zulke stellingnamen moet je mijns inziens echt oppassen, want je kunt daarmee te gemakkelijk een hele enge, sociale controle opleggen, waarbij met de dissident ook diens directe omgeving kan worden berecht of buitengesloten.

In de Schrift zie je al tot hoeveel ellende dat kan leiden, als hele bevolkingsgroepen worden uitgemoord of hele families worden gestraft voor de zonde van één man of één klein groepje. Ondanks de oproepen in onder meer Ezechiël dat een ieder enkel voor de eigen zonde zal sterven en dat "de tanden van de kinderen niet stroef worden als de vaders onrijpe druiven eten."

burgerslachtoffers en onschuldigen moeten altijd voorkomen worden, maar degene die willens en wetens onschuldigen bij een oorlog betrekken, al was het een vergissing, om vervolgens er alles maar dan ook alles aan doen om het voor familie nog gruwelijker te maken en geen enkel respect te tonen of mee te werken, die mensen hebben hun rechten verspeeld. Zo zit de wereld in elkaar en willen we de komende tientallen jaren niet onder de voet gelopen worden door de rest van de wereld dan zullen we iets meer tanden moeten laten zien.
Link naar bericht
Deel via andere websites
(...)

En ondertussen liggen de lijken nog steeds in wagons weg te rotten, bewaakt door dezelfde groep mensen die eerder zo sentimenteel deden met een bedroefd gezicht.

het zijn wagons met koelcellen. Ze zijn daar juist heen verplaatst omdat ze anders in de bloedhitte tot ontbinding overgaan. Dat ze daar (helaas) nog wel een tijdje blijven staan, is politiek. De separatisten willen vast niet dat (in hun ogen) partijdige anti-russische Oekrainers de wagons beheren. En Oekraine wil vast niet dat de wagons in Rusland geparkeerd worden. En als buurland heb je vast ook niet zo'n zin om je vingers te branden aan een conflict, zeker niet als je zelf ook een voormalig Sovjet land bent.

Die lichamen zijn al half ontbonden na 60 uur bij 35 graden. Daarom meer politieke en militaire druk om het lijden van families te verkorten, desnoods betaal ik van de winter een dubbele gasrekening omdat rusland gepikeerd is.
Link naar bericht
Deel via andere websites
(...)

En ondertussen liggen de lijken nog steeds in wagons weg te rotten, bewaakt door dezelfde groep mensen die eerder zo sentimenteel deden met een bedroefd gezicht.

het zijn wagons met koelcellen. Ze zijn daar juist heen verplaatst omdat ze anders in de bloedhitte tot ontbinding overgaan. Dat ze daar (helaas) nog wel een tijdje blijven staan, is politiek. De separatisten willen vast niet dat (in hun ogen) partijdige anti-russische Oekrainers de wagons beheren. En Oekraine wil vast niet dat de wagons in Rusland geparkeerd worden. En als buurland heb je vast ook niet zo'n zin om je vingers te branden aan een conflict, zeker niet als je zelf ook een voormalig Sovjet land bent.

Of veel simpelere reden, ze hebben weer lichamen gevonden.

er zijn maar vier koelwagens in heel oekraine en maar 1 trein?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

het zijn wagons met koelcellen. Ze zijn daar juist heen verplaatst omdat ze anders in de bloedhitte tot ontbinding overgaan. Dat ze daar (helaas) nog wel een tijdje blijven staan, is politiek. De separatisten willen vast niet dat (in hun ogen) partijdige anti-russische Oekrainers de wagons beheren. En Oekraine wil vast niet dat de wagons in Rusland geparkeerd worden. En als buurland heb je vast ook niet zo'n zin om je vingers te branden aan een conflict, zeker niet als je zelf ook een voormalig Sovjet land bent.

Of veel simpelere reden, ze hebben weer lichamen gevonden.

er zijn maar vier koelwagens in heel oekraine en maar 1 trein?

Het is daar oorlog hoor, en werkt Oekraïne wel mee? Nee dus.

De dag na ramp vallen regeringstroepen een stad aan op 75 km - 100 km van rampgebied.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
(...)

En ondertussen liggen de lijken nog steeds in wagons weg te rotten, bewaakt door dezelfde groep mensen die eerder zo sentimenteel deden met een bedroefd gezicht.

het zijn wagons met koelcellen. Ze zijn daar juist heen verplaatst omdat ze anders in de bloedhitte tot ontbinding overgaan. Dat ze daar (helaas) nog wel een tijdje blijven staan, is politiek. De separatisten willen vast niet dat (in hun ogen) partijdige anti-russische Oekrainers de wagons beheren. En Oekraine wil vast niet dat de wagons in Rusland geparkeerd worden. En als buurland heb je vast ook niet zo'n zin om je vingers te branden aan een conflict, zeker niet als je zelf ook een voormalig Sovjet land bent.

Die lichamen zijn al half ontbonden na 60 uur bij 35 graden. Daarom meer politieke en militaire druk om het lijden van families te verkorten, desnoods betaal ik van de winter een dubbele gasrekening omdat rusland gepikeerd is.

Meer militaire druk, heel verstandig. Hoe?

Misschien weet je het nog niet maar Rusland is nog steeds heel lastig. En nog steeds een hele grote macht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of veel simpelere reden, ze hebben weer lichamen gevonden.

er zijn maar vier koelwagens in heel oekraine en maar 1 trein?

Het is daar oorlog hoor, en werkt Oekraïne wel mee? Nee dus.

Enig idee hoe groot oekraine is? Die trein staat niet onder de controle van oekraine, gewoon laten rijden, klaar niemand die hem verder tegenhoud en er kan begonnen worden met het identificeren van de slachtoffers. Trein leeg, trein terug om de rest op de te halen. Niet allerlei excuses, ik weet dat het oorlog is en er nog steeds geschoten word, ik zie niet waarom een trein dan niet zou kunnen rijden.
De dag na ramp vallen regeringstroepen een stad aan op 75 km - 100 km van rampgebied.
Ja en?
Link naar bericht
Deel via andere websites

het zijn wagons met koelcellen. Ze zijn daar juist heen verplaatst omdat ze anders in de bloedhitte tot ontbinding overgaan. Dat ze daar (helaas) nog wel een tijdje blijven staan, is politiek. De separatisten willen vast niet dat (in hun ogen) partijdige anti-russische Oekrainers de wagons beheren. En Oekraine wil vast niet dat de wagons in Rusland geparkeerd worden. En als buurland heb je vast ook niet zo'n zin om je vingers te branden aan een conflict, zeker niet als je zelf ook een voormalig Sovjet land bent.

Die lichamen zijn al half ontbonden na 60 uur bij 35 graden. Daarom meer politieke en militaire druk om het lijden van families te verkorten, desnoods betaal ik van de winter een dubbele gasrekening omdat rusland gepikeerd is.

Meer militaire druk, heel verstandig. Hoe?

stuk of wat f16 op een luchtmachtbasis zetten in oekraine, zonder dat ze direct iets doen.
Misschien weet je het nog niet maar Rusland is nog steeds heel lastig. En nog steeds een hele grote macht.
klopt, maar waar ligt voor jou de grens in wat je nog accepteert van een grotere macht, moeten we niet op een gegeven moment een beetje voor onszelf opkomen?
Link naar bericht
Deel via andere websites

stuk of wat f16 op een luchtmachtbasis zetten in oekraine, zonder dat ze direct iets doen.

Al zal Nederland zijn hele luchtmacht wegzetten op een basis in Oekraïne het zal Rusland weinig moeite kosten om het driedubbele aan de grens met Oekraïne neer te zetten op een basis. Nederland maakt militair geen enkele indruk op een grootmacht als Rusland.

Link naar bericht
Deel via andere websites

stuk of wat f16 op een luchtmachtbasis zetten in oekraine, zonder dat ze direct iets doen.

Al zal Nederland zijn hele luchtmacht wegzetten op een basis in Oekraïne het zal Rusland weinig moeite kosten om het driedubbele aan de grens met Oekraïne neer te zetten op een basis. Nederland maakt militair geen enkele indruk op een grootmacht als Rusland.

klopt, maar nederland is wel lid van de navo, en met een eventuele dreiging van Nederland de knuppel in het hoenderhok te gooien, zullen de andere grootmachten zenuwachtig worden en zal politieke druk verder oplopen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid