Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Want wie wel rouwt om de omgekomen Nederlanders maar niet om de omgekomen Palestijnen is niet eerlijk, niet oprecht?

Dat zegt ie helemaal niet.

Op zijn minst impliceert hij het. Ik wil dan ook graag een duidelijk antwoord.

Ik zie t m ook niet impliceren eerlijk gezegd. Ik zie m zich alleen hardop afvragen waarom het ene leed ons meer doet dan t ander. En dat lijkt me n hele interessante vraag. En verder zie ik m alleen n soort van oordeel geven over t Gaza gebeuren, en terecht, maar volgens betrekt ie dat niet op de vliegramp hoor. Maar goed, dat kan hij zeld idd t beste toelichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ik elders al eens schreef:

Niemand wordt vergeten.

Voor de ene oorlog of tragedie wordt daar gerouwd, voor de andere wordt hier gerouwd. Israëliërs en Palestijnen rouwen om hun doden, wij rouwen om onze doden.

Net zoals het overlijden van het kind van familie B bij familie B rouw zal geven en bij het overlijden van het kind van familie A bij familie A rouw zal geven.

Er is niet gezegd dat we om alle doden en tragedies wereldwijd evenveel rouw moeten betrachten. We hoeven ook niet alles te weten en we kunnen ook niet alle droefheid van de wereld dragen. De droefheid om het eigen verlies is al loodzwaar genoeg.

Maar we mogen wel rouwen en bidden voor hen die wij kennen, die wij liefhebben en waarvan wij nu afscheid moeten nemen. Als iedereen wereldwijd dat doet, en dat gebeurt dus ook, dan zal iedereen de rouw krijgen die hem of haar toekomt en zal geen oorlog worden vergeten.

Net als bijvoorbeeld bij het gebed: als in elke stad, in elke dorp minimaal één iemand dagelijks een gebed uitspreekt, dan gaat het gebed ook wereldwijd rond en ontstaat er zo een ononderbroken gebed die dag en nacht voortduurt. Je hoeft dan ook niet zelf letterlijk dag en nacht te bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar wat ikzelf wilde opmerken is het duidelijk verschil in reageren wanneer het de eigen omgeving betreft en de (meestal) onverschillige houding tegenover bepaalde wraakroepende gebeurtenissen ;
Lijkt me niet meer dan logisch. Op zich is het een interessante kwestie. Maar denk eens in waarom het overlijden van een vriend meer indruk op je maakt dan de onbekende man in het buitenland. Hij staat dichter bij je. Simpele verklaring. Dit geldt ook voor de omgekomen Nederlanders bij de vliegramp in vergelijking met de Palestijnen. Het staat dichter bij je omdat het Nederlanders zijn, omdat het mensen uit je eigen omgeving zijn of kunnen zijn. Lijkt me vrij logisch eigenlijk.
Intussen zijn de slachtoffers( waarvan de meesten kinderen en gewone burgers) al opgelopen tot meer dan 1000 en brand men 33 kaarsjes voor de slachtoffers van de agressor

En als men dan al kaarsjes wil branden neem er dan 1033 dan komt men tenminste eerlijk over

Dagelijks gaan er ook duizenden mensen dood aan ziektes en honger. Nóg meer dan de Palestijnen in de Gazastrook. Zijn ook geen stiltedagen voor. Ook geen rouwstoet. Klinkt cru, maar dan kun je wel bezig blijven met rouwen 365 dagen per jaar.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zegt ie helemaal niet.

Op zijn minst impliceert hij het. Ik wil dan ook graag een duidelijk antwoord.

Ik zie t m ook niet impliceren eerlijk gezegd. Ik zie m zich alleen hardop afvragen waarom het ene leed ons meer doet dan t ander. En dat lijkt me n hele interessante vraag. En verder zie ik m alleen n soort van oordeel geven over t Gaza gebeuren, en terecht, maar volgens betrekt ie dat niet op de vliegramp hoor. Maar goed, dat kan hij zeld idd t beste toelichten.

jij bent er echt even helemaal af he? Dit is een topic over de MH17 vliegramp, en bernard begint over dat het ook verschrikkelijk is dat er 1000 palestijnen omkomen en we daar ook om moeten rouwen, daarmee impliceert hij toch echt dat het vreemd is dat we daar minder om rouwen en dat we daarmee niet oprecht zijn in onze rouw. Of hij het zo bedoeld is wat anders.
Link naar bericht
Deel via andere websites
jij bent er echt even helemaal af he?!
Ik stel voor dat wij weer gewoon tegen elkaar gaan doen.

Daarop vooruitlopend.

dat er 1000 palestijnen omkomen en we daar ook om moeten rouwen, daarmee impliceert hij toch echt dat het vreemd is dat we daar minder om rouwen en dat we daarmee niet oprecht zijn in onze rouw. Of hij het zo bedoeld is wat anders.
Nee dat impliceert hij helemaal niet. Helemaal niet.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee dat impliceert hij helemaal niet. Helemaal niet.

Er zijn toch al zeker 3 mensen die dat zo ervaren, je kan dus onmogelijk nog objectief vaststellen dat hij dat helemaal niet impliceert. Wellicht had hij de intentie niet, maar hij is verder wel op het forum geweest, heeft in meerdere topics een reactie gegeven behalve hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Prima. Het staat die drie mensen vrij er van alles in te lezen en zich niet beperken tot alleen dat wat hij daadwerkelijk schrijft. Het staat ook 1 van die 3 mensen vrij een argumentum ad populum te poneren. Allemaal prima.

Mooi. Vanwaar de vele reacties dan? Denk je dat bernard niet voor zichzelf kan praten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Prima. Het staat die drie mensen vrij er van alles in te lezen en zich niet beperken tot alleen dat wat hij daadwerkelijk schrijft. Het staat ook 1 van die 3 mensen vrij een argumentum ad populum te poneren. Allemaal prima.
Tekst is nooit wat er daadwerkelijk staat.
Link naar bericht
Deel via andere websites
warningM.pngAdmod note:
Topic opgeruimd van off-topic berichten, zodat we hier ons verder kunnen concentreren op de vliegramp met de MH-17 en de gevolgen daarvan. Meta-discussie komt daarbij een gesprek niet ten goede. Laten we letten dat we inhoudelijk blijven reageren op elkaar zonder steken onder water.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Inmiddels zijn we een tijdje verder en ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe de stand van zaken is.

Zeker nu Timmerfranz een leuk baantje toegeschoven heeft gekregen in de EU. Hij en de minister-president zouden niet rusten tot de laatste steen boven was. Is dat al het geval? Uit de steen die afgelopen week boven kwam bleek dat Timmerfranz de VN veiligheidsraad maar wat voorgelogen had. Hoeveel komt er nog meer naar boven over het falen van onze politici zonder dat daar consequenties aan hangen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het nieuws niet goed bijgehouden de laatste dagen. Timmermans heeft de zaak voorgelogen? Ze zijn niet te vertrouwen die katholieke politici! ;)

Hoe het ervoor staat lijkt me duidelijk: er gebeurt niks. Ja Rusland krijgt overal de schuld van, met als gevolg dat WO III weer een stapje dichterbij komt. Dat mag het Westen zichzelf aanrekenen met haar ramkoers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid