Spring naar bijdragen

ISIS (islamitische staat)


Aanbevolen berichten

Een apart topic over ISIS en de verschikkingen die ze plegen.

Alleen al deze week heeft ISIS alle christenen uit Mosoel verbannen, 8 christenen in Syrië gekruisigd en alle kerken en sji'itische moskeeën in Mosoel gesloopt. Vandaag heeft ISIS de fatwa aangekondigd dat alle vrouwen tussen de 11 en 46 zich per direct moeten laten besnijden of anders gestraft zullen worden.

Iemand die dergelijke ideologie wilt promoten en hiertoe materialen wilt verspreiden mag daar mijns inziens best op aangesproken worden. Of nee; moet daarop aangesproken worden.

10547412_517806555019290_2844506322289960898_n.jpg

10435640_517806598352619_6571707089157432521_n.jpg?oh=9216dddab91078a31916a69bf2f5594e&oe=5444E337

10339676_517806648352614_2599448826778606238_n.jpg?oh=c94009e752f7d6de784f266593f2d769&oe=544C10F7

10537794_517806518352627_2111225397952294260_n.jpg

Hier werd een foto verwijderd, die ook is verwijderd uit het originele bericht.

Hoe kan de mens zoveel haat bestrijden, zich ertegen wapenen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 347
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mijn antwoord? Niet geloven in onzin verhalen is een goede stap. Vrouwen als mensen zien en ze sexuele gelijkheid geven (baas in eigen buik) lijkt me ook een mooi idee. Minder tot geen besteden aan het beledigen van, dan wel gekwetst voelen door of uitmoorden van anders-denkenden en die tijd spenderen om je economie wat op de rails te krijgen en goed onderwijs te verzorgen. Af en toe eens om hulp vragen als het niet lukt?

Tuig als dit verdient geen enkele bescherming in de trant van "Het is traditie", "Het is cultuur", "Het is (verdraaiing van) het geloof" of "Het komt omdat ze achtergesteld worden door het Westen".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Tuig als dit verdient geen enkele bescherming in de trant van "Het is traditie", "Het is cultuur", "Het is (verdraaiing van) het geloof" of "Het komt omdat ze achtergesteld worden door het Westen".

Eens. Maar hebben ze die bescherming dan?

Natuurlijk niet, westen steekt ook dolgraag kop in zand. Al die olie waar o zo veel oliedollars van gemaakt zijn, heel klein aantal daar veel aan verdiend, en hier in het westen velen. Het heeft ons tot schatrijke burgers gemaakt samen met vele andere misdaden van onze voorouders. En zelfs hebben we dan nog te weinig, en zitten we nog in de schulden, en wederom problemen voor vele landen die er slecht aan toe zijn.

En ja, in landen waar er veel armoe is, hebben rot-groeperingen het gauw voor het zeggen. 75 jaar terug nog in een buurland van ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Natuurlijk niet, westen steekt ook dolgraag kop in zand. Al die olie waar o zo veel oliedollars van gemaakt zijn, heel klein aantal daar veel aan verdiend, en hier in het westen velen. Het heeft ons tot schatrijke burgers gemaakt samen met vele andere misdaden van onze voorouders. En zelfs hebben we dan nog te weinig, en zitten we nog in de schulden, en wederom problemen voor vele landen die er slecht aan toe zijn.

En ja, in landen waar er veel armoe is, hebben rot-groeperingen het gauw voor het zeggen. 75 jaar terug nog in een buurland van ons.

En om dat op te lossen snijden zij bij kleine meisjes de clitoris af? Deze terroristen zouden geen terroristen zijn als we maar niet zo gemeen tegen ze zouden doen?

Oftewel, je levert ze precies de bescherming waar ik op doel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Natuurlijk niet, westen steekt ook dolgraag kop in zand. Al die olie waar o zo veel oliedollars van gemaakt zijn, heel klein aantal daar veel aan verdiend, en hier in het westen velen. Het heeft ons tot schatrijke burgers gemaakt samen met vele andere misdaden van onze voorouders. En zelfs hebben we dan nog te weinig, en zitten we nog in de schulden, en wederom problemen voor vele landen die er slecht aan toe zijn.

En ja, in landen waar er veel armoe is, hebben rot-groeperingen het gauw voor het zeggen. 75 jaar terug nog in een buurland van ons.

En om dat op te lossen snijden zij bij kleine meisjes de clitoris af? Deze terroristen zouden geen terroristen zijn als we maar niet zo gemeen tegen ze zouden doen?

Oftewel, je levert ze precies de bescherming waar ik op doel.

Natuurlijk jongen, het ligt altijd aan de ander. Jij bent 1 van de velen die vergeten is van WOII wat we nooit moesten vergeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaat om geld, die paar extreem rijke families in het midden oosten hebben het redelijk handig aangepakt. Zorg voor een gemeenschappelijke vijand, in dit geval het westen, vervolgens is de aandacht niet meer gericht op de ongelijkheid, gebrek aan onderwijs, zorg en werk. Vervolgens kan de kleine groep van superrijken gewoon doorgaan met geld verdienen. (zelfde gebeurt nu trouwens in rusland)

Het westen vond het allemaal best, want de olie bleef goedkoop en de economie groeide.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is natuurlijk te voorkomen door geen aanslag te plegen.

Maar Quest, ik ben benieuwd hoe die paar rijke families gestraft worden als er willekeurige chirstenen gekruisigd worden of moslim meisjes zich moeten laten besnijden? Met name dat laatste is toch niet de schuld van die paar rijken, of het westen?

Daarnaast, wist je dat de spanjaarden in Nedreland ook hebben geplunderd? Ik draag spanjaarden geen kwaad hart toe. Zelfs niet de Duisters (met wiens grootouders Chirsten123 mij liever vergeleek dan de daden van dat tuig te veroordelen) heb ik geen problemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is natuurlijk te voorkomen door geen aanslag te plegen.

Maar Quest, ik ben benieuwd hoe die paar rijke families gestraft worden als er willekeurige chirstenen gekruisigd worden of moslim meisjes zich moeten laten besnijden? Met name dat laatste is toch niet de schuld van die paar rijken, of het westen?

Niet direct nee, mensen zijn zelf verantwoordelijk.

Maar een gebrek aan onderwijs, toekomst, zorg, respect zorgen wel voor onvrede en een uitzichtloos bestaan. Die onvrede richt zich nu vooral op het westen en een rigide uitleg van de islam, terwijl die zich beter had kunnen richten op het zorgen dat de eigen leiders/rijken zorgen voor onderwijs, werk, toekomst zorg en gelijkwaardigheid.

Zoiets als ISIS is verschrikkelijk maar ook tegelijkertijd uitzichtloos, het zou best kunnen dat over een paar jaar we alweer over een hele andere organisatie praten. Organisatie zoals ISIS zijn niet echt stabiel en bestaan naarmate de tijd zal vorderen steeds meer uit mensen die elkaar de macht zullen bevechten.

Overigens vind ik het verschrikkelijk wat daar gebeurt en vind ik het onbegrijpelijk dat mensen zover kunnen gaan in het opdringen van hun eigen ideologie. Ik snap niet dat die mensen niet snappen dat het totaal maar dan ook totaal uitzichtloos is wat ze doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ik snap niet dat die mensen niet snappen dat het totaal maar dan ook totaal uitzichtloos is wat ze doen.

De reden is denk ik vrij simpel, hun leven is uitzichtloos. De gemakkelijkst beïnvloedbare mens, op jeugd na. En ook de jeugd nemen ze te grazen, op welke manier dan ook. Heel eenvoudig om van hun kindsoldaten te maken. En als die kindsoldaten ouder worden, en de macht nemen, dan is zo'n organisatie gewoon knettergek.

En nu worden ze zelfs gesteund door rijke arabieren. En Iran ligt ook dwars, en westen heeft nu problemen met Rusland. En daarnaast willen Rusland en China ook nog meer samenwerken en dat kan weer problemen opleveren voor de dollar.

Israël en de palestijnen doen ook weer moeilijk, dus er zijn allemaal spanningen die aan elkaar verbonden zijn en daar maakt die gevaarlijke club ISIS gebruik van.

Maar nu focust heel Europa zich op de Ukraïne en natuurlijk Rusland ook, op een gebied wat blijkbaar eigenlijk helemaal niemand wil. De regering zelf van Ukraïne is nu opgestapt, maar ik denk dat men volle druk nu juist op Ukraïne moet zetten, zodat ze zelf hun problemen oplossen. En dat voordat het overslaat naar ander gebieden in die regio.

En hopelijk kan dan Europa, VS, Rusland en China tezamen de problematiek aanpakken in de arabische wereld.

Maar als mensen met geld het voor het zeggen blijven houden, dan zie ik weinig kans van slagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moest die laatste foto nou echt? Ik word er misselijk van.

De foto is inmiddels verwijderd. Je kunt de knop met het uitroepteken gebruiken om een ongepaste post te melden. De moderators krijgen hier dan een melding van en kunnen dit onderzoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gisteren was er een demonstratie in Nederland waarbij de bekende haatvlag van de islamitische staat rijkelijk werd vertoond. Verslagje: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ozias.html

Van Aartsen heeft heel wat uit te leggen.

Bloedirritant. Zijn ongetwijfeld Marrokanen die zelf geen Moskee van binnen hebben gezien, alles doen wat Allah verbiedt, maar oh oh onze moslimbroeders in de Gaza strook hebben onze steun in de vorm van dom rellen en domme anti-Joodse leuzen scanderen hard nodig. Bah.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gisteren was er een demonstratie in Nederland waarbij de bekende haatvlag van de islamitische staat rijkelijk werd vertoond. Verslagje: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ozias.html

Van Aartsen heeft heel wat uit te leggen.

Iedereen mag demonstreren en vlaggen zwaaien, maar er zijn grenzen en die lijken wel degelijk overschreden. Niet arresteren is niet een teken dat het allemaal goed is gegaan. Wat hier gebeurd wordt hopeloos onderschat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is men dan zo verblind dat men het niet doorheeft? De mensen die 'flirten' met deze moslimgroeperingen, weten zij wel dat deze alles haten waar zij voor staan?

Er is een beperkt beeld gegeven aan hen die voorstanders zijn van ISIS en wonen in Nederland. Wat mij opvalt is dat bij dergelijke demonstraties velen wel willen roepen, maar dan wel zonder een herkenbaar hoofd. Dat valt me ook op bij de acties in Irak, dat alles gebeurd onder een sluier van onherkenbaarheid. Waarom moet je jezelf verbergen? Is er dan iets wat niet in de haak is en je dus niet herkenbaar wil zijn?

Oh en niemand wil de parralel met WOII en wat daaraan vooraf ging, maar dat gebeurde op exacte deze wijze ook. Inspelen op sentiment, een grote groep de schuld van alles geven en dan van kwaad tot erger.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van moslims in Nederland kan ik me nog indenken dat ze meevoelen met de situatie in Israël. Of dat er sentiment bestaat voor ISIS als vertegenwoordiger van de 'islamitische staat'. Wat ik dan niet begrijp is dat Nederlanders er bij betrokken zijn. Nu kent de pro-Palestina lobby soms antisemitische trekjes (of tolereert men die op demonstraties). Maar ISIS is toch echt wel tegengesteld aan alle Westerse waarden. Daar zou ik als weldenkend mens niks mee te maken willen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alsof de (christelijke) Israël-lobby zo weldenkend is... ik kan me daar zo aan storen. Als iemand tegen Israël is, is ie gelijk antisemitisch en overal wordt de holocaust bijgehaald. Maar intussen is het allemaal prima wat Israël uitspookt, t is toch allemaal zelfverdediging van het heilige land?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Alsof de (christelijke) Israël-lobby zo weldenkend is... ik me daar zo aan storen. Als iemand tegen Israël is, is ie gelijk antisemitisch en overal wordt de holocaust bijgehaald. Maar intussen is het allemaal prima wat Israël uitspookt, t is toch allemaal zelfverdediging van het heilige land?

Ik heb tijdens de demonstratie die Israël sympathisanten hielden geen dood aan de Palestijnen en soortgelijke spreekkoren gehoord.

Beide partijen zijn fout bezig in Israël en de Palestijnse gebieden maar deze 'demonstratie' had daar maar weinig mee van doen. Dit was gewoon een voorbode voor een nieuwe kristalnacht. En de politie stond erbij en keek erna.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Alsof de (christelijke) Israël-lobby zo weldenkend is... ik me daar zo aan storen. Als iemand tegen Israël is, is ie gelijk antisemitisch en overal wordt de holocaust bijgehaald. Maar intussen is het allemaal prima wat Israël uitspookt, t is toch allemaal zelfverdediging van het heilige land?

Het is ronduit schandalig wat Israël allemaal uitspookt. Ze maken een groot ghetto van de Palestijnse gebieden en niemand die er wijzer van wordt. Het is een groot gebied ellende en armoe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid