Spring naar bijdragen

ISIS (islamitische staat)


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb
Driekwart Nederlandse moslims vindt Syrië-gangers helden

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... lden.dhtml

Zo'n 73% volgens een onderzoek. Wat gaat onze overheid hier aan doen, nog even en we hebben te maken met een situatie die daadwerkelijk gevaarlijk is voor de rechtstaat.

Beetje oppassen met dit soort onderzoeken, zeker als ze al ruim een jaar oud zijn. Westen steunt plots Assad weer, maar daarvoor rebellen.

Kijk ook effe naar percentage autochtonen, 70% tegen, da's wel erg weinig vind je niet?

Denk dat percentages nu toch wel anders zullen zijn nu ISIS daar aan de slag is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 347
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wat kan onze overheid hier nog aan doen?

Het zou kunnen beginnen met een grote opschoon actie op het internet om haatdragende sites/fora te sluiten. Daarnaast kan het de subsidiestromen eens goed onder de loep nemen. Daarnaast kan ze haatprediking in moskee's een halt toe roepen. Ook kan de overheid grensoverschrijdende demonstraties de kop indrukken. Ronselaars moeten opgepakt worden en indien mogelijk uitgezet en indien niet mogelijk vastgezet. Wetten moeten er komen die dit alles makkelijk maakt. We zijn als samenleving veel te decadent geworden veel te schaapachtig weerloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of de Nederlandse volksaard per definitie nu echt zo mild is. De Nederlandse geschiedenis kent ook genoeg voorbeelden waarin Nederlanders zich behoorlijk hardhandig en gewelddadig hebben gedragen tegenover anderen. Momenteel is Nederland wel verstrikt in haar eigen principes van vrijheid en individuele rechten.

Ik ben het wel met Thorgrem eens dat de overheden (ook de lokale) laks optreden tegen bijvoorbeeld die ISIS demonstraties. Dit is denk ik deels ook onkunde en gebrek aan ervaring met dit soort situaties. Daarin moet inderdaad iets veranderen.

Maar wat ik zelf meer bedoelde: wat kan de overheid doen aan het feit dat 75% van de moslims zou vinden dat ISIS een goede strijd voert? Je kan manifestaties van dit sentiment bestrijden maar het denken van mensen kan een overheid echt nauwelijks veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet niet of de Nederlandse volksaard per definitie nu echt zo mild is. De Nederlandse geschiedenis kent ook genoeg voorbeelden waarin Nederlanders zich behoorlijk hardhandig en gewelddadig hebben gedragen tegenover anderen.

Heb je gelijk in, maar over het algemeen niet binnen de eigen landsgrenzen (zolang we er maar geen last van hebben...).

Link naar bericht
Deel via andere websites

ISIS pleegt genocide en is er trots op

door Frank Verhoef

ISIS doet aan genocide en ze schamen zich er niet voor. Sterker nog, ze gebruiken het als propaganda in een film die ze speciaal voor het Suikerfeest online hebben gezet.

isis_genocide.jpg

Even een waarschuwing vooraf: het filmpje onderaan deze post is misselijkmakend en ronduit walgelijk. Mensen met een zwakke maag kunnen beter niet kijken. Maar het is van het grootste belang dat we hier aandacht aan besteden. Het moet. Want het kan niet vaak genoeg gezegd worden: ISIS is een islamitische terreurorganisatie die ongenadig hard moet worden aangepakt. We kunnen niet blijven wegkijken.

De terroristen van ISIS laten in de nieuwe propagandafilm opnieuw zien niet bang te zijn voor een slecht imago in de rest van de wereld - waarschijnlijk omdat ze weten dat er toch niet wordt ingegrepen door het Westen. De complete film van meer dan 36 minuten lang staat hier online.

Tegen het einde van de film zien we de ISIS-vlag wapperen terwijl tientallen mannen in overvolle vrachtwagens worden afgevoerd naar een plek waar ze op hun buik moeten gaan liggen. Daarna schieten de ISIS-terroristen hun magazijnen van automatische vuurwapens leeg op de ruggen van de mannen. Het bewuste fragment van de massa-executie staat onderaan deze post.

Even verderop in hetzelfde fragment zien we hoe de ene na de andere man door het hoofd wordt geschoten en wordt gedumpt in het water. Er ligt een enorme bloedplas op de plek waar de mannen de kogel krijgen. Het is pure genocide. Ik kan er niets anders van maken.

Het lijkt me overduidelijk dat 'onze' Syrië- en Irak-gangers strafrechtelijk dienen te worden vervolgd voor betrokkenheid bij genocide. Deze gasten mogen niet terugkomen naar Nederland om vervolgens te doen waar ze zelf zin in hebben. Dat is 1. levensgevaarlijk en 2. ongelofelijk onrechtvaardig.

Nederlandse jihadstrijders die zich aansluiten bij ISIS moeten allemaal worden vervolgd en een levenslange celstraf krijgen. Iedere politieke partij, iedere politicus, iedere Nederlander zou hiervan overtuigd moeten zijn na het zien van onderstaande beelden.

Voor de sympathisanten van ISIS hier in Nederland - die dus wapperen met ISIS-vlaggen tijdens "pro-Gaza"-demonstraties in Den Haag - geldt dat zij moeten worden vervolgd voor steun aan een terreurbeweging. In de confrontatie met het ultieme kwaad kun je niet doen alsof je neus bloedt en de boel proberen te de-escaleren. Dat moet je niet eens willen. Dan moet je kei- en keihard durven in te grijpen. Want dit is onacceptabel.

bron: http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... r-trots-op

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
ISIS pleegt genocide en is er trots op

door Frank Verhoef

ISIS doet aan genocide en ze schamen zich er niet voor. Sterker nog, ze gebruiken het als propaganda in een film die ze speciaal voor het Suikerfeest online hebben gezet.

isis_genocide.jpg

Even een waarschuwing vooraf: het filmpje onderaan deze post is misselijkmakend en ronduit walgelijk. Mensen met een zwakke maag kunnen beter niet kijken. Maar het is van het grootste belang dat we hier aandacht aan besteden. Het moet. Want het kan niet vaak genoeg gezegd worden: ISIS is een islamitische terreurorganisatie die ongenadig hard moet worden aangepakt. We kunnen niet blijven wegkijken.

De terroristen van ISIS laten in de nieuwe propagandafilm opnieuw zien niet bang te zijn voor een slecht imago in de rest van de wereld - waarschijnlijk omdat ze weten dat er toch niet wordt ingegrepen door het Westen. De complete film van meer dan 36 minuten lang staat hier online.

Tegen het einde van de film zien we de ISIS-vlag wapperen terwijl tientallen mannen in overvolle vrachtwagens worden afgevoerd naar een plek waar ze op hun buik moeten gaan liggen. Daarna schieten de ISIS-terroristen hun magazijnen van automatische vuurwapens leeg op de ruggen van de mannen. Het bewuste fragment van de massa-executie staat onderaan deze post.

Even verderop in hetzelfde fragment zien we hoe de ene na de andere man door het hoofd wordt geschoten en wordt gedumpt in het water. Er ligt een enorme bloedplas op de plek waar de mannen de kogel krijgen. Het is pure genocide. Ik kan er niets anders van maken.

Het lijkt me overduidelijk dat 'onze' Syrië- en Irak-gangers strafrechtelijk dienen te worden vervolgd voor betrokkenheid bij genocide. Deze gasten mogen niet terugkomen naar Nederland om vervolgens te doen waar ze zelf zin in hebben. Dat is 1. levensgevaarlijk en 2. ongelofelijk onrechtvaardig.

Nederlandse jihadstrijders die zich aansluiten bij ISIS moeten allemaal worden vervolgd en een levenslange celstraf krijgen. Iedere politieke partij, iedere politicus, iedere Nederlander zou hiervan overtuigd moeten zijn na het zien van onderstaande beelden.

Voor de sympathisanten van ISIS hier in Nederland - die dus wapperen met ISIS-vlaggen tijdens "pro-Gaza"-demonstraties in Den Haag - geldt dat zij moeten worden vervolgd voor steun aan een terreurbeweging. In de confrontatie met het ultieme kwaad kun je niet doen alsof je neus bloedt en de boel proberen te de-escaleren. Dat moet je niet eens willen. Dan moet je kei- en keihard durven in te grijpen. Want dit is onacceptabel.

bron: http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... r-trots-op

Dit is denk ik geen propagandafilm van ISIS maar een tegenpropaganda filmpje van Iran of zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Volgens mij is ISIS een heel gevaarlijke organisatie, en toch kan het door verkeerde propaganda misschien nog gevaarlijker worden, en komen andere organisaties zoals Iran er juist heel goed van af.

Vreemde is nu dat oude vijanden plots bondgenoten lijken te worden, terwijl ze helemaal niet van standpunt veranderd zijn. (Iran, Assad etc etc)

Ik denk dat die oude vijanden ook nog heel gevaarlijk kunnen worden, dus als bijvoorbeeld Iran dit filmpje gemaakt heeft, mogen we zeer zeker ook niet onze ogen daarvoor sluiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat het echt is, is bewijsbaar. Bijvoorbeeld door bepaalde foto's te koppelen aan buitenlandse jihadisten waarvan de identiteit en affiliatie met ISIS bekend is. Als ik die foto's hier zou delen dan zouden ze echter direct verwijderd worden door hun afschuwelijke inhoud.

Daarnaast zijn er ook genoeg getuigenissen van gevluchte Christenen, Sji'ieten, Yazidi, Turkmenen etc. Tenzij je wilt beweren dat al deze mensen op de loonlijst van Iran staan lijkt het me ook een bewijs.

Persoonlijk geloof ik niet dat Iran zo gevaarlijk is als door velen wordt gedacht. Volgens mij hebben we het succes van ISIS grotendeels te danken aan de obsessieve angst die Washington en Riyad hebben voor Teheran.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Dit soort filmpjes kunnen wel eens de situatie hier op scherp stellen, wij westerlingen die het verafschuwen, maar moslims in ons land die denken van ja maar ISIS is helemaal niet zo, ze worden in kwaad daglicht gesteld, kijk maar naar dit filmpje.

En daar zullen we dus heel scherp op moeten zijn, want zo meteen hebben we wel een echt filmpje en denken nog vele moslims dat het in scene gezet is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit soort filmpjes kunnen wel eens de situatie hier op scherp stellen, wij westerlingen die het verafschuwen, maar moslims in ons land die denken van ja maar ISIS is helemaal niet zo, ze worden in kwaad daglicht gesteld, kijk maar naar dit filmpje.

En daar zullen we dus heel scherp op moeten zijn, want zo meteen hebben we wel een echt filmpje en denken nog vele moslims dat het in scene gezet is.

Ja, maar dat type mensen zullen geen enkel filmpje als echt herkennen zolang het niet in hun straatje past. Overigens lijk je zelf nu definitief de conclusie getrokken te hebben dat dit filmpje nep is terwijl ik dat helemaal niet zo overtuigend vind.

Los van het filmpje, zelfs als het nep zou zijn, zijn er genoeg foto's waarvan de echtheid onbetwistbaar is, juist doordat er bekende terroristen herkenbaar in beeld zijn, die hetzelfde laten zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit soort filmpjes kunnen wel eens de situatie hier op scherp stellen, wij westerlingen die het verafschuwen, maar moslims in ons land die denken van ja maar ISIS is helemaal niet zo, ze worden in kwaad daglicht gesteld, kijk maar naar dit filmpje.

En daar zullen we dus heel scherp op moeten zijn, want zo meteen hebben we wel een echt filmpje en denken nog vele moslims dat het in scene gezet is.

Je hebt nog steeds niet aannemelijk gemaakt dat dit filpmje niet echt is. Daarnaast heb ik foto's gezien die zeker weten echt zijn oa met een Nederlandse ISIS terrorist en achter hem een hek met daarop een hoofd of 7 gespiest. Dat er moslims in Nederland zijn die niet geloven dat de ISIS terroristen zulke grove misdaden tegen de menselijkheid begaan moeten we zeker in de gaten houden. Niet in de laatste plaats omdat dit soort mensen gevoelig zijn voor terroristische invloeden en dus potentieel staatsgevaarlijk. Zo'n persoon hebben we hier laatst nog op het forum gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Dit soort filmpjes kunnen wel eens de situatie hier op scherp stellen, wij westerlingen die het verafschuwen, maar moslims in ons land die denken van ja maar ISIS is helemaal niet zo, ze worden in kwaad daglicht gesteld, kijk maar naar dit filmpje.

En daar zullen we dus heel scherp op moeten zijn, want zo meteen hebben we wel een echt filmpje en denken nog vele moslims dat het in scene gezet is.

Je hebt nog steeds niet aannemelijk gemaakt dat dit filpmje niet echt is. Daarnaast heb ik foto's gezien die zeker weten echt zijn oa met een Nederlandse ISIS terrorist en achter hem een hek met daarop een hoofd of 7 gespiest. Dat er moslims in Nederland zijn die niet geloven dat de ISIS terroristen zulke grove misdaden tegen de menselijkheid begaan moeten we zeker in de gaten houden. Niet in de laatste plaats omdat dit soort mensen gevoelig zijn voor terroristische invloeden en dus potentieel staatsgevaarlijk. Zo'n persoon hebben we hier laatst nog op het forum gehad.

Is dit niet haatzaaien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit soort filmpjes kunnen wel eens de situatie hier op scherp stellen, wij westerlingen die het verafschuwen, maar moslims in ons land die denken van ja maar ISIS is helemaal niet zo, ze worden in kwaad daglicht gesteld, kijk maar naar dit filmpje.

En daar zullen we dus heel scherp op moeten zijn, want zo meteen hebben we wel een echt filmpje en denken nog vele moslims dat het in scene gezet is.

Je hebt nog steeds niet aannemelijk gemaakt dat dit filpmje niet echt is. Daarnaast heb ik foto's gezien die zeker weten echt zijn oa met een Nederlandse ISIS terrorist en achter hem een hek met daarop een hoofd of 7 gespiest. Dat er moslims in Nederland zijn die niet geloven dat de ISIS terroristen zulke grove misdaden tegen de menselijkheid begaan moeten we zeker in de gaten houden. Niet in de laatste plaats omdat dit soort mensen gevoelig zijn voor terroristische invloeden en dus potentieel staatsgevaarlijk. Zo'n persoon hebben we hier laatst nog op het forum gehad.

Is dit niet haatzaaien?

Waarom zou het haatzaaien zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Vind opmerking:

Niet in de laatste plaats omdat dit soort mensen gevoelig zijn voor terroristische invloeden en dus potentieel staatsgevaarlijk.

toch echt wel over de grens gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Driekwart Nederlandse moslims vindt Syrië-gangers helden

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... lden.dhtml

Zo'n 73% volgens een onderzoek. Wat gaat onze overheid hier aan doen, nog even en we hebben te maken met een situatie die daadwerkelijk gevaarlijk is voor de rechtstaat.

Ik lees dit nu pas. Misschien dringt het nu eindelijk bij mensen door de de "gematigde" moslim niet de regel, maar de uitzondering, is. Islam wordt door velen gezien als een christendom 2.0 dat achter loopt op 'het' christendom (alsof de islam een Verlichting door gaat maken...).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Driekwart Nederlandse moslims vindt Syrië-gangers helden

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... lden.dhtml

Zo'n 73% volgens een onderzoek. Wat gaat onze overheid hier aan doen, nog even en we hebben te maken met een situatie die daadwerkelijk gevaarlijk is voor de rechtstaat.

Ik lees dit nu pas. Misschien dringt het nu eindelijk bij mensen door de de "gematigde" moslim niet de regel, maar de uitzondering, is. Islam wordt door velen gezien als een christendom 2.0 dat achter loopt op 'het' christendom (alsof de islam een Verlichting door gaat maken...).

Als je artikel nu eens echt goed leest, dan zie je dat artikel van 28/05/13 is. Misschien zou je dan ook opvallen dat ISIS helemaal niet genoemd wordt. Misschien dat je ook opvalt dat slechts 70% van de autochtonen er niet mee eens is. En ook dat er gezegd wordt dat rebellen strijden tegen Asad. Heel misschien weet je dat die rebellen toen gesteund werden door het westen, toen was westen nog tegen Asad.

Een oud onderzoek toe passen op de situatie nu en daar conclusies uittrekken, lijkt me nu toch niet echt een objectieve manier om zaken te bekijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid