Spring naar bijdragen

ISIS (islamitische staat)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 347
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Na de Christenen in Mosoel zijn nu de Yazidi in Sinjar aan de beurt... Hetzelfde gebeurd weer opnieuw.

Het is toch verschrikkelijk wat er daar in de regio gebeurd. Ik snap werkelijk niet waarom de VN de lidstaten niet heeft opgeroepen om in te grijpen. Ik snap niet dat er geen internationale coalitie gevormd wordt om dit extremisme te stoppen. Ik denk dat Irak een coalitie met VN mandaat zonder problemen toegang verleend tot het land en deze coalitie gebruik laat maken van de militaire infrastructuur (voor zover die nog aanwezig is).

Maar nee, de wereld is nog te beroerd om gevechtsvliegtuigen te sturen die relatief makkelijk en gevaarloos ISIS kunnen verzwakken zodat Irakese grondtroepen een goede kans maken.

Vergeet ook niet de compleet lakse en ongeïnteresseerde houding van onze politiek. Een motie om de VN aan te sporen actie te ondernemen haalde het niet in de kamer oa PvdA, Groenlinks en D66 (en VVD?) vonden genocide en dat soort zaken schijnbaar niet belangrijk genoeg om überhaupt onder de aandacht te brengen. Misselijkmakend.

https://www.cda.nl/mensen/omtzigt/blog/ ... door-isis/

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Peshmerga (het leger van de Koerdische Staat in Irak) zijn nu met een groot offensief tegen ISIS begonnen met mogelijk luchtsteun van de centrale overheid van Irak.

Blijkbaar hebben ze Sinjar grotendeels heroverd en tenminste 50 ISIS-strijders gedood. Laten we hopen dat ze verder succes boeken.

De Koerden, lange tijd door iedereen in de regio veracht, blijken nu de laatste hoop in bange tijden. De ironie van de geschiedenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Peshmerga (het leger van de Koerdische Staat in Irak) zijn nu met een groot offensief tegen ISIS begonnen met mogelijk luchtsteun van de centrale overheid van Irak.

Blijkbaar hebben ze Sinjar grotendeels heroverd en tenminste 50 ISIS-strijders gedood. Laten we hopen dat ze verder succes boeken.

De Koerden, lange tijd door iedereen in de regio veracht, blijken nu de laatste hoop in bange tijden. De ironie van de geschiedenis.

Laten we idd hopen dat de gecombineerde kracht van de Koerden en de Irakezen deze islamitische staat van de aardbodem kunnen laten verdwijnen.

Dit alles had lang niet zo uit de hand hoeven lopen als de VN maar eens daadkrachtig had opgetreden en de landen in kwestie had bijgestaan. Ik denk dat het tijd wordt voor een grondige hervorming van de VN want zo heeft het weinig zin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... den-oosten

Tweede Kamer verwerpt motie christenvervolging Midden-Oosten

De Tweede Kamer heeft woensdag een motie om onderzoek te doen naar christenvervolging in het Midden-Oosten verworpen.

Alleen het CDA, de CU, SGP en PVV steunden de motie. De Raad van Kerken ondersteunde de motie.

De Syrisch-orthodoxe aartsbisschop Polycarpus Augin Aydin in Nederland riep in een brief de voorzitters van de Tweede Kamerfracties op om de motie te steunen.

Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken zegt dat er in Syrië geen sprake is van systematische verdrijving van christenen.

Dat liet hij de Tweede Kamer onlangs weten in een brief, naar aanleiding van vragen over de situatie in het Midden-Oosten. Volgens Timmermans worden de rechten van christenen in Irak grondwettelijk beschermd.

Volgens CDA Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt sluit een deel van de Nederlandse politiek zijn ogen voor "de massale vervolging van christenen in het Midden-Oosten".

Omtzigt toont zich strijdbaar en zegt zich in te blijven zetten om "internationaal wel aandacht en actie te krijgen in dit steeds verder escalerende conflict in het Midden-Oosten, waarbij de christelijke bevolking heel snel uit bijna het hele Midden-Oosten verdreven wordt".

-----------------

Hier kan ik best piswoest over worden eigenlijk. Timmerfrans mag wat mij betreft vandaag nog afgezet worden. Wat een lamzak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onvoorstelbaar dit... :(

Ik stel voor dat minister Timmermans eens met een kruisje om de nek en een bijbel in de hand een wandelingetje maakt door ISIS-gebied. Hij kan kiezen tussen Irak en Syrië.

Eens kijken hoe goed zijn rechten dan beschermd worden. Kan de rest van de Kamer die tegen stemde ook maar gelijk mee.

Ik had nog een aardig positief gevoel over dit kabinet, omdat ze vrij goed en zorgvuldig met MH17 omging. Dat gevoel is nu weer weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Koerden kiezen voor andere tactiek in strijd tegen ISIS

De peshmerga, het leger van Koerdische strijders, slaat hard terug richting de terroristen van ISIS, nadat die dit weekeinde flinke terreinwinst boekten in het noorden van Irak.

Peshmerga-Kurdish-forces.jpg

De Koerden vielen ISIS aan op zo'n 40 kilometer van de Koerdische regionale hoofdstad Erbil in het noorden van Irak, meldt Jabbar Yawar, een hoge Koerdische functionaris. 'We hebben onze tactiek veranderd, van defensief naar aanvallend.'

Bundeling

De Koerdische strijders en het Iraakse leger hebben de banden aangehaald. Met een bundeling van de krachten hopen zij ISIS een beslissende slag toe te brengen en te voorkomen dat de opmars in het noorden van Irak wordt voortgezet.

Dat de twee legers met elkaar samenwerken op het slagveld is niet vanzelfsprekend, aangezien de autonome Koerden en Bagdad al jaren ruziën over olie, geld en land.

Jeeps

Een goede samenwerking is nu meer dan ooit nodig, aangezien van ISIS een enorme dreiging uitgaat. Voor burgers, die met allerlei executies en andere gruwelen te maken krijgen, maar ook voor strategisch belangrijke plekken.

ISIS wist de afgelopen dagen twee olievelden te bezetten. Bovendien bezetten de terroristen met hun jeeps en kenmerkende zwarte vlaggen een stuwdam, die de miljoenenstad Mosul van elektriciteit voorziet. Controle van de dam betekent macht: de dam openen zet grote steden onder water.

Halsoverkop

Er is intussen een enorme vluchtelingenstroom op gang gekomen. Daaronder zijn veel christenen, die te horen kregen dat zij zich moesten bekeren tot de islam, op straffe van 'executie door het zwaard'.

Zo'n dertigduizend christenen zouden halsoverkop uit Mosul zijn vertrokken, onder meer naar Hamdaniya, een stad ten oosten van de Noord-Iraakse stad, waar het (relatief) veilig zou zijn.

Ook de Yazidi, een religieuze minderheid, zouden met tienduizenden de bergen zijn ingevlucht. Zij vrezen vervolging door de soennitische terroristen. In de bergen verkeren zij in levensgevaar, weet Yawar.

bron: elsevier.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is gewoon schandalig dit.

Poetin stelt een beperkend wetje in voor een bevolkingsgroep en iedereen spreekt er schande van, inclusief de Kamer, waarbij het kabinet Poetin aan de kop dialogeert tijdens de OS.

Maar als ISIS een bevolkingsgroep op gruwelijke wijze vervolgt, kruisigt, verbrandt, verkracht, mishandeld en ontheemd, waarbij huizen en kerken vernield worden, dan zwijgen we ineens in alle talen en doet het kabinet en de Kamer of hun neuzen bloeden en gaan we ineens heel politiek-correct muggenziften over de precieze tekst van de motie, alsof het niet over mensenlevens gaat.

Blijkbaar is de ene bevolkingsgroep ons meer lief dan de andere?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is in ieder geval duidelijk dat christenen niets hoeven te verwachten van de Nederlandse regering. Christenen mogen schijnbaar uitgemoord, verkracht, verdreven en gemarteld worden van PvdA, VVD, D66, GL en zo nog wat andere kleinere partijen. Christenen zijn het niet eens waard om een serieus debat over te voeren de wereld is een betere plaats zonder ze, zo lijken deze partijen in ieder geval te denken.

Deze regering is niet mijn regering. Het zijn laffe schoften die indien het er echt toe doet niet thuis geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zou kunnen maar ik twijfel zelf of dat de primaire reden is. Er is volgens mij een zekere naïviteit t.o.v. de radicale islam onder veel politici wat ook te maken heeft met een vorm van naïef narcisme. Ik hoor Timmermans, toen was hij kamerlid, nog zeggen dat "wij als Nederland toch gewoon veel te sterk zijn" om iets te hoeven vrezen van islamitische landen of organisaties. Deze combinatie van arrogantie en naïviteit zal zeker een rol spelen.

Maar ik denk dat er ook gewoon een andere internationale agenda achter zit; de VS heeft duidelijk geen zin om in te grijpen in het Irakese conflict maar is gericht op Oekraïne en Rusland.

Ik weet niet of het waar is maar mijn persoonlijke vermoeden is dat Nederland grotendeels een satelliet-staat van de VS is als het op dit soort dingen aankomt. Als Obama vindt dat er iets moet gebeuren dan zal Nederland ook wel voor zijn.

Maar alles wat Nederland op dit moment aan buitenlands beleid doet lijkt gericht te zijn op het frustreren van Poetin. Obama wil Poetin laten voelen dat Amerika nog steeds de baas is in de wereld maar Poetin probeert dit zoveel mogelijk te ondermijnen door de Russische onafhankelijkheid en macht te laten voelen waar hij maar kan. Dat is waar alles om draait.

Ik kan me natuurlijk vergissen maar dat ik de indruk die ik heb van het hele gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Islamitische terroristen nemen grootste christelijke stad van Irak in

Terroristen van de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL) hebben woensdag Qaraqosh, de grootste christelijke stad van Irak, met geweld ingenomen.

Dat meldt de Engelse krant The Telegraph.

55de6e9b5e244d9a5ed131b4f33deee4_XL.jpg

Koerdische Peshmerga-strijders hebben tevergeefs geprobeerd de stad nabij Mosoel te verdedigen.

Nagenoeg alle christelijke inwoners van Qaraqosh zijn op de vlucht geslagen voor het geweld van ISIL.

In de stad zaten veel christelijke vluchtelingen uit Mosoel en omringende plaatsen.

Volgens christelijke inwoners en geestelijken hebben ISIL-strijders in de nacht van woensdag op donderdag meer christelijke dorpen in het noorden van Irak ingenomen.

Tienduizenden christenen zijn op de vlucht geslagen voor het terroristisch geweld van ISIL.

ISIL zou nu de controle hebben over de hele Vlakte van Nineve, dat rijk is aan olie en waar een groot deel van de Irakese christenen woonden.

Oproep aan VN

"Ik weet dat de steden Qaraqosh, Tal Kayf, Bartella en Karamlesh zijn ontdaan van hun oorspronkelijke bevolking en nu onder controle staan van de militanten", zei de Chaldeeuws-katholieke aartsbisschop van Kirkoek, Yousif Thomas Mirkis o.p., tegen het Franse persbureau AFP.

Volgens de aartsbisschop voltrekt zich een ramp in Irak. "Het is een tragische situatie. Wij roepen de VN-Veiligheidsraad op onmiddellijk in te grijpen. Tienduizenden doodsbange mensen worden verdreven. Het is onbeschrijfelijk", aldus Mirkis.

In Tal Kayf, dat circa twintig kilometer ten noorden van Mosoel ligt, zijn ook veel sjiieten verdreven door ISIL.

Volgens een gevluchte sjiiet, die opvang heeft gevonden in Erbil, de hoofdstad van Iraaks-Koerdistan, kwamen de ISIL-strijders 's nachts schietend het dorp in terwijl ze 'Allahu Akbar'(Allah is groot) riepen.

Veertigduizend Yezidi's

In de buurt van Sinjar, nabij de Syrische grens, zijn veertigduizend Yezidi's, een religieuze minderheid, vast komen te zitten op een berg toen ze probeerden te vluchten voor ISIL-strijders.

De berg is omsingeld door islamitische terroristen van ISIL.

Volgens ISIL zijn de Yezidi's aanbidders van de duivel.

bron: katholieknieuwsblad.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is pijnlijk want toen Geert Wilders zijn Marokkanen-uitspraak deed vielen politici waaronder Jozias van Aartsen en Frans Timmermans over elkaar heen om te roepen dat hij zijn "morele kompas" verloren was.

Inmiddels is duidelijk geworden dat juist diegenen die toen het hardst schreeuwden geen moreel kompas blijken te hebben en dat waarschijnlijk ook nooit hebben gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat zou kunnen maar ik twijfel zelf of dat de primaire reden is. Er is volgens mij een zekere naïviteit t.o.v. de radicale islam onder veel politici wat ook te maken heeft met een vorm van naïef narcisme. Ik hoor Timmermans, toen was hij kamerlid, nog zeggen dat "wij als Nederland toch gewoon veel te sterk zijn" om iets te hoeven vrezen van islamitische landen of organisaties. Deze combinatie van arrogantie en naïviteit zal zeker een rol spelen.

Maar ik denk dat er ook gewoon een andere internationale agenda achter zit; de VS heeft duidelijk geen zin om in te grijpen in het Irakese conflict maar is gericht op Oekraïne en Rusland.

Ik weet niet of het waar is maar mijn persoonlijke vermoeden is dat Nederland grotendeels een satelliet-staat van de VS is als het op dit soort dingen aankomt. Als Obama vindt dat er iets moet gebeuren dan zal Nederland ook wel voor zijn.

Maar alles wat Nederland op dit moment aan buitenlands beleid doet lijkt gericht te zijn op het frustreren van Poetin. Obama wil Poetin laten voelen dat Amerika nog steeds de baas is in de wereld maar Poetin probeert dit zoveel mogelijk te ondermijnen door de Russische onafhankelijkheid en macht te laten voelen waar hij maar kan. Dat is waar alles om draait.

Ik kan me natuurlijk vergissen maar dat ik de indruk die ik heb van het hele gebeuren.

Ik volg politiek nauwelijks, maar zelfs ik herken wel iets van waarheid in wat je post...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Frankrijk eist spoedzitting Veiligheidsraad over Irak

Frankrijk wil dat de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties in spoedzitting bijeenkomt om zich te buigen over de "terroristische dreiging" in Irak.

Dit heeft minister van Buitenlandse Zaken Laurent Fabius donderdag laten weten.

In Irak rukt de radicale soennitische beweging Islamitische Staat (IS), het voormalige ISIS, moordend op. Tienduizenden burgers zijn op de vlucht geslagen. Ooggetuigen bevestigen dat de christelijke plaatsen Tilkaif, Al Kwair en Qarakosh in handen van de opstandelingen zijn gevallen.

Qarakosh herbergt de grootste minderheid Christenen in Irak. Volgens een christelijke organisatie in Irak, is minstens een kwart van de christelijke inwoners van de stad en de omliggende dorpen op de vlucht geslagen.

IS zegt in een verklaring op Twitter dat het inmiddels vijftien plaatsen in Noord-Irak heeft veroverd, waaronder veel woonplaatsen van christenen. De Koerdische strijders die de plaatsen beveiligden, peshmerga's, werden verdreven.

Tweede Kamer

In de Tweede Kamer wordt met instemming gereageerd op het pleidooi van Frankrijk om de opmars van IS in Irak op korte termijn te bespreken in de VN-Veiligheidsraad. "Eindelijk!", reageert Pieter Omtzigt (CDA) donderdagmiddag op Twitter. Ook regeringspartij PvdA ondersteunt de oproep.

Kort daarvoor had Omtzigt zelf ook al gepleit om de Veiligheidsraad bijeen te roepen. De CDA'er vindt dat de internationale gemeenschap snel met een oplossing moet komen om de minderheden die zijn gevlucht voor de islamitische terreurbeweging snel te beschermen.

Onder hen zijn veel christenen en yezidi's en die sterven 'met tientallen tegelijk' wegens een gebrek aan water, zegt Omtzigt. Daarnaast zijn vele honderden burgers al op de 'meest gruwelijk wijze' afgeslacht.

Daarnaast vindt de CDA'er dat de internationale gemeenschap moet nadenken over hoe om te gaan met de Islamitische Staat. "We zien nu al een paar maanden de absolute barbarij van IS in al zijn aspecten. Daar moet de wereldgemeenschap ook eens wat aan doen."

Servaes noemt de oproep van Frankrijk op Twitter 'terecht'. De sociaaldemocraat spreekt van een 'humanitair drama' dat gaande is in Irak.

De Tweede Kamer eiste eerder al een brief van minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans over de situatie in Irak. Die brief zou Timmermans nog donderdag moeten sturen.

Yezidi's

Inmiddels zijn duizenden Irakezen, merendeels leden van de etnische Yezidi-minderheid, zijn woensdagavond naar de Turkse grens gevlucht om te ontsnappen. Turkse functionarissen meldden donderdag dat er rond de 150 Yezidi's zijn toegelaten.

"Degenen met een paspoort zijn de grens overgestoken, maar de duizenden die dat niet hebben wachten aan de andere kant van de grens", zei de burgemeester van een plaats in Zuidoost-Turkije waar Yazidi's zijn ondergebracht.

Deze week vluchtten 140.000 Yezidi's uit de noordelijke regio's van Irak, voornamelijk naar door Koerden gecontroleerde gebieden. Maar 50.000 van hen zitten vast op kale bergtoppen, waar ze het risico lopen om te komen van de dorst en honger. Aan de voet van de bergen wacht hun mogelijk moord en verkrachting door strijders van IS, die de Yezidi's als duivelsaanbidders zien.

Noordwesten

"De situatie in voor Irakezen in het noordwesten van het land, vooral die van de Yezidi en christelijke gemeenschappen verergert in rapt tempo", zegt Donatella Rovera van Amnesty International.

Terwijl duizenden Irakezen op de vlucht slaan, raken anderen omsingeld en kunnen ze niet meer ontsnappen.

Rovera: "Ik ontmoette gisteren een man in het christelijke al-Qosh, die al weken gevluchte mensen uit andere delen van Irak opving en onderdak bood. Vandaag moest hij zelf vluchten met zijn gezin, terwijl ze geen tijd hadden om hun documenten te pakken. IS was in de stad en ze konden alleen wat kleren meenemen."

Donderdag werd bekend dat de Tweede Kamer van minister Frans Timmermans vóór donderdagmiddag wil horen of er internationale actie komt voor de Yezidi's in Irak die gevlucht zijn voor het geweld van IS, omdat velen van hun mensen zijn vermoord.

Yezidisme

Het Yezidisme is een van de oudste geloofsuitingen en combineert elementen uit onder meer het christendom en de islam. Een Yezidi wordt je door geboorte, en trouwen met iemand van buiten de gemeenschap betekent verlies van je geloof.

Schattingen van het aantal Yezidi's lopen uiteen van een half tot 2 miljoen. De meesten van hen wonen in Noord-Irak, in de autonome regio koerdistan. Yezidi's zijn nauw verwant met Koerden.

Lalish, het belangrijkste Yezidi-heiligdom, ligt midden in Koerdistan. In Europa leven naar schatting 75.000 Yezidi's, vooral in Duitsland en de Scandinavische landen. De Nederlandse gemeenschap kent ongeveer 5000 leden.

bron: nu.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zonder buitenlands ingrijpen zal het denk ik heel lastig worden. De peshmerga vechten moedig maar ik denk dat ze langzaam maar zeker onder de voet gelopen worden.

Als Koerdistan valt dan wordt het een complete genocide en dan heeft ISIS de weg vrij om alle aandacht op Bagdad te richten en de heilige steden van de sji'ieten; Najaf en Karbala. Als het daarop aankomt lijkt het me onwaarschijnlijk dat Iran toe zal blijven kijken. Maar wat zal oorlog tussen Iran en ISIS brengen?

Het is al veel te ver gekomen maar als nu niet beëindigd wordt dan is er straks geen stoppen meer aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ISIS opent slavenmarkt voor vrouwen

De extremisten verkopen christelijke, sjjitische en yazidische vrouwen aan mede-soennis.

We beginnen een steeds beter (of eigenlijk: kwalijker) beeld te krijgen van hoe het kalifaat van ISIS er de komende jaren precies uit gaat zien. Hele bevolkingsgroepen moeten zich onderwerpen aan het radicale gedachtegoed van die club terroristen, religieuze minderheden worden vervolgd, gedwongen om zich te bekeren tot de islam en/of afgeslacht, en ga zo maar door. Het is een ware nachtmerrie voor mensen die het tot voor kort relatief prima voor elkaar hadden.

Toch kan het blijkbar nog erger worden dan tot nu toe aangenomen. Arabische media berichten namelijk dat ISIS nu een slavenmarkt heeft gecreëerd waar vrouwen van religieuze minderheden worden verhandeld. Een woordvoerder van de Red Crescent (de islamitische versie van het Rode Kruis) laat dat weten. Blijkbaar worden sjiitische, christelijke en yazidische vrouwen gekidnapt, om vervolgens te worden verhandeld. "De organisatie zette tientallen families vast op het vliegveld van Tal Afar." De vrouwen werden gescheiden van de mannen, waarna de laatsten in koelen bloede vermoord werden... en de vrouwen werden afgevoerd.

Dit is dus waarvoor duizenden Europese moslims (meestal immigranten, natuurlijk, uit met name Marokko, Turkije, en Algerije) naar Irak en Syrië zijn vertrokken. Ze presenteren zich als 'vrijheidsstrijders,' maar feitelijk zijn ze de grootst mogelijke onderdrukker en psychopaten ter wereld. Als ik ze radicaal-islamitische nazi's noem ben ik nog te lief voor ze. Ze zijn het slechtste van het slechtste: honderd procent destructief en kwaadaardig tot op het bot. Niet alleen zijn ze vijanden van het Westen, maar van de hele menselijkheid.

Deze beesten - want dat zijn het - moeten worden uitgeschakeld, en deze vrouwen moeten worden bevrijd.

bron: dagelijksestandaard.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vreselijk dit, het viel mij ook al op. Minderheden in rusland krijgen meer bescherming dan de minderheden uit Irak. Nu zie ik

Rusland ook als vijand net zo als Hamas, IS en andere radicale gekken.

Wat kun je hier dan als westerse Christen, enkel dn alleen bidden?

De grap is dat Rusland waarschijnlijk een stuk christelijker is dan West-Europa inmiddels. Rusland past wat mij betreft überhaupt niet in het rijtje IS en Hamas. ;)
Link naar bericht
Deel via andere websites

'Obama overweegt luchtaanvallen in Irak'

De Amerikaanse president Barack Obama overweegt luchtaanvallen in Irak om de minderheden die vluchten voor de oprukkende Islamitische Staat (IS, voorheen ISIS) te redden.

Dat meldt The New York Times donderdag. Ook overweegt Obama volgens de Amerikaanse krant voedsel- en medicijndroppings.

Aanleiding is een dreigende humanitaire crisis in het noorden van Irak. Ongeveer 50.000 Yezidi's, een religieuze minderheid in Irak, zitten door het oprukkende geweld vast op kale bergtoppen. Ze lopen daar het risico om te komen van de dorst en honger.

Aan de voet van de bergen wacht hen mogelijk moord en verkrachting door strijders van IS, die de Yezidi's als duivelsaanbidders zien. Deze week vluchtten 140.000 Yezidi's uit de noordelijke regio's van Irak, voornamelijk naar door Koerden gecontroleerde gebieden.

Volgens Amerikaanse regeringsvertegenwoordigers kan "in sneltreinvaart" een knoop worden doorgehakt.

Veiligheidsraad

De VN-Veiligheidsraad komt donderdagavond om 23.30 (Nederlandse tijd) in een spoedzitting bijeen om de crisis in Irak te bespreken. Dat meldt het Franse persbureau AFP.

De Franse minister van Buitenlandse Zaken, Laurent Fabius, riep donderdagmiddag op tot het organiseren van een spoedzitting vanwege de "terroristische dreiging".

bron: nu.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid