Spring naar bijdragen

ISIS (islamitische staat)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 347
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Geen woorden voor deze misselijke ratten zijn het die IS slachters, zelfs ik begin te twijfelen of het wel moslims zijn. Dit is gewoon een slagers bende, waar moslims ook de dupe van zijn.

Eerst maar de IS aanhangers in Nederland oppakken en concentreren.

Ook de VVD en de CDA is er verantwoordeljjk voor, de fabrieks managers en akkerbouwers wouden ook goedkoop personeel uit noord afrika. Wel wat makkelijk om geenstijl haat tegen Timmermans te voeren, als je het zelf zo goed weet stap dan zelf de politiek in. Er worden genoeg jongeren gevraagd in de locale politiek ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je mag enkel je mening geven door in de politiek te gaan, gekozen te worden voor het parlement en dan een motie in te dienen in het parlement? Als je dat niet doet of lukt moet je maar gewoon je bek houden?

Nee, daar ben ik het toch niet mee eens.

Bek houden niet, ik word alleen moe van. Timmerfrans dit Timmerfrans dat, net zo irritand als mensen die in elk gesprek haat verkondigd tegen wilders. Als alles zo kut is, ga dan de politiek in en doe er wat aan.

Ik bedoel come on, doe normaal man.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je mag enkel je mening geven door in de politiek te gaan, gekozen te worden voor het parlement en dan een motie in te dienen in het parlement? Als je dat niet doet of lukt moet je maar gewoon je bek houden?

Nee, daar ben ik het toch niet mee eens.

Bek houden niet, ik word alleen moe van. Timmerfrans dit Timmerfrans dat, net zo irritand als mensen die in elk gesprek haat verkondigd tegen wilders. Als alles zo kut is, ga dan de politiek in en doe er wat aan.

Ik bedoel come on, doe normaal man.

Doe zelf normaal.

Ik vind het niet normaal dat tienduizenden mensen worden afgeslacht en onze minister dat doodleuk negeert met een paar betweterige bureaucratische opmerkingen. Ja door mijn mening erover te uiten zal er weinig veranderen maar dat wil niet zeggen dat ik dan maar niks hoef te zeggen. Ik ben kwaad over zo'n halfhartige laffe houding tegenover zo'n groot onrecht.

Als jij vindt dat je alleen een mening mag hebben als je in het parlement zit stel ik voor dat je het goede voorbeeld geeft en lekker je mond houdt vanaf dit moment. Beter voor iedereen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is ook dom gezwets Annatar dat weet je zelf ook wel.

Tuurlijk vind ik het misselijk makend, en moet Timmermans veel hardere akties ondernemen. Ik vind het ook beschamend dat de defensie zo klein is, ook mede schuld door rechts. Ik word alleen moe van dat alles de schuld is van de linkse elite, en rechts poeslief alles goed doed.

Van Aartsen, hij is rechts. Die hoor je nu toch ook niet? Terwijl telegraaf en novum journalisten aangevallen werden door een horde IS jihadisten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is ook dom gezwets Annatar dat weet je zelf ook wel.
Het is helemaal geen dom gezwets. Als je dom gezwets wilt lezen moet je, je eigen schrijfsels vol aannames en projecties nog maar eens doorlezen.
Tuurlijk vind ik het misselijk makend, en moet Timmermans veel hardere akties ondernemen. Ik vind het ook beschamend dat de defensie zo klein is, ook mede schuld door rechts. Ik word alleen moe van dat alles de schuld is van de linkse elite, en rechts poeslief alles goed doed.
Waar hoor je me zeggen dat rechts het goed doet? Wat loop je toch uit je nek te kletsen? Waar heb je mij iets horen zeggen ten gunste van rechts of welke partij dan ook?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind dat er een geenstijl sfeertje onstaat hier op forum credible. En dat vind ik jammer, en daar reageer ik op.
Dat ontstaat zeker als users elkaar beginnen te beschuldigen van allerlei onzin en vinden dat de ander zijn bek maar moet houden.

Neem je eigen advies ter harte: doe normaal of hou anders gewoon je mond. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind dat er een geenstijl sfeertje onstaat hier op forum credible. En dat vind ik jammer, en daar reageer ik op.
Dat ontstaat zeker als users elkaar beginnen te beschuldigen van allerlei onzin en vinden dat de ander zijn bek maar moet houden.

Neem je eigen advies ter harte: doe normaal of hou anders gewoon je mond. :#

ik denk dat het beter is om beide even een cool down doen tegen elkaar. Dit is nu eenmaal emotionele kwestie wat daar gebeurd in Irak

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijns inziens zijn er op dit moment in elk geval twee regimes die onverbiddelijk ten val dienen te worden gebracht: Kim Jong-Un en IS(IS).

Ik bedoel, een gewone huis-tuin-en-keukendictator is natuurlijk erg als deze meer met zijn eigen welzijn bezig is dan met die van het volk, maar kan nog voor redelijke stabiliteit en rust in zijn land zorgen, waarbij het alternatief vaak ook niet veel beter is of zelfs erger.

Maar er zijn ook grenzen aan wat toelaatbaar is. Sommige groeperingen of regeringen dienen onmiddelijk te worden gestopt en gestraft, desnoods door militair ingrijpen, evenals zij die hen steunen, met woord en of daad.

Bagetelliserende of zelfs ontkennende woorden zijn dan zeer ongepast, doen geen enkel recht aan de situatie. Aktie is dan nodig, harde aktie, en niet minder. De overheid draagt het zwaard niet enkel voor mooie ceremonies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind dat er een geenstijl sfeertje onstaat hier op forum credible. En dat vind ik jammer, en daar reageer ik op.
Dat ontstaat zeker als users elkaar beginnen te beschuldigen van allerlei onzin en vinden dat de ander zijn bek maar moet houden.

Neem je eigen advies ter harte: doe normaal of hou anders gewoon je mond. :#

ik denk dat het beter is om beide even een cool down doen tegen elkaar. Dit is nu eenmaal emotionele kwestie wat daar gebeurd in Irak

Ja, dat is het ook.

Maar een cool down heb ik niet nodig. Als mensen beginnen te roepen dat ik mijn mond maar moet houden omdat ik geen politicus ben of mij beschuldigen dat ik partijen zou promoten waar ik met geen woord over heb gerept dan zeg ik daar wel wat van. Hou je rare beschuldigingen gewoon lekker bij je en dan is er geen probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat ontstaat zeker als users elkaar beginnen te beschuldigen van allerlei onzin en vinden dat de ander zijn bek maar moet houden.

Neem je eigen advies ter harte: doe normaal of hou anders gewoon je mond. :#

ik denk dat het beter is om beide even een cool down doen tegen elkaar. Dit is nu eenmaal emotionele kwestie wat daar gebeurd in Irak

Ja, dat is het ook.

Maar een cool down heb ik niet nodig. Als mensen beginnen te roepen dat ik mijn mond maar moet houden omdat ik geen politicus ben of mij beschuldigen dat ik partijen zou promoten waar ik met geen woord over heb gerept dan zeg ik daar wel wat van. Hou je rare beschuldigingen gewoon lekker bij je en dan is er geen probleem.

Ik bedoel er ook niet jouw mee, maar in het algemeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind dat er een geenstijl sfeertje onstaat hier op forum credible. En dat vind ik jammer, en daar reageer ik op.

Geenstijl is wel het bekenste medium wat tenminste nog een beetje belichting geeft van de hele kwestie. Van de kant van de zogenaamde gerespecteerde media bleef het oorverdovend stil.

Ik ben er erg content mee dat Geenstijl mensen zonder ruggengraat zoals Timmerfrans en Judas van Aartsen, mensen die enkel zichzelf dienen en hun positie krampachtig willen behouden, in het daglicht zetten. Fijn dat er media als Geenstijl, katholiek Nieuwsblad en Elsevier zijn die zaken eens van andere kanten of politiek ongewenste invalshoeken belichten.

Een van de weinige politici die op dit moment nog mijn respect krijgt is Pieter Omtzigt. Daar hebben we er helaas te weinig van. Zelf de politiek in gaan lijkt mij geen optie, niet in de laatste plaats omdat mensen die zich niet diep inlikken en niet over lijken gaan weinig kans maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelfs Omtzigt werd bij de afgelopen parlementsverkiezingen, ondanks zijn goede werk als parlementariër. door het CDA op een onverkiesbare plek gezet. Hij heeft zijn zetel enkel behouden door het massaal aantal voorkeursstemmen uit Twente.

Als je te eerlijk bent haal je het niet in het politieke wereldje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geen woorden voor deze misselijke ratten zijn het die IS slachters, zelfs ik begin te twijfelen of het wel moslims zijn. Dit is gewoon een slagers bende, waar moslims ook de dupe van zijn.

Vanuit de moslimgemeenschap blijft het echter oorverdovend stil.. Dat verbaast mij eerlijk gezegd nogal. Ik moest vandaag nog terugdenken aan een turkse ex-collega die me, in een serieus gesprek, al een keer heeft aangegeven dat de moslims de aarde over zullen nemen. Ik vraag me af in hoeverre dit idee leeft binnen de moslimgemeenschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zelfs Omtzigt werd bij de afgelopen parlementsverkiezingen, ondanks zijn goede werk als parlementariër. door het CDA op een onverkiesbare plek gezet. Hij heeft zijn zetel enkel behouden door het massaal aantal voorkeursstemmen uit Twente.

Als je te eerlijk bent haal je het niet in het politieke wereldje.

Dat laatste is zeker zo. Wellicht vandaar dat Omtzigt dus uit kwam op een onverkiesbare plek. Ik zie hem als echte volksvertegenwoordiger voor de regio Twents/Salland. En schijnbaar zagen de mensen in deze regio gelukkig ook in dat ze beter een echte volksvertegenwoordiger naar de slangenkuil in Den Haag kunnen sturen. Nu maar hopen dat dit doordringt bij het CDA en dat deze persoon naar voren geduwd wordt (maar dan wel zijn authenticiteit mag behouden). Hij doet het in ieder geval erg goed, ook bij de niet gelovige medemens die Den Haag en het gekronkel aldaar meer dan zat is.

Geen woorden voor deze misselijke ratten zijn het die IS slachters, zelfs ik begin te twijfelen of het wel moslims zijn. Dit is gewoon een slagers bende, waar moslims ook de dupe van zijn.

Vanuit de moslimgemeenschap blijft het echter oorverdovend stil.. Dat verbaast mij eerlijk gezegd nogal. Ik moest vandaag nog terugdenken aan een turkse ex-collega die me, in een serieus gesprek, al een keer heeft aangegeven dat de moslims de aarde over zullen nemen. Ik vraag me af in hoeverre dit idee leeft binnen de moslimgemeenschap.

Dat geeft te denken hè. Voor mij is het inmiddels wel duidelijk. De gemiddelde moslim in Nederland vindt het allemaal wel best. Zal zich niet laten horen en als het zover is aan de kant van de winnaar scharen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De tijd zal het leren maar de gevolgen van dit ISIS zullen denk ik vrij groot zijn en de wereld mogelijk ingrijpend veranderen. Door die Syrische rebellen zo te bewapenen in de hoop Iran een hak te zeggen heeft de VS zich m.i. zwaar in de vingers gesneden.

Een cartoon die het wel goed uitdrukt:

10419574_277716385762045_1892939608885025876_n.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nederlanders bevechten elkaar in Irak. Zowel ISIS als de Pershmerga hebben strijders met de Nederlandse nationaliteit.

Naar schatting vechten een kleine tweehonderd personen met een Nederlands paspoort op dit moment mee in de sektarische oorlog in Noord-Irak. Ook onder de Koerdische 'Pershmerga' zijn strijders met de Nederlandse nationaliteit.

001_RBIAdam-image-1575557.jpeg

'Er worden hier Jezidi's en christenen gedood, vrouwen verkracht, kinderen onthoofd. Als geboren Koerd ga ik dan niet op een Nederlandse camping vakantie vieren. Dan ga ik naar mijn land om te vechten,' zegt de Rotterdamse Azar tegen De Telegraaf.

Polder-Koerden

In zijn legerkamp tussen Erbil en Duhok zijn nog vier mannen met de Nederlandse nationaliteit gestationeerd. Onder hen sergeant Omer en korporaal Kewa.

In totaal gaat het om minstens vijftig 'Polder-Koerden' die naar hun vaderland zijn afgereisd voor de strijd tegen de islamistische militanten van de Islamitische Staat (voorheen ISIS). Gek genoeg nemen ze het in die oorlog op tegen tientallen landgenoten.

Kalifaat

Het ministerie van Buitenlandse Zaken schat dat ongeveer honderdtwintig personen met een Nederlands paspoort meedoen aan de terreur van IS.

Zij meldden zich eerder voor de jihad in Syrië, maar maken zich nu sterk voor de oprichting van een kalifaat. Kennelijk prefereren zij een op tribale wetten gebaseerd gebied boven de welvaartsstaat in Nederland.

Andere behandeling

De Tweede Kamer heeft minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) uitleg gevraagd over deze personen.

De Nederlandse Koerden rekenen erop dat zij bij terugkomst anders zullen worden behandeld dan de jihadstrijders. Sergeant Omer uit Capelle aan den IJssel: 'Wij dienen immers een goed doel.'

bron: elsevier.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
PvdA is zeker kort voor Partij van Allah? In het Arabisch wordt dat Hezbollah. :#

Nee, Partij voor de Arabieren ;)

http://nos.nl/video/417606-wilders-noem ... ieren.html

Even weer over ISIS of IS, snappen dit soort gekken nou niet dat dit je godsdienst een slechte naam geeft :( Islam heeft al geen beste naam, dit helpt zeker niet. En even voor alle duidelijkheid, ik ben geen wilders aanhanger

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit soort gekken gaat door tot het einde. Als zij hun zin krijgen dan is er niemand meer die van mening is dat zij de islam een slechte naam geven. Dan is namelijk iedereen lid van dezelfde club en de rest is ergens in het proces omgekomen. Ik denk dat wij ons daar heel bewust van moeten worden. Het is zij of wij. Beide kan schijnbaar niet naast elkaar bestaan door de ontzettende haat en intollerantie van deze lieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid