Spring naar bijdragen

Wat volgt na de dood


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 156
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ah die haf ik niet gezien. Zo onwaar is t overigens niet. Misschien bedoelt ie wel de 'zieleslaap' met 'niets'?

Nee, dat denk ik niet. Want na de slaap gaat de 'stroom' weer aan.

Dus is er alsnog iets na de dood, misschien niet direct, maar tis er wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja of de Bijbel niet helemaal alles goed heeft genotuleerd, of de nieuwe hemel en aarde pas bij de volgende big bang zijn, of het gewoon allemaal hier op aarde gebeurt en we voortdurend reïncarneren of, of... ;)

De bigbang, meen je dat?

En als ik reïncarneer ben ik nog steeds niet bij God in het paradijs, dus dat lijkt me niet.

Waar haal je vandaan dat er überhaupt reïncarnatie is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

De dood is in bijbelse zin de staat waarin we ons bevinden als we ons met iets anders associeren dan met de geest.

De geest is leven, en leven naar 'het vlees' is de dood.

Rom 8: 5 Want die naar het vlees zijn, bedenken, dat des vleses is; maar die naar den Geest zijn, bedenken, dat des Geestes is. 6 Want het bedenken des vleses is de dood; maar het bedenken des Geestes is het leven en vrede; 7 Daarom dat het bedenken des vleses vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich der wet Gods niet; want het kan ook niet. 8 En die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen.

Je kunt dus hier en nu levend of dood zijn, afhankelijk van waar we onze identiteit in vinden. We beginnen eigenlijk als dode schepsels in Adam, en kunnen leven vinden in de laatse Adam. We gaan van dood naar leven, niet andersom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn lichaam sterft, maar dat wat ik werkelijk ben niet. Dat is onsterfelijk. vlees vs geest, tijdelijk vs eeuwig, uiterlijk vs innerlijk..

2 kor 4:16 Daarom vertragen wij niet; maar hoewel onze uitwendige mens verdorven wordt, zo wordt nochtans de inwendige vernieuwd van dag tot dag.

Want onze lichte verdrukking, die zeer haast voorbij gaat, werkt ons een gans zeer uitnemend eeuwig gewicht der heerlijkheid;

Dewijl wij niet aanmerken de dingen, die men ziet, maar de dingen, die men niet ziet; want de dingen, die men ziet, zijn tijdelijk, maar de dingen, die men niet ziet, zijn eeuwig.

Paulus stel hier de tijdelijke zichtbare dingen tegenover het onzichtbare eeuwige, en het uiterlijke tegenover het innerlijke.

De vraag is dus: waar vind je je identiteit in? Als je je alleen op je uiterlijke aspect richt, dan weet je dat dat een tijdelijk en vergankelijk iets is. Richt je je op het innerlijke onvergankelijke dan vind je het eeuwige leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

mijne vader is dood maar hij leeft als ik hem in gedachten oproep zo kan ik hem in me hoofd zien en met hem praten en tot hem bidden.

wat er met mij gebeurt is duidelijk dat is het enigste contact dat ik nog met hem kan leggen voor hem weet ik niet.

maar ik beeld hem altijd gelukkig af.

ik gebruik deze methode liever dan een foto.

Link naar bericht
Deel via andere websites
mijne vader is dood maar hij leeft als ik hem in gedachten oproep zo kan ik hem in me hoofd zien en met hem praten en tot hem bidden.

wat er met mij gebeurt is duidelijk dat is het enigste contact dat ik nog met hem kan leggen voor hem weet ik niet.

maar ik beeld hem altijd gelukkig af.

ik gebruik deze methode liever dan een foto.

Voor een volgeling van Christus is een dergelijke methode niet toegelaten omdat dit de deur wagenwijd openzet voor het contact met "geesten van duivelen" zoals de Bijbel ze noemt.

Volgens Gods Woord is uw vader in een toestand waarbij hij nooit kan deelnemen of weten wat er op vandaag op deze wereld gebeurd laat staan uw gebeden horen of verhoren of enig contact met u hebben.

Hij is ontbonden in zijn oorspronkelijke onbewuste elementen en zal terug herschapen worden als een zelfstandig en bewust wezen ( bewuste ziel) bij zijn opstanding op het ogenblik dat Christus terugkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het niet helemaal eens met Bernard, maar dat was al bekend. De achterliggende gedachte ben ik het wel mee eens. Hoe denk jij te weten dat je tot een overledene kan bidden? Bidden kan alleen tot God.

En praten met doden is in het Oude Testament inderdaad niet toegestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid