Spring naar bijdragen

Thuisonderwijs


Aanbevolen berichten

Heb nog een ncoi cursers* Nederlands gramatica* liggen, alleen geen dicipline* om hem af te maken. :#

Cursus* grammatica* discipline*

Discipline is waarschijnlijk niet het enige waar het je aan ontbreekt, blijkbaar. :+:E

:E mee eens vaak ontbreekt de discipline voor zulk soort vakken ;) Maar goed thuisonderwijs kids hebben daar geen last van ;):E

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dogma, s en bijbel bestuderen kan ik uren doen, maar Nederlands pff zo droog en saai.

idd :) ik smurf het prachtig om bezig te zijn met de bijbel en context maar grammatica vreselijk! ;)

EDIT: Ik dacht speciaal voor Humanist zal ik dan even smurf invullen, heeft hij zijn lol ook nog vandaag :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat bedoel je met thuisonderwijs? Zelf een taal leren met CD's en lesboek? Een cursus doen via post? Of wat de Amerikanen "homeschooling" noemen? Dat zijn nogal verschillende dingen.

Homeschooling! iets wat in nederland met zeldzaamheid toegstaan is!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat dit het meest ironische topic is dat ik hier ooit gezien heb.

Leg het eens uit? ik bedoel ik zie het ironische niet echt, jij wel dus voel je vrij om het uit te leggen!

Het is 'Ik vind' en niet 'Ik vindt'. ;)

Altijd 'lopen' of 'smurfen' invullen als je niet weet of het op een 'd' of 'dt' of 't' smurft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lijkt mij ook niks, thuisonderwijs. Denk je als leraar eindelijk na weer zo'n lange lesdag van die ettertjes verlost te zijn en rustig naar huis te kunnen, blijken die ettertjes je eigen kinderen te zijn en de school je thuis!

Nee, mij niet gezien... ;)

Wat als de leerlingen nun eens geen ettertjes waren? ;) Er zijn veel mensen die er toch wat inzien en vaak ook nog eens omwille van religeuze redenen. Of pesten bv. dat is onder andere een hot topic voor het thuisonderwijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat dit het meest ironische topic is dat ik hier ooit gezien heb.

Leg het eens uit? ik bedoel ik zie het ironische niet echt, jij wel dus voel je vrij om het uit te leggen!

Het is 'Ik vind' en niet 'Ik vindt'. ;)

Altijd 'lopen' of 'smurfen' invullen als je niet weet of het op een 'd' of 'dt' of 't' smurft.

^_^ och jong. Dit is vrije tijd en ik ben geen perfectionist!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ontopic: thuisonderwijs: http://www.reddit.com/r/AskReddit/comme ... ur/c8jxg12

Vooral duolingo.com is vet.

Inderdaad best vet! We gebruikten eerst Rosetta Stone. Maar vanaf dit jaar waarschijnlijk duolingo :P

Rosetta Stone? Dat is lastig hoor! Grieks is al lastig, maar hiërogliefen en Demotisch nog lastiger. En dan is de tekst op de Rosetta Stone ook nog eens heel saai.

Ik kan er van meepraten, want ik heb een thuiscursus hiërogliefen lezen gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ annatar: heb je het bijbels grieks jezelf aangeleerd? ik wil het over een tijd ook gaan leren, en vraag me nog af wat nu het handigst is voor zelfstudie.
Nee, op de universiteit.

Maar je kunt het jezelf wel aanleren als je een goede methode en discipline hebt. Als je goed Engels kunt is er een boek dat ik je kan aanbevelen:

"New Testament Greek: A Beginning and Intermediate Grammar" door James Allen Hewett.

Er zitten ook opdrachten bij en een CD-rom met alle oplossingen zodat je het zelf kunt corrigeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid