Spring naar bijdragen

Waar kun je demonen laten uitdrijven (Exorcisme )


Aanbevolen berichten

Waar moet ik naar toe om te testen of ik geen demonen of een vloek op mij rust?

heeft iedere stad zijn mensen die dat kunnen ?

Ik wil de verkeerde rommel af komen en Gods leiding in mn leven.

Ik hoorde iemand zeggen dat je je "vlees en demonie" uit moet zetten om Gods leiding of stem te horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waar moet ik naar toe om te testen of ik geen demonen of een vloek op mij rust?

heeft iedere stad zijn mensen die dat kunnen ?

Ik wil de verkeerde rommel af komen en Gods leiding in mn leven.

Ik hoorde iemand zeggen dat je je "vlees en demonie" uit moet zetten om Gods leiding of stem te horen.

Beste Boah, allereerst welkom op Credible natuurlijk! ;)

En ten tweede, ik heb je andere post gezien. En ikzelf geloof niet in een spontane remedie tegen je innerlijke 'demonen' door middel van uitdrijving of dergelijke. Ik denk dat je zelf je best moet doen om je af te keren van de zonde, bid ervoor en ga actief de strijd aan.

Ik zelf moet mij elke dag, soms met veel moeite, afkeren van alles wat God verbiedt.

En ik denk dat ik daar echt zelf wat aan moet doen.

Hoop dat je er wat aan hebt,

Davy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uitdrijven van het verkeerde uit je vlees lukt je niet. Daarvoor moet je sterven.

Wel kun je met je hart en verstand afstand nemen van alles wat door het vlees aan je trekt.

Daarvoor is de methode van uitdrijving om het vlees aan het kruis te nagelen. Dat is een figuurlijke afstandneming (geen uittreding of zo) van je eigen vlees met je hart. En het kruis dat is ook figuurlijk het kruis van Christus waaraan Christus daadwerkelijk is gekruisigd geweest.

En door deze symbolische handelingen kies je voor een leven zonder je oude vlees - want dat heb je gekruisigd.

Dat kan natuurlijk niet echt want je woont in je vlees. Maar het is de wil om niet te luisteren naar je vlees, en de wetenschap dat je slechts tijdelijk een slaaf bent van je vlees (en op termijn ook met je vlees geheel aan God toegewijd zult zijn).

En in plaats daarvan kies je voor een nieuw leven en een nieuw geestelijk lichaam, namelijk een opnieuw geboren lichaam dat eenheid zoekt met Christus.

En vanaf dat moment ga je op zoek om je nieuwe lichaam ook nieuwe bestemmingen en nieuwe bestedingen en nieuw nut te geven. En dat dat lukt blijkt hieruit dat het oude je niet meer bekoren kan. Wat is het oude dan? De begeerte van het vlees en de trekkingen van deze wereld. Wat is dan geestelijk? God zien en herkennen dat deze wereld door Hem is gemaakt als oefenterrein om de mens te laten proeven en onderzoeken wat kwaad is en wat goed, om dan ook het kwade echt los te laten en het goede echt vast te pakken.

Wil je een demon uitdrijven? De geest van een mens zonder God is een geest die toevalt aan het kwaad, en daartoe ook bestemd wordt. Dat is theoretisch te zien als een demon. Die demon wordt uitgedreven op het moment dat je Gods Geest ontvangt en voor God wordt bestemd.

Daar zijn momenten voor en rituelen en symbolen, maar het is inhoudelijk altijd iets van God zelf. Daarom is het aan ons niet zozeer een zaak om te speuren naar het moment van bestemming voor God, maar om te onderzoeken en te herkennen en erkennen of we uit God zijn of uit het vlees dat ten verderve is.

En op je vraag naar het waar, is dan het antwoord: in je eigen hart.

En een dominee of een bijbel of iets of iemand anders die tot jou getuigt van God, kan je een concrete richting wijzen. De richtingen variëren enorm. Eigenlijk is het nooit een richting zonder relativeringen omdat Gods Geest wel spreekt, maar het steeds een mens is die de werking door de Geest vertaalt tot iets van een mens. Maar de weg is dezelfde, namelijk de weg naar God.

Ga met God, en de weg wordt gebaand !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rommel in je leven komt misschien wel niet doordat demonen in je huizen, maar doordat je mens bent. En als mens ben je zondig. Je zult altijd verkeerde verlangens hebben, en slechte gedachtes, en vatbaar zijn voor sommige verslavingen, enz. Er zijn dingen die je kunt doen om te voorkomen dat ze wortel schieten, maar het blijft denk ik voor ieder mens een worsteling. Dat wordt niet ineens makkelijker als demonen zijn uitgedreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid