Spring naar bijdragen

Vanaf welke leeftijd vervalt het copyricht (ebooks, films m


Aanbevolen berichten

Hoe oud moet een boek,film,mp3 zijn om rechten vrij te worden, publiek domein.

Is bijvoorbeeld de statenvertaling open bron en nbg en nbv niet

Verschilt, de een vraagt er copywright op voor 5 jaar, de ander 20. Als ik mij niet vergis natuurlijk ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Copyright is hetzelfde als auteursrecht. En volgens mij vervalt dat niet. Meestal moet je betalen voor het kopiëren van gepubliceerd materiaal, anders dan voor privégebruik, waarbij het zelfs niet uitmaakt of de auteur al is overleden (dan betaal je aan de erven, of aan de uitgever). Vaak staat het in het boek zelf: niet toegestaan te vermenigvuldigen, verspreiden, etc, zonder voorafgaande toestemming. De auteursrechten van de NBG-vertaling liggen, gok ik, bij het NBG.

Link naar bericht
Deel via andere websites
75 jaar na publicatie vervalt elk auteursrecht, zo had ik begrepen. Daarom mag je bijvoorbeeld met films uit de jaren '20 doen wat je wil en mag je ook naar believen hele hoofdstukken citeren uit de Statenvertaling.

Klopt helemaal Robert Frans!

Het auteursrecht op een werk eindigt 75 jaar na het overlijden van de maker (was 'vroeger' 70) ;). Het is goed opletten uit welk jaar de Bijbelvertaling komt en of er auteursrechten op zitten. Er zijn namelijk ook vertalingen die publiek domein zijn!

Informatie over de vertalingen, staat ook informatie bij over de overname van de tekst ;):

http://www.biblija.net/translations.nl.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid