Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Heey everybody,

Hier ben ik weer. Srry. Maar ik zit tegenwoordig in een strijd met mijn ouders en ik vroeg me af of ik nou blind was of dat mijn ouders spoken zien.

Ik hou heel erg van de band Black Veil Brides. En ik wou graag een poster kopen. Maar daar waren mijn ouders het niet zomaar mee eens :( dus hebben ze de hele band uitgeplozen en zeggen ze dat het een anti-christelijke band is. Maar als ik naar die band kijk zie ik een band die er is voor mensen die anders zijn of zich slecht voelen.

Maar ik wou eigenlijk de mening van anderen hebben omdat dit misschien beinvloedde meningen zijn. Duss... ik zou het erg fijn vinden als jullie me hieruit kunnen helpen.

xx

Moonlight

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik vroeg me af of ik nou blind was of dat mijn ouders spoken zien.

Als je blind bent, dan is het raadzaam om de ogen te volgen van een ziend iemand.

Als mensen in je omgeving spoken zien, is het raadzaam om hun geesten te beproeven.

Als je die twee als alternatieven van elkaar brengt, heb je volgens mij te maken met een klassiek geval van het wel weten, maar geen zin hebben om er wat mee te doen.

En dat is mijn te gemakkelijk antwoord :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi moonlight,

Mijn mening is ook (christelijk) beïnvloed.

Ik heb hun liedjes bekeken en het is niet echt.. christelijk nee. Maar anti ook weer niet.

Ik heb 1 liedje gevonden die wel anti-christelijk is in mijn ogen en dat is 'Fallen Angels'. Omdat ze zeggen dat ze gevallen engelen/ demonen zijn. En dat ze de morgenster (lucifer) volgen.

Ik ben het eens met je ouders, sorry :$

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat dat weinig uitmaakt. Je woont onder hun dak, en lijkt me minderjarig, dus uiteindelijk zul je je neer moeten leggen bij hun beslissing. Het lijkt mij sterk dat je ouders hun visie bijstellen omdat dat van Credible moet.

klopt maar we zijn er nog niet uit en we hebben een poosje geleden er weer over gehad en toen gingen ze er nog eens naar kijken en ze staan ook open voor wat ik denk omdat ik ook al ouder word. Ze vinden dat ik ook zelf beslissingen moet gaan nemen over mijn muziek. DUs ik wou kijken of er mensen zijn die ook iets over hun weten en me ermee kunnen helpen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Moonlight,

Ik ken de band en de muziek is niet wat je zegt: 'muziek om in een vrolijke bui naar te luisteren'. Ik snap je ouders volledig, omdat zij je ouders zijn en jij (waarschijnlijk) minderjarig bent.

Black Veil Brides is met name populair onder puberende kinderen, omdat ze muziek schrijven wat 'tegendraads' is. Elke puber is wel tegendraads ;). Ik had ook klasgenoten die in die fase zaten en helemaal fan waren van deze band. Niks ten nadele van de de gitarist, deze beste jongeman is vaak uitgeroepen als een 'groot' gitarist ;).

Qua tekst is het echt vreselijk en dus uit christelijk oogpunt 'not done'

Link naar bericht
Deel via andere websites

DeThomas heeft alles al gezegd. Ik wil best met je ouders praten, maar afgaande op de reacties die ik op Credible oproep, ben ik denk ik niet de juiste persoon om hen met smooth diplomacy om te praten. :#

Mijn ouders lieten me überhaupt geen posters ophangen omdat ze dat zonde vonden van het behang. Uiteindelijk was hun wil wet. Zo gaan die dingen.

En het punt met muziek... zodra je dat langs een theologische meetlat gaat leggen, haal je de ziel eruit, knuppel je muziek dood. Zoiets mag je m.i. NOOIT doen, met welke kunstvorm dan ook. Als jij, op welke wijze dan ook, schoonheid ziet in BVB - ook al kan ik me dat nauwelijks voorstellen - dan is dat aan jou. Het is iets persoonlijks. Maar zolang je onder het dak van je ouders woont, zijn zij de baas. Veel sterkte daarmee. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik luister zelf soms ook nog naar death metal en vind serie, s met zombie, s leuk.

Maar dit is niet verstandig voor kinderen, en mocht ik kinderen hebben. Verbied ik het hun ook om naar te luisteren.

Sorry, maar mag ik dit wel een beetje hypocriet vinden klinken? Zelf het wel doen en dan kinderen niet?

PS voor iedereen: ik ben 16. Ik dacht ik zeg het maar even.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volwassenen mogen ook alcohol, kinderen niet. Zo zie ik dat ook met muziek en films. Heeft te maken dat de hersenen nog niet volgroeid zijn, thats all.

Ik zou zeggen, snel op je zelf gaan wonen. Dan mag je alles doen wat je tof vind. :Y

Nu betalen je ouders nog jouw leven, en is het normaal dat hun beslissen wat je hersenen als voeding krijgen. Als hun vinden dat je geen wereldse muziek mag luisteren, heb je je daar aan te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom kinderen niet en volwassenen wel?

Kinderen worden nog beïnvloed door deze muziek.

De muziek is erg negatief en 'duister'

Wat voor invloed zou dat op t kind hebben?

Misschien is het kind al beïnvloed , omdat hij al naar deze muziek luistert.

(Met ' Het kind' bedoel ik niet jou, maar algemeen)

Maar even over mijn vorige reactie: wat vind jij zelf van bijvoorbeeld het nummer 'fallen Angels'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar even over mijn vorige reactie: wat vind jij zelf van bijvoorbeeld het nummer 'fallen Angels'?

Tja, als ik Fallen Angels lees met in het achterhoofd dat hun boodschap is dat je jezelf moet zijn en niet ergens bij hoeft te horen dan vind ik het wel kunnen. Omdat dat liedje dan prima in hun boodschap past. Maar misschien ben ik naief. Ik weet het allemaal niet zo goed meer dus dat zou prima kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar [/me] over mijn vorige reactie: wat vind jij zelf van bijvoorbeeld het nummer 'fallen Angels'?

Tja, als ik Fallen Angels lees met in het achterhoofd dat hun boodschap is dat je jezelf moet zijn en niet ergens bij hoeft te horen dan vind ik het wel kunnen. Omdat dat liedje dan prima in hun boodschap past. Maar misschien ben ik naief. Ik weet het allemaal niet zo goed meer dus dat zou prima kunnen.

Dit zijn ingedienten om te rebeleren tegen God, dat is wat onze tegenstander wil. Gevallen engelen is een verwijzing van satan en zijn demonen. Dit zijn serieuse zaken, iets waar kinderen en tieners tegen beschermt moeten worden.

Ik zeg niet dat deze muziek is wat rechtstreeks van de duivel komt, het is slechs geschreven door dwazen met een slecht smaak van teksten.

Er is ook alternatiefe rock en metal, zoals august burns red, becoming the archtype en living sacrifice. Er zullen ondertussen vast wel jongere bands zijn die christelijke rock en metal maken :).

Behemoth heeft een nieuwe cd, die ik vlug heb geluisterd. Het is een juweeltje, maar de cd heet the Satanist. En tja, dat is zelf voor mij not done. Ondanks dat het super geniaal en vet is muzikaal gezien ;).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit zijn ingedienten om te rebeleren tegen God, dat is wat onze tegenstander wil. Gevallen engelen is een verwijzing van satan en zijn demonen. Dit zijn serieuse zaken, iets waar kinderen en tieners tegen beschermt moeten worden.

Ik zeg niet dat deze muziek is wat rechtstreeks van de duivel komt, het is slechs geschreven door dwazen met een slecht smaak van teksten.

Waarom is dit meteen rebelleren? Is het erg dat ze zeggen dat je niet persé bij een groep hoeft te horen en dat je jezelf moet zijn? En stel dat dit dan een niet zo goed liedje is. Is dan meteen de hele band afgeschreven? Of worden ze afgeschreven op 1 liedje? Maar kunnen we dan niet net zo goed Marco Borsato en Guus Meeuwis weggooien want die vloeken in een liedje. Of hadden we dan ook nooit meer naar mohombi kunnen luisteren omdat die in Bumpy Ride het duidelijk het over sex heeft de hele tijd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit zijn ingedienten om te rebeleren tegen God, dat is wat onze tegenstander wil. Gevallen engelen is een verwijzing van satan en zijn demonen. Dit zijn serieuse zaken, iets waar kinderen en tieners tegen beschermt moeten worden.

Ik zeg niet dat deze muziek is wat rechtstreeks van de duivel komt, het is slechs geschreven door dwazen met een slecht smaak van teksten.

Waarom is dit meteen rebelleren? Is het erg dat ze zeggen dat je niet persé bij een groep hoeft te horen en dat je jezelf moet zijn? En stel dat dit dan een niet zo goed liedje is. Is dan meteen de hele band afgeschreven? Of worden ze afgeschreven op 1 liedje? Maar kunnen we dan niet net zo goed Marco Borsato en Guus Meeuwis weggooien want die vloeken in een liedje. Of hadden we dan ook nooit meer naar mohombi kunnen luisteren omdat die in Bumpy Ride het duidelijk het over sex heeft de hele tijd?

Hun alter ego is dat hun gevallen engelen zijn, dat is overduidelijk en ze schamen er niet voor, hun doel is het los komen van hun Hemelse bestaan. Dit doen ze door opstandigheid, geschreeuw en corpspaint. Als doel hebben ze om meerdere individuen te motiveren om het zelfde te doen, en eigenlijks willen ze als bandleden ook verafgod worden en hun volgen. Dat kun je zien aan de einde van de clip, je ziet dat de groep steeds groter word.

Het is dus overduidelijk dat hun alter ego voor de kant van de Morgenster kiezen.

Zo bijzonder is deze genre niet, er zijn al honderden bands voorgegaan de laatste decenia, s.

Over Marco Borsato en Guus Meeuwes. Ik zelf zou er niet naar luisteren, omdat ik het een wansmaak vind. Onnodig vloeken is niet toegestaan, maar wel als je bijv, pijn ervaart, onrecht aanword gedaan of dat iemand komt te overlijden.

Ook ben ik kritisch op Meeuwis, zijn doel is het bevorderen van onzedelijk gedrag, losbandigheid en dronkenschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik je reply's lees, Moonlight, heb ik vooral het idee dat je heel erg graag naar die band wil luisteren. Dat is natuurlijk helemaal je eigen keus, maar vraag dan hier niet om advies.

Ik zou oppassen met de liedjes achteruit draaien. Als het satanitische teksten zijn, zou het wel eens zo kunnen zijn dat als je ze achteruit draait je de stairway to heaven van led zeppelin te horen krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ook ben ik kritisch op Meeuwis, zijn doel is het bevorderen van onzedelijk gedrag, losbandigheid en dronkenschap.

Mag ik hier smakelijk om lachen? Volgens mij is zijn doel toh echt zoveel mogelijk cd's verkopen.

Guus Meeuwis is gewoon een gezellige Brabander :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik je reply's lees, Moonlight, heb ik vooral het idee dat je heel erg graag naar die band wil luisteren. Dat is natuurlijk helemaal je eigen keus, maar vraag dan hier niet om advies.

Ik zou oppassen met de liedjes achteruit draaien. Als het satanitische teksten zijn, zou het wel eens zo kunnen zijn dat als je ze achteruit draait je de stairway to heaven van led zeppelin te horen krijgt.

Je hebt ergens gelijk. Ik vind het een geweldige band en om eerlijk te zijn inspireren ze mij om niet op te geven daarom ligt die band wat gevoeliger bij mij en wil ik er graag naar luisteren. Maar ik probeer wel te luisteren naar wat jullie zeggen. En ik probeer er ook echt over na te denken vanuit een christelijke kijk maar het gaat allemaal heel moeilijk omdat ik zwaar beinvloed ben, eigenlijk weinig geloof nog heb en me slecht voel en zij me helpen en daardoor ze niet het huis uit wil smijten maar steeds vaker te horen krijg dat mijn muziek slecht is waardoor ik me nog slechter ga voelen omdat ik er heel erg van geniet waardoor ik het alleen maar meer ga luisteren en me er tegen wil gaan / ga afzetten waardoor ik me nog slechter voel omdat ik dus slechte muziek luister etc.

Lang verhaal het spijt me maar het is een beetje ingewikkeld. Ik hoop dat je me nu een beetje snapt Wss niet maar als je het wel doet dan snap je misschien waardoor ik reageer zoals ik reageer

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid