Spring naar bijdragen

Wielrennen & Mountainbiken


Aanbevolen berichten

De titel verraad het al. Een topic speciaal voor wielrennen en mountainbiken.

Zijn er hier mensen die een van beide of beide sporten beoefenen? Dan kunnen we hier in dit topic met elkaar praten. Over je nieuwste prestaties, je fiets, voeding maar bijvoorbeeld ook over de professionele wielrenners/mountainbikers en wedstrijden.

Ikzelf ben gisteren begonnen met wielrennen (trainen). Ik loop nu al geruime tijd 'hard' en aangezien ik het niet erg leuk vind en het ook niet zo goed vol houd val ik er niets van af. Dat was wel mijn insteek. De gedachte kwam in mij op om dan maar te gaan fietsen, dat kan ik immers al en ook wat langduriger.

Ben gisteren begonnen op een oude (2011) Batavus die voor een leuk prijsje kon overnemen. En ik moet zeggen, dat beviel best wel.

Ik hoop dat het topic een beetje gaat lopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fietsen in Salland is vast fijn. Ik doe sinds een jaar of vijf aan wielrennen, op zoiets:

30006113-30006137_2_1.jpg

Een Giant dus, maar dan veel ouder, veel goedkoper en veel tweedehandser. ;)

Het is vooral leuk, de wind trotseren op de dijk, kilometers maken. Liefst een keer of drie per week. In die vijf jaar ben ik trouwens vijf kilo aangekomen dus ik weet niet of wielrennen gaat helpen. Je hebt wel gelijk dat het veel leuker is dan hardlopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Fietsen in Salland is vast fijn. Ik doe sinds een jaar of vijf aan wielrennen, op zoiets:

30006113-30006137_2_1.jpg

Een Giant dus, maar dan veel ouder, veel goedkoper en veel tweedehandser. ;)

Maar dan wel met pedalen neem ik aan. :)

Ik heb zo'n fiets:

champion.jpg

Een goedkope instapper met de goedkopere Shimano onderdelen. Die paar kilo gewichtsbesparing kan ik goedkoper op mijzelf behalen denk ik zo. En aan wedstrijdjes ga ik ook al niet mee doen.

Het is vooral leuk, de wind trotseren op de dijk, kilometers maken. Liefst een keer of drie per week. In die vijf jaar ben ik trouwens vijf kilo aangekomen dus ik weet niet of wielrennen gaat helpen. Je hebt wel gelijk dat het veel leuker is dan hardlopen.

Ik heb er wel vertrouwen in dat er wat af gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, zonder pedalen helpt het al helemaal niet, als je wilt afvallen. ;)

Volgens mij weet jij al meer van fietsen dan ik, met je 1 week ervaring. Voor mij is dat ding gewoon een fiets. Nooit gedonder mee gehad. Af en toe krijgt hij een grote beurt bij de fietsenmaker, that's it. Fietst als ehh... een trein... ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb
De titel verraad het al. Een topic speciaal voor wielrennen en mountainbiken.

Zijn er hier mensen die een van beide of beide sporten beoefenen? Dan kunnen we hier in dit topic met elkaar praten. Over je nieuwste prestaties, je fiets, voeding maar bijvoorbeeld ook over de professionele wielrenners/mountainbikers en wedstrijden.

Ikzelf ben gisteren begonnen met wielrennen (trainen). Ik loop nu al geruime tijd 'hard' en aangezien ik het niet erg leuk vind en het ook niet zo goed vol houd val ik er niets van af. Dat was wel mijn insteek. De gedachte kwam in mij op om dan maar te gaan fietsen, dat kan ik immers al en ook wat langduriger.

Ben gisteren begonnen op een oude (2011) Batavus die voor een leuk prijsje kon overnemen. En ik moet zeggen, dat beviel best wel.

Ik hoop dat het topic een beetje gaat lopen.

Niet erg leuk vinden lopen en toch hopen dat dit topic gaat lopen? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

Niet erg leuk vinden lopen en toch hopen dat dit topic gaat lopen? ;)

Maar ik heb inmiddels een troef in handen om dit topic te laten lopen! :+

Wielertour op zondag: "Gebed is nodig"

Ouderling protesteert met dichte gordijnen

"Ik verwacht dat de etappe door zal gaan. Maar God kan wonderen doen," zegt een ouderling uit Gouda. Op de Biblebelt zijn veel zorgen rondom de komende Tour de France. Op 5 juli zullen diverse kerken hun diensten moeten annuleren of verzetten vanwege een touretappe. De SGP en de ChristenUnie in de gemeente Krimpenerwaard hebben vragen gesteld aan het college van B en W.

Ambtsdragers klagen in het Reformatorisch Dagblad omdat ze niet of slecht geïnformeerd zouden zijn over de gang van zaken. "We zijn hier niet bij betrokken of over geïnformeerd," zegt W.A. de Jong, scriba van de oud gereformeerde gemeente in Utrecht. Hij betreurt het dat de Tour de France ervoor zorgt dat de kerkdienst niet normaal kan verlopen. Namens de gereformeerde gemeente in Capelle aan den IJssel zegt ds. W. Silfhout dat zijn kerkenraad al in gesprek is geweest met de gemeenteraad. "Wij hebben bij B en W bezwaar gemaakt tegen het gebeuren. Zo’n evenement is een kwalijke zaak wat betreft de zondagsrust en -heiliging."

Ouderling J. Mastenbroek, van de gereformeerde gemeente van Gouda, zal uit protest zijn gordijnen sluiten wanneer de wielrenners zijn huis passeren. Hij spreekt van "een goddeloze invulling" van Gods dag. "Het strooien van spijkers is geen oplossing. Er is knieënwerk nodig. Gebed mag niet achterwege blijven. Ik verwacht dat de etappe door zal gaan. Maar God kan wonderen doen." Overigens hoeft zijn kerkelijke gemeente geen kerkdiensten te verplaatsen.

Meer reacties van ambtsdragers zijn te lezen in het Reformatorisch Dagblad

Bron: Reformatorisch Dagblad

Via: http://www.cip.nl/artikel/47439/Wielert ... d-is-nodig

Ik heb er ontzettend veel zin in. Ga zeker de zaterdag naar Utrecht en wellicht de zondag ook. Ik heb niet echt een favoriet waarvoor ik zou bidden voor de overwinning. Of zou de ouderling dat bidden niet zo bedoeld hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgende maand (maart) begint het wegseizoen ook weer voor de (amateur)wielrenners. Ik heb er erg veel zin in. Vandaag mijn fiets weer helemaal schoon gemaakt en ingevet. Nog even flink aan de bak deze maand om überhaupt de eerste rit met de tourvereniging vol te kunnen houden op tempo. Zaterdag de eerste kilometers gemaakt (na een maandje of 3 niets doen) en dat viel behoorlijk zwaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
wel een heel persoonlijk topic op deze manier;)

:) Maar plaats gerust het een en ander hoor, het is nooit bedoeld als privé topic en er zullen toch vast wel meer recreatieve/sportieve fietsers zijn op dit forum.

Ik fiets trouwens ook graag door Salland: in het bijzonder de Heuvelrug;)

Daar wil ik altijd nog eens een mooie route rijden. Maar voordat ik naar Holten gefietst ben zijn er al aardig wat kilometers verstreken en om daar dan ook nog eens een mooie route te doen (in heuvelachtig landschap, zwaar)... Met de tourvereniging zal ik er vast wel een aantal keer overheen komen. En anders maar gewoon eens de fiets achter in de auto gooien.

Maar op wat voor fiets fiets je dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

goede vraasg! ik ben een notoire normale stadsfietsfietser!! ook de holterberg zo gedaan..

Eigenlijk ben ik niet zo sportief, ik mag graag bij mooie vergezichten, boerderijtjes, kerken, planten etc. stoppen. daaarom is fietsen zo lekker;)

De holterberg is trouwens echt awesome...zulke briljante vergezichten en prachtige heuvels en landschappen;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Thorgrem (of anderen in de buurt van Deventer); doe je ook aan MTB-en? Ik zoek nog een fietsmaatje maar ik heb geen (goede) racefiets ;)

Nee, mijn antieke MTB heb ik juist verkocht (had ook gebreken die ik zelf niet kon oplossen) om een racefiets te kopen. Als ik de loterij win dan zou ik wel aan het einde van dit wegseizoen een MTB willen kopen om daar de winter mee door te komen.

Ik weet wel dat de Zwaluwen (zowel tour als race) wel wat aan MTB doen. Geven ook clinics voor starters. Als je daar heen gaat (is gratis) kom je vast wel potentiële fietsmaatjes tegen. Er zijn leuke/mooie routes naast/langs Deventer schijnt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik heb natuurlijk wel wat getraind de afgelopen maanden. Een paar keer 50 kilometer en wat vaker 30 à 40 kilometer. Ik ben nu al weer redelijk hersteld dus dat gaat lekker vlot. Als het volgende week zaterdag weer aangenaam weer is dus gewoon weer op de fiets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid