Spring naar bijdragen

Verschillende geloven gecombineerd?


Aanbevolen berichten

Er is maar een relatie :E alles wat we "bestuderen" is door "het" gemaakt.

Big bang is niks anders als het werk van "god".....het is "bestudeert" en door "het" gemaakt.

Hij kent velen namen:

natuur

universum

god

allah

jehovah

odin

wodan

mitrhas

ra...

jezus

"het werk van god"

alles is het "werk" van "god" en "god" is het "werk" zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een moderne.

Ik heb het niet zo zeer op mensen die zeggen wat ik door me hoofd moet stampen en geloven,voor mij is een maar een waarheid en dat is die van god.

niet de god die in het boek staat,de god van hier en nu.

Wat ik geloof dat geloof ik,wat ik niet geloof dat geloof ik niet.

Ik mag zelf kiezen wat ik geloof en ik geloof ook alleen dat gene wat ik geloof.

Over mijn geloof valt met mij niet te twisten,het lijkt op u geloof en het is ook zeer zeker u god want er is er maar 1.

maar het geloof dat ik geloof is mijn eigen,zo geloof ik niet alles van anderen.

want sommigen mensen planten slechte zaden en ik wil niet ton hun oogst als slechte vrucht geoogst worden.

ik kan alleen slechte vrucht baren als ik geloof wat ik niet geloof.

ik kan moeilijk mijn geloof hier neer gaan zetten het is nogal uitgebreid maar simpel.

maar ik geloof mijn eigen geloof zodat ik niet tot een ander zijn slechte oogst tot bezit ben in het einde van tijd wil ik niet onder hun in het boek staan. van Jezus..duz mijn geloof valt niet onder en groep die bestaat en toch ook wel,maar ik associeer me nergens mee.

als ik het in woorden zou moeten omschrijven geloof ik in natuur christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
als ik het in woorden zou moeten omschrijven geloof ik in natuur christendom.

ook heel erg spiritueel...maar ik bezit basis kennis van alle geloven.

Die bezit ik ook, maar geloof je die?

Je kan niet in Mohammed en Jezus tegelijkertijd geloven. Dit is erg off- topic dus ik hou het bij deze reactie, als je t erover wilt hebben pb me ff :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
als ik het in woorden zou moeten omschrijven geloof ik in natuur christendom.

ook heel erg spiritueel...maar ik bezit basis kennis van alle geloven.

Die bezit ik ook, maar geloof je die?

Je kan niet in Mohammed en Jezus tegelijkertijd geloven. Dit is erg off- topic dus ik hou het bij deze reactie, als je t erover wilt hebben pb me ff :)

Dat kan heel goed hoor. Moslims geloven in zowel Mohammed als Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
als ik het in woorden zou moeten omschrijven geloof ik in natuur christendom.

ook heel erg spiritueel...maar ik bezit basis kennis van alle geloven.

Die bezit ik ook, maar geloof je die?

Je kan niet in Mohammed en Jezus tegelijkertijd geloven. Dit is erg off- topic dus ik hou het bij deze reactie, als je t erover wilt hebben pb me ff :)

Dat kan heel goed hoor. Moslims geloven in zowel Mohammed als Jezus.

Ja, maar zij geven Jezus een hele andere rol.

En Jezus zei ook dat er na Hem geen profeten meer zouden komen. Dus Mohammed is uit christelijk oogpunt geen profeet van God en dus een valse profeet (1Johannes 4 ook btw)

Dus je kan niet in de christelijke visie van Jezus geloven en in de islamitische visie van Mohammed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mwoa, das wel heel erg kort door de bocht. Je kunt ws niet 2 of meerdere geloven aanhangen, maar je kunt wel prima 1 geloof volgen en uit andere geloven bepaalde elementen pikken. Of zelf een mengelmoesje van onderdelen uit diverse geloven aanhangen. Sowieso zijn de niet-monotheistische geloven een stuk minder exclusief en daardoor prima te combineren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat dat afhangt van wat je de rode draad noemt. Ik ken zat mensen die de rode draad pakken van t christendom, t boeddhisme en t hindoeisme en daar 1 geheel van weten te smeden. Als je de theologie en eschatologie wat meer op de achtergrond stelt en je wat meer op hun levenslessen focust kan dat prima.

Rode draad van het christendom: Jezus kwam als Messias, is gekruisigd, gestorven en opgestaan uit de dood.

Wat zegt bijvoorbeeld de islam hierover?:

Jezus is nooit gedood, een profeet kan niet gedood worden.

Dit kan dus niet gecombineerd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een moderne.

Ik heb het niet zo zeer op mensen die zeggen wat ik door me hoofd moet stampen en geloven,voor mij is een maar een waarheid en dat is die van god.

niet de god die in het boek staat,de god van hier en nu.

Wat ik geloof dat geloof ik,wat ik niet geloof dat geloof ik niet.

Ik mag zelf kiezen wat ik geloof en ik geloof ook alleen dat gene wat ik geloof.

Over mijn geloof valt met mij niet te twisten,het lijkt op u geloof en het is ook zeer zeker u god want er is er maar 1.

maar het geloof dat ik geloof is mijn eigen,zo geloof ik niet alles van anderen.

want sommigen mensen planten slechte zaden en ik wil niet ton hun oogst als slechte vrucht geoogst worden.

ik kan alleen slechte vrucht baren als ik geloof wat ik niet geloof.

ik kan moeilijk mijn geloof hier neer gaan zetten het is nogal uitgebreid maar simpel.

maar ik geloof mijn eigen geloof zodat ik niet tot een ander zijn slechte oogst tot bezit ben in het einde van tijd wil ik niet onder hun in het boek staan. van Jezus..duz mijn geloof valt niet onder en groep die bestaat en toch ook wel,maar ik associeer me nergens mee.

als ik het in woorden zou moeten omschrijven geloof ik in natuur christendom.

Maar stel nu dat je, onbedoeld en zonder het zelf te weten, zelf iemand bent die slecht zaad plant? Wat dan? Hoe weet je wat een goed en een slecht zaad is? Mogen anderen je daar op aanspreken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat dat afhangt van wat je de rode draad noemt. Ik ken zat mensen die de rode draad pakken van t christendom, t boeddhisme en t hindoeisme en daar 1 geheel van weten te smeden. Als je de theologie en eschatologie wat meer op de achtergrond stelt en je wat meer op hun levenslessen focust kan dat prima.

Rode draad van het christendom: Jezus kwam als Messias, is gekruisigd, gestorven en opgestaan uit de dood.

Wat zegt bijvoorbeeld de islam hierover?:

Jezus is nooit gedood, een profeet kan niet gedood worden.

Dit kan dus niet gecombineerd worden.

Ik had nog een andere post waatin ik schreef dat vooral de monotheïstische geloven nogal exclusief zijn. Zoals je in mijn voorbeeld zie combineer ik dan ook 1 geloof uit die categorie met 2 ander3 smaken :)
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat dat afhangt van wat je de rode draad noemt. Ik ken zat mensen die de rode draad pakken van t christendom, t boeddhisme en t hindoeisme en daar 1 geheel van weten te smeden. Als je de theologie en eschatologie wat meer op de achtergrond stelt en je wat meer op hun levenslessen focust kan dat prima.

Rode draad van het christendom: Jezus kwam als Messias, is gekruisigd, gestorven en opgestaan uit de dood.

Wat zegt bijvoorbeeld de islam hierover?:

Jezus is nooit gedood, een profeet kan niet gedood worden.

Dit kan dus niet gecombineerd worden.

Ik had nog een andere post waatin ik schreef dat vooral de monotheïstische geloven nogal exclusief zijn. Zoals je in mijn voorbeeld zie combineer ik dan ook 1 geloof uit die categorie met 2 ander3 smaken :)

Maar je bedoelt met invloeden bijvoorbeeld: een christen die op de manier van moslims bidt ofzo? (Staand dan knielend dan buigend, zittend)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je neemt weer 2 monotheïstische voorbeelden... maar ja, ik kan me voorstellen dat je bijv Jezus als opgestane Zoon van God beschouwt (spreekt de Koran volgens mij niet tegen? Maar de islamitische traditie wel) en ook de levenslessen van Mohammed meeneemt.

Ik ben dat met je eens. Maar de essentie van de geloven zelf (Jezus als God, Mohammed als laatste profeet, en in Jodendom nog wachtende) kun je niet allemaal geloven.

De Koran spreekt het trouwens wel tegen.

De Koran ziet Jezus niet als Zoon van God en ook niet als opgestane of gekruisigde. :

De mensen van het boek... God heeft (hun harten red.)... verzegeld om... wegens hun ongeloof, hun geweldige kwaadsprekerij over Marjam, hun zeggen:‘Wij hebben de masieh ‘Isa, de zoon van Marjam, Gods gezant gedood.’ Zij hebben hem niet gedood en zij hebben hem niet gekruisigd, maar het werd hun gesuggereerd. Zij die het daarover oneens zijn, verkeren erover in twijfel. Zij hebben er behalve het afgaan op vermoedens geen kennis van; zij hebben hem vast en zeker niet gedood. 4:153-157
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid