Spring naar bijdragen

Hillsong United grote winnaar 45e Dove Awards


Aanbevolen berichten

Hillsong United is bij de uitreiking van de Dove Awards, de hoogste onderscheiding binnen de christelijke muziekwereld, als grootste winnaar uit de bus gekomen. De Australische groep sleepte maar liefst 5 awards binnen; met name voor haar lied ‘Oceans (Where Feet May Fail)’.

‘Oceans’ werd niet alleen uitgeroepen tot Worship Song van het Jaar, maar ook in het algemeen tot Song van het Jaar. Hillsong United zelf werd Artiest van het Jaar. Het succes van ‘Oceans (Where Feet May Fail)’ lijkt op dat van Matt Redman’s ‘10000 Reasons’ van vorig jaar.

Andere meervoudig winnaars van Dove Awards zijn dit jaar Switchfoot (3 awards) en Skillet (2 Awards). Daarnaast behoren Chris Tomlin, Mandisa, Kari Jobe en nieuwkomer Ellie Holcomb tot het lijstje Dove-winnaars. Een volledig overzicht van de uitslag is te vinden op www.doveawards.com.

De Dove Awards worden uitgereikt en zijn onderdeel van de Gospel Music Association; een organisatie die zich sinds 1964 inzet voor de algemene promotie en verspreiding van christelijke muziek. 

De uitreikingsshow van de Dove Awards vindt sinds vorig jaar weer plaats in Nashville, maar is qua tijdstip permanent verhuisd van april naar oktober. Bart Millard van MercyMe en rapper Lecrae vormden het presentatieduo dit jaar.

Het succes van ‘Oceans (Where Feet May Fail’) is niet beperkt tot Amerika. Het lied gooit ook in Nederland hoge ogen en er is zelfs al een Nederlandse vertaling voorhanden, in opdracht van Small Stone Media uitgevoerd. In maart verscheen in Nederland THE WHITE ALBUM; een remix project van Hillsong United met daarop maar liefst twee remixes van ‘Oceans’. Hillsong United is in ons land met haar album ZION ACOUSTIC SESSIONS (en daarop ‘Oceans’) genomineerd voor een Zilveren Duif Award; voorgedragen door distributeur NEEMA/Ecovata.

Voor Hillsong United is het allemaal ondergeschikt aan het uiteindelijke doel; de lokale kerk muziek bieden die de plaatselijke vrijwilligers en medewerkers helpt om te getuigen, er hoop uit te putten en vervolgens naar anderen hoop te bieden. “Dit is wat Hillsong de afgelopen 30 jaar heeft gedaan en ik ben dankbaar, daar deel van uit te mogen maken en het van dichtbij te beleven†aldus Jonathan Douglass van Hillsong United, die de awards in ontvangst nam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja mooi liedje hoor. Typische Hillsong formule, beetje 13 in een dozijn, maar ik snap wel dat t zo aanslaat.

Mag ik toch een noot maken, een punt van zorg? k Heb lang in het praisewereldje vertoefd maar ben eigenlijk nooit fan van ze geweest. Ik had er altijd een beetje een vreemde bijsmaak bij. Los van persoonlijke smaak (k vind t zo op elkaar lijken allemaal, weinig vernieuwing) maken ze leuke liedjes hoor, goede muzikanten en producties etc., daar niet van. Ik heb ook met plezier veel van hun nummers gespeeld en gezongen. Maar ik ben bang dat ze praisemuziek tot een product hebben gemaakt, een formule, waarmee het mijns inziens z'n doel voorbij gaat. En ik weet niet of dat bewust of onbewust is gedaan. Het zijn op zich goede zaken voor muzikanten natuurlijk en het heeft de kwaliteit van praisemuziek denk ik ook wel een boost gegeven. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot muziekliefhebber dus hoe meer muziek hoe beter, maar ik ben bang dat het accent in de eredienst teveel is verlegd naar muziek en de beleving ervan, en dat zij daar wel een belangrijke bijdrage aan hebben geleverd. Het doet me altijd een beetje denken aan het verhaal van Jezus in de tempel van Jeruzalem.

Maar misschien is het hen ook niet te verwijten, maar is dat gewoon wat het volk wil.

Ik weet niet of iemand dat gevoel deelt?

ps: Echt waar: "The WHITE Album"? Haha, lolbroeken... :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ervaar dat bij vlagen. Ik vind ook vaak christelijke rock leuk om te spelen, maar vind vaak onze eigen uitvoeringen mooier dan de gelikte en brave arrangementen van de originele artiesten :$

Verder worstel ik met sommige teksten, maar das meer mijn worsteling met t geloof dan dat er iets mis met hun teksten zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Verder worstel ik met sommige teksten, maar das meer mijn worsteling met t geloof dan dat er iets mis met hun teksten zou zijn.

Sommige christelijke teksten gaan er bij mij ook niet in (Of dat ook zo is met Hillsong teksten weet ik niet, daar ken ik ze niet goed genoeg voor). Maar dat heeft ook te maken met dat bepaalde teksten gewoon niet aan sluiten bij mijn geloofsbeleving, of zelfs een bepaalde theologie verwoorden waar ik niks mee heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid