Spring naar bijdragen

Biblija verleden tijd


Aanbevolen berichten

Het gaat er gewoon om dat er nog al wat verdient wordt aan de verkoop van de Heilige Schrift. Christelijke manager of niet.

De 'beste' man is trouwens al minimaal sinds 2011 directeur en sindsdien draaien ze bijna alleen maar verlies. In 2013 500.000 euro.

Dat is niet geheel aam hem te verwijten, maar aan de vermindering van christenen.

Dan zal het met de marges op de Schrift ook wel meevallen als ze al die jaren verlies hebben gemaakt.

Statenvertaling.net een mooie bron met concordantie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het gaat er gewoon om dat er nog al wat verdient wordt aan de verkoop van de Heilige Schrift. Christelijke manager of niet.

De 'beste' man is trouwens al minimaal sinds 2011 directeur en sindsdien draaien ze bijna alleen maar verlies. In 2013 500.000 euro.

Dat is niet geheel aam hem te verwijten, maar aan de vermindering van christenen.

Dan zal het met de marges op de Schrift ook wel meevallen als ze al die jaren verlies hebben gemaakt.

Statenvertaling.net een mooie bron met concordantie.

Ze draaien wel verlies, maar de directeur blijft nog steeds zoveel verdienen. En de prijs van bijbels (en nu biblija) gaat omhoog.

Maar inderdaad, zat initiatieven waar ik zeker gebruik van ga maken :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou ik zou zeggen schrijf ze een brief en vraag ze om opheldering over t salaris van de directeur ;)

Waarom zou ik. Ik weet hoeveel die verdient.

En de reden: hij is directeur. Directeurs mogen dat.

Ja als je zo de werkelijkheid wil platslaan kun je lekker kritiek blijven leveren.

Je wilt zeggen dat het niet zo is?

Er zit vast een geweldig gegronde reden achter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het NBG heeft altijd de prijs van de bijbels hooggehouden onder het mom van ondersteunen van vertalingen in talen van minder rijke landen. In theorie zullen ze dat nu nog wel doen en voor een professionele staf zullen ook vast wel argumenten voor zijn. Dat wil nog niet zeggen dat ik dat ook nodig vind. Ik heb wel meer dan één papieren versie van de bijbel al betaald en dan ga ik niet nu nog eens een bedrag per jaar schokken voor allerlei randinformatie die mij geen bal interesseert. Maar ze hebben ongetwijfeld marktonderzoek gedaan en bedacht dat ze hier geld aan over gaan houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou ik. Ik weet hoeveel die verdient.

En de reden: hij is directeur. Directeurs mogen dat.

Ja als je zo de werkelijkheid wil platslaan kun je lekker kritiek blijven leveren.

Je wilt zeggen dat het niet zo is?

Er zit vast een geweldig gegronde reden achter.

'Geweldig gegronde' reden. Geloof je zelf nog dat je openstaat voor whatever reden er zou zijn? Je ziet alleen maar 'Bijbel', 'hoog salaris' -> baaaaad. Heb je wel eens in een bedrijf van 50 werknemers en 1000+ vrijwillgers gewerkt op beleidsvoerend niveau? Nogmaals, wellicht hebben ze een 'externe' (zelf niet-christelijk) manager vanuit het commerciele bedrijfsleven moeten inhuren om uit de rode cijfers te komen, geen idee wat er allemaal speelt. Jou interesseert t blijkbaar niet eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja als je zo de werkelijkheid wil platslaan kun je lekker kritiek blijven leveren.

Je wilt zeggen dat het niet zo is?

Er zit vast een geweldig gegronde reden achter.

'Geweldig gegronde' reden. Geloof je zelf nog dat je openstaat voor whatever reden er zou zijn? Je ziet alleen maar 'Bijbel', 'hoog salaris' -> baaaaad.

Het lijkt me logisch dat mensen dat denken bij een stichting. Zeker een stichting waar vrijwilligers voor werken. Dan geeft het geen pas om de top zo belachelijk hoog loon te geven.

Heb je wel eens in een bedrijf van 50 werknemers en 1000+ vrijwillgers gewerkt op beleidsvoerend niveau?

Je hoeft iets echt niet zelf gedaan te hebben om te weten dat het erg onverstandig is. De man is geen übermensch maar een gewone sterveling zoals jij en ik, daarnaast zijn zijn kwaliteiten gezien het aanhoudende verlies ook niet supermenselijk. De man verdient gewoon achterlijk veel geld voor een stichting. Als hij echt zo goed was had hij wel in het bedrijfsleven een functie gehad. Als je voor een stichting werkt moet je een stukje idealisme in je hebben en het geeft dan geen pas om daar 140.000 euro op jaarbasis voor te krijgen. Het is een elite wat onze maatschappij aan de rand van de afgrond brengt in stichtingen, in de zorg en in het onderwijs. Over heb je deze sprinkhanen die parasiteren op de mogelijkheden die ze uitbuiten. EN het lachwekkende is ook nog eens dat ze zelf natuurlijk vinden dat ze het verdient hebben. Hun echte loon zal later wel komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Geweldig gegronde' reden. Geloof je zelf nog dat je openstaat voor whatever reden er zou zijn?

Ik sta er inderdaad niet voor open.

Mensen proberen continu de belachelijk hoge lonen van de top goed te praten, idem dito bij hartstichting en dergelijken.

En ook al is hij niet christelijk en is hij een ingehuurde professional (lijkt me trouwens best raar als ze een directeur ergens vandaan huren), dan nog is het een (christelijke) stichting en zou niemand zoveel moeten verdienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt me logisch dat mensen dat denken bij een stichting. Zeker een stichting waar vrijwilligers voor werken. Dan geeft het geen pas om de top zo belachelijk hoog loon te geven.

Behalve natuurlijk als er speciale redenen zijn, bijvoorbeeld het redden van de stichting, of een grote reorganisatie oid. Maar blijkbaar willen jij en Davy daar niet aan.
Je hoeft iets echt niet zelf gedaan te hebben om te weten dat het erg onverstandig is.
Wat is er precies onverstanding? :?
De man is geen übermensch maar een gewone sterveling zoals jij en ik,
Ik weet niet zo goed waarom je met de term übermensch aankomt? Ik ken genoeg mensen die nog wel meer verdienen dan 140k. Die mensen worden gewoon betaald omdat ze een relatief zeldzame skill hebben die door heel veel studeren en/of ervaring tot stand gekomen is. Waarom je over sterveling zijn praat is me echt m raadsel.
daarnaast zijn zijn kwaliteiten gezien het aanhoudende verlies ook niet supermenselijk.
Wie weet. Ik, en vooral jij en Davy die allerlei uitspraken doen over een stichting, hebben de kennis niet om er een oordeel over te vellen. Soms is een stiching/bedrijf dusdanig verrot dat een reorganisatie lang(er) duurt, of niet goed uitpakt, of, of...
De man verdient gewoon achterlijk veel geld voor een stichting.
Ja, dat is jullie mening ja. Zonder verdere kennis van de details. Prima, maar ik ga geen mening hebben als ik niets maar dan ook niets van de situatie weet.
Als hij echt zo goed was had hij wel in het bedrijfsleven een functie gehad
En wie zegt dat hij dat niet had en weer zal hebben? Wat denk jij kort door de bocht zeg.
Als je voor een stichting werkt moet je een stukje idealisme in je hebben en het geeft dan geen pas om daar 140.000 euro op jaarbasis voor te krijgen.
Je moet helemaal niets. Als een stichting je inhuurt voor 140k en het lijkt het je 'wat anders' hoef je daar helemaal geen idealisme voor te hebben. Ik snap echt niet waarom je met dit soort stereotypen aankomt. Uiteraard is idealisme een veel voorkomende factor binnen stichtingen, maar er worden ook gewoon soms 'externen' ingehuurd, voor wie het gewoon 'just another job' is.
Het is een elite wat onze maatschappij aan de rand van de afgrond brengt in stichtingen, in de zorg en in het onderwijs. Over heb je deze sprinkhanen die parasiteren op de mogelijkheden die ze uitbuiten. EN het lachwekkende is ook nog eens dat ze zelf natuurlijk vinden dat ze het verdient hebben. Hun echte loon zal later wel komen.
Prima dat je even je woede wilt uitten, en dat je echt denkt dat mensen met 140k de maatschappij aan de rand van de afgrond brengen, maar is dit allemaal van toepassing op de situatie bij t NBG?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien moeten we dit topic even verder laten gaan over het verdwijnen van de Nederlandse Biblija? Dan kunnen we de andere discussie verder laten gaan in een topic over Topmanagers in de non-profit/vrijwilligers-whatever sector? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

N.B.G.: COMMERCIËLE WOORD GODS...

Sinds 15 oktober 2014 om 20:00 uur heeft het Nederlands Bijbel Genootschap de goed-draaiende site van Biblija; http://www.biblija.net, omgeleid naar het account van de eigen site http://www.debijbel.nl., waardoor bijbelstudie sterk wordt bemoeilijkt!

Hierop stond (bij mijn oude, maar goed werkend systeem) te lezen dat de "Inhoud wordt geblokkeerd omdat deze niet met een geldig beveiligingscertificaat is ondertekend". De wél werkende site vanuit het voormalige oostblok (Hongarije of Roemenië) had dit opgeworpen 'geintje' van Windows niet...

Daaronder stond letterlijk:

De Bijbel altijd voor iedereen

Iedereen kan gebruik maken van debijbel.nl. De Nieuwe Bijbelvertaling, de NBG 1951 en de Statenvertaling zijn altijd voor iedereen te lezen. Maar debijbel.nl biedt meer. Nadat je eenmalig een account hebt aangemaakt, maak je de eerste 30 dagen gebruik van alle extra’s. Leden van het Nederlands Bijbelgenootschap hebben altijd toegang tot de volledige website. Nog geen NBG-lid? Vanaf €25,- per jaar helpt u het NBG om de Bijbel dichtbij te brengen in binnen- en buitenland, en hebt u zelf ook altijd en overal de Bijbel dichtbij.

Dit betekend m.i. dat 'de bijbel altijd voor iedereen' beschikbaar is tegen:

1) een vergoeding van minimaal € 25,-- per jaar én

2) tegen registratie, hetgeen m.i. inhoud dat de NBG kan meekijken wie er wát bekijkt...

Bij het aanklikken van het blauwe vak :"Bijbel" in het daaronderstaande gedeelte "Verken de Bijbel" werdt er doorgelinkt naar het invulprogramma getiteld:

Ja, ik wordt lid!

Met uw steun brengt het Nederlands Bijbelgenootschap de Bijbel dichtbij in binnen- en buitenland. Wat we mogelijk maken: 1. bijbelvertalingen maken en verspreiden

2. begrip van de Bijbel bevorderen

3. de relevantie van de Bijbel laten zien

Lid worden

Ja, ik word lid van het Nederlands Bijbelgenootschap (*) en ik geef:

€25 per jaar / € 60 per jaar / € 5 per maand

gevolgd door invulvelden met een verplicht karakter; w.o. ook het IBAN-rekeningnummer...

Een mogelijkheid tot géén-lid-worden, was niet aanwezig... bij het wegdrukken van deze "lid-worden"-pagina kwam men terug op de vorige pagina; zijnde "Verken de Bijbel".

Deze bijbel vermeldt in o.a. Matt.6:24: "Niemand kan twee heren dienen; want of hij zal

den enen haten en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen en den anderen verachten; gij kunt niet God dienen en den Mammon". en:

Kol.3:23-24: "En al wat gij doet, doet dat van harte als den Heere en niet den mensen; wetende, dat gij van den Heere zult ontvangen de vergelding der erfenis; want gij dient de Heere Christus.

Ik hoop dat ieder ontvanger de belangrijkheid van dit alles inziet en dit bericht wil doorsturen aan zijn of haar broeders en zusters (Spr.31:8-9 "Open uw mond").

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen die serieus de Schrift bestuderen hebben natuurlijk allang verschillende bijbelvertalingen in huis, inclusief vele commentaren, concordanties en theologische werken. Die zijn dus sowieso niet zo afhankelijk van één website.

Het verlies van Biblija is natuurlijk vervelend en was wat mij betreft niet nodig geweest, maar niet onoverkomelijk. Bovendien staan verschillende bijbelvertalingen ook gewoon gratis ter inzage op andere websites.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop dat ook jij al de jouw bekende broeders en zusters wil informeren en mogelijk klachten aan het NBG wil doorgeven hierover... Misschien...?

Je kan natuurlijk ook de bijbel zelf op de PC binnenhalen en dan de bewuste tekst plakken maar het is allemaal vééél moeilijker dan de oude vertrouwde gratis Biblija.net... alwaar je in één oogopslag ook nog eens bijbelteksten kon vergelijken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naardense Bijbel:

http://www.naardensebijbel.nl

Willibrord Bijbel en de Nieuwe Bijbelvertaling (de NBV-pagina doet het niet, niet meer, of nog niet):

http://www.willibrordbijbel.nl

Statenvertaling:

http://www.statenvertaling.net

Dat zijn in elk geval de basic vertalingen die je zo kan vinden. Voor de andere vertalingen kan ik niet zo snel een link vinden, maar zoals ik al zei: een beetje serieuze bijbelstudent heeft die vertalingen natuurlijk allang in huis en beperkt zich echt niet enkel tot Biblija.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens is dit natuurlijk al een oud truukje. Eerst bied je als groot bedrijf een gratis, zeer handige functie aan, waar iedereen volop gebruik van kan maken.

En als je functie dan heel populair en voor velen bijna onmisbaar wordt, dan ga je er plotseling geld voor vragen. In de hoop dat mensen dan er wel voor willen betalen, omdat ze zich er immers zo afhankelijk van hebben gemaakt.

Met verplichte registratie natuurlijk, want jouw gegevens zijn immers heel veel waard. Voor anoniem kopen kun je tegenwoordig alleen nog in echte winkels terecht, zoveel is duidelijk.

Eigenlijk best wel treurig dat het NBG zich ook heeft verlaagt tot dat truukje. Van een bijbelgenootschap zou je toch beter mogen verwachten. Nou ja, niet dus.

Mocht dan iemand tegenwerpen dat dingen nu eenmaal duurder worden, dus dat dit onvermijdelijk is, dan wil ik er graag op wijzen dat het NBG er ook voor had kunnen kiezen om Biblija al vanaf het begin een betaalde functie te laten zijn. Je weet wel, zoals het vroegah heel normaal was.

Waarschijnlijk deed ze dat niet, omdat ze dan bang was dat niemand ervoor zou willen betalen. Dus dan maar op deze manier proberen. Ik trap daar echter niet in. Het was leuk en handig voor een tijd, maar nu is het over. En kan het NBG mij even de boom in met haar marketing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid