Spring naar bijdragen

Belastingdienst: verhuizen? Doe maar niet.


Aanbevolen berichten

Hoi allen,

Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen: ik heb over 2012 een definitieve berekening ontvangen waaruit blijkt dat ik terug mag betalen omdat ons gezamenlijk inkomen te hoog is. De Belastingdienst rekent vrolijk met vier inkomens. Nu zit het zo dat halverwege het jaar een huisgenote verhuisd is. Maar er hebben hier nooit meer dan drie mensen gewoond. Wrang gezegd kun je dus beter op 1 januari verhuizen.

Inmiddels heb ik van haar begrepen dat ze op haar nieuwe adres ook geld mocht terugbetalen over datzelfde jaar, met precies hetzelfde inkomen. Dat is wat raar aan het worden. Hebben we hier te maken met een slimme truc van de Haagse bureaucraten of valt hier nog iets aan te doen in de vorm van een bezwaar?

-O-

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sorry, het gaat om huurtoeslag.

Dat is heel erg vervelend. Heb het zelf met zowel huurtoeslag als zorgtoeslag meegemaakt. Je geeft alles netjes door maar op de een of andere manier krijg je toch onterecht geld. Uiteindelijk iets van 2000 en iets van 1500 moeten terugbetalen. Lekker dan, gelukkig kon het na overleg in 24 maanden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid