Spring naar bijdragen

metalband uit het noorden zoekt muzikanten


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ;)

Ik hoop dat ik dit bericht hier mag plaatsen, anders hoor ik het graag :)

Zoals ik in mijn voorstelpost al aangaf ben ik bezig met het opstarten (of eigenlijk doorstarten) van een christelijke melodic/progressive death metal band genaamd Sense vs Sanity.

Doorstarten omdat ik er in 2013 al mee begonnen ben, maar in eerste instantie als studio project met later ook een live band.

Nu, 2 jaar later, heb ik besloten om het over een andere boeg te gooien. Ik wil mijn geloof meer gaan betrekken in de muziek en wil dat graag doen met muzikanten die daar achter kunnen staan. Ik ben zelf gitarist en zanger/grunter, maar wil me voor Sense vs Sanity voornamelijk gaan richten op de vocalen.

Daarom ben ik op zoek naar;

- gitarist(en)

- bassist

- drummer

Bands die ik tof vind, waar ik graag naartoe zou willen qua sound;

- Demon Hunter

- Becoming the Archetype

- Wovenwar

- Opeth

- Mercenary

- Intervals

- Periphery

- Times of Grace

Ik hou ervan om de extreme contrasten op te zoeken, dus het ene moment heel rustig en een tel later zo hard mogelijk. Gekke maatsoorten, rare intervallen, i like! Maar het moet wel een beetje luisterbaar blijven ;)

Doelstelling;

Fijne muziek maken met een positieve vibe en regelmatig optreden. Plezier hebben! ;)

Wat zoek ik?

Toffe, gemotiveerde mensen! ;) Een beetje in de buurt zou handig zijn, ik woon zelf in Heerenveen. Leeftijd; niet echt een harde grens, ergens tussen de 25 en 45 zou wel passen denk ik. Verder is een beetje band- en instrument ervaring wel handig, de muziek die ik schrijf kan soms best ingewikkeld zijn.

Sense vs Sanity - Disposable

Sense vs Sanity - Another Me (ft. Bert Heerink)

Sense vs Sanity - Trust (live @ Brainstorm Festival)

Meer informatie? Reageer hier gerust, mail me op info@sensevssanity.nl of check de website

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben christelijk, woon 15 km van herenveen vandaan, ik speelde vroeger bass gitaar genre metal. Ben het helaas verleert, al hoewel ik nooit echt een talent was :#

Een vriend van mij ook christelijk kan goed metal op de gitaar spelen, die heb ik net ff een app gestuurd.

Succes, ben benieuwd wat het gaat worden in de toekomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MysticNetherlands: hehe thanks! Ieder z'n ding inderdaad, hoewel ik wel van plan ben om de volgende plaat iets progressiever te maken dan de vorige ;)

En die solo van Mendel is briljant idd!! Jammer dat ik hem live zelf moet spelen en ik zijn niveau toch echt niet helemaal haal :P

@Wietse2: thanks!! Laat maar weten of hij interesse heeft dan ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha thanks! bas en gitaar ligt natuurlijk heel dicht bij elkaar, en je kan aan mijn techniek dan ook wel zien dat ik een gitarist ben, als ik bas speel ;) En als je de ademhalingstechniek van zang beheerst kun je in principe ook grunten/screamen, je moet alleen net ff weten hoe.. de techniek is het belangrijkste ;)

Maargoed, ik heb een home-studio.. Dat wil zeggen, een computer met een fatsoenlijke audio interface. Alleen nog geen fatsoenlijke zang microfoon maar die gaat er op termijn wel komen. Ik heb voor de vorige Sense vs Sanity alles thuis opgenomen en daarvoor een zangmicrofoon geleend. Voor de volgende wil ik een eigen microfoon hebben.

Nadeel is dat ik thuis niet zo makkelijk kan opnemen omdat mn kat altijd mee "zingt" zodra ik begin :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid