Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Pfffff, moet even mijn frustratie kwijt. Ik heb net op een ander (niet-christelijk :) ) Forum een topic geopend over aantal uren werk van een moeder in combinatie met jonge kids. Ik was benieuwd hoe mensen dat doen met opvang etc.

Ik krijg veel reacties waaruit blijkt dat mensen met kinderen 5 dagen + 4 dagen werken (bijv.), of 4 + 4. Ik word een beetje uitgemaakt voor iemand die niet serieus te nemen is omdat ik als moeder 'maar' anderhalve dag werk, naast de 5 dagen van mijn man.

Ik vind het eigenlijk erg triest dat kennelijk zoveel mensen hun kinderen 3 -4 dagen naar een opvang brengen (BSO, KDV etc.). En ik snap het ook niet, mijn kinderen worden doodmoe van BSO, KDV etc. (H)

Sommigen zien opvang zelfs als 'hetzelfde' als thuis, omdat er ook speelgoed, filmpjes zijn en de kids buiten kunnen spelennet als thuis???? Huh?

Onder welke steen heb ik gezeten dat dit de norm is ofzo? :$ De meeste moeders die ik ken werken maximaal 2 dagen of iets meer, maar dan werkt de partner vaak weer minder.

Hoe doen christelijke moeders dit eigenlijk ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik ben dan nog geen moeder, maar ik vind het eigenlijk niet zo vreemd dat moeders nog zoveel werken met kids.

mijn moeder werkte zelf 3 dagen en mijn vader fulltime. nu kon mijn vader regelmatig thuiswerken, dus wij hebben eigenlijk nooit naar opvang gehoeven. maar op mijn werk zijn er ook veel moeders die gewoon 4 dagen werken, (waarvan dan soms 1 thuis) en in mijn familie ook.

Persoonlijk zou ik eigenlijk ook niet verwachten om veel minder dan 3 dagen te gaan werken.......

wat betreft hoe de kids het ervaren, veel schoolkinderen vinden de BSO juist erg leuk. dus om het nu echt triest te noemen vind ik wel ver gaan....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben geen moeder of überhaupt een vrouw. Maar mijn moeder werkte altijd nachtdiensten (achter de telefoon voor taxi en daarna zorg) waardoor er altijd iemand thuis was. Ideaal voor de kinderen denk ik zo. Hoeft er niemand naar de opvang. Ik vind inderdaad dat het niet de goede kant uitgaat. Kinderen zitten meer op de crash dan thuis en zien hun ouders amper (zo heb ik bij meerdere mensen vernomen). Ik denk niet dat dat erg goed voor het kind en het gezin is.

Maar ik bedenk me net dat mijn moeder ook niet christelijk is dus mijn reactie fit niet de profile :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf mag bepalen, want elke gezinssituatie is anders en uniek. Voor iedereen werkt dus een andere oplossing, meestal is dat gewoon de op dat moment meest praktische en financieel haalbare oplossing.

Mijn vrouw werkt helemaal niet, maar dat komt gewoon omdat het zo is gelopen, je hebt het ook niet altijd in de hand en dan kies voor de beste oplossing. Het had ook anders kunnen gaan en dan had ze misschien wel 4 dagen in de week gewerkt. Er is geen ideaal wat dat betreft, doe gewoon wat het beste voor jullie is en waar jullie je het beste bij voelen.

Ik denk dat je je wat dat betreft misschien ook wel gelukkig mag prijzen, zoveel tijd met je kind te kunnen doorbrengen, ik denk dat veel moeders daar gewoon een beetje jaloers van worden ;) Misschien moeten die vrouwen ook wel gewoon zoveel werken om het financieel te redden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, traditionele gender-rollen zijn (vrouw zit thuis, past op de kinders, maakt het eten klaar, etc.), heb ik het idee, vooral onder christenen nogal populair. Tegenwoordig is dit echter veel minder het geval bij niet-christenen, gelukkig.

Maarja, als het minder-werken voor jou geen problemen oplevert en het de opvoeding van de kinderen ten goede komt is dat alleen maar goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gemerkt dat stellen vaak vergeten na te denken hoe ze werk/kinderen/eigen huis/auto/vakanties willen gaan combineren voor ze aan kinderen beginnen. Elke gezinssituaties is ,zoals al is opgemerkt uniek, maar wat ik vooral merk bij een deel van de wat lager opgeleiden is dat ze echt geen flauw idee hebben van kosten, tijd die kinderen kosten en welke mogelijkheden de werkgever ze kan/wil bieden. De uitkomst daarvan is dat kinderen soms de dupe worden van ouders die perse twee inkomens nodig hebben om rond te komen en dat gaat altijd ten kosten van de kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onder welke steen heb ik gezeten dat dit de norm is ofzo? :$ De meeste moeders die ik ken werken maximaal 2 dagen of iets meer, maar dan werkt de partner vaak weer minder.

Onder de steen van tophypotheek. ;)

Veel gezinnen hebben zulke hoge lasten dat een dubbel inkomen vereist is om alles betaald te krijgen. Het gevolg daarvan is dat gezinnen hun kinderen elders onderbrengen om overdag op te vangen. Daarnaast wordt er vanuit de overheid actief gestuurd op het meedoen van de vrouw in de werkende maatschappij. Een verdieners zijn tegenwoordig in de minderheid. De vrouw wil ook het huis uit in tegenstelling tot een jaar of 25-25 geleden, dus gaat zij 2-3 dagen werken.

Hoe doen christelijke moeders dit eigenlijk ?

Niet anders dan elke andere moeder. Ook zij brengen hun kinderen bij de opvang, waarbij wellicht zij opteren voor een gastouder met Christelijke grondslag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja, soms vraag ik me ook af hoe het uitgavenpatroon van mensen is...

Wij hebben namelijk zelf min of meer een huis dat 'onder water' staat door dalende huizenprijzen en nog wat redenen, die we vooraf niet konden voorzien.

En toch kunnen we gewoon onze hypotheek betalen (en we verdienen BENEDEN modaal). Verder een beetje zuinig doen. :Y

Maar ja, iedereen heeft 2 auto's, wil 6x per jaar op vakantie, doet boodschappen voor minimaal 150,- per week met 4 personen, wil de mooiste dingen kopen voor in huis en tuin, geeft de kids duur speelgoed etc. etc.

Ik overdrijf nu misschien maar dit zie ik wel vaak om me heen.

Ik zou er persoonlijk sowieso niet aan moeten denken om helemaal thuis te zijn trouwens, maar 3 - 4 dagen kids naar de opvang vind ik ook overdrijven.

In mijn (christelijke) omgeving zie ik toch veel moeders met jonge kids die ongeveer 2 dagen werken, ligt aan de kring waarin ik verkeer misschien.

Wel respect voor ouders die echt gedwongen veel moeten werken omdat ze anders echt in grote problemen komen. _O_

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid