Spring naar bijdragen

Is de islam wel zo vredelievend?


Aanbevolen berichten

Mooi man, iemands boosheid over andermans kwade zaken afzetten als ware het in contrast met de boodschap je vijanden lief te hebben. Alsof je niet boos kunt zijn op wie je liefhebt.

Mooi man... Eerst stel je n religie tegenover n boek. En nu begin je weer over aanhangers (de moslim) tegenover de religie zelf. Sorry, niets persoonlijks, maar ik kan niet goed tegen discussies waarin deelnemers keer op keer niet secuur zijn, niet goed lezen (zie ook andere topic waarin je opeens beweert dat Student aangaf dat n bepaalde sekte niet had bestaan) en eerst stellen dat verzen uit Bijbel of Soeras geen argumenten mogen zin en maar blijft strooien met desbetreffende (en zelfs in herhaling valt met Lukas) en die verder categorisch niet ingaat op wat de ander zegt maar eenzijdig zijn repetoire afvuurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 553
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mooi man, iemands boosheid over andermans kwade zaken afzetten als ware het in contrast met de boodschap je vijanden lief te hebben. Alsof je niet boos kunt zijn op wie je liefhebt.

Mooi man... Eerst stel je n religie tegenover n boek. En nu begin je weer over aanhangers (de moslim) tegenover de religie zelf. Sorry, niets persoonlijks, maar ik kan niet goed tegen discussies waarin deelnemers keer op keer niet secuur zijn, niet goed lezen (zie ook andere topic waarin je opeens beweert dat Student aangaf dat n bepaalde sekte niet had bestaan) en eerst stellen dat verzen uit Bijbel of Soeras geen argumenten mogen zin en maar blijft strooien met desbetreffende (en zelfs in herhaling valt met Lukas) en die verder categorisch niet ingaat op wat de ander zegt maar eenzijdig zijn repetoire afvuurt.

A: Het topic suggereert heel sterk dat islam de boosdoener is, het christendom de oplossing voor alle problemen. Maar dat was mijn interpretatie van "Is de islam wel zo vredelievend" En leg dan uit op die vraag: Ja en nee. Ja als je moslim bent, nee als je christen bent.

B. Student kan wel aangeven dat mijn sekte niet bestaat, ze bestaat wel en ik heb de link daarna geplaatst. Heaven's gate cult. Ook zij bleven geloven ondanks dat hun voorspellingen niet uitkwamen en ze niet gered werden door ufo's. Maar geloven bleven ze! Cognitieve dissonantie heet dat. En hier ben ik ook een aantal voorbeelden tegengekomen. Student is er 1 van. Vooral blijven geloven dat de evangelien betrouwbaar zijn. Feitelijk zijn zelfs! Met dit soort mensen bereik je geen vrede (hetgeen jij zo voorstaat). Boekgelovigen zijn hiervoor niet de meest geschikte partners.

C. En dat ik blijf strooien met bijbelse teksten is omdat de meesten hier ze wel serieus nemen. Behalve(!!!) dus als ze negatief zijn. En daarom zeg ik je steeds: Wie A zegt moet B zeggen. Maar de gelovige zegt alleen maar AAAAAA en weet dat A het enige echte juiste antwoord is. Ik toon aan dat dit niet zo is. Zij die dit niet aanstaan lezen het gewoon niet.

Life can be so simple.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met het verschil dat de Koran relatief gewelddadiger is en een andere manier van oorlog voert.

Van Allah weet ik het niet, maar ik weet wat de God uit de bijbel allemaal op Zijn geweten heeft:

http://dwindlinginunbelief.blogspot.nl/ ... bible.html

Het geschatte aantal komt op: 24,994,828 25 Miljoen doden, waarvan de meesten op gewelddadige gruwelijke wijze (waaronder veel vrouwen en kinderen).

Ik stel dus de tegenvraag: Is de bijbel wel zo vredelievend?

Ja, de Bijbel/Koran is vredelievend ondanks alle geweld die geteld en ongeteld is. Als God besluit om iets te doen heeft het een goede reden en mogelijk is het wel en reden waardoor jij en ik vandaag de dag lekker rustig kunnen leven.

Ik heb een verlanglijstje en hoop dat God deze zal doen uitkomen:

Kkk

Isis

El Qaeda

Dierenmishandelaars/dierenlabs

Pedos

Pensioenrovers

Staatsdieven

Heb er nog meer maar vind het wel genoeg ,anderen hebben ook nog hun voorkeuren die aan de beurt mogen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als jij even t citaat plaatst waarin Student ontkent dat een dergelijke sekte bestaat, geef ik je misschien nog n kans.

Heerlijk dat 'vrijdenkers' spul :D

viewtopic.php?f=14&t=30819&start=200#p1173752

At your service.

Mij gaat het vooral om: Wat is de meest waarschijnlijke, voor de hand liggende verklaring. De sekte geeft hierop een mogelijk antwoord. En de sekte bestond dus wel degelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Maison

Ik heb een verlanglijstje en hoop dat God deze zal doen uitkomen:

Kkk

Isis

El Qaeda

Dierenmishandelaars/dierenlabs

Pedos

Pensioenrovers

Staatsdieven

Zal ik je het lijstje van de IS-strijder geven? Ook zij beroepen zich op hun vredelievende Allah.

En waarom grijpt God niet in? Ik wilde aan dit lijstje nog toevoegen:

Geamputeerde ledematen.

Kanker (bij kinderen b.v.)

boekgodsdiensten

natuurrampen

wreedheid in de natuur (dierenwereld)

Ik ben wel blij dat homo's niet in je lijstje staat!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is een mooi staaltje van de eschatologie van de Bijbel niet snappen Bonjour :)

Je kunt niet altijd wegkomen met filosofisch taal gegoochel! Want dat is exact wat de IS strijder ook doet met de koran in de hand.

Of je wilt of niet, het OT is dood, zonde, jaloezie en verderf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Maison
Ik heb een verlanglijstje en hoop dat God deze zal doen uitkomen:

Kkk

Isis

El Qaeda

Dierenmishandelaars/dierenlabs

Pedos

Pensioenrovers

Staatsdieven

Zal ik je het lijstje van de IS-strijder geven? Ook zij beroepen zich op hun vredelievende Allah.

En waarom grijpt God niet in? Ik wilde aan dit lijstje nog toevoegen:

Geamputeerde ledematen.

Kanker (bij kinderen b.v.)

boekgodsdiensten

natuurrampen

wreedheid in de natuur (dierenwereld)

Ik ben wel blij dat homo's niet in je lijstje staat!

Een leven zonder wreedheden!!! ondenkbaar.

Homo's zijn ook gewoon mens en ik heb er geen last van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is een mooi staaltje van de eschatologie van de Bijbel niet snappen Bonjour :)

Je kunt niet altijd wegkomen met filosofisch taal gegoochel! Want dat is exact wat de IS strijder ook doet met de koran in de hand.

Of je wilt of niet, het OT is dood, zonde, jaloezie en verderf.

Wat bazel jij nu weer.... :? Komt dit uit e.o.a. random woordenboek generatie of zit er nog ergens een verborgen antwoord in op de tekst die je citeert?

Ach, laat ook maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als jij even t citaat plaatst waarin Student ontkent dat een dergelijke sekte bestaat, geef ik je misschien nog n kans.

Heerlijk dat 'vrijdenkers' spul :D

viewtopic.php?f=14&t=30819&start=200#p1173752

At your service.

Nee helemaal niet. Graag citaat. Of voel je zelf al nattigheid? Voortaan nauwkeuriger lezen wellicht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als jij even t citaat plaatst waarin Student ontkent dat een dergelijke sekte bestaat, geef ik je misschien nog n kans.

Heerlijk dat 'vrijdenkers' spul :D

viewtopic.php?f=14&t=30819&start=200#p1173752

At your service.

Nee helemaal niet. Graag citaat. Of voel je zelf al nattigheid? Voortaan nauwkeuriger lezen wellicht?

Letterlijk citaat: Nog nooit van gehoord, dus waarschijnlijk een onbekende sekte. Geen bekend verschijnsel dus.

En het is dus geen onbekende sekte. En...In de context van mijn uitleg absoluut relevant. Het was uiteraard een hypothese. Een hypothese van cognitieve dissonantie waarom de Jezussekte destijds een succes is geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus Student heeft helemaal niet gezegd dat de sekte niet bestaat? Q.E.D.?

Of bedoelde je wat anders doen je schreef die volgens jou niet bestaan heeft

Je bent voor mij zo geen interessante gesprekspartner... Continu onnauwkeurig, hak op de tak, FAQ niet respecterend, gebrekkige kennis (ik vermoed veel Internet en Wiki based). Ik ga de daad bij mijn woord voegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu maak je zowaar weer een denkfout. Ik heb JOU nergens beschuldigd van CD. Ik gaf een hypothese waarin ik stelde dat de Jezus-sekte van weleer door een enorme CD heen moesten en daardoor hun held uit de dood hebben laten opstaan.

Maar zoals gezegd: Een hypothese. Meer niet.

Nu weer inhoudelijk svp!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu maak je zowaar weer een denkfout. Ik heb Jou nergens beschuldigd dat je MIJ zou beschuldigen van cognitieve dissonantie. Maar inderdaad had ik misschien beter 'een ander' of 'iemand' of 'iets' kunnen schrijven in plaats van 'de ander'. Nu leek het inderdaad alsof het op mij sloeg.

Maar ze hoefden overigens niet door een enorme CD heen, het kan ook gewoon echt gebeurd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan...

Die optie houd ik altijd open. Maar gezien alle andere overige (soms tegenstrijdige) overtuigingen vind ik het niet de meest waarschijnlijke optie. Maar dit gaat off topic.

Islam kan vredelievend zien, islam kan wreed zijn. Afhankelijk van hoe de moslim de heilige (!) boeken interpreteert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met het verschil dat de Koran relatief gewelddadiger is en een andere manier van oorlog voert.

Van Allah weet ik het niet, maar ik weet wat de God uit de bijbel allemaal op Zijn geweten heeft:

http://dwindlinginunbelief.blogspot.nl/ ... bible.html

Het geschatte aantal komt op: 24,994,828 25 Miljoen doden, waarvan de meesten op gewelddadige gruwelijke wijze (waaronder veel vrouwen en kinderen).

Ik stel dus de tegenvraag: Is de bijbel wel zo vredelievend?

Om te reageren op je vraag: Nee de bijbel is ook niet vredelievend, met name het OT niet. Het verschil zit hem in een aantal andere zaken. Er is op dit moment geen christelijke extremisme zo wereldwijd verspreid en zo schadelijk voor de wereld als het islamitische extremisme. De letterlijk lezing van de bijbel komt steeds minder voor.

Dan hebben we dan manier van oorlog voeren ie anders is. Christenen zijn best bereid (geweest) enkele druppels bloed te vergeten. Sterker nog, het Christendon heeft als centrale viering de marteldood van hun grootse profeet, dan wel hun eigen God (afhankelijk van hoe je het interpreteert). Christelijke strijders richten zich vaak actief op een vijand van het geloof (zeg een abortus-arts).

Moslim extremisten richten zich op symbolische doelen en slachten daarbij zoveel mogelijk ongelovigen af. Dat zijn zaken die rechtstreeks worden gehaald uit de Koran of de Hadith. DE vreedzame verzen van de Koran zijn teniet gedaan door de gewelddadige (omdat die later gedicteerd zijn, en Allah heeft geopenbaard (aan zijn Profeet, die als ik me niet vergis ooit 600 onthoofdingen persooonlijk heeft uitgevoerd), dat als een Oud vers een Nieuw vers tegenspreekt, het nieuwe boven het oude gaat omdat het "net zo goed, zo niet beter is).

Er is relatief recent nog een koran geleerde geweest die de suggestie heeft gedaan die Mekkaverzen (de vreedzame) te hervatten als de ware Islam, omdat de Medina verzen (de gewelddadige) niet passen in deze tijd en specifiek geschreven zouden zijn voor oorlogstijden. Deze man is als afvalloge ter dood veroordeeld en het vonnis is voltrokken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid