Spring naar bijdragen

Is de islam wel zo vredelievend?


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van alles wat gezegd is in dit topic moet ik toch even reageren. Allereerst is het natuurlijk elke moord verschrikkelijk dus ook deze doden zijn een tragedie net als onschuldige levens die dagelijks worden genomen.

Mooi. Ik hoop dat er geen "maar" achter komt.

Ik als moslim ervaar bij Islam gerelateerde topics, hier maar ook andere sites, die al beginnen met een wat negatieve ondertoon vaak een achtbaan aan emoties enerzijds heel erg

verdrietig maar aan de andere kant ook opgelucht dat er nog zoveel mensen zijn die het opnemen voor hun medemoslim.

Ik denk dat de Islam ook wel wat steun kan gebruiken, al bedoel ik waarschijnlijk iets anders dan jij.

Het valt me jammer genoeg dan ook op dat "tegenstanders" van de Islam die de Islam zie als een hard en vijandige kwaadwillende ideologie, geloof etc vaak zelf een harde toon hanteren.

Dat klopt. Het grote nadeel van de Islam is dat de Islam op één of andere manier een enorme aantrekking heeft op mensen die opgezweept worden tot hele foute daden. Het is te makkelijk om te zeggen dat dat helemaal niets met de Godsdienst te maken heeft als er termen als "aluha akbar" geroepen wordt of "wij hebben de Profeet gewroken". Het heeft wel met de Godsdienst te maken. Men zegt altijd dat de minderheid van de moslims een terrorist is, en gelukkig is dat zo. We stuiten, in mijn nederige mening, toch echt op twee dingen die je nooit moet vergeten:

1. De minderheid is groter dan bij andere groepen het geval is, veel groter dan men wil toegeven.

2. De meerderheid keurt te vaak stilzwijgend, of niet stilzwijgend, radicale daden van de minderheid goed, of praat ze goed, of neemt onvoldoende afstand.

Ik zie, met name sinds de opkomst van IS gelukkig dat laatste steeds meer veranderen. Vergeef me de stuitende ironie, maar op dat punt kan het wel eens zijn dat IS voor de broodnodige Verlichting zorgt.

De harde toon die jij meent te roepen is deels ook gewoon de schreeuw (in elk geval van mijn kant uit) "zie je dan niet wat er gebeurt!!!!!"

Ik vraag me dan ook af of mensen die deze stijl van discussiëren en ventileren van hun mening er bij stil staan wat voor impact dat heeft. Om maar even een tweetal voorbeelden te nemen uit dit topic het afschilderen van personen als "haatbaarden" of als mensen(moslims) die blijkbaar altijd liegen of halve onwaarheden verkondigen, als het gaat om de Islam, richting hun anders gelovigen broeders en zusters. Dit doet mij als Moslim (met een baard;p) toch wel een beetje verdriet. Kritiek mag er absoluut zijn maar moet het op zo een harde denigrerende manier? In mijn ogen en visie werkt dit averecht. Vele moslims schuwen dan liever de discussie als het op zo een manier gaat. Ook kritiek op de profeet ( die er natuurlijk mag zijn) gaat vaak op dezelfde denigrerende manier.

Deels omdat mensen niet altijd willen luisteren naar de rustige stem, voordat de schreeuwer hun aandacht trekt. Een ander deel hiervan is dat sommigen mensen meningen die hen niet aanstaan als denigrerend beschouwd. De spot die met het christemdom en jodendom gedreven wordt is ook niet mis.

Kunnen we elkaar niet gewoon respecteren? Zien de personen dan niet in die zich op een zulke manier uitlaten dat zij juist het vuur aanwakkeren. Wij beschimpen de profeten niet Jezus is voor ons meer waard dan welk mens op aarde dan ook, waarom moeten deze mensen die de Islam zien als iets kwaads dan zich zo uitlaten over de profeet? We moeten bruggen bouwen niet afbreken.

Ik vraag je eerlijk en op de man af, wil je dat ik veins? Ik respecteer bepaalde individuen. Ik ken voor zover ik weet geen moslim persoonlijk (van zeer nabij dan), wel een paar christenen. Ik respecteer hen als persoon, zoals ik al zei, maar voor de groep en voor het geloof en de religie kan ik geen respect opbrengen. Ik acht een brug met het Geloof ook niet wenselijk eerlijk gezegd. Mensen mogen geloven wat ze willen, maar ik wil er niks mee te maken hebben. Af en toe wil ik er over praten. Dat is alles.

Gelukkig zie ik ook veel mensen die nuanceren en het opnemen voor de Islam of iedergeval een tegenbeeld opgooien. Dit doet mij goed dat iemand die geen moslim is het toch wil opnemen voor ons zelfs als het gaat ten koste van zichzelf ten opzichte van zijn medegelovigen. Ik vind dat ronduit heldhaftig.

Ik neem het in die zin op voor de Islam dat ik juist NIET zeg "niet elke moslim is een terrorist". dat is zo cliché, dat spreekt vanzelf. Ik ben erg blij met de meeste reacties in de Moslim wereld die dit zo krachtig afkeuren, en hun perstijd opeisen om de wereld dit duidelijk te maken. Ik denk dat ze de kans, vergeef me de verschrikkelijke bewoording, heel goed waarmaken. ja, ik weet dat het niet eerlijk is dat de goeden onder de kwaden leiden, aan de andere kant hebben de goeden te lang niets gedaan en gekeken hoe hun idiote broeders hun Godsdienst kaapten. Ik mag hopen dat men denkt dat de Islam 1000 keer meer beledigt wordt door 1 moord in de naam van Allah en Mohammed dan door 1000 spotprenten van Allah of Mohammed.

Verder wil ik zeggen dat de verhouding vaak positief verschuiven na weer een aanslag. In de zin van hoe men tegen de Islam aankijkt. Ik zie dat toch meer mensen na zulke ingrijpende gebeurtenissen zich gaan inlezen in de Islam en er een beter beeld van krijgen dan dat mensen er een slechter beeld van krijgen. Zo ook delen mensen hun positieve ervaring op social media waar zij en andere toch van versteld staan. Helaas is het wel zo dat de "tegenstanders" vaak deze momenten(aanslagen etc) gebruiken om zich erg negatief uit te laten op een vaak, zoals eerder gezegd, denigrerende manier.

De aanslag verdient niets meer en minder dan de diepste afkeer en minachting

Tot slot wil ik toch nog even zeggen dat ik hoop dat we met ze alle naar elkaar toe kunnen groeien ipv elkaar af. Ik zie de Islam als een vredelievend geloof zo is het mij geleerd zo heb ik het begrepen en zo wordt het verteld. Het negatieve beeld dat de Islam heeft komt helaas van de extremisten en dan doel ik niet alleen op bepaalde aanhangers van de Islam.

Hier raak je me volledig kwijt, maar dat was je waarschijnlijk al duidelijk.

Met alle vriendelijkheid geschreven. Vrede zij met jullie allen.

Met alle passie geschreven. De rechtvaardige woordenstrijd zij met jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 553
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Waarom daar wel?

Wat deed jij afgelopen vrijdagavond/zaterdag? Hoe belangrijk vind je het woord van God?

En om het toch weer op het topic te laten slaan:

Christenen hebben de gave het één te lezen in hun eigen boek en er iets anders van te maken. Dat moet de moslims nog geleerd worden. Dan kunnen ze van hun religie alles maken wat ze willen.

Het lijkt mij niet noodzakelijk te schrijven waar ik ben en wat ik doe in het weekend!

De verdeeldheid onder alle religieuze groepen is groot, maar vooral onder christenen!

Nou dan doe ik een gokje. Ik denk dat wanneer jij je ongeveer gedraagt als praktisch alle christenen niet de sabbat gehouden hebt. Je beweert dat er maar 10 regels rechtstreeks van God afkomen, maar toch worden die massaal genegeerd.

Maar dat weten christenen prima recht te praten. En dat is de gave van christenen die ze de moslims ook moeten leren.

Ik zal je op weg helpen, ik ben geen christen en geen muslim, wat blijft er over aan monotheïsten? juist ja! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@DeThomas

Even voor het slapen gaan nog een bericht. Excuseer mij als mijn schrijfstijl iets warrig was waardoor ik misschien niet geheel duidelijk was/ben. Ik ga nu even me best doen;p.

De Islam zelf heeft geen steun nodig dat merk ik wel. Het is meer wij mensen onderling die af en toe steun nodig hebben. Dat probeer ik dus ook te bereiken dat we elkaar steunen. Want jij en ik treuren neem ik aan even hard om onschuldige levens. Als er dan gewezen geword naar een hoek waar ik zelf ook in gestopt wordt dan heb ik wel eens steun nodig. Een hart onder de riem. Soms is het enigszins wat lastig om telkens de negatieve bewoording te lezen. Zeker als ik juist probeer het beste beentje voor te zetten.

DeThomas waarom moeten moslims zich telkens perse afzetten tegen dingen als terreur door medemoslims? Het is belediging en draagt een bepaalde insinuatie met zich mee. Alsof wij allemaal zo zijn en dus even duidelijk moeten maken dat we daar niet voor staan. Ik wil me best verduidelijken omtrent Islamtische zaken dat is geen enkel probleem. Ik ben medeverantwoordelijk voor de Islam. Maar ik ben zeker niet medeverantwoordelijk voor elke gek die maar wat doet die Moslim is. Een aanpak als die is gewoonweg belachelijk. Enige wat we dan doen is de groep aanwijzen die zich telkens moet verantwoorden.

Geloof heeft er natuurlijk mee te maken als iemand iets doet uit naam van het geloof. Dat ontkent ik niet, heel mijn post ging daar ook niet over. Moet wel zeggen dat maakt geloof niet de dader noch is het geloof aanspreekbaar er op als zijnde dat het aanleiding geeft tot het slechte. Het enige is dat geloof inderdaad er mee te maken heeft als iemand het gebruikt als motivatie.

Ik weet niet of de minderheid groter is of kleiner in de Islam. Ik weet wel dat de Islam gewoon weg veel belicht wordt wat natuurlijk ook een grote rol speelt in hoe die minderheid zich gaat gedragen en groeien. Als je maar lang genoeg de "p" op een groep hebt dan reageren er vanzelf een aantal idioten.

Goed, ik vind termen als haatbaarden etc gewoonweg denigrerend onnodig en niet bijdrage aan een discussie. We zijn volwassenen en zie gewoonweg niet in waarom zulke bewoording nou nodig is. Ik snap ook niet hoe je een bepaalde toon kan aanslaan tegen een hele bevolking maar goed. Zo snap ik ook niet waarom de "goede" opeens allemaal dingen moeten gaan doen. Ik zal mij nooit iedergeval zo voor het kar laten spannen. Ik ben tegen het vermoorden van onschuldige zij het gedaan door moslims of door Nederlandse troepen in Afghanistan. Ik zal me in beide gevallen uitspreken als het moet en niet alleen als het gaat om daders die moslims zijn. Ik zal het me ook nooit laten opleggen en zal andere ook nooit zoiets opleggen. Ik snap het werkelijk echt niet waarom die nood bestaat om telkens maar te roepen dat de "goede" of "gematigde" van zich moeten laten horen of dingen moeten afkeuren.

De aanslag verdient ook alle afkeuring. Wat ik dus wilde aan geven is dat ondanks deze aanslagen door de jaren heen die telkens groot zijn belicht en uitvergroot in de media. Ik niks merk van toenemende discriminatie of afkeer richting mij als moslim zijnde. Ik zie vaak juist dat mensen erop uit gaan na zulke ingrijpende gebeurtenissen en zelf zich in lezen in de Islam. Dat zorgt ervoor dat er vaak bij die mensen een beter/waarheidsgetrouw beeld ontstaat dan wat die aanslagen en het nieuws voorschotelen.

Het einde was niks meer dan een kort antwoord op de openingsvraag van het topic. Met de extremisten doel ik op de felle tegenhangers van de Islam die alleen uit zijn om olie op het vuur te gooien eveneens als hun soortgenoten, de extremistische aangelegde moslim.

Een fijne nachtrust toegewenst!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je trekt voorbarige conclusies en bent vooringenomen!

"Wie zegt gij dat ik ben" en wat heeft de Kuran daar mee te maken?

Niks voorbarig. Jij speelt spelletjes en dat is je goed recht, maar ga niet verwachten dat ik daarin alle onuitgesproken invuloefeningen volgens jouw verwachtingen doorloop. Het maakt niet uit, maar ik reken met wat ik krijg van jou. Jammer dat je niet meer biedt van wat je bracht.

De vraagstelling blijft dus actueel:

Eén auteur.Moslims daarentegen zien de Koran als het letterlijke woord van God. En Gods woord kan natuurlijk geen menselijke auteur hebben.

De tien geboden zijn niet van de koran

Jij kwam met onderbouwingen vanuit het Woord van God. De tien geboden. We zijn het dus blijkbaar eens over iets wat Werkelijk door God is geschreven, en aan Mozes gegeven. We kunnen dan samen vaststellen hoe de islam daarvan afwijkt en het enige echte Woord van God gaat zitten aanpassen. Nee, dat moeten we preciseren: de islam biedt niet de originele versie van Gods Woord. Daarover kunnen we het eens zijn. Jammer alleen dat je niet een moslimstem lijkt te vertegenwoordigen, noch meer kennis kunt brengen van moslimbronnen. Maar je kunt niet alles hebben. :(

Dan zal ik zelf maar een citaat nemen:

Koran: En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van God. (De Tafel 38)

Je leest het. Dat is niet wat in de tien geboden staat, je weet wel, die echte Woorden van God, waarin staat: Gij zult niet stelen.

Maar waar staan de tien geboden dan wel? Want wat hier staat in de koran is nou niet zo trouw aan het enige dat volgens jou met 100 procent zekerheid reeds lang geleden door God is gegeven aan de joden.

Maar we weten dat de tien geboden wel degelijk door God zijn gegeven. Waar is dan dat heilige onfeilbare Woord van God??

1. De koran schiet hier tekort in het naspreken van Gods Woord.

2. De koran is onzorgvuldig in de toepassing van het systeem van de liefdewet dat een ander geen ander kwaad wordt aangedaan dan hijzelf heeft verricht. (nml. geen buidel voor een buidel, maar een hand voor een buidel - is in strijd met het rechtvaardige oog om oog, tand om tand.)

3. De koran is ongelovig in het Woord van God de Almachtige door de opvatting dat God Zijn Woord niet heeft doen uitgaan en niet heeft bestendigd aan Zijn gelovigen van Mozes tot Mohammed, tot op de dag van vandaag.

We kunnen het hier eens worden dat de koran hier niet Gods echte WOORD bevat. De tien geboden ontbreken. Daarom valt de Koran af als echte en exclusieve waarachtige brenger van dit door ons onderscheiden en benoemde echt onvervalste Woord van God. Want God liegt niet en Zijn Woord en Waarheid geldt in eeuwigheid.

Wie in ootmoed Gods aangezicht zoekt, kan niet anders, dan erkennen dat de moslims die Gods Woord verwerpen zich hier als mens verhogen boven Gods geopenbaarde Woord, dat al heel veel eerder was geopenbaard aan vele geslachten. God deed Zijn volk deed niet uittrekken uit Egypte en het beloofde land innemen, zonder dit volk te doen vergezellen van Zijn Woord van Waarheid. Het Woord van God is er dus gewoon nog. Dat moet wel. Dat kan niet anders. Het is onverbreekbaar en onfeilbaar.

Beproef de geesten of ze uit God zijn.

En wij samen zouden dan samen tot de verontrustende vaststelling komen dat als we verschillen hebben, we eigenlijk niet zeker kunnen weten, wie waarheid spreekt, dan door dat te toetsen aan de navolgelingen hoe God in hun leven en leer werkt. Door te kijken naar de vruchten van de bomen die God heeft geplant. Maar bovenal weten we dat als God Een en Dezelfde is, dat we niet op een sektarische manier kunnen aankijken tegen een profeet alsof hij een andere leer brengt dan de andere profeten. En daarom zijn de moslims erg ver afgedwaald van hun bestemming tot God.

Valse profeten werpen het aloude woord van God weg.

Mozes en Jezus zullen nooit God tegenspreken. De profeten zullen God nooit tegenspreken, maar altijd hameren op het eerder gesproken en geopenbaarde woord van God. Want God spreekt zichzelf niet tegen. En precies daarom zal een christen zich altijd zich beroepen op de Thora, want het oude testament is onlosmakelijk verbonden met het nieuwe testament. In wezen is heel het nieuwe testament een onderbouwing van de leer van Jezus Christus op het oude testament. Elke letter, elke tittel en elke jota. Maar zo werkt een valse profeet niet. Wil je een profeet herkennen een valse profeet te zijn, dan weet je dat een valse profeet zichzelf zal lossnijden van de onfeilbare waarheid van God. Want een valse profeet onderwerpt zich niet aan Gods Woord, maar zoekt juist eigen woorden om daarmee anderen te onderwerpen.

Voor mij is het dus wel duidelijk. Een moslim is een mens met een van de waarheid afgesneden boodschap van God, want een moslim erkent God uitsluitend door de mond van slechts een enige profeet, Mohammed. De moslim leert dat elk volk een eigen Boodschapper heeft, maar in hovaardigheid vergeet ze de betrekkelijkheid van de eigen boodschapper te doorzien. De koran zelf getuigt dat de arabieren zich moeten houden aan de koran en dat zij niet één volk zijn met de joden en de christenen. Terwijl de bijbel heel nadrukkelijk getuigt van een leer voor heel de wereld in vervolg op de leer van de joden voor de joden.

Ik dwaal af en keer terug naar de tien geboden. De moslims verliezen op dit punt de band met God door hun leer die hen afgesneden doet zijn van het WOORD van God. Zij zijn daarin uniek, want zowel de joden als de christenen erkennen het Woord van God van den beginne. De Joden gaan niet zover met Mozes en de profeten, dat zij deze boven God stellen, en zij volgen de profeten - en haken pas af wanneer het oude wordt verlaten. Dit is de tragiek van de joden, dat zij in hun volharding ook de weg van heil en verlossing niet hebben onderkend en erkend dat deze door God was voorzegd en voorbereid en uitgevoerd. Waar de joden zich vastklemden aan het oude, daar werden de profetieën juist vervuld tot verlossing en heil van Israël. Het is dus echt geen kwestie van de laatste profeet volgen, want dan zouden alle dwaalleraars kwalificeren als gezanten van God. Maar het gaat erom dat elke geest en elk woord wordt beproefd en getoetst op de heilige schriften of deze uit God is, of uit mensen.

Maar de joden blijven dus wel trouw aan het oude - en daarin met God verbonden - want zij vertrouwen erop dat God een heilig God is die niet liegt en zijn onfeilbaar woord nooit zal breken of doen vergaan. Ook de Christenen gaan niet zover met Christus dat zij Christus (de Heilige Geest) boven God stellen, en zij volgen de leringen van de Thora nauwgezet (geestelijk) in samenhang met de leringen van Jezus Christus (de bijbel). De eeuwige norm van een heilig en enig God blijft een zaak van trouw en volharding voor elk mens die zich gelovige wil noemen. Godsdienst blijft vanaf het begin tot het einde een eeuwige zaak van trouw, eenheid, barmhartigheid, rechtvaardigheid, liefde, en vooral geestelijk denken.

Maar dan de moslims. Hoe blijven de moslims verbonden met God? Zij zijn losgesneden van het Woord van God. De moslims hebben niets anders dan Mohammed en zij volgen Mohammed in een soort van blinde redeloosheid als hun enige strohalm om God te leren kennen. Terwijl Mohammed zelf hun wel oproept om te erkennen dat God niet liegt en dat Zijn WOORD onverbrekelijk is. Terwijl Mohammed zelf getuigt dat moslims moeten luisteren naar de joden en christenen met ware kennis. Maar de Moslims weigeren te grijpen naar het vaste en aanwezige levensbrood, maar ze blijven modderen zonder stuur en zonder een meer omvattend begrip. Ze weigeren de geesten te beproeven. Als onwillige pubers, die maar niet tot volwassenheid in geloof kunnen komen. Geheel vergetende de basiswetten van God over rechtvaardigheid, barmhartigheid, en eerbied voor het leven, en het verwachten van de jongste dag en het laatste oordeel in trouw en volharding. Niet bereid om te blijven hopen op de dag waarop God zal komen om te oordelen, en al het goed en al het kwaad te vergelden naar de maat van het betoonde recht en onrecht. Niemand kan die dag doorstaan, maar in Christus is de God van de joden gegeven aan heel de wereld, aan iedereen die ervoor kiest om van het vleselijke denken te komen tot het geestelijke, om zo in verbinding te komen met God Zelf, en een nieuw leven te beginnen van vrede en gerechtigheid. Daarvoor is nodig dat wordt erkend dat de mens het heeft verbruid, en dat God door de Verlossingsweg van Jezus Christus, redding biedt aan wie Hem volgen. Een redding tot opwekking op de jongste dag, om eeuwig te leven in heerlijkheid met God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien komt het nog wel zover. Zoals ik schrijf over de moslims, schrijft de koran over jullie. Het verschil is gelegen in de wet die wordt toegepast. Maar om zover te komen ligt dus blijkbaar een dichterbij gelegen station bij de vraag of je wel echt Gods kind wilt zijn, of toch van je geloof afraakt. Het is niet aan je omgeving in meer of minder ongenuanceerdheid, maar aan jezelf. Beproeving levert loutering op en een onderscheid in je hart wat uit God in jouw hart en jouw leven tot eer en verheerlijking van God komt. Wees dankbaar als de beproeving de geest scherpt maar het vlees ontziet. Wees verdrietig als de beproeving het vlees treft maar de geest niet raken kan, en het hart voert in verharding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De beste manier om van je geloof af te raken zijn de 'wij zijn lekker beter' stukjes zoals te lezen hierboven. Ik meen het als ik zeg dat mijn geloof door dit soort discussies op de proef gesteld wordt, wat een intolerant ongenuanceerd geneuzel.

Het lijntje tussen extremistische moslims en extremistische christenen die ik op internet tegenkom is idd wel heel erg dun.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De beste manier om van je geloof af te raken zijn de 'wij zijn lekker beter' stukjes zoals te lezen hierboven. Ik meen het als ik zeg dat mijn geloof door dit soort discussies op de proef gesteld wordt, wat een intolerant ongenuanceerd geneuzel.

Het lijntje tussen extremistische moslims en extremistische christenen die ik op internet tegenkom is idd wel heel erg dun.

Je weet niet wat je zegt. Heeft de afgelopen week jou dan helemaal niets bijgebracht,

dat ik je nu al moet herinneren aan het verschil tussen een zwaard en een pen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Misschien komt het nog wel zover. Zoals ik schrijf over de moslims, schrijft de koran over jullie. Het verschil is gelegen in de wet die wordt toegepast. Maar om zover te komen ligt dus blijkbaar een dichterbij gelegen station bij de vraag of je wel echt Gods kind wilt zijn, of toch van je geloof afraakt..
'Fantastisch' altijd hoe sommigen hier direct over afvalligheid of naïviteit beginnen als de ander een andere mening is toegedaan. Precies wat Quest bedoelt.
Link naar bericht
Deel via andere websites

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/l ... 216217.jpg

Broer Konijn je kan echt niet lezen. :Z:Z

Jij valt mij aan op een artikel die ik citeer uit het DAGBLAD TROUW om je frustratie kwijt te raken adviseer ik je het artikel in zijn oorspronkelijke vorm te lezen en dan te reageren bij de redactie van TROUW, je geeft bovendien antwoorden voor "bonjour" wie ben je dan bonjour of broer konijn? :*:*

Link naar bericht
Deel via andere websites
De beste manier om van je geloof af te raken zijn de 'wij zijn lekker beter' stukjes zoals te lezen hierboven. Ik meen het als ik zeg dat mijn geloof door dit soort discussies op de proef gesteld wordt, wat een intolerant ongenuanceerd geneuzel.

En wat is er mis met 'wij zijn lekker beter'? Het evangelie is toch ook beter? Daar hoef je je als Christen niet voor te schamen, maar mag je pal achter staan! Dat jij blijkbaar twijfelt tussen Koran en Bijbel en daardoor op de proef gesteld, hangt af van jou persoonlijk geloof, die blijkbaar nog moet groeien. Broer Konijn heeft een prima en duidelijk verhaal neergezet en het enige wat jij roept is dat het een 'intolerant ongenuanceerd geneuzel' is, zonder dat je zelf ook maar één keer op de inhoud terugkomt.

De Bijbel is volstrekt duidelijk over wat God vind, van 'geloven' die Jezus niet als zijn zoon erkennen. Geef dan ook God de schuld dat hij intolerant is. God is uiteraard intolerant tegenover de Islam, het is in alle opzichten het tegenovergestelde van het evangelie. Als jij dat als Christen al niet kunt zien, dan heb ik het volste begrip voor je dat jij twijfelt, maar dan is de tijd misschien nog niet rijp om aan dit soort discussie mee te doen, als je nog zwak in je geloof staat. Lees ook even het stuk van Broer Konijn over het beproefen van de geesten. Dat is namelijk de Heilige Geest die in je werkt als je geloofd, deze zorgt ervoor dat je niet hoeft te twijfelen, maar dat direct onderscheid kunt maken tussen het goede en het slechte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Broer Konijn je kan echt niet lezen.

Jij valt mij aan op een artikel die ik citeer uit het DAGBLAD TROUW om je frustratie kwijt te raken adviseer ik je het artikel in zijn oorspronkelijke vorm te lezen en dan te reageren bij de redactie van TROUW,

Rare Trouw lees jij:

Yusufali (Sura) 49:9 If two parties among the Believers fall into a quarrel, make ye peace between them: but if one of them transgresses beyond bounds against the other, then fight ye all against the one that transgresses until it complies with the command of Allah; but if it complies, then make peace between them with justice, and be fair: for Allah loves those who are fair and just.
Picktha (Sura) 59:23 He is Allah, than Whom there is no other Allah, the Sovereign Lord, the Holy One, Peace, the Keeper of Faith, the Guardian, the Majestic, the Compeller, the Superb. Glorified be Allah from all that they ascribe as partner unto Him.

Pickhtal (Sura)59:23 Hij is Allah, naast Wie er geen andere God, de Soevereine Heer, de Heilige, de vrede, de Hoeder van het geloof, de Waakzame, de Geweldige, de Overmachtige, de Hovaardige. Verheven is Allah boven boven hun genotengeverij.( Met genotengevers bedoelen moslims mensen die meer goden dienen)

Wat bedoel je hiermee te zeggen?

Kort door de bocht dat twee partijen (gelovige moslims) de vrede dienen te zoeken!

De vertaling is wel te vinden op internet! Sura 49:9

Heeft de Trouw tegenwoordig ook een audioversie vanaf smalle hoge torens? :B

je geeft bovendien antwoorden voor "bonjour" wie ben je dan bonjour of broer konijn?

Wie ben jij dat je het woord voert vanaf een aardappelkistje in het publieke domein, en dan geen antwoorden verwacht van anderen?

Pinchas1 schreef: :Z:Z:*:*3b8dd97fdd78158d8056f5baf75db220.jpg Dank je !

Link naar bericht
Deel via andere websites
En wat is er mis met 'wij zijn lekker beter'?
Omdat ik en jij ook niet per definitie beter ben dan de gemiddelde moslim, daarnaast is er maar 1 die daar over kan oordelen.
Het evangelie is toch ook beter? Daar hoef je je als Christen niet voor te schamen, maar mag je pal achter staan!
Is ook beter, maar dat maakt me geen beter mens. De bijbel/het evangelie zegt niks over jou en mij als persoon, vergeving, andere wang toekeren, liefde, ik lees in dit topic dat het christendom er vol mee staat. Praktijk op dit forum is dat er vol de islam aangevallen wordt als zijnde minderwaardig, geweldadig, extremistisch gesteund door allerlei ongefundeerde propaganda verhalen van zogenaamde christenen van de rechte lijn. Waarmee juist alleen maar bevestigd is dat het christendom blijkbaar niet zoveel verschilt van de islam.
Dat jij blijkbaar twijfelt tussen Koran en Bijbel en daardoor op de proef gesteld, hangt af van jou persoonlijk geloof, die blijkbaar nog moet groeien.
Ik twijfel niet tussen bijbel en koran, dat heb je verkeerd begrepen, ik twijfel of ik wil deel uitmaken van het christelijk geloof als het blijkbaar niet zoveel verschilt van het ongefundeerd extremisme van groepen moslims.
Broer Konijn heeft een prima en duidelijk verhaal neergezet en het enige wat jij roept is dat het een 'intolerant ongenuanceerd geneuzel' is, zonder dat je zelf ook maar één keer op de inhoud terugkomt.
Als het aan broer konijn ligt zwamt hij hier pagina's en pagina's vol zonder enige gefundeerde inhoud, hij is daar ook al meerdere malen voor geband en gewaarschuwd door de credible mods. Misschien een les voor je, de hoeveelheid tekst zegt niets over het belang ervan. Ik vertel hier openlijk dat ik aan mijn geloof twijfel door de ongefundeerde op de borstklopperij en het copy&paste werk van gegoogelde tekstje. Ook had ik het niet over broer konijn alleen, zijn teksten lees ik namelijk al lang niet meer.
De Bijbel is volstrekt duidelijk over wat God vind, van 'geloven' die Jezus niet als zijn zoon erkennen. Geef dan ook God de schuld dat hij intolerant is. God is uiteraard intolerant tegenover de Islam, het is in alle opzichten het tegenovergestelde van het evangelie.
Dus eigenlijk hetzelfde als wat jij roept over wat de islam roept over het christendom. Net twee kleuters die alle twee roepen dat zij het recht hebben op die pop en er aan staan te trekken, vervolgens staan ze aan het eind met een kapot stuk speelgoed waar niemand meer wat aan heeft.
Als jij dat als Christen al niet kunt zien, dan heb ik het volste begrip voor je dat jij twijfelt, maar dan is de tijd misschien nog niet rijp om aan dit soort discussie mee te doen, als je nog zwak in je geloof staat.
Twijfel geeft het sterkste geloof, ik ben ervan overtuigd dat harder proberen te schreeuwen dan de ander, om vervolgens de ander ook nog proberen zwart te maken als zijnde onwaardig, geen sterk geloof is. Overigens draai ik al een hele tijd mee op dit forum, langer dan mijn huidige nickname.
Lees ook even het stuk van Broer Konijn over het beproefen van de geesten. Dat is namelijk de Heilige Geest die in je werkt als je geloofd, deze zorgt ervoor dat je niet hoeft te twijfelen, maar dat direct onderscheid kunt maken tussen het goede en het slechte.
Zoals ik al zei, ik lees de stukjes van broerkonijn al lang niet meer, ze staan in mijn ogen vol ongenuanceerd en extremistisch geneuzel.
Link naar bericht
Deel via andere websites

@quest, ik kan het helemaal eens zijn dat wij als mens niet beter zijn dan de ander, maar, wat ik in de discussie veel merk, dat het onderscheidt tussen het geloof Islam en 'de moslim' vaak niet gemaakt wordt. De Islam is volgens de Bijbel gewoon een duivels en antichristelijk geloof. Kan je hoog of laag springen, het staat er en geldt voor alle geloven die Jezus niet als zoon van God erkennen. De mens moslim daarentegen, heeft altijd nog de kans om Jezus als zijn redder te accepteren, daar is dus altijd nog hoop voor.

Met dit verschil in het achterhoofd zie ik eerlijk gezegt jou link niet tussen 'de andere wang toekeren' en je commentaar op het aanvallen van het geloof Islam. Wij moeten juist andere Christenen waarschuwen niet misleidt te worden. Wij kunnen als Christen niet gezellig onder het mom van 'tolleterant' zijn en 'bruggen bouwen' samen met de moslims op een kleedje tot Allah gaan bidden? Dan verloochenen wij onze eigen God. Dat is daarom ook mischien de soms harde en confronterende toon van de. Zoals jij noemt 'rechte lijn'. En jij mag mij rusten recht lijn of extremistisch noemen, heb ik geen moeite mee, maar tegen de Islam mogen we best kracht waarschuwen en aanvallen, omdat zijzelf ook rechtstreeks onze God aanvallen en ontkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat denk je dat beter werkt, een lekkere schreeuw partij tussen moslims en christenen dat degene die het juiste geloof aanhangt gered zal worden. Of de 1 laten schreeuwen en daarover de schouders ophalen, immers waar ben je bang voor als je toch zeker weet dat je het goede geloof aanhangt. Degene die het hardst schreeuwt is het meest onzeker, dat is met alles zo in het leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ben je wijs de laatste tijd ;) Maar je hebt gelijk hoor. Ik verbaas me altijd over hoe standvastig sommigen overtuigd zijn van hun gelijk, van hun interpretatie van de Bijbel, van hun kijk op t geloof, van hun invulling van alle details. En hoe hard ze dat 'bevechten'. Maar wat ik pas echt storend vind is dat men de ander zo makkelijk verwijt afvallig en/of onwetend te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Broer Konijn je kan echt niet lezen.

Jij valt mij aan op een artikel die ik citeer uit het DAGBLAD TROUW om je frustratie kwijt te raken adviseer ik je het artikel in zijn oorspronkelijke vorm te lezen en dan te reageren bij de redactie van TROUW,

Rare Trouw lees jij:

Yusufali (Sura) 49:9 If two parties among the Believers fall into a quarrel, make ye peace between them: but if one of them transgresses beyond bounds against the other, then fight ye all against the one that transgresses until it complies with the command of Allah; but if it complies, then make peace between them with justice, and be fair: for Allah loves those who are fair and just.
Picktha (Sura) 59:23 He is Allah, than Whom there is no other Allah, the Sovereign Lord, the Holy One, Peace, the Keeper of Faith, the Guardian, the Majestic, the Compeller, the Superb. Glorified be Allah from all that they ascribe as partner unto Him.

Pickhtal (Sura)59:23 Hij is Allah, naast Wie er geen andere God, de Soevereine Heer, de Heilige, de vrede, de Hoeder van het geloof, de Waakzame, de Geweldige, de Overmachtige, de Hovaardige. Verheven is Allah boven boven hun genotengeverij.( Met genotengevers bedoelen moslims mensen die meer goden dienen)

Wat bedoel je hiermee te zeggen?

Kort door de bocht dat twee partijen (gelovige moslims) de vrede dienen te zoeken!

De vertaling is wel te vinden op internet! Sura 49:9

Heeft de Trouw tegenwoordig ook een audioversie vanaf smalle hoge torens? :B

je geeft bovendien antwoorden voor "bonjour" wie ben je dan bonjour of broer konijn?

Wie ben jij dat je het woord voert vanaf een aardappelkistje in het publieke domein, en dan geen antwoorden verwacht van anderen?

Zelfs dat schijn je niet te begrijpen, welke krant lees jij. "de wachttoren"

Geef mij maar een echt dagblad http://www.trouw.nl/

Als je toch niet serieus op de zaken ingaat en de moeite niet neemt de stukken goed door te lezen, heeft het geen zin om met jouw verder in discussie te gaan en al die onzin te lezen! :+:+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat denk je dat beter werkt, een lekkere schreeuw partij tussen moslims en christenen dat degene die het juiste geloof aanhangt gered zal worden. Of de 1 laten schreeuwen en daarover de schouders ophalen, immers waar ben je bang voor als je toch zeker weet dat je het goede geloof aanhangt. Degene die het hardst schreeuwt is het meest onzeker, dat is met alles zo in het leven.

Moslims en Christenen gaan qua geloof sowieso niet samen. Maar gewoon de andere kant op kijken getuigt ook van slapte. Als wij de schouders ophalen, dan had dit topic ook helemaal niet gestart hoeven te worden toch? Het feit dat veel Christenen zich toch laten misleiden en de 'pappen en nathouden' strategie kiezen, getuigd juist dat men onzeker is. Kijk eens naar de discussie in dit topic. Het is geen geschreeuw tussen moslims en christenen, wij zijn Christenen onder elkaar. Blijkbaar zijn vele Christen toch nog niet voldoende overtuigd van het foute karakter van de Islam en willen toch nog graag een beetje met ze knuffelen, terwijl heel duidelijk, enkele malen in de Bijbel staat, hoe duivels een geloof is als deze niet belijdt 'Jezus als zoon Gods en redder van deze wereld'

Het is dus niet zozeer schreeuwen overweer, maar onderling als Christenen moeten we elkaar bij de les houden. Is dat rechts? Is dat extremistisch? Het zij zo, zal God ook blij zijn met Christenen die maar wegkijken 'want anders wordt het zo'n geschreeuw?' Of zou God blij zijn met Christenen die medegelovigen wijzen op de gevaren van de Islam?

Overigens over onzeker gesproken. De islam is van zichzelf al onzeker. Als Mohammed toendertijd helemaal zeker was geweest, had hij niet in de Koran hoeven opnemen dat 'Allah geen zoon heeft'. Het feit dat de Islam er alles aandoet om Christenen te overtuigen zegt al genoeg. Men metselt de Gouden poort in Jeruzalem dicht en bouwt ervoor een Islamitische begraafplaats, alleen maar om te voorkomen dat Jezus door deze poort terugkeert. Kijk eens naar de Rotskoepel. Deze staan vol teksten, bedoeld voor Christenen om maar aan te geven dat God toch echt geen zoon heeft. De Islam is zelf al gebasseerd op onzekerheid, Maar dat maakt het wel des te gevaarlijker, omdat men uit alle machte probeert dit als echte waarheid naar voren te brengen. Trap er als Christen niet in en uiteraard durf ook scheiding te maken tussen De Islam en de Moslims.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kriss

Hier nog een paar voorbeelden uit de Kuran:

Sura 9:

27. Daarna zal Allah Zich met Barmhartigheid wenden tot wie Hij wil en Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

28. O, gij die gelooft, de afgodendienaren zijn voorzeker onrein. Zij zullen daarom na (verloop van) dit jaar de heilige Moskee niet naderen. En als gij armoede vreest, zal Allah u als Hij wil, uit Zijn overvloed verrijken. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

31. Zij hebben naast Allah hun geleerde mannen en hun monniken tot Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.

32. Zij wensen het licht van Allah door hun mond te doven, maar Allah belet dit. Hij zal Zijn licht vervolmaken, zelfs al mogen de ongelovigen er een afkeer van hebben.

Hieruit blijkt welke weg er bewandeld wordt!

Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een theorie stelt dat de tien geboden op die stenen platen waarschijnlijk een kortere, bondigere versie waren dan wij nu in beide bijbelboeken kunnen lezen. En dat er door de tijd heen wat meer toevoegingen zijn bijgevoegd, met name bij het gebod over de sabbat.

Geen enkele serieuze historicus beschouwt Mozes als iemand die daadwerkelijk bestaan heeft, dus lijkt me sterk dat er stenen platen waren die 'van boven' werden neergezonden (als je bedoelt dat dit gebeurt is). De 10 geboden komen waarschijnlijk van andere culturen, het heeft bijvoorbeeld veel gemeen met de Code van Hammurabi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid