Spring naar bijdragen

EO erotische omroep (EO) met naakt en vloekwoorden?


Aanbevolen berichten

Nou, dan hoop ik trouwens voor je dat je niet katholiek bent. Van de paus mag je geen condoom gebruiken, maar je mag ook niet "fokken als konijnen", en al helemaal niet als je niet in staat bent om die kinderen naar Vaticaanse beoordeling juist te onderhouden. Dus dat wordt in economisch slechte tijden dus geheelonthouding. :# Gelukkig hebben onze voorouders daar in en na oorlogstijd niet naar geluisterd en hebben ze gewoon "doorgefokt", vertrouwende op de Heer, anders was Nederland nu al een islamitisch land. Zo kwamen vele gezinnen met 7 kinderen ondanks grote armoede goed de oorlog en de winter door. En gelukkig gebruikte en gebruikt men ook gewoon condooms, ondanks de kerkleer.

De Duitse vereniging van konijnenfokkers is boos over deze uitspraak van de paus.

Gelukkig zijn er ook nog heel kritische katholieken, zoals Bodar. Ik heb ook eens genoten van een pittig gesprek tussen hem en Knevel, dat ging er lekker gelijkwaardig aan toe, twee heren van niveau, twee mensen naar mijn hart in elk geval. Gelukkig zendt de KRO/NCRV dit soort dingen op de NPO ook nog uit: (van ongeveer de 17e minuut)

http://www.npo.nl/jinek/02-02-2015/KN_1666770

Van mogelijk erotisch naakt, naar family7, naar homoseksualiteit, naar de katholieke kerk, naar de islam bashen, naar een discussie tussen bodar en knevel. En in die tussentijd heb je 90% van de opmerkingen van de andere users genegeerd, je bent eigenlijk slechts tegen jezelf aan het praten of niet?
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Enerzijds ben ik het een beetje beu om b.v. homoseksualiteit door mijn strot geduwd te krijgen (en neen ik heb niets tegen homoseksualiteit, maar moet dat nu altijd overal te pas en te onpas ter sprake komen?
Het werd dan ook genoemd als onderdeel van n lijstje onderwerpen, en t was t enige waar Anja direct op ging, met beschrijvingen van karikature roze slipjes dragende homo's.

Verder doet de naam vermoeden dat het om ee, familiezender gaat, en wat ik hier heb geleerd een Christelijke familiezender... Verwachten jullie nu echt van een familiezender dat die steeds heel zwaarwichtige thema's zullen aanboren? Meer nog, als ik de meeste preken in de kerk beluister kan ik ook niet echt zeggen dat die wetenschappelijk of zwaarwichtig zijn.

Dan hebben wij idd n heel, héél ander beeld van wat christen zijn inhoudt. Als ik lekker braaf met gelijkgestemden over onderwerp X wil praten kan ik net zo goed lekker ietsist zjnijn en alleen naar de TROS kijken. Ja, ik verwacht radicale programma's over radicale liefde in radicale situaties. Dat is toch wat Hij van ons verwacht? Gelukkig zijn de preken die ik zondag beleef soms wel redelijk van dat kaliber, maar niet altijd natuurlijk.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik in de discussie nog mis is de evangelisatie naar ongelovigen toe. Wil je daadwerkelijk, serieus ongelovigen bereiken met het evangelie, dan kan dit niet zonder dit ook te benoemen. Men kan een heel mooi programma maken, met allerlei aspecten, die in het Christendom belangrijk zijn, maar daarmee breng je het evangelie nog niet naar de ongelovigen. Het punt van 'onderling kerkje spelen' snap ik daarom ook maar tot een bepaalde hoogte. Wil je het evangelie doorgeven naar de ongelovigen, dan moet je er niet voor terugdeinsen, om in programma's het beestje bij de naam te noemen. Ja, er zullen ongelovigen en waarschijnlijk ook vele Christenen wegzappen, maar ook mensen blijven hangen, die er toch interesse inhebben of open staan, maar verder nooit met het evangelie in contact zijn geweest.

Paulus zegt zelf 'ik schaam mij het evangelie niet, want het is de kracht Gods tot behoud van een ieder die geloofd'. Het is dus een risico in de huidige maatschappij, maar wij worden wel opgeroepen, in dit geval de EO tot evangelisatie en daarbij zullen we moeten accepteren dat als je dit doet, ook gehaat gaat worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij 35 minuten kun je 2 naakte mensen zien bij de Evangelische Omroep. De vrouw bloot maar haar vagina is niet te zien. Later zie je wel deel van de penis van Sam.

Eerder had Visie de borsten op de voorkant weggewerkt. Maar op NPO3 kan het kennelijk helemaal bloot en losgaan bij de EO? Kan naakt gewoon? Wat zegt de Bijbel ons? En kan het woord neuken gewoon gepredikt worden bij de EO? En gadverdamme kan dat door de beugel? Ooit was de EO opgericht omdat ze van mening waren dat de NCRV, KRO, en de VPRO niet meer zo christelijk was toch? De glijdt ook af?

Nou, en dan hebben we het nog niet over de Bijbel gehad! Wat een schande, verhalen vol seks, verkrachtingen, geweld en genocide. En dat boek is gewoon zomaar overal verkrijgbaar, zonder ouder-waarschuwing! Het zou echt niet meer in de christelijke boekwinkels mogen liggen want dat boek is alles behalve christelijk! Als je daarmee mensen tot God wil leiden dan heb je het toch echt verkeerd begrepen!

Het enige wat ik van deze discussie heb opgestoken is dat MysticNL al over de 40 is! :|

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, en dan hebben we het nog niet over de Bijbel gehad! Wat een schande, verhalen vol seks, verkrachtingen, geweld en genocide. En dat boek is gewoon zomaar overal verkrijgbaar, zonder ouder-waarschuwing! Het zou echt niet meer in de christelijke boekwinkels mogen liggen want dat boek is alles behalve christelijk! Als je daarmee mensen tot God wil leiden dan heb je het toch echt verkeerd begrepen!|

:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik in de discussie nog mis is de evangelisatie naar ongelovigen toe. Wil je daadwerkelijk, serieus ongelovigen bereiken met het evangelie, dan kan dit niet zonder dit ook te benoemen. Men kan een heel mooi programma maken, met allerlei aspecten, die in het Christendom belangrijk zijn, maar daarmee breng je het evangelie nog niet naar de ongelovigen. Het punt van 'onderling kerkje spelen' snap ik daarom ook maar tot een bepaalde hoogte. Wil je het evangelie doorgeven naar de ongelovigen, dan moet je er niet voor terugdeinsen, om in programma's het beestje bij de naam te noemen. Ja, er zullen ongelovigen en waarschijnlijk ook vele Christenen wegzappen, maar ook mensen blijven hangen, die er toch interesse inhebben of open staan, maar verder nooit met het evangelie in contact zijn geweest.

Paulus zegt zelf 'ik schaam mij het evangelie niet, want het is de kracht Gods tot behoud van een ieder die geloofd'. Het is dus een risico in de huidige maatschappij, maar wij worden wel opgeroepen, in dit geval de EO tot evangelisatie en daarbij zullen we moeten accepteren dat als je dit doet, ook gehaat gaat worden.

Inderdaad. De Bijbel zegt niet dat wij mensen moeten bekeren , maar dat wij mensen tot discipelen moeten maken. Bekeren, dat doet de Heilige Geest wel met en in die mens. Dat zijn de "werken", die niet voor werken worden aangezien, maar ik noem dat het grote werk: het hart op God richten en laten richten, doen omkeren, door de ontvankelijkheid daarvoor in zichzelf te faciliteren.

Het geloof in en van Christus in de mens wekt jaloezie op. Dat kan tot haat leiden, omdat de mens zich voor de taak gesteld ziet hoe daarmee om te gaan. Jaloezie ten positieve gekeerd leidt tot na-ijver. Jaloezie ten negatieve leidt tot afgunst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het geloof in en van Christus in de mens wekt jaloezie op. Dat kan tot haat leiden, omdat de mens zich voor de taak gesteld ziet hoe daarmee om te gaan. Jaloezie ten positieve gekeerd leidt tot na-ijver. Jaloezie ten negatieve leidt tot afgunst.

Fascinerend hoe je synoniemen gebruikt en er een eigen betekenis aan geeft. Overigens, ik ben niet afgunstig, jaloers of na-ijverig op je geloof in Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het geloof in en van Christus in de mens wekt jaloezie op. Dat kan tot haat leiden, omdat de mens zich voor de taak gesteld ziet hoe daarmee om te gaan. Jaloezie ten positieve gekeerd leidt tot na-ijver. Jaloezie ten negatieve leidt tot afgunst.

Fascinerend hoe je synoniemen gebruikt en er een eigen betekenis aan geeft. Overigens, ik ben niet afgunstig, jaloers of na-ijverig op je geloof in Christus.

Dat is ook niet de bedoeling. Het is het geloof van Christus. Niet van de gelovige. Doch mensen, gelovig of niet gelovig, snappen dat niet altijd. En dat is afhankelijk van hoe je leeft: dwz hoe je omgaat met je eigen impulsen, of je de ruimte geeft voor de Heilige Geest om je drijfveren te onderzoeken en Christus daarover de overwinning te laten behalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
'Het geloof in Christus wekt jaloezie op'. Was t maar zo.

Romeinen 11:11

“Ik zeg dan: Zijn zij soms gestruikeld met de bedoeling dat zij vallen zouden? Volstrekt niet! Door

hun val echter is de zaligheid tot de heidenen gekomen om hen tot jaloersheid te verwekkenâ€.

Paulus stelt hier, dat het een van de taken van de kerk is, om Israel jaloers te maken op de heidenen, omdat Israel, God verworpen had.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar een taak hebben is wat anders dan dat de uitkomst altijd zo is. Of wil je beweren dat iedereen jaloers is op het geloof? Das dus echt niet zo.

Nee integendeel, de huidige tendens in de maatschappij is juist dat een Christen vaak als een looser wordt weggezet. Het is de kunst om als Christen zoveel mogelijk Jezus na te volgen in woord en in daden en dat is voor voor vele Christen een 'hell of a job'. Dus je hebt gelijk, het christendom is tegenwoordig helaas niet jaloersmakend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar een taak hebben is wat anders dan dat de uitkomst altijd zo is. Of wil je beweren dat iedereen jaloers is op het geloof? Das dus echt niet zo.

Nee integendeel, de huidige tendens in de maatschappij is juist dat een Christen vaak als een looser wordt weggezet. Het is de kunst om als Christen zoveel mogelijk Jezus na te volgen in woord en in daden en dat is voor voor vele Christen een 'hell of a job'. Dus je hebt gelijk, het christendom is tegenwoordig helaas niet jaloersmakend.

Jawel. Maar niet als christendom, maar datgene wat in je leeft dat van Christus is, is jaloersmakend. Ongelovigen (maar ook gelovigen van een ander kaliber zal ik maar zeggen, heb er geen woorden voor) hebben niet door wat het is waar ze jaloers op zijn.

Dit is althans mijn bevinding,en niet alleen die van mij, van veel meer christenen die ik heb leren kennen. Het heeft alleen lang geduurd voor ik snapte wat het was. Het heeft niks te maken met wat je zegt of wat je doet. Zelfs als je niets zegt en men kent je niet eens, kan dat haat opwekken. Het is een zijnskwaliteit, zo noem ik dat tenminste. Niet die van de mens, maar van Hem. Een innerlijke rijkdom, die niet te roven valt.

Christenen zullen vervolgd worden. En dat worden ze ook. (ik zeg nog niet "we", uit respect voor de christenen in het Midden Oosten, die die vervolging met de fysieke dood bekopen, zo'n soort vervolging kennen wij hier nog niet). Maar vervolging vindt plaats op velerlei manieren. Niet alleen fysiek, zoals in het Midden Oosten. Ook door laster en dergelijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zolang je het zelf maar gelooft zullen we dan maar zeggen.
Mat.5: 11 Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt om Mijnentwil. 12 Verblijdt u en verheugt u, want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij de profeten vóór u vervolgd.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zolang je het zelf maar gelooft zullen we dan maar zeggen.
Mat.5: 11 Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt om Mijnentwil. 12 Verblijdt u en verheugt u, want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij de profeten vóór u vervolgd.
Ja je kunt de bijbel natuurlijk gewoon in stukjes knippen en er zelf van maken wat je wil.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zolang je het zelf maar gelooft zullen we dan maar zeggen.
Mat.5: 11 Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt om Mijnentwil. 12 Verblijdt u en verheugt u, want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij de profeten vóór u vervolgd.
Ja je kunt de bijbel natuurlijk gewoon in stukjes knippen en er zelf van maken wat je wil.

Het grappige is dat zij zelf kwaad sprak aangezien ze zich inbeeldde dat anderen jaloers zouden zijn op het geloof van har stroming.

Maar idd, knip en plak naar hartenlust en er zal altijd wel een bijbelcitaat te vinden zijn waar je de ander een mep mee kan verkopen. Zo werkt dat in bepaalde kringen, gewoon elkaar de oren wassen met bijbelcitaten. Het ene bijbelcitaat tegen het andere uitspelen.

In in deze context is het natuurlijk ook interresant om te weten dat Family 7 niet zelden kwaad heeft gesproken over andere religies/stromingen waaronder het katholicisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar een taak hebben is wat anders dan dat de uitkomst altijd zo is. Of wil je beweren dat iedereen jaloers is op het geloof? Das dus echt niet zo.

Nee integendeel, de huidige tendens in de maatschappij is juist dat een Christen vaak als een looser wordt weggezet. Het is de kunst om als Christen zoveel mogelijk Jezus na te volgen in woord en in daden en dat is voor voor vele Christen een 'hell of a job'. Dus je hebt gelijk, het christendom is tegenwoordig helaas niet jaloersmakend.

Een Christen is ook in zekere zin een looser. Maar dan wel met een goede reden en oorzaak.

Marc.8:34En Hij riep de schare, met zijn discipelen, tot Zich en zeide tot hen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 35 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verliezen zal om Mijnentwil en om des evangelies wil, die zal het behouden. 36 Want wat baat het een mens de gehele wereld te winnen en aan zijn ziel schade te lijden? 37 Want wat zou een mens kunnen geven in ruil voor zijn leven? 38 Want wie zich voor Mij en voor mijn woorden schaamt in dit overspelig en zondig geslacht, de Zoon des mensen zal Zich ook voor hem schamen, wanneer Hij komt in de heerlijkheid zijns Vaders, met de heilige engelen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Een groot deel van die programma's op de EO heb ik niet gezien, het zal vast niet heftiger zijn dan Game of Thrones vermoed ik. Ik kan persoonlijk niet zoveel met die voor mij veel te verre preutsheid en anti-harsh language houding. Ik zie toch meer nuance. Ik heb wel 'rot op naar je eigen land' gezien. Ik vond het een mooi programma. Ik vind het juist heel goed bij het geloof passen. Het is een programma dat leed van vluchtelingen in beeld brengt en die mensen een stem geeft. Het laat compassie met xenofobie botsen. En tegelijk schuwt het niet om idealen met de realiteit te confronteren. Omzien naar je naaste is m.i. een fundamenteel christelijk thema.

Ik waardeer zo'n programma wel. Maar goed, ik zou me als christen ook totaal niet thuis gevoeld hebben bij de EO van meer dan twintig jaar geleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid