Spring naar bijdragen

De toekomst van Credible


Aanbevolen berichten

Beste Credibler,

In 2003 zag Credible het levenslicht. In 2013 mochten we het 10-jarig bestaan van Credible vieren. We waren destijds hoopvol en vol goede moed om er nog 10 jaar aan vast te plakken, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Credible ondervind last van het snel veranderde karakter van Internet en het gedrag van de beoogde doelgroep. Deze doelgroep wil snel kunnen reageren, zonder veel moeite, maar toont ook minder interesse om dieper op zaken in te gaan. Facebook, Twitter, Instagram zijn snel en makkelijk toegankelijk. Credible is het door omstandigheden niet gelukt om daar goed op aan te sluiten.

In het afgelopen jaar hebben we wel een plan bedacht om een nieuwe weg met Credible in te slaan. Dit plan is haalbaar, maar vereist (veel) inzet van vrijwilligers die een bijdrage willen leveren aan Credible om deze nieuwe weg tot een succes te maken. De eerste stappen hiervoor zijn achter de schermen gezet ook uitgevoerd. Helaas bleek gedurende het afgelopen jaar dat de benodigde energie binnen het huidige team niet (meer) aanwezig is om dit plan uit te voeren.

Helaas hebben we namens het beheer hieruit de conclusie moeten trekken dat het tijdperk Credible, zoals we dat nu kennen, tot een einde komt. Credible zal geen nieuwe activiteiten meer ontplooien en worden opgeheven. Dit geldt ook voor de stichting. Na aftrek van oprichtingskosten, zal het restant van het bedrag worden overgemaakt aan Dorcas.

Credible zal vanaf 30 mei 2015 niet meer bereikbaar zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 168
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oh dit nieuws raakt me echt Zonder Credible had ik nu nooit gestaan in mijn leven waar ik nu ben. Indirect heb ik vrijwel mijn hele vriendengroep te danken aan Credible, zelfs mijn huidige verlovin

Geen leuk nieuws, conclusie is begrijpelijk ook dapper om eerlijk te zijn en de stekker eruit te trekken(daar kan groot nieuws radio van leren).

Heb leuke mensen ontmoet, indirect heeft dit forum ook voor gezorgt dat Ik een warme en fijne GKv gemeente heb gevonden daar voor dank (Y). (stiekem ga ik de atheisten ook missen op dit forum ;) )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag de e-mail in mijn mailbox. Dit is erg jammer want ik heb veel aan deze site gehad en vond het juist goed dat een plek als deze bestond om soms iets dieper op de materie in te gaan ook al was ik zelf de afgelopen periode niet meer echt aanwezig.

Kan er misschien niet alsnog een oplossing komen om het forum online te houden in welke vorm dan ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geen leuk nieuws, conclusie is begrijpelijk ook dapper om eerlijk te zijn en de stekker eruit te trekken(daar kan groot nieuws radio van leren).

Heb leuke mensen ontmoet, indirect heeft dit forum ook voor gezorgt dat Ik een warme en fijne GKv gemeente heb gevonden daar voor dank (Y). (stiekem ga ik de atheisten ook missen op dit forum ;) )

Voor leuke atheisten kun je hier nog steeds terecht hoor: http://www.freethinker.nl/forum

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer - al kwam ik hier niet vaak.

Wat ik lees is hetzelfde als vorig jaar met "Het Goede Nieuws".

Naast veranderende manieren van reageren was ook daar uiteindelijk de spirit eruit bij degenen die er ooit mee gestart waren. Een vorm van forum-moeheid.

Dank dat ik een tijdje heb mogen meelezen en reageren.

Ik wens jullie alle goeds en vooral: Gods zegen op jullie verdere levensweg.

Riska

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geen leuk nieuws, conclusie is begrijpelijk ook dapper om eerlijk te zijn en de stekker eruit te trekken(daar kan groot nieuws radio van leren).

Heb leuke mensen ontmoet, indirect heeft dit forum ook voor gezorgt dat Ik een warme en fijne GKv gemeente heb gevonden daar voor dank (Y). (stiekem ga ik de atheisten ook missen op dit forum ;) )

Voor leuke atheisten kun je hier nog steeds terecht hoor: http://www.freethinker.nl/forum

Leuk forum zeker, dat boekje wat een forumlid van FT uit Finland heeft geschreven was erg vermakelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geen leuk nieuws, conclusie is begrijpelijk ook dapper om eerlijk te zijn en de stekker eruit te trekken(daar kan groot nieuws radio van leren).

Heb leuke mensen ontmoet, indirect heeft dit forum ook voor gezorgt dat Ik een warme en fijne GKv gemeente heb gevonden daar voor dank (Y). (stiekem ga ik de atheisten ook missen op dit forum ;) )

Voor leuke atheisten kun je hier nog steeds terecht hoor: http://www.freethinker.nl/forum

Waarom kan ik de schrijver niet bedanken voor dit bericht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als dit geen vevroegde 1 aprilgrap is, dan vind ik dit buitengewoon jammer tot best wel droevig. Heb hier nu meer dan tien jaar rondgehangen en ben zelfs een tijd moderator geweest, zodat het forum eigenlijk een vast onderdeel van mijn internetleven is geworden en ook de nodige invloed heeft uitgeoefend op mijn leven daarbuiten.

Zal de vele discussies die ik hier heb mogen voeren erg missen, maar ook gewoon alleen al de dagelijkse ronde over Credible. Ook de discussies met andersdenkenden hier en daar zal ik missen, want die waren niet zelden het meest boeiend (en nee, Freethinker was niet zo'n succes; iets teveel schijnbaar prominente users daar die álles wat ik schreef zo negatief mogelijk interpreteerden...).

Zal dus blijkbaar "zonder thuis" zijn straks wat betreft dit soort discussies en dat vind ik nogmaals erg jammer. Hoe begrijpelijk het ook allemaal is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net als ArjenV denk ik niet dat er nog veel mensen hier me zullen kennen, behalve Michiel (en ArjenV). Het is al weer lang geleden dat ik actief was op Credible, destijds met vele plezier. Een forum waar ik zeker erg veel aan gehad heb.

Erg jammer dat het moet stoppen, dat moet een moeilijke beslissing geweest zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is geen vervroegde 1 april grap. De beslissing is niet lichtvaardig genomen, maar we kwamen tot geen ander conclusie. Voorlopig zijn we er nog, op 30 mei gaan de servers off-line.

Kan er misschien niet alsnog een oplossing komen om het forum online te houden in welke vorm dan ook?

Misschien, maar voor nu ligt dat niet in de lijn der verwachtingen.

Is het niet mogelijk de focus drastisch te verleggen naar de fb-pagina?

Dat kan. Pak jij dat op?

P.S: Hoi ArjenV en Erna, lang geleden. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid