Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik ben Olivier van Houdt, en ik ben een Havo-5 leerling.

mijn partnet en ik doen voor godsdienst een onderzoek en hierbij hebben mwij voor het onderwerp gameverslaving gekozen.

Wij hebben het christelijk hulpverleningsinstituut De Hoop benaderd met wat vragen maar zij konden hier geen antwoord op geven.

Nu zijn we opzoek naar een paar christenen die hun mening/ antwoord willen geven op de volgende vragen.

1. Vind u dat gameverslaving negatief effect heeft op jongeren?

2. Vind u dat gameverslaving een probleem vormt voor de maatschappij?

3. Er word altijd gezegd dat gewelddadige games slechter zijn voor jongere dan andere, ben u het hier mee eens en waarom?

4. Ziet u gameverslaving als een serieuze verslaving ?

5. Bent u het eens met de behandelwijze van gameverslaafde?

6. Denkt u dat er verschil zit in christelijke gameverslaafden en niet christelijke gameverslaafde?

7. Wat vind u van de generatie kinderen/ jongere die veel gamen?

Alvast bedankt,

Olivier van houdt

Link naar bericht
Deel via andere websites
hallo,

Ik ben Olivier van Houdt, en ik ben een Havo-5 leerling.

mijn partnet en ik doen voor godsdienst een onderzoek en hierbij hebben mwij voor het onderwerp gameverslaving gekozen.

Wij hebben het christelijk hulpverleningsinstituut De Hoop benaderd met wat vragen maar zij konden hier geen antwoord op geven.

Nu zijn we opzoek naar een paar christenen die hun mening/ antwoord willen geven op de volgende vragen.

1. Vind u dat gameverslaving negatief effect heeft op jongeren?

Elke verslaving heeft een negatief effect op jongeren maar ook ouderen.

2. Vind u dat gameverslaving een probleem vormt voor de maatschappij?

Zoals elke verslaving vormt ook gameverslaving maar een beperkt probleem voor de maatschappij.

3. Er word altijd gezegd dat gewelddadige games slechter zijn voor jongere dan andere, ben u het hier mee eens en waarom?

Niet echt.

4. Ziet u gameverslaving als een serieuze verslaving ?

Dat verschilt per individu.

5. Bent u het eens met de behandelwijze van gameverslaafde?

Zoals voor elke verslaving bestaan er meerdere behandelwijze voor gameverslaving. Geen idee welke jij bedoeld.

6. Denkt u dat er verschil zit in christelijke gameverslaafden en niet christelijke gameverslaafde?

Nee. Net zoals er geen verschil zit tussen christelijk alcoholisme en niet-christelijk alcoholisme. Verslaving is over het algemeen iets individualistisch en heeft dus geen geloofsovertuiging/levensbeschouwing of politieke kleur..

7. Wat vind u van de generatie kinderen/ jongere die veel gamen?

Ook dat verschilt per individu. Over het algemeen heb ik geen bezwaar tegen gamen. Maar zoals alles; met mate.

Alvast bedankt,

Olivier

Graag gedaan.

Wel heb ik grote vraagtekens bij je vragenlijst. Je moet een onderzoek doen binnen de kaders van het vak godsdienst. Ik vind je onderwerp te ruim gekozen en daarnaast zullen de antwoorden op je vragen niet zo heel veel concreet materiaal opleveren zodat je die leuk en gemakkelijk kan verwerken. Als ik jou was zou ik toch even mailen met je leerkracht over dit onderwerp en deze vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor het antwoorden,

met de behandelwijzen bedoel ik hoe er met gameverslaafde word omgegaan.

wat de rest van de vragen betreft, ik onderzoek met de zelfde vragen 2 verschillende religies en kijk hierna wat voor verschil er is in kijkwijze naar gameverslaving door de ogen van mensen met verschillende religies.

Met vriendelijke groeten,

Olivier van Houdt

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bedankt voor het antwoorden,

met de behandelwijzen bedoel ik hoe er met gameverslaafde word omgegaan.

Ook dat verschilt per individu natuurlijk.

wat de rest van de vragen betreft, ik onderzoek met de zelfde vragen 2 verschillende religies en kijk hierna wat voor verschil er is in kijkwijze naar gameverslaving door de ogen van mensen met verschillende religies.

Ik denk dat je onderzoek veel te breed is om behapbaar te houden en om werkbare resultaten te krijgen. Ik weet niet hoeveel tijd je van plan bent om erin te stoppen en hoe serieus het onderzoek is, dat speelt natuurlijk ook mee. Ik heb academische studenten begeleid met hun onderwijskundige onderzoeken dat is natuurlijk wel een ander niveau maar de basis voor een haalbaar onderzoek blijft natuurlijk hetzelfde.

Ik wens je er in ieder geval heel veel succes mee. Het zou ook leuk zijn om het uiteindelijke werkstuk hier te zien. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
hallo,

Ik ben Olivier van Houdt, en ik ben een Havo-5 leerling.

mijn partnet en ik doen voor godsdienst een onderzoek en hierbij hebben mwij voor het onderwerp gameverslaving gekozen.

Wij hebben het christelijk hulpverleningsinstituut De Hoop benaderd met wat vragen maar zij konden hier geen antwoord op geven.

Nu zijn we opzoek naar een paar christenen die hun mening/ antwoord willen geven op de volgende vragen.

1. Vind u dat gameverslaving negatief effect heeft op jongeren?

Ja, zoals met elke verslaving geeft het vaak problemen op financieel, sociaal en relationeel vlak.

2. Vind u dat gameverslaving een probleem vormt voor de maatschappij?

Ja, gameverslaving is een onderschat probleem, mensen die 12 tot 16 uur per dag aan het gamen zijn, weken en maanden achter elkaar hebben een serieus probleem. En mensen met problemen zijn daarmee vanzelf ook een probleem voor de maatschappij.

3. Er word altijd gezegd dat gewelddadige games slechter zijn voor jongere dan andere, ben u het hier mee eens en waarom?
Elke game die teveel wordt gespeeld is slecht, geweldadige games zijn niet beter of slechter.
4. Ziet u gameverslaving als een serieuze verslaving ?
Ja, als ex-fanatiek gamer weet ik dat het voor een groep mensen een zeer serieus probleem is.
5. Bent u het eens met de behandelwijze van gameverslaafde?
Ik weet niet welke behandelwijze je bedoeld, maar de beste remedie voor iemand die echt gameverslaafd is, zijn de internet verbinding afsluiten en de persoon uit zijn omgeving en routine halen. Daarnaast kan het ook helpen iemands financieen door iemand anders te laten beheren.
6. Denkt u dat er verschil zit in christelijke gameverslaafden en niet christelijke gameverslaafde?
Nee, beide hebben in dezelfde mate een probleem.
7. Wat vind u van de generatie kinderen/ jongere die veel gamen?
meer dan 4 uur per dag is wat mij betreft een probleem, alles daarboven is geen hobby meer. Gamen kun je zien als een hobby, zolang het niet meer dan dat is lijkt het me prima.
Alvast bedankt,

Olivier van houdt

graag gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1. Vind u dat gameverslaving negatief effect heeft op jongeren?

Ja. Het leidt tot ongezond leven, sociaal isolement, slechte verzorging. Soms is het een signaal van een dieper liggend probleem, zoals een depressie.

2. Vind u dat gameverslaving een probleem vormt voor de maatschappij?

Niet zozeer, vooral voor zichzelf.

3. Er word altijd gezegd dat gewelddadige games slechter zijn voor jongere dan andere, ben u het hier mee eens en waarom?

Niet mee eens. De meeste mensen zien prima het verschil tussen spel en werkelijkheid.

4. Ziet u gameverslaving als een serieuze verslaving ?

Ja.

5. Bent u het eens met de behandelwijze van gameverslaafde?

Welke is dat? Er zijn nog niet heel veel behandelmethoden, lijkt mij. Wat helpt is de PC-tijd reguleren en afspreken met vrienden, naar buiten gaan.

6. Denkt u dat er verschil zit in christelijke gameverslaafden en niet christelijke gameverslaafde?

Nee. Al kan ik me voorstellen dat een christen meer worstelt met schuldgevoelens en mogelijk depressie.

7. Wat vind u van de generatie kinderen/ jongere die veel gamen?

Als kinderen veel tijd rondbrengen achter een beeldscherm vind ik dat ongezond. Laat ze lekker spelen in de echte wereld, daar leer je tenminste dingen van. Games zijn een leuk tijdverdrijf. Maar ik heb ook gezien wat er kan gebeuren als iemand zich er door laat opslokken. Dat is vooral schrijnend om te zien, terwijl diegene zelf misschien niet eens doorheeft in wat voor isolement hij leeft. Dus: geniet, maar met mate. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grote(re) druk intern of van buitenaf om nuttige dingen met zijn leven te doen. Kan natuurlijk per situatie en gezin verschillen. Maar als je kampt met een verslaving kun je met een enorm schuldgevoel rondlopen, juist omdat de norm van de wereld om je heen zo anders is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid