Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Is dit godslasterlijk?

Een triomfantelijk bericht laatst op de facebook van het RD: Holy Soda zou dit spotje ingetrokken hebben vanwege klachten van christenen. Inmiddels is bekend dat het waarschijnlijk om een stunt gaat: ophef is ook aandacht en dat is het doel van reclame. Toch zie ik veel mensen reageren dat het wel godslasterlijk is. Zelf vind ik dat niet, hoogstens wat flauw.

Is hier iemand die dit godslasterlijk vindt of zich kan voorstellen waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is hier iemand die dit godslasterlijk vindt

Niet echt... Op het moment dat de "hoogmoed" van het idee van "het 100% goodness-zijn" tot hem doordringt, zakt Petrus A. Boomsma weg in de golven...

Eigenlijk is het een heel stichtelijk filmpje... :+

of zich kan voorstellen waarom?

Als iemand het idee heeft dat men hier Jezus persifleert kan ik me dat wel voorstellen... Maar dan moet men wel eerst aannemen dat dat het geval is... En dat hoef je niet te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het vooral wel weer typisch dat Arie Boomsma weer met ontbloot bovenlichaam wil verschijnen in de media en in iets mee doet waar ze bepaalde christenen op de kast proberen te krijgen. Het is een beetje typerend voor Arie's media optreden.

Ik vind het net zoals verre weg de meeste reclames die grappig proberen te zijn: flauw... En nog flauwer dat ze dan zo'n stunt er achter gaan verzinnen met een eigen hoax. Maar godslasterlijk, nee en kan er ook eigenlijk niet zoveel bij voorstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dit godslasterlijk?

Een triomfantelijk bericht laatst op de facebook van het RD: Holy Soda zou dit spotje ingetrokken hebben vanwege klachten van christenen. Inmiddels is bekend dat het waarschijnlijk om een stunt gaat: ophef is ook aandacht en dat is het doel van reclame. Toch zie ik veel mensen reageren dat het wel godslasterlijk is. Zelf vind ik dat niet, hoogstens wat flauw.

Is hier iemand die dit godslasterlijk vindt of zich kan voorstellen waarom?

Het is juist een heel leuk filmpje die je behalve bij het drankje ook bij God brengt.

Tja, en er zijn nu eenmaal altijd mensen die op slakken zout leggen, net als destijds zoveel ophef maakt over de film Narnia die juist steengoed was en eveneens Bijbels was!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind het vooral wel weer typisch dat Arie Boomsma weer met ontbloot bovenlichaam wil verschijnen in de media en in iets mee doet waar ze bepaalde christenen op de kast proberen te krijgen. Het is een beetje typerend voor Arie's media optreden.

Dat doet me denken aan wat mijn vader zaliger altijd zei: "God schiep de mens en Yves Rogier* zag dat het niet goed was!"

En die 'bepaalde christen' denken er nét zo over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
...en eveneens Bijbels was!

Eh... In welke bijbeluitgave staan de Kronieken van Narnia 1 t/m 7 eigenlijk? Niet in de vertalingen die ik in de kast heb staan... Maar ik heb er vast een gemist...

Very funny... maar 't schijnt dat je voor sommige mensen alles moet uitleggen. Wat ik met Bijbels bedoel is dat er tal van vergelijkingen in de film zaten die overeenkomstig Bijbels waren... de film zat er BOMVOL mee, dat maakte het juist een prachtfilm!

Maar ja, niet iedereen ziet dat, hé?

(waar is de rolleyes smiley?)

Link naar bericht
Deel via andere websites
...en eveneens Bijbels was!

Eh... In welke bijbeluitgave staan de Kronieken van Narnia 1 t/m 7 eigenlijk? Niet in de vertalingen die ik in de kast heb staan... Maar ik heb er vast een gemist...

Very funny... maar 't schijnt dat je voor sommige mensen alles moet uitleggen. Wat ik met Bijbels bedoel is dat er tal van vergelijkingen in de film zaten die overeenkomstig Bijbels waren... de film zat er BOMVOL mee, dat maakte het juist een prachtfilm!

Ok: je bent nogal associatief aangelegd, en de film bespeelde meer dan één van je "Bijbelsnaren", en riep zo allerlei gelukzalige gevoelens bij je op - diverse gekoesterde Schriftplaatsen in herinnering roepend...

Zo iets??

Ik bedoelde het niet per se grappig, hoor... Maar een term als "Bijbels" is zonder nadere toelichting volgens mij nogal inhoudsloos - en zal de meeste mensen om uitleg doen vragen; tenzij ze je opmerking voor kennisgeving aan zouden nemen, natuurlijk... maar dat zou aan de inhoud van dat begrip niet zo veel toevoegen!

Wat betreft het reclamefilmpje:

ik ben nogal associatief aangelegd, en de film bespeelde één van mijn "Bijbelsnaren" (een kleintje), en riep zo wat gelukzalige gevoelens bij me op - een paar gekoesterde Schriftplaatsen in herinnering roepend...

Link naar bericht
Deel via andere websites

(vooral het eerste boek van) Narnia zit zo vol verwijzingen naar het evangelie dat het mij de lol van het lezen een beetje benam. Maar voor iemand die nooit Bijbel gelezen heeft zal het, zodra hij of zij na het lezen van Lewis de Bijbel er bij pakt, veel herkenning oproepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
(vooral het eerste boek van) Narnia zit zo vol verwijzingen naar het evangelie dat het mij de lol van het lezen een beetje benam. Maar voor iemand die nooit Bijbel gelezen heeft zal het, zodra hij of zij na het lezen van Lewis de Bijbel er bij pakt, veel herkenning oproepen.

Ik heb het dan ook niet over de boeken maar over de film.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hendrik-NG,

Misschien als ik zeg dat de film barstensvol met 'typologie' zit, begrijp je me dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind in de boeken van Narnia juist heel veel christelijke thematiek zitten. Het laatste boek bijvoorbeeld speelt met thema's als inclusivisme en syncretisme. Eigenlijk komen in Narnia best een hoop thema's terug die Lewis elders in andere boeken.

Het eerste boek heeft vind ik ook veel allegorische verwijzingen naar het evangelie, met name het offer, kruisiging en opstanding. Het offer van Alslan voor de mens/Narnianen, de opstanding, overwinning van het kwaad en vergeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind in de boeken van Narnia juist heel veel christelijke thematiek zitten. Het laatste boek bijvoorbeeld speelt met thema's als inclusivisme en syncretisme. Eigenlijk komen in Narnia best een hoop thema's terug die Lewis elders in andere boeken.

Het eerste boek heeft vind ik ook veel allegorische verwijzingen naar het evangelie, met name het offer, kruisiging en opstanding. Het offer van Alslan voor de mens/Narnianen, de opstanding, overwinning van het kwaad en vergeving.

Ik ben het met Olorin eens. Regelmatig tijdens de films heb ik moeten glimlachen omdat verwijzingen zo obvious waren. Je moet de verwijzingen natuurlijk ook wel willen zien én misschien zie ik dingen die er niet zijn, maar voor mij waren ze in ieder geval zo vanzelfsprekend dat ik bij de eerste keer bekijken al een vermoeden had. Toen later bevestigd werd dat Lewis' verhalen wel vaker dergelijke motieven lijken te bevatten was het voor mij rond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Toch lachen!! En dan Youp die roept dat Arie een getatoeërde homo is die de kastdeur niet kan vinden. Ook Arie moet beleg op zijn boterham hebben toch?

Ik vind dit eerlijker dan David Maasbach en vergelijkbare lui die mensen met vrome praatjes en een zwaaiende Bijbel...geld uit hun zak troggelen voor eigen doeleinden, d.w.z. voor arbeidsplaatsen van zijn hele familie, mits ze maar naar zijn pijpen dansen, al bedoel ik andere "pijpen" dan Youp. |P

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid