Spring naar bijdragen

The Lord moves in mysterious ways


Aanbevolen berichten

Al vier jaar lang ben ik vrijwilliger bij een organisatie die jonge asielzoekers op weg helpt naar zelfredzaamheid en economische zelfstandigheid. De laatste tijd laaien de discussies weer hoog op omtrent deze vluchtelingen. Dit raakt mij ontzettend. Het beeld dat de media van asielzoekers geeft is zwaar negatief. Ja, ik zie inderdaad het grootste deel van de stroom minderjarige vluchtelingen ongemotiveerd en zwaar depressief zijn. Stress door de slopende asielprocedure, trauma’s die hen ’s nachts uit hun slaap houden, huilend aan de telefoon met de nog overgebleven familieleden die ze maar eens in de zoveel tijd kunnen spreken. Kun je ze dit kwalijk nemen? Is dit niet een ontzettend menselijke reactie? Bovendien zijn dit dezelfde jongens die ondanks alle ellende nog steeds elke dag opstaan, ontzettend gastvrij zijn en je altijd een dankbare glimlach schenken.

Het is gemakkelijk om vanuit je veilige huiskamer te roepen dat de politiek ergens grenzen moet trekken en dat Nederland op een gegeven moment vol is. Denk eens twee keer na over het feit hoe vanzelfsprekend het is om een onderdak, materiële bezittingen en familie en vrienden om je heen te hebben. En beeld je eens in dat als je dit allemaal niet zou hebben en je in je eentje al die duizenden kilometers hebt gereisd om een nieuw bestaan op te bouwen, jij net als al deze vluchtelingen graag opgevangen en verder geholpen zou willen worden. Want als het andersom was geweest – zo gastvrij als ze zijn - zouden ze je met open armen ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is evenzeer gemakkelijk om te negeren dat slechts het handjevol dat geld, opleiding, mogelijkheden heeft hier komt. Het is evenzeer gemakkelijk te negeren dat Europa de opvang van vele, vele miljoenen die zwaar in de problemen zitten niet aan kan. Het is gemakkelijk te negeren dat het in Afrika en klein Azie nogal eens andersom is (geweest), en de gastvrijheid dan bepaald niet groot was. Het is makkelijk de barmhartige Samaritaan uit te hangen en gemakkelijk anderen verwijten te maken als je zelf de prijs niet hoeft te betalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Al vier jaar lang ben ik vrijwilliger bij een organisatie die jonge asielzoekers op weg helpt naar zelfredzaamheid en economische zelfstandigheid. De laatste tijd laaien de discussies weer hoog op omtrent deze vluchtelingen. Dit raakt mij ontzettend. Het beeld dat de media van asielzoekers geeft is zwaar negatief.

Heel mooi dat je vrijwilligerswerk doet.

Maar is het daadwerkelijk zo dat het beeld van asielzoekers zwaar negatief in het nieuws wordt gebracht? Kan je daar wat meer over vertellen?

Ja, ik zie inderdaad het grootste deel van de stroom minderjarige vluchtelingen ongemotiveerd en zwaar depressief zijn. Stress door de slopende asielprocedure, trauma’s die hen ’s nachts uit hun slaap houden, huilend aan de telefoon met de nog overgebleven familieleden die ze maar eens in de zoveel tijd kunnen spreken. Kun je ze dit kwalijk nemen? Is dit niet een ontzettend menselijke reactie?

Wordt dit ze kwalijk genomen?

Bovendien zijn dit dezelfde jongens die ondanks alle ellende nog steeds elke dag opstaan, ontzettend gastvrij zijn en je altijd een dankbare glimlach schenken.

Die zullen er vast zijn. Ze mogen dan ook wel erg dankbaar zijn dat ze opgevangen worden in een land als het onze. Maar er zullen ook andere gevallen tussen zitten. Het zijn namelijk ook gewoon mensen elk met andere eigenschappen.

Het is gemakkelijk om vanuit je veilige huiskamer te roepen dat de politiek ergens grenzen moet trekken en dat Nederland op een gegeven moment vol is.

Dat is niet alleen makkelijk, het is ook nog eens een feit. Wat is je probleem met het benoemen van feiten?

Denk eens twee keer na over het feit hoe vanzelfsprekend het is om een onderdak, materiële bezittingen en familie en vrienden om je heen te hebben.

Vanzelfsprekend? Ik werk mij net als voorgaande generaties van mijn familie uit de naad om dit te bewerkstelligen. Verzamel heel veel van dat soort families en je kan een land en beschaving opbouwen. Ook zodat anderen die in een minder stabiele omgeving worden hier tijdelijk opgevangen kunnen worden.

En beeld je eens in dat als je dit allemaal niet zou hebben en je in je eentje al die duizenden kilometers hebt gereisd om een nieuw bestaan op te bouwen, jij net als al deze vluchtelingen graag opgevangen en verder geholpen zou willen worden.

En voor die vlucht flink geld betaal en bij aankomst mijn reisdocumenten vernietig vervolgens lieg over mijn verleden en de asielprocedure maximaal rek met behulp van vreemde clubjes. Ik zeg niet dat ze dat allemaal doen, maar ze zitten er tussen. Net zoals ze ertussen zitten zoals jij het schetst.

Want als het andersom was geweest – zo gastvrij als ze zijn - zouden ze je met open armen ontvangen.

Hoe vriendelijk ook tegen het individueel ik betwijfel ten zeerste dat wij wel opvang zouden vinden als de rollen omgedraaid waren en Europeanen massaal naar Afrika zouden vluchten. We zien namelijk wel dat de landen in Afrika onderling helemaal niet zo gastvrij zijn als er ergens problemen zijn en dat ze ook niet echt oplossingsgericht iets opzetten voor vluchtelingen. Daar staan al decennia tentenkampen met slechte omstandigheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is evenzeer gemakkelijk om te negeren dat slechts het handjevol dat geld, opleiding, mogelijkheden heeft hier komt. Het is evenzeer gemakkelijk te negeren dat Europa de opvang van vele, vele miljoenen die zwaar in de problemen zitten niet aan kan.

Het is ook makkelijk te negeren dat het "handjevol" rijksten een halve zin later ineens op wonderlijke wijze vermenigvuldigd is tot "vele, vele miljoenen". Het is kennelijk maar net hoe het uitkomt. Er is altijd wel een stok te vinden om een hond mee te slaan ... :*

Het is gemakkelijk te negeren dat het in Afrika en klein Azie nogal eens andersom is (geweest), en de gastvrijheid dan bepaald niet groot was. Het is makkelijk de barmhartige Samaritaan uit te hangen en gemakkelijk anderen verwijten te maken als je zelf de prijs niet hoeft te betalen.

Inderdaad, andersom is de gastvrijheid wellicht niet even groot. Aan de andere kant, ik hoorde gisteren nog op het nieuws (zie bv. hier) dat er zo'n 50 miljoen ontheemden/vluchtelingen zijn in de wereld. En die "vele, vele miljoenen" zitten lang niet allemaal in Europa. Sterker nog, maar een kleine fractie.

51 miljoen vluchtelingen, waarvan zo'n 33 miljoen "binnenlands" (dus bv. Syriers die op de vlucht zijn, maar in Syrie blijven). En 1.1 miljoen asielzoekers.

vluchtelingenwerk (hier) heeft het over zo'n 10 duizend (in het verleden 20 tot 50 duizend) asielaanvragen in Nederland per jaar (en nog een hoop vluchtelingen die geen asiel krijgen maar wel opgevangen worden). En ongeveer een half miljoen voor heel Europa

Vergeleken met ruim 50 miljoen wereldwijd, valt het dus nog wel mee.

... dat Europa de opvang van vele, vele miljoenen die zwaar in de problemen zitten niet aan kan

is dat zo, kunnen we het echt niet aan? Of vinden we het gewoon vervelend dat we iets van onze enorme welvaart (deels gebaseerd op eeuwenlange uitbuiting van allerlei landen elders op de wereld, en op dit moment gebaseerd op productie in lage-lonen-landen) moeten inleveren om te delen met anderen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik snap de titel van de je topic niet zo goed. Zit God soms op één van die bootjes?

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:31 Wanneer de Zoon des mensen komen zal in Zijn heerlijkheid en al de heilige engelen met Hem, dan zal Hij zitten op de troon van Zijn heerlijkheid.

32 En voor Hem zullen al de volken bijeengebracht worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden zoals de herder de schapen van de bokken scheidt.

33 En Hij zal de schapen aan Zijn rechterhand zetten, maar de bokken aan Zijn linkerhand.

34 Dan zal de Koning zeggen tegen hen die aan Zijn rechterhand zijn: Kom, gezegenden van Mijn Vader, beërf het Koninkrijk dat voor u bestemd is vanaf de grondlegging van de wereld.

35 Want Ik had honger en u hebt Mij te eten gegeven; Ik had dorst en u hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling en u hebt Mij gastvrij onthaald.

36 Ik was naakt en u hebt Mij gekleed; Ik ben ziek geweest en u hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis en u bent bij Mij gekomen.

37 Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien en te eten gegeven? Of dorstig en te drinken gegeven?

38 Wanneer hebben wij U als een vreemdeling gezien en gastvrij onthaald, of naakt en hebben U gekleed?

39 Wanneer hebben wij U ziek gezien of in de gevangenis en zijn bij U gekomen?

40 En de Koning zal hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u: voor zover u dit voor een van deze geringste broeders van Mij gedaan hebt, hebt u dat voor Mij gedaan.

Laten we maar hopen dat niet al teveel vluchtelingen christen zijn (of joden, of man??), want Jezus heeft het over goed doen aan zijn "broeders", dus als die in de bootjes zitten, hebben we een probleem. ;(

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het niet alleen om welvaart gaat. Verreweg de meeste van deze vluchtingen hebben, zo kan ik mij voorstellen, ernstige trauma's overgehouden aan hetgeen waarvoor ze gevlucht zijn en hebben volop medische en psychische hulp nodig. Je kunt ze niet zomaar eten en een bed geven en ze daarna aan hun lot overlaten.

Ook komen deze mensen uit totaal andere culturen, spreken ze meestal onze taal niet of slechts heel gebrekkig, waardoor het veel tijd, geduld en energie kost om ze gastvrij op te vangen, ze te helpen met hun problemen waar mogelijk en ook om met ze samen te leven. Dat kan alsnog conflicten opleveren tussen hen en de inheemse bevolkingsgroepen. We zijn ook maar mensen.

Als dan bijvoorbeeld een klein dorpje ineens honderden asielzoekers te verstouwen krijgt, met hun traumatische achtergronden, gebrek aan communicatiemogelijkheden en heel eigen manieren van leven, dan heeft zo'n dorp méér nodig dan welwillendheid en de bereidheid haar welvaart te delen om daarmee om te kunnen gaan.

Het is dan echt niet zo dat als we allemaal wat soberder zouden gaan leven, dat we iedereen prima kunnen opvangen. Daar is ook kennis, deskundigheid en capaciteit voor nodig en dat is er gewoon niet altijd overal evenveel. Hoeveel welwillendheid en begrip er zeker ook is.

Het verhaal kent dus zeker twee kanten: ja, we moeten welwillend staan tegenover het gastvrij opvangen van vluchtelingen. Maar dat moet wel op verantwoordelijke wijze gebeuren, je moet daarvoor wel alle mogelijkheden hebben. Voedsel en onderdak is niet voldoende.

Link naar bericht
Deel via andere websites

is dat zo, kunnen we het echt niet aan?

We kunnen de nasleep van arbeidsmigranten nog niet eens aan. Het is overduidelijk dat onze samenleving kraakt aan alle kanten om dit probleem al het hoofd te bieden. Als we er überhaupt al in zullen slagen om dit redelijk normaal te laten verlopen. Laat staan dat we in staat zijn om nog veel meer asielzoekers op te vangen die nog veel diverser zijn in hun achtergronden.

Ik vind de opvang van asielzoekers (als in asielzoekers volgens de VN omschrijving en daar vallen economische vluchtelingen niet onder) overigens prima, maar het moet wel opvang zijn. Zodra de situatie in de regio waar men vandaan komt weer (enigszins) stabiel is kan de asielzoeker terug om mee te helpen bij de wederopbouw van het eigen land.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is evenzeer gemakkelijk om te negeren dat slechts het handjevol dat geld, opleiding, mogelijkheden heeft hier komt. Het is evenzeer gemakkelijk te negeren dat Europa de opvang van vele, vele miljoenen die zwaar in de problemen zitten niet aan kan.

Het is ook makkelijk te negeren dat het "handjevol" rijksten een halve zin later ineens op wonderlijke wijze vermenigvuldigd is tot "vele, vele miljoenen". Het is kennelijk maar net hoe het uitkomt. Er is altijd wel een stok te vinden om een hond mee te slaan ... :*

leesvaardigheid is ook wat he _O-
Link naar bericht
Deel via andere websites

Laten we maar hopen dat niet al teveel vluchtelingen christen zijn (of joden, of man??), want Jezus heeft het over goed doen aan zijn "broeders", dus als die in de bootjes zitten, hebben we een probleem. ;(

Mijn punt dus precies: als onze broeders en zusters op die bootjes zitten, en dan wil ik niet de discussie aanzwengelen of ze dat wel of niet zijn, dan zijn we als mens maar zeker als Christen (moreel) verplicht ze onderdak te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die morele verplichting zal ik niet bestrijden. Je hoeft daar geen christen voor te zijn overigens.

Maar er zijn meer morele verplichtingen, en je zal het wel in samenhang moeten zien. Op dit moment komt nog slechts het topje van de ijsberg aan vluchtelingen naar europa (ja, Nunc, speciaal voor jou een leeswijzertje!), en dat wordt in delen van europa al als een zware belasting ervaren.

Wat nu als je consequent bent, en niet alleen de mensen helpt die ondanks alle pogingen ze hier weg te houden toch komen, maar al die vele miljoenen (lees je het Nunc, daar zijn de vele miljoenen!) die precies even zwaar in de problemen zaten maar uit zichzelf europa niet weten te bereiken?

Kan Europa dat aan? Persoonlijk denk ik van wel, maar de enige manier zal zijn door de welvaart drastisch te egaliseren in de wereld. En dan gaat de Nederlandse bijstandsmoeder kopje onder.

Stoer doen en de hulpvaardige gristen uithangen als het je niets kost is makkelijk, te makkelijk. Eerst eerlijk zijn over de te betalen prijs, en je eigen bijdrage daar aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat ik bereid ben de prijs te betalen, het financiele gedeelte nog wel, maar niet de prijs die er betaald zal moeten worden voor het binnenhalen van ongeletterde en onopgeleide vluchtelingen die zover achter lopen op het gebied van respect, vrijheid, gewoontes en gelijke rechten dat ook daar enorme problemen zullen gaan ontstaan. Op dat gebied ben ik niet bereid iets in te leveren.

De komende 20/30 jaar breekt de hel los, opzich wel interessant hoe we ons daar uit gaan redden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De komende 20/30 jaar breekt de hel los, opzich wel interessant hoe we ons daar uit gaan redden.

Niet. Om je als samenleving te redden heb je sterke leiders nodig. Hoe vervelend ook, onze gekozen leiders hebben de ruggengraat van een kwal. Die gaan zulke problemen echt niet het hoofd bieden. Nu capituleren ze al bij de problemen met de kansenjeugd. Deze democratie is decadent en loopt op zijn laatste benen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De komende 20/30 jaar breekt de hel los, opzich wel interessant hoe we ons daar uit gaan redden.

Niet. Om je als samenleving te redden heb je sterke leiders nodig. Hoe vervelend ook, onze gekozen leiders hebben de ruggengraat van een kwal. Die gaan zulke problemen echt niet het hoofd bieden. Nu capituleren ze al bij de problemen met de kansenjeugd. Deze democratie is decadent en loopt op zijn laatste benen.

voorlopig niet in ieder geval. Verder met je eens.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Die morele verplichting zal ik niet bestrijden. Je hoeft daar geen christen voor te zijn overigens.

Maar er zijn meer morele verplichtingen, en je zal het wel in samenhang moeten zien. Op dit moment komt nog slechts het topje van de ijsberg aan vluchtelingen naar europa (ja, Nunc, speciaal voor jou een leeswijzertje!), en dat wordt in delen van europa al als een zware belasting ervaren.

Wat nu als je consequent bent, en niet alleen de mensen helpt die ondanks alle pogingen ze hier weg te houden toch komen, maar al die vele miljoenen (lees je het Nunc, daar zijn de vele miljoenen!) die precies even zwaar in de problemen zaten maar uit zichzelf europa niet weten te bereiken?

Kan Europa dat aan? Persoonlijk denk ik van wel, maar de enige manier zal zijn door de welvaart drastisch te egaliseren in de wereld. En dan gaat de Nederlandse bijstandsmoeder kopje onder.

Stoer doen en de hulpvaardige gristen uithangen als het je niets kost is makkelijk, te makkelijk. Eerst eerlijk zijn over de te betalen prijs, en je eigen bijdrage daar aan.

Beste Flash, ik zie dat je zin hebt in klieren? Mag hoor, maar doe het dan de volgende keer als het terecht is... jouw post reageerde op de OP waarin het ging helemaal over vluchtelingen in Nederland en hoe we met hen omgaan. Als jij dan reageert dat het slechts een kleine fractie (een handje vol) is dat daadwerkelijk hier aan kan komen, dan is het niet heel vreemd als iemand je opmerkingen daarna ook in dat licht leest. En ja, ik zie nu ook dat je het ook op een andere manier kunt lezen, en dat je overstapt naar een ander probleem (namelijk: de 50+ miljoen vluchtelingen wereldwijd, waarvan een fractie (500 duizend) Europa bereikt). Een leeswijzertje is dus niet nodig, en m'n snappertje doet het ook nog. Als jouw schrijvertje nu ook nog eens minder ambigu werkt, dan komt het allemaal helemaal goed :E

Link naar bericht
Deel via andere websites

is dat zo, kunnen we het echt niet aan?

We kunnen de nasleep van arbeidsmigranten nog niet eens aan. Het is overduidelijk dat onze samenleving kraakt aan alle kanten om dit probleem al het hoofd te bieden. Als we er überhaupt al in zullen slagen om dit redelijk normaal te laten verlopen

is dit niet gewoon veel grote woorden voor een klein probleem? In de VS waar politie-agenten op (zwarte) burgers schieten en wekenlange rellen ontstaan, daar zou je kunnen spreken van een samenleving die aan alle kanten kraakt etc. Of wellicht in Egypte of Syria of Libië. Of wellicht Griekenland waar mensen ineens in hun inkomen gehalveerd worden en waar 's nachts geregeld buitenlanders in elkaar geslagen en gedood worden (tenminste, dat was vorig jaar nog het geval).

Daarmee vergeleken is het probleem wat we in Nederland hebben, zo groot nog niet, lijkt mij.

. Laat staan dat we in staat zijn om nog veel meer asielzoekers op te vangen die nog veel diverser zijn in hun achtergronden.

Ik vind de opvang van asielzoekers (als in asielzoekers volgens de VN omschrijving en daar vallen economische vluchtelingen niet onder) overigens prima, maar het moet wel opvang zijn. Zodra de situatie in de regio waar men vandaan komt weer (enigszins) stabiel is kan de asielzoeker terug om mee te helpen bij de wederopbouw van het eigen land.

Op dit moment komt van de 51 miljoen vluchtelingen ongeveer een half miljoen naar Europa. Meer dan 30 miljoen vluchtelingen is "intern" vluchteling (dus gaat de landsgrenzen niet over). Het lijkt me dus, dat we met zo'n 1% vluchtelingen in Europa, en 60% in eigen land (en de rest waarschijnlijk in de regio) al aardig op weg zijn met het opvangen in de regio. Maar inderdaad, tijdelijke opvang is een mooi idee. De vraag is wel, of het ook werkt. Als je de kinderen van vluchtelingen niet laat integreren in de Nederlandse samenleving (en ze in een soort ghetto laat leven) dan behouden ze hun cultuur en taal en kunnen ze makkelijk terug (maar dan krijgen we precies de problemen waar we over klagen m.b.t. de arbeidsmigratie van decennia geleden). En als we ze wel laten integreren, dan krijgen we kinderen die wel Nederlands spreken maar niet (of heel gebrekkig) de taal van het land waar hun ouders uit gevlucht zijn, en kinderen die de Nederlandse normen en waarden waarderen, en qua cultuur dus helemaal niet meer passen in het land waar de ouders vandaan kwamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

is dat zo, kunnen we het echt niet aan?

We kunnen de nasleep van arbeidsmigranten nog niet eens aan. Het is overduidelijk dat onze samenleving kraakt aan alle kanten om dit probleem al het hoofd te bieden. Als we er überhaupt al in zullen slagen om dit redelijk normaal te laten verlopen

is dit niet gewoon veel grote woorden voor een klein probleem? In de VS waar politie-agenten op (zwarte) burgers schieten en wekenlange rellen ontstaan, daar zou je kunnen spreken van een samenleving die aan alle kanten kraakt etc. Of wellicht in Egypte of Syria of Libië. Of wellicht Griekenland waar mensen ineens in hun inkomen gehalveerd worden en waar 's nachts geregeld buitenlanders in elkaar geslagen en gedood worden (tenminste, dat was vorig jaar nog het geval).

Daarmee vergeleken is het probleem wat we in Nederland hebben, zo groot nog niet, lijkt mij.

Dus je pakt een drietal andere problemen, en dat past bij het beeld van een krakende samenleving maar dat van Nederland niet. Wat is je maatstaaf in deze als ik vragen mag?

En ja, ik observeer dat de Nederlandse samenleving kraakt aan alle kanten onder druk van de immigranten. Gezondheidszorg, oudedagsvoorziening, uitkeringen, onderwijs, defensie enz enz. Vroeg of laat barst er ergens iets.

. Laat staan dat we in staat zijn om nog veel meer asielzoekers op te vangen die nog veel diverser zijn in hun achtergronden.

Ik vind de opvang van asielzoekers (als in asielzoekers volgens de VN omschrijving en daar vallen economische vluchtelingen niet onder) overigens prima, maar het moet wel opvang zijn. Zodra de situatie in de regio waar men vandaan komt weer (enigszins) stabiel is kan de asielzoeker terug om mee te helpen bij de wederopbouw van het eigen land.

Op dit moment komt van de 51 miljoen vluchtelingen ongeveer een half miljoen naar Europa. Meer dan 30 miljoen vluchtelingen is "intern" vluchteling (dus gaat de landsgrenzen niet over). Het lijkt me dus, dat we met zo'n 1% vluchtelingen in Europa, en 60% in eigen land (en de rest waarschijnlijk in de regio) al aardig op weg zijn met het opvangen in de regio.

1% in Europa en dat kunnen we al niet aan. Dagelijks komen er meer en meer bij. Die 1% die we dus al niet kunnen verstouwen wordt dagelijks aangevuld. En zoals je zegt, nog meer dan genoeg mensen in voorraad die ook hun geluk wel willen beproeven in Europa maar daar nu nog niet aan toegekomen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Flash, ik zie dat je zin hebt in klieren? Mag hoor, maar doe het dan de volgende keer als het terecht is... jouw post reageerde op de OP waarin het ging helemaal over vluchtelingen in Nederland en hoe we met hen omgaan. Als jij dan reageert dat het slechts een kleine fractie (een handje vol) is dat daadwerkelijk hier aan kan komen, dan is het niet heel vreemd als iemand je opmerkingen daarna ook in dat licht leest. En ja, ik zie nu ook dat je het ook op een andere manier kunt lezen, en dat je overstapt naar een ander probleem (namelijk: de 50+ miljoen vluchtelingen wereldwijd, waarvan een fractie (500 duizend) Europa bereikt). Een leeswijzertje is dus niet nodig, en m'n snappertje doet het ook nog. Als jouw schrijvertje nu ook nog eens minder ambigu werkt, dan komt het allemaal helemaal goed :E

Zoals ik je dat eigenlijk constant zie doen op dit forum, benader je mensen graag met een erg neerbuigende toon. Dat moet dan verhullen dat je er gewoon naast zat en dat maar moeilijk kan toegeven. Geeft niet, ik weet wie het zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Flash, ik zie dat je zin hebt in klieren? Mag hoor, maar doe het dan de volgende keer als het terecht is... jouw post reageerde op de OP waarin het ging helemaal over vluchtelingen in Nederland en hoe we met hen omgaan. Als jij dan reageert dat het slechts een kleine fractie (een handje vol) is dat daadwerkelijk hier aan kan komen, dan is het niet heel vreemd als iemand je opmerkingen daarna ook in dat licht leest. En ja, ik zie nu ook dat je het ook op een andere manier kunt lezen, en dat je overstapt naar een ander probleem (namelijk: de 50+ miljoen vluchtelingen wereldwijd, waarvan een fractie (500 duizend) Europa bereikt). Een leeswijzertje is dus niet nodig, en m'n snappertje doet het ook nog. Als jouw schrijvertje nu ook nog eens minder ambigu werkt, dan komt het allemaal helemaal goed :E

Zoals ik je dat eigenlijk constant zie doen op dit forum, benader je mensen graag met een erg neerbuigende toon. Dat moet dan verhullen dat je er gewoon naast zat en dat maar moeilijk kan toegeven. Geeft niet, ik weet wie het zegt.

laten we het er maar op houden dat het een trekje van ons beiden is ;)

wat betreft ernaast zitten. Volgens mij waren je woorden ambigu. Ik kan moeilijk ontkennen dat ik ze dat vind, toch? Daardoor associeerde ik ze met woorden over tsunami's van vluchtelingen, klachten over economische vluchtelingen, etc. Kennelijk was dat niet wat je bedoelde en in dat geval mijn excuses

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die morele verplichting zal ik niet bestrijden. Je hoeft daar geen christen voor te zijn overigens.

Maar er zijn meer morele verplichtingen, en je zal het wel in samenhang moeten zien. Op dit moment komt nog slechts het topje van de ijsberg aan vluchtelingen naar europa (ja, Nunc, speciaal voor jou een leeswijzertje!), en dat wordt in delen van europa al als een zware belasting ervaren.

Wat nu als je consequent bent, en niet alleen de mensen helpt die ondanks alle pogingen ze hier weg te houden toch komen, maar al die vele miljoenen (lees je het Nunc, daar zijn de vele miljoenen!) die precies even zwaar in de problemen zaten maar uit zichzelf europa niet weten te bereiken?

Kan Europa dat aan? Persoonlijk denk ik van wel, maar de enige manier zal zijn door de welvaart drastisch te egaliseren in de wereld. En dan gaat de Nederlandse bijstandsmoeder kopje onder.

Stoer doen en de hulpvaardige gristen uithangen als het je niets kost is makkelijk, te makkelijk. Eerst eerlijk zijn over de te betalen prijs, en je eigen bijdrage daar aan.

Beste Flash, ik zie dat je zin hebt in klieren? Mag hoor, maar doe het dan de volgende keer als het terecht is... jouw post reageerde op de OP waarin het ging helemaal over vluchtelingen in Nederland en hoe we met hen omgaan. Als jij dan reageert dat het slechts een kleine fractie (een handje vol) is dat daadwerkelijk hier aan kan komen, dan is het niet heel vreemd als iemand je opmerkingen daarna ook in dat licht leest. En ja, ik zie nu ook dat je het ook op een andere manier kunt lezen, en dat je overstapt naar een ander probleem (namelijk: de 50+ miljoen vluchtelingen wereldwijd, waarvan een fractie (500 duizend) Europa bereikt). Een leeswijzertje is dus niet nodig, en m'n snappertje doet het ook nog. Als jouw schrijvertje nu ook nog eens minder ambigu werkt, dan komt het allemaal helemaal goed :E

Ik heb kennelijk zin om te klieren. Want jou wijzen op de arrogantie waarmee je weigert fout lezen te erkennen, dat mag niet van de crew. _O-

Maar goed, even zo prima natuurlijk. De groeten, ook aan je vrouw. Ik ben er weer weg van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid