Spring naar bijdragen

Windmolens wel milieuvriendelijk? Invloed op gezondheid


Aanbevolen berichten

Christen Unie is voorstander van windmolens, maar weten zij de nadelen van de windmolens wel?

Windmolens veroorzaken geluiden die voor sommige mensen hoorbaar zijn. De nadelen van de windmolens wordt in mijn optiek niet genoeg benadrukt. Daarnaast dood de windmolens vleermuizen, hierover hoor je niets in de landelijke media? In de gemeente Houten hebben inwoners hinder van het geluid van de windmolens. Ik heb het geluid eens laten horen aan belangrijke politici die schrokken van de geluidshinder. Eventjes in de geluidshinder zitten is misschien niet erg maar wel als je het voor altijd voortduurt.

Een artikel hierover http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 123506.htm (Engels)

Documentaire over laagfrequent geluid http://www.debrom.nl (in de wet zijn hier geen normen vastgelegd, de wetgeving houdt alleen rekening met geluidshinder voor mensen en niet voor dieren helaas).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry Ikbenben, maar argueing by link is niet toegestaan op ons forum. De vraag van Robert Frans is dus terecht. Zou je (de belangrijkste) argumenten in ieder geval in je OP willen vermelden? Achtergrondinformatie geven via een link is wel toegestaan, maar dit mag niet het hoofdbetoog uitmaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De oplossing voor het geluidsoverlast lijkt mij niet zo moeilijk. Nieuwe technieken ontwikkelen om het geluid te dempen (zo kan men anti-geluid toepassen bij monotone, aldoor durende geluiden, maar ook de bron van het geluid beter isoleren), of de windmolens buiten gehoorafstand plaatsen.

Een combinatie van beiden is dan natuurlijk nog het meest wenselijk.

Een uitstekende plaats bijvoorbeeld is in de zee, of midden in de weilanden. Daar is veel wind, zodat ze daadwerkelijk veel meer energie opwekken en ze staan ook niemand in de weg. Nadeel is wel dat de energie een langere weg moet afleggen om in de huizen terecht te komen, maar dat moet ze ook al vanuit de klassieke energiecentrales.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Probleem is dat de mens geen rekening houdt met geluidshinder voor dieren. De nadelige effecten van windmolens zijn dan ook in mijn optiek onderbelicht. De Universiteit van Utrecht heeft aangegeven dat mensen wel degelijk ziek kunnen worden van windmolens. Links mogen niet? Dan moet je het zelf maar eens op google intikken schadelijkheid van windmolens. Probleem wil met de wetenschap dat zij elkaar tegen spreken en ze het zelf misschien ook wel niet weten?

Ik vind dat je geluiden zoveel mogelijk moet beperken, ook onhoorbare geluiden dus. Zoveel mogelijk het geluid reduceren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Probleem is dat de mens geen rekening houdt met geluidshinder voor dieren. De nadelige effecten van windmolens zijn dan ook in mijn optiek onderbelicht. De Universiteit van Utrecht heeft aangegeven dat mensen wel degelijk ziek kunnen worden van windmolens. Links mogen niet? Dan moet je het zelf maar eens op google intikken schadelijkheid van windmolens. Probleem wil met de wetenschap dat zij elkaar tegen spreken en ze het zelf misschien ook wel niet weten?

Ik vind dat je geluiden zoveel mogelijk moet beperken, ook onhoorbare geluiden dus. Zoveel mogelijk het geluid reduceren.

Het is wel goed voor het milieu, elk voordeel heeft ook weer nadelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is wel goed voor het milieu, elk voordeel heeft ook weer nadelen.

Precies. Aan andere middelen zoals zonne-energie kleven ook diverse nadelen. Toch denk ik dat in het totaalplaatje het goed is om dan juist de duurzame oplossingen verder door te ontwikkelen omdat ik denk dat op de langer termijn je dan nog steeds beter af bent dan energie winnen uit fossiele brandstoffen. En hopelijk dat op termijn dan de nadelen van milieu en duurzame energie kleiner worden en ze financieel gezien ook steeds aantrekkelijker worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk zitten er nadelen aan 'milieuvriendelijke' alternatieven. Het is techniek dus daar zitten altijd voor- en nadelen aan. Het is maar de vraag of je de nadelen kunt accepteren en de voordelen zwaarder voor je wegen. En tja, meestal gaan mensen voor dieren... we doen het nu eenmaal voor onszelf.

Vergeet daarbij niet dat de techniek nog steeds in ontwikkeling is, er wordt wel degelijk gezocht naar oplossingen maar dat die er nog niet zijn of nog niet worden toegepast, betekent niet dat men niet beter zou willen. De verbeterde technieken zijn gewoonweg nog niet klaar om op de markt te worden gebracht.

Maar eigenlijk is er een heel eenvoudige oplossing voor: minder energie gebruiken. Maar ja, dat wil de consument niet, die wil vooral veel en goedkoop. En wil die consument nu net jij en ik zijn... het is makkelijk om de grote energiebedrijven de schuld te geven, maar die proberen ook maar gewoon aan de vraag te voldoen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daarover lees je niets in de media? Waarom niet? Ik vind dat je eerlijk moet zijn over de voor- en nadelen?

Nee?

http://vroegevogels.vara.nl/Nieuws-deta ... ?tx_ttnews[tt_news]=366817&cHash=172097ea027311ca9cdffdfced178c9c

(gehele link kopiëren)

https://www.google.nl/#q=windmolens+doden+vleermuizen

NU, Trouw, Elsevier, VARA, Etc. etc. etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Christen Unie is voorstander van windmolens, maar weten zij de nadelen van de windmolens wel?

Zoals met alle pogingen om problemen op te lossen, die niet verdwijnen door een wonder, zitten er ook hier nadelen aan.

Laten eerst eens kijken, waarom het idee van windmolens in het leven is geroepen.

We willen de nadelige gevolgen van het gebruik van fossiele brandstoffen minimaliseren en bovendien deze ook sparen voor onze toekomst en die van onze kinderen.

Dus zowel de belasting van het milieu verminderen als de reserves minder aanspreken.

- Zet alle nadelen van het gebruik van fossiele brandstoffen op een rijtje.

Dan ga je de voordelen van de windmolens bekijken, die de nadelen van gebruik van fossiel brandstoffen volledig teniet doen.

- Die zet je ook op een rijtje.

Ga dan weer eens opnieuw bekijken wat jouw eigen persoonlijke bezwaren zijn.

Daarnaast dood de windmolens vleermuizen, hierover hoor je niets in de landelijke media?

Ja dat is werkelijk verschrikkelijk.

Ga aub. nooit meer in een auto of trein zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid