Spring naar bijdragen

Geloven christenen en moslims in de zelfde God?


Aanbevolen berichten

Ik neem aan dat de deelnemers hier het toch wel eens kunnen zijn dat het verhaal van Noach mythe is, een verhaal met een moraal/waarschuwing maar geen geschiedkundige gebeurtenis.

Zo af en toe is er nog wel eens een expeditie naar de Ararat om de ark van Noach terug te vinden. Maar of sommige forumleden alhier aan zo iets deelnemen als ze de kans kregen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik neem aan dat de deelnemers hier het toch wel eens kunnen zijn dat het verhaal van Noach mythe is, een verhaal met een moraal/waarschuwing maar geen geschiedkundige gebeurtenis.

Ik vrees dat de mensen die denken dat genocide een pedagogische methode is het ongezond letterlijk nemen

Wat een kind ben jij joh, vreselijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blame the victims.

Bij sommige mensen schijnt het geweten te verzuipen.

Je trekt de verkeerde conclusie. Mensen die de verzuipgod liefdevol noemen beweren dat geen mens het verdient te leven. Het is in die verwrongen geesten niet opgekomen dat het zelfs maar een beetje onaardig kan zijn om genocide te plegen. Het liefdevolle zit er in dat Noach wel mocht leven.

Waarom dergelijke mensen de nazi's dan weer niet liefdevol vinden is mij een raadsel

Dit gaat echt te ver... Elke christen is dus een liefhebber van genocide... Wat heb jij een simpele kijk op mensen. Ik word zelfs een beetje verdrietig van je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu leidt jij de aandacht af van het gegeven dat je een god aanbidt die genocide gepleegd heeft.

Je plaatst een video met de opmerking in de trand van "it is part of the absolute morality that torturing babies is wrong". Maar bij de zondvloed zijn ook onschuldige babies en dieren omgekomen.

En er is me al vaak vertelt op dit forum dat de zondvloed echt gebeurd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nu leidt jij de aandacht af van het gegeven dat je een god aanbidt die genocide gepleegd heeft.

Je plaatst een video met de opmerking in de trand van "it is part of the absolute morality that torturing babies is wrong". Maar bij de zondvloed zijn ook onschuldige babies en dieren omgekomen.

En er is me al vaak vertelt op dit forum dat de zondvloed echt gebeurd is.

Genocide in jouw ogen. De mens was zondig en God was het zat. Zo gaat het verhaal. Hij deed dit niet zonder reden. Anders had Hij alles en iedereen laten verdrinken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik neem aan dat de deelnemers hier het toch wel eens kunnen zijn dat het verhaal van Noach mythe is, een verhaal met een moraal/waarschuwing maar geen geschiedkundige gebeurtenis.

Ik vrees dat de mensen die denken dat genocide een pedagogische methode is het ongezond letterlijk nemen

Wat een kind ben jij joh, vreselijk...

Je hebt het er maar moeilijk mee dat ik je niet interessant genoeg vind om inhoudelijk op te reageren he. Dus ga je maar schelden. Alles voor een beetje aandacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blame the victims.

Bij sommige mensen schijnt het geweten te verzuipen.

Je trekt de verkeerde conclusie. Mensen die de verzuipgod liefdevol noemen beweren dat geen mens het verdient te leven. Het is in die verwrongen geesten niet opgekomen dat het zelfs maar een beetje onaardig kan zijn om genocide te plegen. Het liefdevolle zit er in dat Noach wel mocht leven.

Waarom dergelijke mensen de nazi's dan weer niet liefdevol vinden is mij een raadsel

Dit gaat echt te ver... Elke christen is dus een liefhebber van genocide... Wat heb jij een simpele kijk op mensen. Ik word zelfs een beetje verdrietig van je.

Je arrogantie dat alleen mensen met jouw vrij infantiele kijk op de zaak "christen" zijn, zou op dit forum tot actie van de crew moeten leiden. Ooit beheersten mensen als jij dit forum. Die zijn een voor een allemaal geband, en gelukkig maar. Ik mag hopen dat de crew van vandaag hetzelfde inzicht heeft als in de tijden van Kate, Heidi, Gelooft.nl.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je trekt de verkeerde conclusie. Mensen die de verzuipgod liefdevol noemen beweren dat geen mens het verdient te leven. Het is in die verwrongen geesten niet opgekomen dat het zelfs maar een beetje onaardig kan zijn om genocide te plegen. Het liefdevolle zit er in dat Noach wel mocht leven.

Waarom dergelijke mensen de nazi's dan weer niet liefdevol vinden is mij een raadsel

Dit gaat echt te ver... Elke christen is dus een liefhebber van genocide... Wat heb jij een simpele kijk op mensen. Ik word zelfs een beetje verdrietig van je.

Je arrogantie dat alleen mensen met jouw vrij infantiele kijk op de zaak "christen" zijn, zou op dit forum tot actie van de crew moeten leiden. Ooit beheersten mensen als jij dit forum. Die zijn een voor een allemaal geband, en gelukkig maar. Ik mag hopen dat de crew van vandaag hetzelfde inzicht heeft als in de tijden van Kate, Heidi, Gelooft.nl.

Ja ja je kan niet tegen andere visies...nu weet ik het wel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Genocide in jouw ogen. De mens was zondig en God was het zat. Zo gaat het verhaal. Hij deed dit niet zonder reden. Anders had Hij alles en iedereen laten verdrinken.

En wat die pasgeboren babies gedaan?

Die zijn in de Hemel bij God. In jouw wereld zouden die baby's dood zijn. God neemt de onschuldigen tot zich. Hij is namelijk wel rechtvaardig. Kinderen zijn heilig in Gods ogen en daarom zullen al die priesters die zich aan kinderen vergrepen nooit vergeving krijgen, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik neem aan dat de deelnemers hier het toch wel eens kunnen zijn dat het verhaal van Noach mythe is, een verhaal met een moraal/waarschuwing maar geen geschiedkundige gebeurtenis.

Zo af en toe is er nog wel eens een expeditie naar de Ararat om de ark van Noach terug te vinden. Maar of sommige forumleden alhier aan zo iets deelnemen als ze de kans kregen?

Doet me sterk denken aan de film: Harold & Kumar Go to White Castle.

Met als verschil dat Harold en Kumar aan het eind ook daadwerkelijk een White Castle vinden.

Je kan net zo goed op zoek gaan naar de walvis van Jona. Die zal je ook niet vinden, want ook dat verhaal is geen geschiedkundige waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Genocide in jouw ogen. De mens was zondig en God was het zat. Zo gaat het verhaal. Hij deed dit niet zonder reden. Anders had Hij alles en iedereen laten verdrinken.

En wat die pasgeboren babies gedaan?

Die zijn in de Hemel bij God.

En we hebben genocide goedgepraat, jeuj! Zie je niet je ietwat verwrongen denkwijze?
Link naar bericht
Deel via andere websites

En wat die pasgeboren babies gedaan?

Die zijn in de Hemel bij God.

En we hebben genocide goedgepraat, jeuj! Zie je niet je ietwat verwrongen denkwijze?

Nee dat is niet het geval. Omdat dit Gods Schepping is, kan Hij doen wat volgens Hem goed lijkt. Net zoals jij iets kan bouwen en daar je eigen visie op kwijt kunt. Daar wijzigingen op aan kunt brengen, of het vernietigen. Zo zijn wij producten van Gods goedheid en heeft hij het recht om in te grijpen. Maar goed, daar is geloof in God voor nodig en ik begrijp dat dit moeilijk is om te begrijpen als je er zo kaal tegen aankijkt. Maar als je er vanuit een christelijk oogpunt naar kijkt, klinkt het eigenlijk vrij logisch. Maar dit is een ongelofelijk moeilijk punt en christenen worstelen hier ook mee, mijzelf inbegrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En we hebben genocide goedgepraat, jeuj! Zie je niet je ietwat verwrongen denkwijze?

Nee dat is niet het geval......maar goed, daar is geloof in God voor nodig......

Nou en of. Jij was toch een bewonderaar van Hitchens? Je weet wat de ondertitel van één van zijn werken is? Je bevestigd hier mijn vooroordelen weer eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En we hebben genocide goedgepraat, jeuj! Zie je niet je ietwat verwrongen denkwijze?

Nee dat is niet het geval......maar goed, daar is geloof in God voor nodig......

Nou en of. Jij was toch een bewonderaar van Hitchens? Je weet wat de ondertitel van één van zijn werken is? Je bevestigd hier mijn vooroordelen weer eens.

Je haalt twee zinnen eruit en hoppa? Een over Hitchens heb je me helemaal verkeerd begrepen. Hitchens liegt niet zoals Dawkins. Hitchens komt altijd met goede argumenten waar zelfs de grootste christen van gaat twijfelen. Ik heb respect voor zijn intelligentie.

Maar goed het zij zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee dat is niet het geval. Omdat dit Gods Schepping is, kan Hij doen wat volgens Hem goed lijkt. Net zoals jij iets kan bouwen en daar je eigen visie op kwijt kunt. Daar wijzigingen op aan kunt brengen, of het vernietigen. Zo zijn wij producten van Gods goedheid en heeft hij het recht om in te grijpen. Maar goed, daar is geloof in God voor nodig en ik begrijp dat dit moeilijk is om te begrijpen als je er zo kaal tegen aankijkt. Maar als je er vanuit een christelijk oogpunt naar kijkt, klinkt het eigenlijk vrij logisch. Maar dit is een ongelofelijk moeilijk punt en christenen worstelen hier ook mee, mijzelf inbegrepen.

In de Bijbel wordt aan ons gerefereerd als Gods kinderen. Toch vinden we het een slechte zaak als mensen in een situatie ingrijpen en daarbij (hun) kinderen doodmaken. Waarom zou het niet slecht zijn als God het doet, temeer omdat je van God mag verwachten dat Hij goed is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee dat is niet het geval. Omdat dit Gods Schepping is, kan Hij doen wat volgens Hem goed lijkt. Net zoals jij iets kan bouwen en daar je eigen visie op kwijt kunt. Daar wijzigingen op aan kunt brengen, of het vernietigen. Zo zijn wij producten van Gods goedheid en heeft hij het recht om in te grijpen. Maar goed, daar is geloof in God voor nodig en ik begrijp dat dit moeilijk is om te begrijpen als je er zo kaal tegen aankijkt. Maar als je er vanuit een christelijk oogpunt naar kijkt, klinkt het eigenlijk vrij logisch. Maar dit is een ongelofelijk moeilijk punt en christenen worstelen hier ook mee, mijzelf inbegrepen.

In de Bijbel wordt aan ons gerefereerd als Gods kinderen. Toch vinden we het een slechte zaak als mensen in een situatie ingrijpen en daarbij (hun) kinderen doodmaken. Waarom zou het niet slecht zijn als God het doet, temeer omdat je van God mag verwachten dat Hij goed is?

Wat voor situatie zou dat moeten zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat voor situatie zou dat moeten zijn?

Ik bedoel de zondvloed. God vindt dat er allerlei wantoestanden zijn en daarom maakt hij iedereen dood. Terwijl mensen zijn kinderen zijn. Waarom zou dat rechtvaardig zijn terwijl we het normaal gesproken slecht vinden als iemand (zijn eigen) kinderen doodmaakt?

Dat is een hele goeie vraag. Sommige mensen kunnen hun kinderen wel achter het behang plakken hoor...;) Maar ze zullen nooit spijt hebben dat ze hun kinderen gemaakt hebben. Volgens mij was God de mens zo intens zat en had Hij spijt dat Hij ze geschapen had. Maar dat zal ik nog eens op moeten zoeken.

Ik zei al bij mijn post dat ik dit ook een moeilijk iets vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het stuk gevonden.

Genesis 6

Genesis 6

Vermenging van goden en mensen

1Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden. 3Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven. 4In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde. Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.

Noach

5De HEER zag dat alle mensen op aarde slecht waren: alles wat ze uitdachten was steeds even slecht. 6Hij kreeg er spijt van dat hij mensen had gemaakt en voelde zich diep gekwetst. 7Ik zal de mensen die ik geschapen heb van de aarde wegvagen, dacht hij, en met de mensen ook het vee, de kruipende dieren en de vogels, want ik heb er spijt van dat ik ze heb gemaakt. 8Alleen Noach vond bij de HEER genade.

9Dit is de geschiedenis van Noach en zijn nakomelingen. Noach was een rechtschapen man; hij was in zijn tijd de enige die een voorbeeldig leven leidde, in nauwe verbondenheid met God. 10Hij had drie zonen: Sem, Cham en Jafet.

11In Noachs tijd was de aarde in Gods ogen verdorven en vol onrecht. 12Toen God zag dat de aarde door en door slecht was, dat iedereen een verderfelijk leven leidde, 13zei hij tegen Noach: ‘Ik heb besloten een einde te maken aan het leven van alle mensen, want door hen is de aarde vol onrecht. Ik ga hen vernietigen, en de aarde erbij. 14Maak jij nu een ark van pijnboomhout. Maak daar verschillende ruimten in, en bestrijk hem vanbinnen en vanbuiten met pek. 15Maak hem driehonderd el lang, vijftig el breed en dertig el hoog. 16Je moet er een lichtopening in aanbrengen en aan de bovenkant één el openlaten; de ingang moet je in de zijkant maken. De ark moet een benedenverdieping krijgen en daarboven nog twee verdiepingen. 17Ik laat een grote vloed over de aarde komen, een watermassa die haar zal overspoelen, om alles onder de hemel waarin levensadem is te vernietigen; alles op aarde zal omkomen. 18Maar met jou zal ik een verbond sluiten. Jij moet de ark in gaan, samen met je zonen, je vrouw en de vrouwen van je zonen. 19En van alle dieren moet je er twee in de ark brengen, om ervoor te zorgen dat die met jou in leven blijven. Een mannetje en een wijfje moeten het zijn. 20Van alle soorten vogels, van alle soorten vee en van alles wat op de aardbodem rondkruipt, zullen er twee naar je toe komen; die zullen in leven blijven. 21Leg ook een voorraad aan van alles wat eetbaar is, zodat jullie allemaal te eten hebben.’ 22Noach deed dit; hij deed alles zoals God het hem had opgedragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid