Spring naar bijdragen

Het hiernamaals


Aanbevolen berichten

Zo had Jezus het waarschijnlijk voor ogen... :E

Daarom heeft iedereen Jezus hard nodig. Ook jij, Hitchens....

Jezus lijkt mij een prima vent, wat ik erover lees.

Behalve dan die ene keer dat hij zijn zelfbeheersing verloor in de tempel: 'hij gooide de tafels van de geldwisselaars en de stoelen van de duivenverkopers omver'.

Maar los van die sporadische woede-uitbarstingen, prima.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 278
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@Kwispel

Om het wat makkelijker voor je te maken heb ik ook al je beweringen gericht aan mijn adres voor je op een rij gezet.

Succes!

Jammer dat je niet begrijpt wat de Schrift leert in dit soort zaken.

----

Ik zal wel weer geen antwoord krijgen, want je schrijft prachtige zinnen, maar nergens op gebaseerd.

----

Dacht je dat met "de letter" de Bijbel bedoeld wordt? … Klein misverstandje.

----

Zo duidelijk zijn je bewoordingen niet, het is wat wollig vind ik . Noem eens een Bijbeltekst zou ik zeggen.

----

Als jij nou zelf ook het (ware) Licht zou gaan zien, dan zou je ophouden met deze rare denigrerende houding naar Dirk. Bovendien zou je inzien dat je ZELF niet voor jezelf spreekt, maar voor Jozef Rulof, wat je presenteert als van jezelf. Houd dus maar op over "graad van rijpheid" aangezien je zelf het onderscheidingsvermogen niet voldoende hebt, anders zou je zo niet praten.

----

Graag bronvermelding erbij zetten. Jozef Rulof, dat is duidelijk. Welk werk? Paginanummer? Bronvermelding moet ook volgens de forumregels en terecht, want correct.

----

Laat die verwaandheid maar achterwege en begin eerst eens naar jezelf te kijken. Want a) het zijn jouw woorden niet (of je moet de fantasie aanhangen dat jij een incarnatie van Rulof bent :# ), en B) bovendien zijn de leerstellingen die jij van Rulof overneemt ook door mensen bedachte leerstellingen.

----

Nog liegen ook. Je gedachtengoed, inclusief jargon en toon, kan men o.a. hier aantreffen: http://www.rulof.org/download/nl_01_hiernamaals.pdf

----

Jij fietst helemaal heen over alle teksten die spreken over de Rechtvaardigheid van God.

----

Ik heb de indruk dat al je postings stukken citaten zijn die je misschien zelf niet eens begrijpt.

----

Jij noemt de leer van de herschepping pure fantasie en hersenspoeling, en dat is voor jouw verantwoordelijkheid, maar je citeert niet één keer uit de Bijbel en je noemt "moeilijke woorden" een fantasie, maar je schrijft voor mij echt onbegijpelijke citaten neer.

----

Dit zijn letterlijke citaten van het internet afgehaald, van ene dame die Bertha Dudde heet. En zolang je dit soort citaten zomaar uit zijn verband haalt en hier zonder bronvermelding knipt en plakt begrijp ik nu waarom ik het niet begrijp.

Je hebt dus wel degelijk gelogen tegen Anja en dat is toch best kwalijk.

----

… dus omdat de satan de Bijbel verdraait en het licht ombuigt hanteer jij de Bijbel niet?

----

Je hanteert niet de Bijbel maar citeert hele stukken van Jozef Rulof en die Bertha Dudde en jouw gedachtengang wordt dus onderbouwt door bepaalde mensen?

----

En dan dreigen met: "ik geef nog één tekst en dan hou ik ermee op, …

----

En jij citeert stukken van internet zonder bronvermelding, je wordt erop aangesproken door Anja en terecht...en dan zeg je ijskoud dat je Josef Rulof niet kent.

----

Met dreigen noem ik dat je zegt: "Ik citeer nog één Bijbel citaat want anders dan..."

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoewel het inderdaad mijn eigen visie is en tot verworven kennis behoort (o.a. in mijn studie aan de HGU en ook daarbuiten), heb ik voor de verwoording gebruik gemaakt van een lezing van een voorganger uit de Kerk van de Nazarener. Ik ben nog bezig de link naar die lezing op te zoeken en dan zet ik die eronder. Ik heb die lezing destijds zelf uitgeschreven en daarna uitgetypt, omdat ik niet zo goed ben in verwoorden. Hier en daar heb ik ingekort, anders verwoord, iets toegevoegd, maar grotendeels is de verwoording afkomstig van die voorganger. Ik ben nog aan het zoeken naar een link naar de lezing en dan zet ik die er (zoals ik altijd doe als ik iets gebruik) eronder.

Zo gaat de tegenstander van God ook met bijbelteksten om. Hier en daar wat inkorten, anders verwoorden, iets toevoegen en vervolgens in een veelheid van woorden citeren.

Weert u tegen de wolven in schaapskeren die de ware gelovigen trachten te misleiden!

Er zijn geen bijbelteksten veranderd noch ingekort. Lust je graag rozijntjes soms? Of kom je uit Tuckerland?

Spirituele hoogmoed komt voor de val. Net als alle andere vormen van hoogmoed.

Maar vertel maar eens, wat is je bron, Mohawk. Hudde, zoveel is duidelijk. En Rulof, en als je die zelf werkelijk niet kent, dan is het mogelijk dat je het Rulof-gehalte van Hudde niet herkent.

Gewoon even je bronnen noemen. En anders moeten we ervan uitgaan, dat je je op eigen "uittredingen" baseert (eet je graag rozijntjes soms?). Dan nog bedien je je van het jargon van Hudde en Rulof en van de toon van Rulof. Dat is de toon van mensen die menen dat ze miskende genieën zijn, miskende "mediums". En de basis daarvan is gewoon hoogmoed.

Dat is jammer, want niet alles is per definitie altijd onzin wat buitenbijbelse zieners zeggen. Maar wij Christenen gaan daar wel heel kritisch mee om en een Christen zal altijd de Bijbel en de Traditie nemen als toetssteen. En dat is naar mijn mening en ervaring in elk geval zeer verstandig en terecht, wij toetsen alles aan het Woord. Vooral als er heel zoetsappig wordt gedaan over het hiernamaals.

Opvallend aan de mensen die klakkeloos allerlei zieners en profetessen achterna lopen, is naar mijn ervaring dat ze steevast dat wat ze zelf doen op anderen projecteren. Niet alleen sommige evangelicalen die zo'n profetes achterna lopen, maar vooral ook de figuren die zich uitsluitend beroepen en beroemen op eigen ervaringen. Spirituele hoogmoed. Jammer!

Je kunt beginnen daar verandering in te brengen door gewoon je bronnen te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoewel het inderdaad mijn eigen visie is en tot verworven kennis behoort (o.a. in mijn studie aan de HGU en ook daarbuiten), heb ik voor de verwoording gebruik gemaakt van een lezing van een voorganger uit de Kerk van de Nazarener. Ik ben nog bezig de link naar die lezing op te zoeken en dan zet ik die eronder. Ik heb die lezing destijds zelf uitgeschreven en daarna uitgetypt, omdat ik niet zo goed ben in verwoorden. Hier en daar heb ik ingekort, anders verwoord, iets toegevoegd, maar grotendeels is de verwoording afkomstig van die voorganger. Ik ben nog aan het zoeken naar een link naar de lezing en dan zet ik die er (zoals ik altijd doe als ik iets gebruik) eronder.

Zo gaat de tegenstander van God ook met bijbelteksten om. Hier en daar wat inkorten, anders verwoorden, iets toevoegen en vervolgens in een veelheid van woorden citeren.

Weert u tegen de wolven in schaapskeren die de ware gelovigen trachten te misleiden!

Er zijn geen bijbelteksten veranderd noch ingekort.

Ik schrijf toch niet dat je bijbelteksten hebt veranderd en ingekort? Ik reageer op de manier waarop jij de prediking van een voorganger naar je hand hebt gezet zoals je dat zelf beschrijft zonder overigens de bron erbij te vermelden, daar moest je naderhand op gewezen worden.

Je mag alles wat ik geschreven heb met bijbelteksten weerleggen maar laat die bijbelteksten dan wel voor zichzelf spreken zonder er een eigen uitleg aan te geven. Ga vooral je goddelijke gang.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo gaat de tegenstander van God ook met bijbelteksten om. Hier en daar wat inkorten, anders verwoorden, iets toevoegen en vervolgens in een veelheid van woorden citeren.

Weert u tegen de wolven in schaapskeren die de ware gelovigen trachten te misleiden!

Er zijn geen bijbelteksten veranderd noch ingekort.

Ik schrijf toch niet dat je bijbelteksten hebt ingekort? Ik reageer op de manier waarop jij de prediking van een voorganger naar je hand hebt gezet zoals je dat zelf beschrijft zonder overigens de bron erbij te vermelden, daar moest je naderhand op gewezen worden.

Ook dit zijn leugens. Ik "moest" helemaal nergens op gewezen worden. En iedereen die mij kent weet dat ik te allen tijde aan bronvermelding doe. Zelfs als ik niet eens citeer. Sterker nog, de berichten die ik schreef, heb ik eerder al elders vermeld, en ook daar destijds met bronvermelding. De deelnemers die hier elkaar nog van daar kennen, weten dat wel.

Je mag alles wat ik geschreven heb met bijbelteksten weerleggen maar laat die bijbelteksten dan wel voor zichzelf spreken zonder er een eigen uitleg aan te geven. Ga vooral je goddelijke gang.

Het spijt me voor je, dat mag je allemaal zelf doen. Het maakt mij namelijk niet uit waar jij in gelooft en heb niet de minste geringste behoeft om je te bekeren of zo. En als jij de rozijneneter bent, dan ken je mijn antwoord, dat heb ik je al meermaals gegeven en je hebt altijd geweigerd daar iets mee te doen. Ik hoef jouw pad niet te lopen, dat mag en moet (noodzaak) je zelf doen.

Graag nog even je bronnen vermelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Graag nog even je bronnen vermelden.

Mijn bron is het woord van God.

Dat is misschien wat jij denkt. Je vertoont echter alle gedragskenmerken van een andere bron die minstens eveneens in jou werkzaam is. Dus dat 'woord van God' nemen wij met een korreltje zout in dit geval. Bovendien klopt je houding jegens de Schrift in dat geval niet.

Succes ermee!

P.S. is het niet meer gezellig op de zolder? Of zijn je rozijntjes op? Als de meeste christenen eindelijk weg zijn, wat je zo graag wilt, ga je ze vervolgens steevast achterna, terwijl je zo van ze baalt altijd. Vind je dat niet een beetje raar?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Graag nog even je bronnen vermelden.

Mijn bron is het woord van God.

Dus dat 'woord van God' nemen wij met een korreltje zout in dit geval. Bovendien klopt je houding jegens de Schrift in dat geval niet.

Dat je het woord van God met een korreltje zout neemt is mij wel duidelijk Anja en spreek voor jezelf wil je. Welke houding zou ik dan tegen "de Schrift" moeten hebben?

Het woord van God klinkt overal, was er van den beginne, was God en is God. Gods woord bevindt zich in gedachtengolven om ons heen en heeft vele schrijvers geïnspireerd tot schrijven, waaronder de auteurs van de verzameling boeken en geschriften die "de bijbel" of "biblio" wordt genoemd. Verder is het woord van God te vinden in gesprekken, boeken en geschriften van andere auteurs dan de bijbelse, tv- en radio uitzendingen, websites en forums op het internet en in de stilte. Gods woord is overal, Gods woord is de alpha en de omega. Alles wat de mens heeft voortgebracht zal vergaan inclusief alle boeken en geschriften en het internet, maar Gods woord zal blijven bestaan van eeuwigheid tot eeuwigheid...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gatverdarrie! Deze kinderachtige ruzies ontnemen mij alle lust in dit forum. Is dit nu echt nodig. Anja?

Ik hoop dat Mammavanmeisje gerustgesteld is. Vertrouw op je liefdevolle Vader in de hemel. Leg je zorgen bij Hem neer en draag je kinderen aan Hem op in Jezus naam. Wees lief voor ze en vertel ze vanaf het moment dat ze het kunnen begrijpen dat God liefde is en ze een verbinding met Hem aangaan als ze zelf lief zijn voor anderen. Geloof dat God almachtig is en volmaakt. Dat er niets is wat uit Zijn kracht is voortgekomen dat voor altijd in onvolmaaktheid kan blijven. God heeft iedereen lief en zal Zich voor ons allemaal blijven inspannen tot iedere ziel is teruggekeerd in het Vaderhuis. Tot wij de volmaaktheid weer hebben bereikt die alle godenzonen eigen was voor de zondeval.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn bron is het woord van God.

Dus dat 'woord van God' nemen wij met een korreltje zout in dit geval. Bovendien klopt je houding jegens de Schrift in dat geval niet.

Dat je het woord van God met een korreltje zout neemt is mij wel duidelijk Anja en spreek voor jezelf wil je.

Dat wat jij woord van God noemt, dat nemen wij met een korreltje zout ja.

Weer zo eentje die meent dat hij rechtstreeks voor God spreekt. Onderwijl overduidelijk zich bedienend van de schrijfselen van zieners.

Jij weigert je bronnen te noemen voor je verwoordingen van het gedachtengoed dat je hanteert. Prima. Maar jouw gedachtengoed het woord van God noemen, jouw bronvermelding die je achterwege laat en 'woord van God noemt', nemen wij met een korreltje zout. Dat je dit zo verdraait en uit zijn context haalt, alsof ik zou hebben geschreven dat ik het Woord van God met een korreltje zout zou nemen, is tekenend voor de zolder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
P.S. is het niet meer gezellig op de zolder? Of zijn je rozijntjes op? Als de meeste christenen eindelijk weg zijn, wat je zo graag wilt, ga je ze vervolgens steevast achterna, terwijl je zo van ze baalt altijd. Vind je dat niet een beetje raar?

Ik heb aan een half woord genoeg om te weten over welke geest je spreekt.

Het verdraaien van woorden zit in zijn aard. Alleen is de goddelijke Liefde in zijn woorden niet te herkennen omdat ze geen opheldering verschaffen. Hij doet zich voor als vrome gelovige maar is vol van haat en afgunst. Hij verstoort graag geestelijke gesprekken door met een veelheid aan woorden uit de bijbel te citeren. Vele gelovigen zijn misleid door zijn dwalingen die hij kwistig rondstrooit in de kerken. Hij is weerspannig tegen God maar God houdt ook van hem. Ook hij zal zwichten voor Gods liefde al gelooft hij dat nog niet. Ook hij zal zijn knie buigen voor Jezus Christus die de verlosser van de wereld is. Hij zal al zijn aanhang verliezen en daarna terugkeren naar de Vader waar hij in zijn glorie wordt herstelt. Daarom durven zelfs de engelen geen smadelijk oordeel over hem uit te spreken. De eerste zullen de laatste zijn zo is het volgens de goddelijke Wil bepaald.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hierbij citeer ik nog eenmaal mijn eigen woorden zonder het geneuzel. Ik nodig iedere schriftgeleerde op dit forum uit om wat ik schrijf te weerleggen met bijbelteksten. Ik nodig ook iedereen uit die twijfelt aan mijn authenticiteit om aan te tonen waar ik heb geknipt- en geplakt uit andere bronnen.

Het ga jullie goed. :*

Groet Mohawk

Niets van wat uit de liefde Gods is voortgekomen zal verloren gaan. Als de ziel het lichaam verlaat zal haar omgeving in overeenstemming zijn met de graad van liefde die de ziel zich tijdens zijn leven als mens heeft eigengemaakt. Het is dus van belang dat tijdens de opvoeding veel liefde op de kinderen wordt overgebracht en ze worden aangespoord tot daden van liefde.

In het hiernamaals wordt iedere ziel verder geholpen als zij dat wil. Hoe groot het verlangen van de ziel is naar inzicht in waarheid bepaald de mate waarin hulp kan worden geboden. Een aan de goddelijke Liefde weerspannige ziel zal van hulp verstoken blijven totdat zij haar weerstand opgeeft. Uiteindelijk zal iedere knie zich buigen uit vrije wil, omdat de Liefde overwint.

De ziel is het eigenlijke wezen; het denken, voelen en willen in de mens.

De hulp in het hiernamaals komt van zielen die arbeiden binnen de wil van God. Ook in het hiernamaals wordt de vrije wil gerespecteerd en daarom kan en zal er alleen hulp worden verleend aan zielen wiens wil erop gericht is naar inzicht in de goddelijke Waarheid te streven. Zolang een ziel weerstand biedt blijft zijn toestand onveranderd en kan zelfs verslechteren als zij in haar weerstand volhardt.

Met 'hiernamaals' wordt de geestelijke wereld bedoeld waarin de ziel terecht komt nadat zij het lichaam verlaat.

Een niet aards materiële wereld waar de ziel geen stoffelijk aards lichaam meer bezit. De geestelijke wereld strekt zich uit over het universum en is onbegrensd. Omdat wij alleen kunnen waarnemen met ogen en oren die uit aardse materie bestaan kunnen wij de geestelijke wereld niet zien en het woord van God niet horen. Dat betekent echter niet dat deze niet bestaan.

Wat ik schrijf komt uit mijn hart. Het is aan jou om te bepalen welke geest er uit mijn woorden spreekt.

Het hiernamaals ofwel; geestelijke wereld, geestelijk rijk, het koningkrijk Gods, geef het een naam, omvat de hemel en de hel. De hemel en de hel zijn echter geen plaatsen maar definiëren een staat van zijn waarin een ziel zich bevindt.

Een dode ziel is een ziel die het aan ieder geestelijk inzicht ontbreekt en daardoor geen verbinding heeft kunnen leggen met het ware Leven. Er kan zich ook een dode ziel in een mens bevinden. Deze mens leeft dan een leven buiten de wil van God die alleen werkzame naastenliefde van de mens verlangt. Een dode ziel in het dodenrijk kan worden verlost van de dood als zijn houding tegenover God veranderd.

In het Koninkrijk Gods zijn talloze verblijfplaatsen. Iedere verblijfplaats is gekoppeld aan een hemellichaam waarvan de sfeer is afgestemt op de geestelijke rijpheid van de zielen die daar tijdelijk gehuisvest zijn. Alle verblijfplaatsen in de hemelse gewesten zijn zo ingericht dat zij de geestelijke vooruitgang van de zielen die daar verblijven ondersteunen.

Het dodenrijk bevindt zich in, op en rond de aarde. Wij leven op dit moment in het dodenrijk hoewel onze ziel wel al tot leven kan zijn gebracht en als zodanig naar verlossing uit het dodenrijk smacht. De zielen van overledenen die zich (nog) binnen de sfeer van de aarde bevinden zijn niet verlost. Behalve dan de zielen die deze sfeer tijdelijk uit vrije wil betreden om hulp te verlenen binnen de wil van God.

De zielen van liefdevolle mensen zullen niet door het dodenrijk vastgehouden kunnen worden. Zij behoren de Liefde toe en worden binnengeleid in een lichtere omgeving waar deze zielen verder in de waarheid worden onderricht door wetende zielen die in opdracht van de Liefde hulp verlenen en kennis van de waarheid aan hen doorgeven. Het maakt niet uit of die liefdevolle zielen tijdens hun leven als mens moslim, christen, boedist, hindoe, atheïst, katholiek, protestant, gereformeerd, jood of griek waren. Alleen de graad van liefde die de mens tijdens haar leven heeft bereikt bepaald of zij in een hemelse sfeer kan worden opgenomen.

De zielen van overleden mensen die zich in het dodenrijk bevinden wanen zich nog tussen de mensen. Er kan een lange tijd overheen gaan eer zij door hebben dat ze dood zijn. Ze zullen zich vaak ophouden in de omgeving waar zij als mens geleefd hebben en proberen contact te leggen met de mensen die zij kennen uit hun leven als mens. Ze kunnen in bepaalde omstandigheden bezit nemen van een menselijk lichaam en zich bezatten in de kroeg.

Een dode ziel in het dodenrijk verkeert in grote verwarring. Zij heeft niets aan haar aardse kennis en geestelijk inzicht naar waarheid heeft zij niet. In haar leven heeft ze geen noemenswaardige werken van onbaatzuchtige naastenliefde laten zien en verkeert daardoor in grote nood. Ze woont ook gesprekken bij die over geloof gaan maar wordt niet veel wijzer uit de talloze leerstellingen en verschillende interpretaties van bijbelteksten. Arme zielen ik wens jullie Gods liefde en wijsheid toe.

De zielen die aan het dodenrijk ontsnapt zijn door hun werken van onbaatzuchtige naastenliefde komen in een compleet andere sfeer terecht die alle verwachtingen overtreft. Een sfeer van licht en harmonie met daarin de prachtigste scheppingen die ieders voorstellingsvermogen te boven gaat. De zielen sluiten zich aan bij zielen die meer inzicht hebben van de waarheid wat betreft de liefde, wijsheid en almacht Gods en waar nodig het ware evangelie van de liefde verkondigen. Zalig zijn deze zielen die uit het dodenrijk zijn opgeklommen naar de hemelse gebieden in het koningkrijk Gods.

Een liefdevolle ziel die in de hemelse gebieden is opgenomen zal in waarheid onderwezen worden en geen moeite hebben de goddelijke Verlosser aan te nemen. Zij zal er wel eeuwig berouw van hebben als zij tijdens haar leven als mens de goddelijke Verlosser heeft afgewezen omdat zij daarmee haar recht op het kindschaps Gods heeft verspeeld.

Een dode ziel in het hiernamaals zal haar dierbaren niet herkenen als deze uit een hogere sfeer in het dodenrijk afdalen om te helpen. Deze dierbaren uit hogere sferen zullen pas door de dode ziel worden herkend als zij het dodenrijk heeft verlaten en haar tot leven gewekte ziel dezelfde graad van rijpheid heeft bereikt als de ziel die haar helpt. De levende zielen die naar het dodenrijk afdalen doen dit uit vrije wil maar het is voor hen een afschuwelijke ervaring, ze verblijven liever in de sfeer van licht en harmonie, daarom houden deze zich slechts voor korte tijd bij zo'n dode ziel op om raad te geven en vervolgens weer terug te keren naar het koninkrijk van Liefde, Wijsheid en Kracht. Als de dode ziel tot leven is gewekt en haar dierbare herkent is haar blijdschap bijzonder groot en het zal haar stimuleren om haar geestelijk inzicht verder te vergroten. Zo zal zij steeds nieuwe dierbaren ontmoeten die haar uit een hogere sfeer bezoeken en pas herkennen als zij dezelfde graad van rijpheid heeft bereikt.

De zielen die het kindschap Gods beërven, doordat zij tijdens hun leven als mens de goddelijke verlosser Jezus Christus hebben aangenomen als redder van hun ziel en hem uit vrije wil hebben nagevolgd in daden van onbaatzuchtige naastenliefde zoals Hij hen heeft opgedragen, zullen vrije geesten zijn die zullen scheppen en werken binnen Gods wil. Zij zijn niet gebonden aan een hemellichaam en kunnen zich vrij naar waarheen zij willen bewegen. Deze zielen worden aangesteld als regeerders over grote delen van het koninkrijk Gods. Zij zijn volledig vervuld van Gods Liefde en als zodanig volmaakt en scheppen nieuwe werelden vanuit deze Kracht.

Er bestaat geen liefdevolle God die zielen naar de hel stuurt om voor altijd te creperen. Alles in Zijn schepping is erop toegerust om de verdwaalde schapen en verloren zonen terug te voeren naar het huis van de Vader waar alles zijn oorsprong heeft. Geen enkel wezen dat uit Zijn kracht is voortgekomen zal verloren gaan. Iedere ziel zal zich vroeg of laat overgeven aan de Liefde omdat dit de enige kracht is die omhoog voert. Als wij mensen straf, toorn, wraak en jaloezie als Gods kenmerken beschouwen staan we ver van de waarheid af. Als we dan ook nog pretenderen dat we anderen hier bang voor moeten maken door dit met bijbelteksten te onderbouwen staan we verder van de waarheid af dan goed voor ons is. God is Liefde, Wijsheid en Kracht. Vader, Zoon en Geest. God is almachtig, volmaakt en barmhartig. God is vol van genade. Er is geen macht groter of sterker dan die van de liefdevolle Vader.

Ik lieg niet.

Het woord van God klinkt overal, was er van den beginne, was God en is God. Gods woord bevindt zich in gedachtengolven om ons heen en heeft vele schrijvers geïnspireerd tot schrijven, waaronder de auteurs van de verzameling boeken en geschriften die "de bijbel" of "biblio" wordt genoemd. Verder is het woord van God te vinden in gesprekken, boeken en geschriften van andere auteurs dan de bijbelse, tv- en radio uitzendingen, websites en forums op het internet en in de stilte. Gods woord is overal, Gods woord is de alpha en de omega. Alles wat de mens heeft voortgebracht zal vergaan inclusief alle boeken en geschriften en het internet, maar Gods woord zal blijven bestaan van eeuwigheid tot eeuwigheid…

Ik hoop dat Mammavanmeisje gerustgesteld is. Vertrouw op je liefdevolle Vader in de hemel. Leg je zorgen bij Hem neer en draag je kinderen aan Hem op in Jezus naam. Wees lief voor ze en vertel ze vanaf het moment dat ze het kunnen begrijpen dat God liefde is en ze een verbinding met Hem aangaan als ze zelf lief zijn voor anderen. Geloof dat God almachtig is en volmaakt. Dat er niets is wat uit Zijn kracht is voortgekomen dat voor altijd in onvolmaaktheid kan blijven. God heeft iedereen lief en zal Zich voor ons allemaal blijven inspannen tot iedere ziel is teruggekeerd in het Vaderhuis. Tot wij de volmaaktheid weer hebben bereikt die alle godenzonen eigen was voor de zondeval.

Ik heb aan een half woord genoeg om te weten over welke geest je spreekt.

Het verdraaien van woorden zit in zijn aard. Alleen is de goddelijke Liefde in zijn woorden niet te herkennen omdat ze geen opheldering verschaffen. Hij doet zich voor als vrome gelovige maar is vol van haat en afgunst. Hij verstoort graag geestelijke gesprekken door met een veelheid aan woorden uit de bijbel te citeren. Vele gelovigen zijn misleid door zijn dwalingen die hij kwistig rondstrooit in de kerken. Hij is weerspannig tegen God maar God houdt ook van hem. Ook hij zal zwichten voor Gods liefde al gelooft hij dat nog niet. Ook hij zal zijn knie buigen voor Jezus Christus die de verlosser van de wereld is. Hij zal al zijn aanhang verliezen en daarna terugkeren naar de Vader waar hij in zijn glorie wordt herstelt. Daarom durven zelfs de engelen geen smadelijk oordeel over hem uit te spreken. De eerste zullen de laatste zijn zo is het volgens de goddelijke Wil bepaald.

Amen

Link naar bericht
Deel via andere websites
P.S. is het niet meer gezellig op de zolder? Of zijn je rozijntjes op? Als de meeste christenen eindelijk weg zijn, wat je zo graag wilt, ga je ze vervolgens steevast achterna, terwijl je zo van ze baalt altijd. Vind je dat niet een beetje raar?

Ik heb aan een half woord genoeg om te weten over welke geest je spreekt.

De jouwe ja. Jij verdraait mijn woorden en haalt ze uit hun context. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Dit is de derde maal, dat ik tot u kom; in den mond van twee of drie getuigen zal alle woord bestaan.

2 Ik heb het te voren gezegd, en zeg het te voren als tegenwoordig zijnde de tweede maal, en ik schrijf het nu afwezende aan degenen, die te voren gezondigd hebben, en aan al de anderen, dat, zo ik wederom kom, ik hen niet zal sparen;

3 Dewijl gij zoekt een proeve van Christus, Die in mij spreekt, Welke in u niet zwak is, maar krachtig is onder u.

4 Want hoewel Hij gekruist is door zwakheid, zo leeft Hij nochtans door de kracht Gods. Want ook wij zijn zwak in Hem, maar zullen met Hem leven door de kracht Gods in u.

5 Onderzoekt uzelven, of gij in het geloof zijt, beproeft uzelven. Of kent gij uzelven niet, dat Jezus Christus in u is? tenzij dat gij enigszins verwerpelijk zijt.

6 Doch ik hoop, dat gij zult verstaan, dat wij niet verwerpelijk zijn.

7 En ik wens van God, dat gij geen kwaad doet; niet opdat wij beproefd zouden bevonden worden, maar opdat gij het goede zoudt doen, en wij als verwerpelijk zouden zijn.

8 Want wij vermogen niets tegen de waarheid, maar voor de waarheid.

9 Want wij verblijden ons, wanneer wij zwak zijn, en gij sterk zijt. En wij wensen ook dit, namelijk uw volmaking.

10 Daarom schrijf ik, afwezende, deze dingen, opdat ik niet, tegenwoordig zijnde, strengheid zou gebruiken, naar de macht, die mij de Heere gegeven heeft tot opbouwing, en niet tot nederwerping.

11 Voorts, broeders, zijt blijde, wordt volmaakt, zijt getroost, zijt eensgezind, leeft in vrede; en de God der liefde en des vredes zal met u zijn.

12 Groet elkander met een heiligen kus. U groeten al de heiligen.

13 De genade van den Heere Jezus Christus, en de liefde van God, en de gemeenschap des Heiligen Geestes, zij met u allen. Amen.

Bron: 2 Korinthiërs 13

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden.

2 En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets.

3 En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud der armen uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.

4 De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;

5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;

6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid;

7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.

8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieën, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.

9 Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele;

10 Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.

11 Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, was ik gezind als een kind, overlegde ik als een kind; maar wanneer ik een man geworden ben, zo heb ik te niet gedaan hetgeen eens kinds was.

12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben.

13 En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.

Bron: 1 Korinthiërs 13

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Jaagt de liefde na, en ijvert om de geestelijke gaven, maar meest, dat gij moogt profeteren.

2 Want die een vreemde taal spreekt, spreekt niet den mensen, maar Gode; want niemand verstaat het, doch met den geest spreekt hij verborgenheden.

3 Maar die profeteert, spreekt den mensen stichting, en vermaning en vertroosting.

4 Die een vreemde taal spreekt, die sticht zichzelven; maar die profeteert die sticht de Gemeente.

5 En ik wil wel, dat gij allen in vreemde talen spreekt, maar meer, dat gij profeteert; want die profeteert, is meerder dan die vreemde talen spreekt, tenzij dan, dat hij het uitlegge, opdat de Gemeente stichting moge ontvangen.

6 En nu, broeders, indien ik tot u kwam, en sprak vreemde talen, wat nuttigheid zou ik u doen, zo ik tot u niet sprak, of in openbaring, of in kennis, of in profetie of in lering?

7 Zelfs ook de levenloze dingen, die geluid geven, hetzij fluit, hetzij citer, zo zij geen onderscheid met hun klank geven, hoe zal bekend worden, hetgeen op de fluit of op de citer gespeeld wordt?

8 Want ook indien de bazuin een onzeker geluid geeft, wie zal zich tot den krijg bereiden?

9 Alzo ook gijlieden, indien gij niet door de taal een duidelijke rede geeft, hoe zal verstaan worden hetgeen gesproken wordt? Want gij zult zijn als die in de lucht spreekt.

10 Er zijn, naar het voorvalt, zo vele soorten van stemmen in de wereld, en geen derzelve is zonder stem.

11 Indien ik dan de kracht der stem niet weet, zo zal ik hem, die spreekt, barbaars zijn; en hij, die spreekt, zal bij mij barbaars zijn.

12 Alzo ook gij, dewijl gij ijverig zijt naar geestelijke gaven, zo zoekt dat gij moogt overvloedig zijn tot stichting der Gemeente.

13 Daarom, die in een vreemde taal spreekt, die bidde, dat hij het moge uitleggen.

14 Want indien ik in een vreemde taal bid, mijn geest bidt wel, maar mijn verstand is vruchteloos.

15 Wat is het dan? Ik zal wel met den geest bidden, maar ik zal ook met het verstand bidden; ik zal wel met den geest zingen, maar ik zal ook met het verstand zingen.

16 Anderszins, indien gij dankzegt met den geest, hoe zal degene, die de plaats eens ongeleerden vervult, amen zeggen op uw dankzegging, dewijl hij niet weet, wat gij zegt?

17 Want gij dankzegt wel behoorlijk, maar de ander wordt niet gesticht.

18 Ik dank mijn God, dat ik meer vreemde talen spreek, dan gij allen;

19 Maar ik wil liever in de Gemeente vijf woorden spreken met mijn verstand, opdat ik ook anderen moge onderwijzen, dan tien duizend woorden in een vreemde taal.

20 Broeders, wordt geen kinderen in het verstand, maar zijt kinderen in de boosheid, en wordt in het verstand volwassen.

21 In de wet is geschreven: Ik zal door lieden van andere talen, en door andere lippen tot dit volk spreken, en ook alzo zullen zij Mij niet horen, zegt de Heere.

22 Zo dan, de vreemde talen zijn tot een teken niet dengenen, die geloven, maar den ongelovigen; en de profetie niet den ongelovigen, maar dengenen, die geloven.

23 Indien dan de gehele Gemeente bijeenvergaderd ware, en zij allen in vreemde talen spraken, en enige ongeleerden of ongelovigen inkwamen, zouden zij niet zeggen, dat gij uitzinnig waart?

24 Maar indien zij allen profeteerden, en een ongelovige of ongeleerde inkwame, die wordt van allen overtuigd, en hij wordt van allen geoordeeld.

25 En alzo worden de verborgene dingen zijns harten openbaar; en alzo, vallende op zijn aangezicht, zal hij God aanbidden, en verkondigen, dat God waarlijk onder u is.

26 Wat is het dan, broeders? Wanneer gij samenkomt, een iegelijk van u, heeft hij een psalm, heeft hij een leer, heeft hij een vreemde taal, heeft hij een openbaring, heeft hij een uitlegging; laat alle dingen geschieden tot stichting;

27 En zo iemand een vreemde taal spreekt, dat het door twee, of ten meeste drie geschiede, en bij beurte; en dat een het uitlegge.

28 Maar indien er geen uitlegger is, dat hij zwijge in de Gemeente; doch dat hij tot zichzelven spreke, en tot God.

29 En dat twee of drie profeten spreken, en dat de anderen oordelen.

30 Doch indien een ander, die er zit, iets geopenbaard is, dat de eerste zwijge.

31 Want gij kunt allen, de een na den ander profeteren, opdat zij allen leren, en allen getroost worden.

32 En de geesten der profeten zijn den profeten onderworpen.

33 Want God is geen God van verwarring, maar van vrede, gelijk in al de Gemeenten der heiligen.

34 Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.

35 En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.

36 Is het Woord Gods van u uitgegaan? Of is het tot u alleen gekomen?

37 Indien iemand meent een profeet te zijn, of geestelijke, die erkenne, dat, hetgeen ik u schrijf, des Heeren geboden zijn.

38 Maar zo iemand onwetend is, die zij onwetend.

39 Zo dan, broeders, ijvert om te profeteren, en verhindert niet in vreemde talen te spreken.

40 Laat alle dingen eerlijk en met orde geschieden.

1 Korinthiërs 14

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Schrift laat het voortschrijdend inzicht zien van de Bijbelse mens:

En het Woord van God komt in het beeld van wat iemand in die tijd hééft.

Dat is géén Woord van God, dat is het BEELD waarin het Woord van God kómt.

Volgens het O.T. gaat iedereen na dit leven naar het dodenrijk, naar sheol dus.

In het O.T. is geen kennis van wat wij – overigens volkomen verkeerde vertaling- “hel†noemen.

Allemaal sheol: dodenrijk!

Het beeld dat de mensen hadden van de dood in het O.T. is duister maar niet hel: dan lig je onder de aarde.

Gewoon het dodenrijk; dat waar je heen gaat als je dood bent.

Hoewel het inderdaad mijn eigen visie is en tot verworven kennis behoort (o.a. in mijn studie aan de HGU en ook daarbuiten)

Als jij nou zelf ook het (ware) Licht zou gaan zien, …

Houd dus maar op over "graad van rijpheid" aangezien je zelf het onderscheidingsvermogen niet voldoende hebt, anders zou je zo niet praten.

Overigens is die denigrerende laatdunkende houding zeer kenmerkend voor Ruloffianen.

Graag bronvermelding erbij zetten. Jozef Rulof, dat is duidelijk. Welk werk? Paginanummer? Bronvermelding moet ook volgens de forumregels en terecht, want correct.

Laat die verwaandheid maar achterwege en begin eerst eens naar jezelf te kijken.

Wat begrijp jij niet aan het begrip denigrerend? Het is Nederlands, en het betekent kleinerend, minachtend.

Sommige evangelicalen lopen zonder enig onderscheidingsvermogen enorm achter die Dudde aan. Ben jij soms (een van) die evangelicale(n)?

Lust je graag rozijntjes soms? Of kom je uit Tuckerland?

Spirituele hoogmoed komt voor de val. Net als alle andere vormen van hoogmoed.

Maar vertel maar eens, wat is je bron, Mohawk. Hudde, zoveel is duidelijk.

Gewoon even je bronnen noemen. En anders moeten we ervan uitgaan, dat je je op eigen "uittredingen" baseert (eet je graag rozijntjes soms?).

Dat is de toon van mensen die menen dat ze miskende genieën zijn, miskende "mediums". En de basis daarvan is gewoon hoogmoed.

Maar wij Christenen gaan daar wel heel kritisch mee om en een Christen zal altijd de Bijbel en de Traditie nemen als toetssteen. En dat is naar mijn mening en ervaring in elk geval zeer verstandig en terecht, wij toetsen alles aan het Woord.

Opvallend aan de mensen die klakkeloos allerlei zieners en profetessen achterna lopen, is naar mijn ervaring dat ze steevast dat wat ze zelf doen op anderen projecteren.

Spirituele hoogmoed. Jammer!

Je kunt beginnen daar verandering in te brengen door gewoon je bronnen te noemen.

Ook dit zijn leugens. Ik "moest" helemaal nergens op gewezen worden.

Het spijt me voor je, dat mag je allemaal zelf doen. Het maakt mij namelijk niet uit waar jij in gelooft en heb niet de minste geringste behoeft om je te bekeren of zo.

En als jij de rozijneneter bent, dan ken je mijn antwoord, dat heb ik je al meermaals gegeven en je hebt altijd geweigerd daar iets mee te doen.

Dat is misschien wat jij denkt. Je vertoont echter alle gedragskenmerken van een andere bron die minstens eveneens in jou werkzaam is. Dus dat 'woord van God' nemen wij met een korreltje zout in dit geval. Bovendien klopt je houding jegens de Schrift in dat geval niet.

P.S. is het niet meer gezellig op de zolder? Of zijn je rozijntjes op? Als de meeste christenen eindelijk weg zijn, wat je zo graag wilt, ga je ze vervolgens steevast achterna, terwijl je zo van ze baalt altijd. Vind je dat niet een beetje raar?

Dat wat jij woord van God noemt, dat nemen wij met een korreltje zout ja.

Weer zo eentje die meent dat hij rechtstreeks voor God spreekt. Onderwijl overduidelijk zich bedienend van de schrijfselen van zieners.

Jij weigert je bronnen te noemen voor je verwoordingen van het gedachtengoed dat je hanteert. Prima. Maar jouw gedachtengoed het woord van God noemen, jouw bronvermelding die je achterwege laat en 'woord van God noemt', nemen wij met een korreltje zout.

Dat je dit zo verdraait en uit zijn context haalt, alsof ik zou hebben geschreven dat ik het Woord van God met een korreltje zout zou nemen, is tekenend voor de zolder.

Jij verdraait mijn woorden en haalt ze uit hun context.

Helder. Bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Zijt niet vele meesters, mijn broeders, wetende, dat wij te meerder oordeel zullen ontvangen.

2 Want wij struikelen allen in vele. Indien iemand in woorden niet struikelt, die is een volmaakt man, machtig om ook het gehele lichaam in den toom te houden.

3 Ziet, wij leggen den paarden tomen in de monden, opdat zij ons zouden gehoorzamen, en wij leiden daarmede hun gehele lichaam om;

4 Ziet ook de schepen, hoewel zij zo groot zijn, en van harde winden gedreven, zij worden omgewend van een zeer klein roer, waarhenen ook de begeerte des stuurders wil.

5 Alzo is ook de tong een klein lid, en roemt nochtans grote dingen. Ziet, een klein vuur, hoe groten hoop houts het aansteekt.

6 De tong is ook een vuur, een wereld der ongerechtigheid; alzo is de tong onder onze leden gesteld, welke het gehele lichaam besmet, en ontsteekt het rad onzer geboorte, en wordt ontstoken van de hel.

7 Want alle natuur, beide der wilde dieren en der vogelen, beide der kruipende en der zeedieren, wordt getemd en is getemd geweest van de menselijke natuur.

8 Maar de tong kan geen mens temmen; zij is een onbedwingelijk kwaad, vol van dodelijk venijn.

9 Door haar loven wij God en den Vader, en door haar vervloeken wij de mensen, die naar de gelijkenis van God gemaakt zijn.

10 Uit denzelfden mond komt voort zegening en vervloeking. Dit moet, mijn broeders, alzo niet geschieden.

11 Welt ook een fontein uit een zelfde ader het zoet en het bitter?

12 Kan ook, mijn broeders, een vijgeboom olijven voortbrengen, of een wijnstok vijgen? Alzo kan geen fontein zout en zoet water voortbrengen.

13 Wie is wijs en verstandig onder u? die bewijze uit zijn goeden wandel zijn werken in zachtmoedige wijsheid.

14 Maar indien gij bitteren nijd en twistgierigheid hebt in uw hart, zo roemt en liegt niet tegen de waarheid.

15 Deze is de wijsheid niet, die van boven afkomt, maar is aards, natuurlijk, duivels.

16 Want waar nijd en twistgierigheid is, aldaar is verwarring en alle boze handel.

17 Maar de wijsheid, die van boven is, die is ten eerste zuiver, daarna vreedzaam, bescheiden, gezeggelijk, vol van barmhartigheid en van goede vruchten, niet partijdig oordelende, en ongeveinsd.

18 En de vrucht der rechtvaardigheid wordt in vrede gezaaid voor degenen, die vrede maken.

Bron: Jakobus 3

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid