Spring naar bijdragen

De eeuwige zonde?


Aanbevolen berichten

Ik wil iedereen bedanken die me hiermee geholpen heeft :)

Graag zou ik de admins willen vragen een slotje hierop te zetten. Vanwege zaken die mensen zelf wel kunnen raden...

Nogmaals iedereen bedankt! Ik zal zeker even actief blijven hier om te converseren over mijn voortgang!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja, iemand toevoegen dat hij ook moslims of atheisten bedoelt valt voor mij onder hinderlijke omgangsvormen. Maar daar had ik het dus niet over. Maar goed, weer eens een gesprek dat geen gesprek is. En waar ik dus verder geen deel meer aan neem.

Een oprecht advies: jij leest veel te snel in de ander dat ie jou wat in de woorden legt. Als iemand duidelijk zijn mening post betekent dat dus niet dat hij zegt dat t jouw mening is.

Jij zou mij negeren. Die dat dan ook

Ben je boos?

Pluk een roos

Zet hem op je hoed

Dan ben je

Morgen weer goed!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi C-F-K, ik ben blij dat het topic nog niet gesloten is.

Ik herken nl heel veel in jouw post. Ik had een jaar geleden dezelfde twijfels en heb toen een bijbel gekocht. (ook dat was al een hele stap).

Ik ben begonnen met lezen en sindsdien is er veel veranderd. Ook ik werd me veel bewuster van de dingen die ik fout had gedaan en die de bijbel zeker niet goedkeurde en waar ik mezelf eigenlijk erg voor schaamde. Ik ben toen in mijn gebed gaan vragen om vergeving.In mijn gedachten kwamen toen ook mijn vrienden naar voren die ik in de steek had gelaten, terwijl ze me op dat moment hard nodig hadden. Dat vond ik best heftig. Achteraf denk ik dat God me dat wilde laten zien.

Ik denk dat het nodig is om eerst schoon schip te maken met God en daarna krijg je daadwerkelijk een relatie met hem. Zo merkte is dat mijn angst is weggenomen en dat ik inmiddels ook een flinke karakterverandering heb ondergaan. Ik ben niet meer veslaafd aan spullen kopen, voel veel meer mededogenen en liefde voor andere mensen. Ik kon soms flink uit mijn slof schieten en ook dat is verdwenen. Allemaal dankzij de heilige geest die ik toen heb gekregen!

Mijns inziens is dat wat er bedoeld wordt in de bijbel met opnieuw geboren worden. Eerst je zonden belijden (dan sterft je oude ik)en vervolgens kun je opnieuw beginnen en krijg je een relatie met God. Uiteraard moet je ook in het offer van Jezus geboren. Ik probeer wel elke dag uit de bijbel te lezen en te bidden, ook al lukt dat lang niet altijd.

Het groeit allemaal heel langzaam. Zo moest ik eerst maar vertrouwen op de woorden die ik las (dus maar aannemen dat God bestaat), maar nu merk ik steeds meer dat hij er echt is en dat je gebeden worden verhoord als je op hem vertrouwt. Het geloven gaat over in weten. Dat geeft heel veel troost en blijdschap en wil ik er zo ontzettend graag met iemand over praten! Het is eigenlijk het mooiste wat me is overkomen, naast mijn (kleine) kinderen.

En geloof me, ook ik heb net als jij vroeger het geloof soms belachelijk gemaakt en christenen al helemaal! Ik merk dat ik daar het afgelopen jaar totaal anders over ben gaan denken. Het maakt me nu juist erg gelukkig.

Ik moet nog veel groeien (uiteraard) en je bent denk ik, sowieso nooit uitgegroeid.

Ook voor mij was er een grote drempel om de bijbel te kopen en ook de kerk is een grote drempel. Ik sta op het punt om er weer een te zoeken om met mensen te kunnen praten die er hetzelfde over denken. Soms (vaak, haha) voel ik me totaal vervuld met het geloof en blijdschap. Ik zou willen dat iedereen dat kan meemaken.

Ik hoop echt dat je zo'n zelfde ervaring mag meemaken. Je zult versteld staan van de relatie die je met God krijgt en de bijzondere dingen die je meemaakt en de liefde voor anderen die je gaat voelen.

Ik vind het echt super om jouw verhaal te lezen en er zo veel herkenning in te zien. Ook te zien dat ook jij juist over zonden begint na te denken. Daar begint het mee!

Wees niet bang, maar laat het over je heen komen. Je zult zien dat het vanzelf allemaal komt zoals het komt en dus goed komt.

Ik wens je God's liefde toe!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi C-F-K, ik ben blij dat het topic nog niet gesloten is.

Ik nu ook! Ik heb je post een aantal keer gelezen en het ontroerde me zelfs een beetje.

Ik ben begonnen met lezen en sindsdien is er veel veranderd. Ook ik werd me veel bewuster van de dingen die ik fout had gedaan en die de bijbel zeker niet goedkeurde en waar ik mezelf eigenlijk erg voor schaamde. Ik ben toen in mijn gebed gaan vragen om vergeving.In mijn gedachten kwamen toen ook mijn vrienden naar voren die ik in de steek had gelaten, terwijl ze me op dat moment hard nodig hadden. Dat vond ik best heftig. Achteraf denk ik dat God me dat wilde laten zien.

Dat herken ik heel erg.

Nu ik me er meer in ben gaan verdiepen, merk ik pas hoe erg ik zondig. Elke dag betrap ik mezelf op zaken waarvan ik nu weet dat het dus niet de bedoeling is. Van de kleinste zaken zoals een klein roddeltje op de werkvloer (beschuldigingen) tot bijvoorbeeld vloeken. Hoewel ik pas net bezig ben met het lezen van de bijbel, momenteel bij Johannes 6 volgens mij, merk ik al wel dat ik langzamerhand anders aan het denken ben en mijn acties erop aanpas om meer in het licht te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik herken dat ook. Toen ik tot het geloof kwam, liet de Heilige Geest mij echt iedere zonde zien, van 'klein' tot 'groot'. Vraag om hulp om je zonden te overkomen.

Zou ik mogen vragen hoe u/jij dit voor elkaar kreeg? Bijvoorbeeld door te bidden en vragen om hulp of om er met andere overt e praten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ten eerste door discipline, i.e. door gehoor te geven aan de stem van de Heilige Geest en dus te vechten tegen de verleidingen van de zonde. Maar vooral bidden voor kracht, want je hebt hulp van Boven nodig. Praten met medechristenen helpt ook enorm. Je kunt bijvoorbeeld regelmatig met n groepje christenen bij elkaar komen voor Bijbelstudie en/of elkaar met allerlei geloofszaken ondersteunen. Ik geloof dat je echt christenen om je heen nodig hebt, om elkaar te ondersteunen en te beinvloeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je aardige opmerking! Jouw post heeft mij ook ontroerd. Ik herken mij er zo in.

Ik denk dat God al met je aan het werk is. Zo ging het bij mij nl precies zo en blijkbaar ook bij MysticNetherlands. Prachtig vind ik dat!

Ik heb om vergeving gevraagd. Ik denk dat als je oprecht je zonden belijdt, God je daarvoor vergeeft. Bij 1 vriendin die ik in de steek had gelaten kreeg ik zo'n rot gevoel. Ik kon me opeens heel erg indenken hoe het voor haar is geweest en daar voelde ik me lange tijd heel erg schuldig over.

Oh ja, ik herken ook wat je zegt over het vloeken. Dat deed ik ook (echt voluit) en dat vond ik ook heel erg. Ik heb het in een gebed met God besproken en aangegeven dat ik me er erg voor schaam en nogmaals om vergeving gevraagd. Ik denk dat je eerst met hem in het reine moet komen.

Mijn gebed is het afgelopen jaar ook erg veranderd. Eerst bad ik veel voor anderen (zo van als mij kinderen maar gelukkig zijn, veel vriendjes, familie + vrienden gezond etc), maar nu bid ik ook of de heilige geest mij wil helpen. Of ik de bijbel mag begrijpen, voor christenen die worden vervolgd oh ja en ik bedank God nu ook veel meer.

Het gaat eigenlijk allemaal vanzelf. Ik heb het maar een beetje over me heen laten komen.

Maar toch merk ik, net als MysticNetherlands, dat je toch nog vaak in je oude gedrag vervalt, maar lang niet meer zo erg. Daar moet ik dan inderdaad tegen vechten. Als me dat niet lukt, dan vraag ik opnieuw om vergeving.

En op een gegeven moment, toen ik heel bang was vanwege de situatie in de wereld en daar al meerdere malen voor had gebeden, toen heb ik echt het werk van de heilige geest mogen mee maken: ik hoorde een stem binnen in mij zelf, maar niet van mij zelf, die zei "heb geen vrees" (of heb geen angst ofzo. In ieder geval woorden die ik zelf niet gebruik) en toen voelde ik een soort electriciteit door mijn lichaam en me heel licht worden en voelde ik de angst weg trekken in een hele korte tijd. Ik wist echt niet wat me overkwam, maar het voelde zo veilig en warm.

De angst is ook nooit meer teruggekomen. Ook al gebeuren er nog zo veel rare dingen in de wereld, ik voel me heel rustig en in vertrouwen. Ik had eerst alleen van de heilige geest gehoord, maar wist niet wat het was, maar dit voelde echt als God's kracht. Vooral ook het resultaat. Ik werd veel rustiger, vloekte niet meer, niet meer boos, veel geduldiger etc etc.

Sorry, maar ik vind het erg persoonlijk om dit te typen, maar deze ervaring heeft mijn geloof versterkt en daarom wil ik je dat graag laten weten. (zo van : houd vol, daar krijg je iets moois voor terug ;))

Als je oprecht bent (en zo klinkt het wel), dan zul je merken dat God bij je is.

Ik heb 1 collega die ook christelijk is en waar ik veel mee heb gesproken en veel steun aan heb gehad. Ik ben begonnen bij het lezen van het Oude testament en dat vond ik af en toe best pittig, vooral bij de inname van het beloofde land. Zij trok mij daar echt doorheen.

Misschien is het wel goed dat je eerst het nieuwe testament leest en daarna het oude. Het oude is ook heel mooi, omdat je dan veel meer begrijpt van het nieuwe testament en Israel enzo. Mijn collega zegt altijd: het maakt niet uit als je terugvalt, als je maar weer overeind krabbelt. Die houd ik er dan maar in. ;)

Ik heb het afgelopen jaar ook geleerd om hulp te vragen om de bijbel beter te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi C-F-K, ik ben blij dat het topic nog niet gesloten is.

Ik nu ook! Ik heb je post een aantal keer gelezen en het ontroerde me zelfs een beetje.

Ik ben begonnen met lezen en sindsdien is er veel veranderd. Ook ik werd me veel bewuster van de dingen die ik fout had gedaan en die de bijbel zeker niet goedkeurde en waar ik mezelf eigenlijk erg voor schaamde. Ik ben toen in mijn gebed gaan vragen om vergeving.In mijn gedachten kwamen toen ook mijn vrienden naar voren die ik in de steek had gelaten, terwijl ze me op dat moment hard nodig hadden. Dat vond ik best heftig. Achteraf denk ik dat God me dat wilde laten zien.

Dat herken ik heel erg.

Nu ik me er meer in ben gaan verdiepen, merk ik pas hoe erg ik zondig. Elke dag betrap ik mezelf op zaken waarvan ik nu weet dat het dus niet de bedoeling is. Van de kleinste zaken zoals een klein roddeltje op de werkvloer (beschuldigingen) tot bijvoorbeeld vloeken. Hoewel ik pas net bezig ben met het lezen van de bijbel, momenteel bij Johannes 6 volgens mij, merk ik al wel dat ik langzamerhand anders aan het denken ben en mijn acties erop aanpas om meer in het licht te komen.

Nog even en de tranen springen in mijn ogen.

Wat een stel idioten zijn jullie toch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het enige, Gilgamesh, wat ik oprecht niet begrijp: wat doet iemand die zoals jij op een christelijk forum? (deze vraag is niet cynisch bedoeld, maar lijkt mij vanuit een psychologisch standpunt bijzonder interessant)

Ik ben moeder van 3 kleine kinderen, heb praktisch geen vrije tijd en heb ook geen tijd om hier veel (lees: uberhaupt) te gaan posten. Kennelijk sprak deze post mij zo aan, dat ik het belangrijk genoeg vond om er op te reageren.

Omdat ik weinig tijd heb, besteed ik geen tijd aan het opschrijven van dingen die voor mij niet belangrijk zijn of waarmee ik anderen niet kan helpen. Vandaar dat ik misschien je beweegredenen niet zo goed begrijp.

Dus sorry, dat moet je maar van me accepteren.

Ik bedenk me nu wel extra goed hoe belangrijk ik het vind om mijn kinderen te leren om anderen respectvol te benaderen en goed te zijn voor anderen. Dank je wel daarvoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik stel voor dat jij van dit forum verdwijnt.

EDIT en daarmee bedoel ik voergoed dan dus he.

Dat zou niks nieuws zijn. Ik ben er al eens van afgegooid.

Maar kom. Zulke berichten kan je toch niet meer serieus nemen?

Ik had t over voorgoed. Wellicht kun je zelf t fatsoen opbrengen hier niet meer te komen en mensen uit t niets gaan lopen uitschelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het enige, Gilgamesh, wat ik oprecht niet begrijp: wat doet iemand die zoals jij op een christelijk forum? (deze vraag is niet cynisch bedoeld, maar lijkt mij vanuit een psychologisch standpunt bijzonder interessant)

Ik ben moeder van 3 kleine kinderen, heb praktisch geen vrije tijd en heb ook geen tijd om hier veel (lees: uberhaupt) te gaan posten. Kennelijk sprak deze post mij zo aan, dat ik het belangrijk genoeg vond om er op te reageren.

Omdat ik weinig tijd heb, besteed ik geen tijd aan het opschrijven van dingen die voor mij niet belangrijk zijn of waarmee ik anderen niet kan helpen. Vandaar dat ik misschien je beweegredenen niet zo goed begrijp.

Dus sorry, dat moet je maar van me accepteren.

Ik bedenk me nu wel extra goed hoe belangrijk ik het vind om mijn kinderen te leren om anderen respectvol te benaderen en goed te zijn voor anderen. Dank je wel daarvoor!

Doorgaans doe ik op dit soort fora weinig meer dan onzinnige uitspraken over wetenschap of complotten onderuit halen. Dat maakt me trouwens al onpopulair genoeg.

Waarom ik op dit specifieke onderwerp reageerde? Wel, het werkte op mijn lachspieren. Wezenlijk gaat het om iemand die niet lekker in zijn vel zit en die naar een placebo heeft gegrepen, waarna anderen die stap toejuichen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doorgaans doe ik op dit soort fora weinig meer dan onzinnige uitspraken over wetenschap of complotten onderuit halen. Dat maakt me trouwens al onpopulair genoeg.

Waarom ik op dit specifieke onderwerp reageerde? Wel, het werkte op mijn lachspieren. Wezenlijk gaat het om iemand die niet lekker in zijn vel zit en die naar een placebo heeft gegrepen, waarna anderen die stap toejuichen.

Het lijkt op een soort post van iemand die er niet alles van begrijpt, en met drogredenen zijn opponenten onderuit wil halen.

Ik hoef het ook niet met alles van hier aanwezige christenen eens te zijn, maar ik ga op de inhoud in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas alweer een aanname zonder argumenten.

Ik denk dat je een moeder die zich in deze tijd zorgen maakt om de wereld waarin haar kinderen opgroeien (en nee, ik ben totaal niet bang voor de vluchtelingenstroom, maar ik zie alleen de onderlinge haat en intolerantie tussen mensen onderling toenemen en dat vind ik vooral zorgelijk) niet moet verwarren met iemand die slecht in haar vel zit.

Ik lees ook totaal niet dat de topic starter slecht in zijn of haar vel zit: er zijn alleen mensen die wat meer na gaan denken over het leven. Dat lijkt me persoonlijk alleen maar positief. Zeker als je zo'n materialist was, als ik was.

Daarnaast is alles wat mij overkwam mij gewoon overkomen. Pas later las ik in de bijbel precies datgene terug wat ik heb meegemaakt, dus geen self fulfilling prophecy, maar herkenning achteraf.

Inderdaad mag je het zeker met mij en anderen oneens zijn, maar graag opbouwend en met argumenten. Anders zijn je woorden (in jouw geval woord) leeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Helaas alweer een aanname zonder argumenten.

Ik denk dat je een moeder die zich in deze tijd zorgen maakt om de wereld waarin haar kinderen opgroeien (en nee, ik ben totaal niet bang voor de vluchtelingenstroom, maar ik zie alleen de onderlinge haat en intolerantie tussen mensen onderling toenemen en dat vind ik vooral zorgelijk) niet moet verwarren met iemand die slecht in haar vel zit.

Ik lees ook totaal niet dat de topic starter slecht in zijn of haar vel zit: er zijn alleen mensen die wat meer na gaan denken over het leven. Dat lijkt me persoonlijk alleen maar positief. Zeker als je zo'n materialist was, als ik was.

Daarnaast is alles wat mij overkwam mij gewoon overkomen. Pas later las ik in de bijbel precies datgene terug wat ik heb meegemaakt, dus geen self fulfilling prophecy, maar herkenning achteraf.

Inderdaad mag je het zeker met mij en anderen oneens zijn, maar graag opbouwend en met argumenten. Anders zijn je woorden (in jouw geval woord) leeg.

Ze zijn niet leeg. Ze zijn wel hard omdat ik er (zuur) bij zat te lachen. Het openingsbericht is zo herkenbaar. Er is geen verschil met wat ik al zo vaak op christelijke en islamitische fora kon lezen, waar regelmatig dat verschijnsel opduikt van mensen die gaan projecteren op hun eigen verleden dat opeens blijkbaar behoorlijk verkeerd was. Ze gaan het inkleuren als bijverschijnsel van de placebo die ze bij hun culturele apotheek hebben betroken. En ja hoor: opeens werden ogen en hart ‘geopend’ en werd bij God gebeden om vergeving voor hun ‘zonde’.

Was je verleden verkeerd, was je te materialistisch, verwaarloosde je je vrienden? Dat kan. Goed dat je het inziet. Maar stel het gewoon nuchter vast en ga nuchter op een betere manier verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp je reactie nu iets beter. Wel vind ik je woorden niet hard, maar neerbuigend, onderuit halend en dat is mijns inziens een groot verschil: "als ik het niet begrijp of ken, dan maak ik iemand totaal belachelijk, dan houdt de ander zijn mond wel. Wat zijn die christenen dom zeg, en ik slim" Dat is niet mijn manier van omgaan met anderen. Daarnaast vind ik het een zwaktebod.

Goed dat je het nu verduidelijkt.

Ik begrijp ook dat je er zo over denkt, want zo heb ik ook gedacht. Ik begreep de heilige geest niet en kende hem niet. Ik begreep het niet als ik hoorde dat men een persoonlijke band met God opbouwt. Ik leidde helemaal geen slecht leven, hoor, maar werd me door het lezen van de bijbel bewust gemaakt van dingen die niet goed waren. In mijn geval waren dat zeker niet de dingen die ik kocht, maar het stond juist meer in relatie met hoe ik anderen heb behandeld. Ik dacht daar zelf nooit over na. Die bewustwording ontstond gewoon.

En als je je daar aan overgeeft, dan merk je daarna een rust en karakter verandering, die ik zelf nooit zou kunnen bewerkstelligen.

Nogmaals, ik leed een gewoon leven. Was niet aan de drank, drugs, ben trouw aan mijn man etc. Geen reden om radicaal te veranderen.

Het is moeilijk te begrijpen als je het zelf niet hebt meegemaakt, maar als je eenmaal de keuze hebt gemaakt, dan gaan je ogen langzaam aan open en begrijp je opeens veel beter wat er staat in de bijbel.

En voor wat je vergelijking met Moslims betreft: zij hebben de Heilige Geest niet en geen persoonlijke band met Allah. Dan is de verandering bewerkstelligd door je eigen karakter/wil. Bij een oprechte Christen is dat niet door jezelf, maar door de Geest ingezet. Een groot verschil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik begrijp je reactie nu iets beter. Wel vind ik je woorden niet hard, maar neerbuigend, onderuit halend en dat is mijns inziens een groot verschil: "als ik het niet begrijp of ken, dan maak ik iemand totaal belachelijk, dan houdt de ander zijn mond wel. Wat zijn die christenen dom zeg, en ik slim" Dat is niet mijn manier van omgaan met anderen. Daarnaast vind ik het een zwaktebod.

Goed dat je het nu verduidelijkt.

Ik begrijp ook dat je er zo over denkt, want zo heb ik ook gedacht. Ik begreep de heilige geest niet en kende hem niet. Ik begreep het niet als ik hoorde dat men een persoonlijke band met God opbouwt.

Er is geen Heilige Geest of God. Dat zijn slechts zaken die men je wijsmaakt. Ze hebben niets uit te staan hebben met jouw behoeften of dat van C-F-K. Het zijn nep-middelen. Ze bestrijden slechts symptomen.
Ik leidde helemaal geen slecht leven, hoor, maar werd me door het lezen van de bijbel bewust gemaakt van dingen die niet goed waren. In mijn geval waren dat zeker niet de dingen die ik kocht, maar het stond juist meer in relatie met hoe ik anderen heb behandeld. Ik dacht daar zelf nooit over na. Die bewustwording ontstond gewoon.

Heb ik ooit gezegd dat je een slecht leven leidde? Je leidde slechts een leven met de onvermijdelijke fouten die bij het leven horen. Die bewustwording kennen we allemaal. Daar heb je echter geen smoesje bij nodig. Vergeving vragen bij God lost niets op. Het is alleen maar vluchtgedrag.

En als je je daar aan overgeeft, dan merk je daarna een rust en karakter verandering, die ik zelf nooit zou kunnen bewerkstelligen.

Nogmaals, ik leed een gewoon leven. Was niet aan de drank, drugs, ben trouw aan mijn man etc. Geen reden om radicaal te veranderen.

Het is moeilijk te begrijpen als je het zelf niet hebt meegemaakt, maar als je eenmaal de keuze hebt gemaakt, dan gaan je ogen langzaam aan open en begrijp je opeens veel beter wat er staat in de bijbel.

Wat een boek is dat geschreven is door mensen die vaak heel goed begrepen wat mensen bezielt. Je zult erin aantreffen wat je wilt.

En voor wat je vergelijking met Moslims betreft: zij hebben de Heilige Geest niet en geen persoonlijke band met Allah.

Er is geen heilige geest. Er is geen Allah. Je belazert jezelf.

Dan is de verandering bewerkstelligd door je eigen karakter/wil. Bij een oprechte Christen is dat niet door jezelf, maar door de Geest ingezet. Een groot verschil.

Je drinkt wezenlijk dezelfde alcohol die C-F-K drinkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En scheld mensen niet uit voor idioot en besteed je tijd beter dan continu op fora tegen andersdenkenden aan te lopen schoppen.
Sorry, Mystic. Ik ben nu even met een dame in gesprek.

Zou ik je mogen vragen om te stoppen met reageren tenzij het opbouwende kritiek is, of ook echt iets toevoegt aan een vraagstuk/discussie? Als iemand zijn/haar persoonlijk verhaal vertelt en je scheept deze persoon af als idioot is zeer asociaal.

Inderdaad mag je het zeker met mij en anderen oneens zijn, maar graag opbouwend en met argumenten. Anders zijn je woorden (in jouw geval woord) leeg.

Dat dus...

Maar om terug te komen, ga ik nu net doen alsof dat allemaal niet gezegd is :)

Het gaat eigenlijk allemaal vanzelf. Ik heb het maar een beetje over me heen laten komen.

Maar toch merk ik, net als MysticNetherlands, dat je toch nog vaak in je oude gedrag vervalt, maar lang niet meer zo erg. Daar moet ik dan inderdaad tegen vechten. Als me dat niet lukt, dan vraag ik opnieuw om vergeving.

Ik ben blij om dat te horen :)

Oh ja, ik herken ook wat je zegt over het vloeken. Dat deed ik ook (echt voluit) en dat vond ik ook heel erg. Ik heb het in een gebed met God besproken en aangegeven dat ik me er erg voor schaam en nogmaals om vergeving gevraagd. Ik denk dat je eerst met hem in het reine moet komen.

Ik moet hier nog flink aan werken heb ik in de gaten. Het vliegt er nu gewoon steeds uit, alleen merk ik het nu omdat er een stemmetje in me zegt (Of op me schouder) "dat is dus niet de bedoeling!"

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid