Spring naar bijdragen

Wat staat de wereld te wachten?


Aanbevolen berichten

Gezien de gebeurtenissen in de wereld, en dan met name de recentelijke gebeurtenissen in Parijs, vind ik het nuttig om eens te bezien waar de Islam uiteindelijk op uit is, en dat is een totale wereldheerschappij, te beginnen bij Israel.

Psalm 83:3-9, 13 en 18,19 bevestigen dit scenario.

Omdat die psalmen zulke duidelijke aanrakingspunten hebben met de situatie van nu, de eerste van twee wat grotere citaten:

"Want zie, Uw vijanden tieren, uw haters steken het hoofd op. Zij smeden een listige aanslag tegen Uw volk en beraadslagen tegen Uw beschermelingen. Zij zeggen: 'komt laten wij hen als volk verdelgen, zodat aan de naam van Israel niet meer wordt gedacht.

Want zij hebben eensgezind beraadslaagd; tegen U een verbond gesloten:

De tenten van Edom en de Ismaelieten, Moab en de Hagarenen, Gebal, Ammon en Amalek, Filistea en de inwoners van Tyrus. Zelfs Assur heeft zich bij hen gevoegd, zij zijn de zonen van Lot tot steun .....

Wij willen in bezit nemen de woonsteden van God.....

* "Uw vijanden" . Het betreft allemaal Islamitische volken. Zij zijn volgelingen van de godheid van de Islam en dus automatisch vijanden van de God van Israel.

Even tot zover

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 567
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik zou zeggen: staar je niet blind op één psalm... Want je kan er een andere naast lezen...

Wat staat de wereld te wachten? Slechts vier psalmen verder lees ik:

87:1b-2 Boven alle steden van Jakob

heeft de HEER de poorten van Sion lief,

zijn vesting op de heilige bergen.

87:3 Van u wordt met lof gesproken,

stad van God.

87:4 ‘Ik noem Rahab en Babel mijn getrouwen.

Filistea, Tyrus en Nubië

zijn allen hier geboren.’

87:5 Met recht kan men van Sion zeggen:

‘Welk volk ook, het is hier geboren,

de Allerhoogste houdt Sion in stand.’

87:6 Bij de namen van de volken schrijft de HEER:

‘Dit volk is hier geboren.’

87:7 En dansend zingen zij:

‘Mijn bronnen zijn alleen in u.’

En dansend zingen zij:

‘Mijn bronnen zijn alleen in u.’

Maar dan niet op de manier waarop IS dat uitlegt. Daar zal men zang en dans trouwens zeer waarschijnlijk "haram" vinden...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goddeloos hoef je van mij niet te definiëren maar definieer aub vijand.
Hoi DeThomas. Die definities vallen, denk ik, samen. Het is een (platte) vertaling van het Hebreeuwse woord "rasja":

De vertaling van rasja‘ (‘goddeloze’) [OT]

Het Hebreeuwse woord rasja‘ wordt traditioneel meestal met ‘goddeloze’ vertaald. Deze vertaling kan tot misverstand leiden omdat ‘goddeloze’, anders dan rasja‘, in de eerste plaats ‘ongelovige’ betekent. In De Nieuwe Bijbelvertaling is daarom vaak gezocht naar een synoniem voor ‘slecht mens’: misdadiger, wetteloze, wie kwaad doet, zondaar. In de vaste combinatie met ‘rechtvaardigen’ is ook wel met ‘goddelozen’ vertaald, vooral in wijsheidsliteratuur (sommige psalmen, Spreuken, Job).

bron: http://www.nbv.nl/vertaalaantekeningen/?cid=art.OT.vert_rasja

En wat uitgebreider uitgelegd:

Welzalig de man die niet wandelt…. En dan staan er drie punten, drie dingen die hij niet doet. Hij wandelt niet in de raad van de goddelozen. Dat woord voor goddelozen betekent eigenlijk “de afbrekersâ€. Het gaat hier om iets wat veel meer is dan er in de vertaling uitkomt, want zo op het eerste gezicht zou je denken dat het hier over atheïsten gaat, over mensen die niet geloven, maar hier wordt iets heel anders aangeduid. Het gaat hier niet over keurige vriendelijke mensen, het zijn afbrekers. Een andere vertaling zegt: de doemenden. Die bezig zijn een doem te leggen op een ander, die afbreken. Die met hun handen en hun woorden de dood ontbieden. Die kwaadaardig zijn, die zich aaneensluiten in een valse aanklacht, om de zwakke, de weduwe en de wees de grond in te trappen. Ze plegen meineed voor het gericht, ze laten armen ter dood veroordelen en ze nemen bezittingen in beslag. Zo breken ze systematisch het leven van de kleinen. Ze breken de rechtsorde af, ze doemen, leggen een doem op de ander. En welzalig de man die daar niet in wandelt, in de raad van die afbrekers. En dat is meteen een heel opvallend punt! Als je die eerste 41 Psalmen bekijkt, dat eerste Psalmboek, dan zul je ontdekken dat het daar telkens gaat over twee gestalten tegenover elkaar. Dat is de afbreker, de rashah, en daartegenover de tsadik. Die vormen met elkaar een contrast. De rashah, de afbreker, meestal vertaald met goddeloze, en de tsadik, meestal vertaald met de rechtvaardige. Maar dat is ook weer een woord met een meerwaarde. De rechtvaardige is eigenlijk de waarachtige. Dat is de mens die helemaal leeft in de verbondenheid met God.

zie: http://www.wereldgeschiedenis.com/oorspronkelijke-heten-de-psalmen-tehelim

Een "rasja" is dus iemand die met veel genoegen (en - zeg ik er bij - veel "chamas", geweld) dat afbreekt "waar God op uit is". Hem (of "zijn volk") heel doelbewust "een spaak tussen de wielen wil steken".

Dus: de vijand = de 'rasja', de "goddeloze", de tegenpool van de 'tsaddiek', de "rechtvaardige".

(En uitgaande van die definitie kan ook een atheïst dus een rechtvaardige zijn en geen goddeloze...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil mij graag beperken tot Psalm 83 waarbij ik de aansluiting bij de huidige situatie zoek.

* "Uw vijanden". Het betreft in deze Psalm allemaal Islamitische volken. Zij zijn volgelingen van de godheid van de Islam en dus automatisch vijanden van de God van Israel.

"Zij beraadslagen en smeden listige aanslagen".

Dat doen die landen al meer dan 60 jaar tegen Israel, en zoals we recentelijk hebben kunnen zien, in Parijs.

* Het is interessant even na te gaan welke plaatsen en volken in deze psalm worden genoemd:

- Tyrus......daar zit momenteel de Hezbollah

- Filistea.... staat model voor de Hamas in Gaza en de andere Palestijnse terreurgroepen.

- Ismaelieten en Hagarenen... staan voor andere Arabische volken

- Edom en Moab... wonen nu in Jordanie.

* Wat willen die volken? "Laten wij hen als volk verdelgen"...... Israel van de kaart vegen.

"Wij willen in bezit nemen de woonsteden van God".....Volgens de Islam is Palestina Islamitisch grondgebied en moet Jeruzalem de hoofdstad worden van de Mahdi. Duidelijk wordt weer dat het hier gaat om een godsdienstoorlog. In wezen is het een slag om het Koninkrijk van de Heer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat de psalm op islamitische volken doelt, daar de islam in die tijd nog helemaal niet bestond. Daarbij strijden die volken net zo hard tegen IS als wij doen en staan zij zelfs aan de frontlinie. En vele moslims die niet kunnen meestrijden, vluchten nu juist weg van het geweld en de terreur.

Je uitleg komt op mij dus nogal anachronistisch en kort door de bocht over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik wil mij graag beperken tot Psalm 83 waarbij ik de aansluiting bij de huidige situatie zoek.

* "Uw vijanden". Het betreft in deze Psalm allemaal Islamitische volken. Zij zijn volgelingen van de godheid van de Islam en dus automatisch vijanden van de God van Israel.

Naast alle zinnige opmerkingen van Robert Frans: het is vooral ook de gedachte dat iemand "automatisch" een vijand van God "is" waar ik mijn bedenkingen bij heb. En waarom ik zei: "Staar je niet blind op slechts één psalm".
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is nog maar de vraag wat mij betreft of Robert Frans zinnige opmerkingen heeft gemaakt, want deze psalm is een profetische psalm. Alle genoemde volken zijn Arabische volken rondom Israel, en dat de Islam nog niet bestond in die tijd is daarmee niet relevant, want deze gebeurtenissen liggen nog in de toekomst, waarvan wij, als Westerse landen reeds hebben kunnen ondervinden waar de Islam op uit is. Totale wereldheerschappij dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is nog maar de vraag wat mij betreft of Robert Frans zinnige opmerkingen heeft gemaakt, want deze psalm is een profetische psalm. Alle genoemde volken zijn Arabische volken rondom Israel, en dat de Islam nog niet bestond in die tijd is daarmee niet relevant, want deze gebeurtenissen liggen nog in de toekomst, waarvan wij, als Westerse landen reeds hebben kunnen ondervinden waar de Islam op uit is. Totale wereldheerschappij dus.

Mensen denken altijd dat profetieën over hun tijd gaan..maar het kan net zo goed over iets uit verleden of toekomst gaan. Dat is ook veel logischer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat erom dat we het profetisch Woord kennen, zodat we, als we bepaalde dingen zien gebeuren, we Gods hand zullen herkennen. Want wat je niet kent, kun je ook niet herkennen.

Het moge duidelijk zijn dat de opmars van de Islam een opvallend verschijnsel is van de laatste decennia.

Ik denk dan aan de [zelfmoord]terroristen, die met de waan van een lokkend paradijs al ontelbare onschuldige mensen de dood in hebben gejaagd, en dat alles ter ere van hun godheid Allah.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het gaat erom dat we het profetisch Woord kennen, zodat we, als we bepaalde dingen zien gebeuren, we Gods hand zullen herkennen. Want wat je niet kent, kun je ook niet herkennen.

Het moge duidelijk zijn dat de opmars van de Islam een opvallend verschijnsel is van de laatste decennia.

Ik denk dan aan de [zelfmoord]terroristen, die met de waan van een lokkend paradijs al ontelbare onschuldige mensen de dood in hebben gejaagd, en dat alles ter ere van hun godheid Allah.

Die volkeren bestaan allemaal al ongeveen 2000 jaar niet meer, dus je moet het er in willen lezen.

Als ik toch zelf mag kiezen..kies ik wel vrolijkers;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is nog maar de vraag wat mij betreft of Robert Frans zinnige opmerkingen heeft gemaakt, want deze psalm is een profetische psalm. Alle genoemde volken zijn Arabische volken rondom Israel, en dat de Islam nog niet bestond in die tijd is daarmee niet relevant, want deze gebeurtenissen liggen nog in de toekomst, waarvan wij, als Westerse landen reeds hebben kunnen ondervinden waar de Islam op uit is. Totale wereldheerschappij dus.

Dat er een totale wereldheerschappij of wereldorde komt dat wordt door de Bijbel duidelijk en meermaals bevestigd, maar dit zal niet de Moslimgemeenschap zijn(zie o.a. het boek Daniël en Openbaring.

Hetgeen nu aan het gebeuren is, is enkel een voorbereidende fase tot het effenen van de weg tot de totale installatie van een wereldorde waarbij er één geestelijke leider zal zijn (de Paus) die zijn eigen leer en wetten zal opleggen en deze door “de staat†zullen bekrachtigd worden

Door o.a. de massale volksverhuizing alsook de verscheidene terreurdaden die zowel Europa als andere werelddelen in zijn greep heeft, is het nu een ideaal moment om bepaalde restrictieve wetten , die anders nooit een kans zouden maken, te stemmen waardoor de macht (politiek en juridisch) zich meer en meer verplaatst naar één centraal punt. Waar vroeger het gezegde “verdeel en heers†aan de orde was is nu meer en meer “centraliseer en heers†een realiteit aan het worden.

Op deze manier is de Grote Opstandeling, de satan, op vandaag langzaam maar zeker zijn pionnen aan het plaatsen op het wereldse schaakbord. Zodat meer en meer de mogelijkheid geschapen wordt om zijn plan om door gans de wereld aanbeden te worden te verwezenlijken door hen die zijn dienaars zijn aan de macht te brengen.

En zodoende zullen zij uiteindelijk, als een samenwerkende vennootschap tussen de geestelijke macht (kerk) en de politieke macht (staat ) de wereld te besturen. Waarbij, net zoals in het verleden, hen die trouw zijn aan God, en zijn geboden bewaren en bewaken, vervolgd zullen worden.(Openbaring 13:11-18)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik baseer dat o.a. op Zacharia 12:2 waar voorzegd wordt dat "alle volken in het rond" [ alle volken dus rondom Israel] tegen Juda en Jeruzalem oorlog zullen voeren.

Ik citeer nogmaals Psalm 83: "Laten wij hen als volk verdelgen" .... Israel dus van de kaart vegen.

Je hoeft trouwens alleen maar de oude geologische kaart in het M.O., te bekijken waar deze volken gesitueerd waren in de oudheid en de huidige ernaast te leggen om te zien waar zij zich vandaag de dag bevinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat de psalm op islamitische volken doelt, daar de islam in die tijd nog helemaal niet bestond. Daarbij strijden die volken net zo hard tegen IS als wij doen en staan zij zelfs aan de frontlinie. En vele moslims die niet kunnen meestrijden, vluchten nu juist weg van het geweld en de terreur.

Je uitleg komt op mij dus nogal anachronistisch en kort door de bocht over.

Nogal ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is nog maar de vraag wat mij betreft of Robert Frans zinnige opmerkingen heeft gemaakt, want deze psalm is een profetische psalm. Alle genoemde volken zijn Arabische volken rondom Israel, en dat de Islam nog niet bestond in die tijd is daarmee niet relevant, want deze gebeurtenissen liggen nog in de toekomst, waarvan wij, als Westerse landen reeds hebben kunnen ondervinden waar de Islam op uit is. Totale wereldheerschappij dus.

Dat er een totale wereldheerschappij of wereldorde komt dat wordt door de Bijbel duidelijk en meermaals bevestigd, maar dit zal niet de Moslimgemeenschap zijn(zie o.a. het boek Daniël en Openbaring.

Hetgeen nu aan het gebeuren is, is enkel een voorbereidende fase tot het effenen van de weg tot de totale installatie van een wereldorde waarbij er één geestelijke leider zal zijn (de Paus) die zijn eigen leer en wetten zal opleggen en deze door “de staat†zullen bekrachtigd worden

Door o.a. de massale volksverhuizing alsook de verscheidene terreurdaden die zowel Europa als andere werelddelen in zijn greep heeft, is het nu een ideaal moment om bepaalde restrictieve wetten , die anders nooit een kans zouden maken, te stemmen waardoor de macht (politiek en juridisch) zich meer en meer verplaatst naar één centraal punt. Waar vroeger het gezegde “verdeel en heers†aan de orde was is nu meer en meer “centraliseer en heers†een realiteit aan het worden.

Op deze manier is de Grote Opstandeling, de satan, op vandaag langzaam maar zeker zijn pionnen aan het plaatsen op het wereldse schaakbord. Zodat meer en meer de mogelijkheid geschapen wordt om zijn plan om door gans de wereld aanbeden te worden te verwezenlijken door hen die zijn dienaars zijn aan de macht te brengen.

En zodoende zullen zij uiteindelijk, als een samenwerkende vennootschap tussen de geestelijke macht (kerk) en de politieke macht (staat ) de wereld te besturen. Waarbij, net zoals in het verleden, hen die trouw zijn aan God, en zijn geboden bewaren en bewaken, vervolgd zullen worden.(Openbaring 13:11-18)

Klopt. En de wielen van de Pausmobiel zullen in totaal 666 spaken hebben!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik baseer dat o.a. op Zacharia 12:2 waar voorzegd wordt dat "alle volken in het rond" [ alle volken dus rondom Israel] tegen Juda en Jeruzalem oorlog zullen voeren.

Ik citeer nogmaals Psalm 83: "Laten wij hen als volk verdelgen" .... Israel dus van de kaart vegen.

Je hoeft trouwens alleen maar de oude geologische kaart in het M.O., te bekijken waar deze volken gesitueerd waren in de oudheid en de huidige ernaast te leggen om te zien waar zij zich vandaag de dag bevinden.

Probleem alleen is natuurlijk dat de volken uit die tijd heel anders waren dan nu en ook Israël uit die tijd volstrekt niet te vergelijken is met het huidige Israël.

Het huidige Israël is opgericht met medewerking van de VN, kent geen davidische monarchie, er is geen tempel, de meeste joden leven nog altijd in diaspora, het grondgebied is een stuk kleiner, doch groter dan aanvankelijk afgesproken, ze ontvangt volop steun van westerse landen en ze wordt ook door lang niet alle joden als het bijbelse Israël erkend, daar ze immers niet wordt geregeerd door de verwachte Messias.

Je kunt daarom de psalm en zelfs Zacharias niet zomaar toepassen op deze tijd en op onze eigen volkeren. En dus helemaal niet op een godsdienst die ten tijde van de psalmisten en de profeten nog helemaal niet bestond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat de psalm op islamitische volken doelt, daar de islam in die tijd nog helemaal niet bestond. Daarbij strijden die volken net zo hard tegen IS als wij doen en staan zij zelfs aan de frontlinie. En vele moslims die niet kunnen meestrijden, vluchten nu juist weg van het geweld en de terreur.

Je uitleg komt op mij dus nogal anachronistisch en kort door de bocht over.

Ja zeg, ga je nou feiten er bij halen? Die zijn zo hinderlijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar goed, wat feitjes:

joden zijn net zo arabisch als de andere arabieren.

christelijke arabieren zijn ook arabieren.

Een groep als ISIS is evident niet uit op wereldheerschappij maar op de apokalyps. Het is echt niet verboden je in de feiten te verdiepen.

Er is nul komma nul onderbouwing voor het "profetisch" verklaren van een psalm.

Maar, zo nadrukkelijke inlegkunde heeft amusementswaarde. Dat wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar goed, wat feitjes:

joden zijn net zo arabisch als de andere arabieren.

christelijke arabieren zijn ook arabieren.

Een groep als ISIS is evident niet uit op wereldheerschappij maar op de apokalyps. Het is echt niet verboden je in de feiten te verdiepen.

Er is nul komma nul onderbouwing voor het "profetisch" verklaren van een psalm.

Vooralsnog is het de staat Israel en haar grote vriend de VS, die de landen rondom Israel in totale anarchie hebben gestort.

Maar, zo nadrukkelijke inlegkunde heeft amusementswaarde. Dat wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat in deze psalm niet specifiek over een groep als IS, maar over Arabische volkeren rondom Israel, die wel degelijk erop uit zijn om dat volk van de kaart te vegen.

Zo amusant is dat niet.

Eindtijdscenario's tekenen zich steeds duidelijker af tegen ontwikkelingen in en rond Israel, en ook in de hele wereld. Profetische lijnen convergeren steeds duidelijker en scherper naar onze tijd.

Ik geloof dat we leven in een tijd waarvan een profetie zegt: "De oordelen van God gaan over de hele aarde" [Ps. 145:7].

Europa glijdt af naar een Islamitische staat, noodgedwongen vanwege de toenemende Islamitische terreurdreigingen. Europa wordt geleidelijk een door de Islam overheerste samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
IS zijn de vijand van God, maar te langen leste natuurlijk niet alleen IS, maar alle goddelozen (waarbij ik de definitie van goddelozen even in het midden laat).

Ik denk dat je dat niet "in het midden" moet laten. Want je gooit hiermee alles op één hoop en dat maakt het zo vaag.

Wat dacht je van de RKK en haar rol?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een groep als ISIS is evident niet uit op wereldheerschappij maar op de apokalyps. Het is echt niet verboden je in de feiten te verdiepen.

Wereldheershcappij zeker niet, maar of ze echt 'alleen maar' uit is op de apokalyps? Misschien wil ze stiekem wel heel banale zaken als rijkdom, macht, en grondgebied. Geen idee.
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid