Spring naar bijdragen

Wat staat de wereld te wachten?


Aanbevolen berichten

Nee, Mystic, je moet goed lezen wat ik daar eerder over heb gezegd. Ieder mens heeft de kans in dit [ tijdelijke] aardse leven tot bekering te komen in de Here Jezus Christus, en DUS ook de pastoor/priester die een dergelijke schanddaad heeft gedaan.

Geen enkel wedergeboren kind van God maakt zich schuldig aan dergelijke dingen zoals het voorbeeld wat je gaf. Dat kan ik met zekerheid zeggen hier.

Het gaat me even niet om de pastoor. Het gaat me even om diegeen die als kind zwaar misbruikt en getraumatiseerd is en dus op zn zachtst gezegd een aversie heeft tegen alles wat met t christendom te maken heeft. Komt die dan dus in de hel volgens jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 567
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

In die laatste zinnen laat je al zien dat het van de aanhangers van een religie af hangt hoe de uitingsvorm van die religie is... Spreken over "de neiging van religies om zich te willen verspreiden en daar wat machtsmisbruik voor te gebruiken" lijkt me dan ook niet op zijn plaats: het zijn aanhangers van een bepaalde religie die dat blijkbaar willen - of personen die onder het mom van religie hun (!) wil opleggen aan een ander... Die religie zelf doet niet zo veel, behalve misschien bepaalde ideeën aanreiken die remmen of bevorderen... En ook dan: zie je opmerking over de wil van de aanhanger: "Alleen moeten ze dat zelf veranderen".

Je kan je wel afvragen wat één religie is. Is het christendom één religie of zijn het er heel veel? Er zijn een paar algemene eigenschappen voor christenen, maar je moet ook wel weer specificeren.

Bingo... En zo kom je van het denken in algemeenheden uit bij de nuance - en blijkt vaak niet eens de religie de drijfveer van een persoon, maar de persoonlijke interpretatie van die religie; al of niet ten behoeve van het bereiken van een of ander persoonlijk doel... Want "een kruistocht houden" is één ding, het wordt pas écht interessant als die je ook nog wat oplevert!! Vroeger zag men er geen been in om, bij gebrek aan Saracenengoud, Constantinopel maar te plunderen. Tegenwoordig zie je de zwartvlaggers de huisraad van andersdenkende buren op hun Toyota terreinwagen laden...
Een katholiek die zijn geloof niet zo strak neemt heeft misschien wel meer overeenkomsten met een moslim met dezelfde houding als met een christen die elk woord van Genesis nog letterlijk voor waar houdt.
Misschien. Al houd ook ik elk woord van Genesis nog letterlijk voor waar, maar neem ik mijn geloof nu niet bepaald bijzonder strak. Maar ook daar moet je rekening houden met interpretatie - in dit geval van de woorden "waar" en "strak nemen"...

Voor mij betekent "waar" hier, dat de boodschap ons gegeven wordt in een bepaalde, serieus te nemen, verpakking die letterlijk te spellen is: het staat er precies zoals het er staat, en met reden.

En "strak nemen" heeft voor mij de bijbetekenis van "wetticistisch". Ik neem mijn geloof bijzonder serieus, maar het gaat mij niet om "het strak naleven van de letter". Als doel op zich...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hendrik

Nogmaals: Jeremia 23:17 "Alzo zal Edom worden tot een ontzetting al wie voorbij haar gaat, zal zich ontzetten, en fluiten over al haar plagen".

Helaas heb je niets begrepen van het profetisch Woord, niet wat Psalm 83 betreft, en ook hier weer niet.

Vandaag de dag is er trouwens onder geschiedkundigen nog steeds enige verwarring wat nu werkelijk de hoofdstad van Edom was. Men noemt verschillende plaatsen, namelijk Petra en Bozra. Petra wordt in de Bijbel Sela genoemd en vertaald met "rots". Dat betekent dat de hoofdstad van Edom niet gelegen was in het dal, maar op de steile berg met de vlakke top die naast het dal ligt. Het echte Petra ligt dus een paar honderd meter omhoog.

Inderdaad is Edom het huidige Jordanie, ergo het Hashemitische koninkrijk Jordanie, en ik adviseer je het boekje "Unveiling The Man of Sin" van Dr. Joe VanKoevering eens te lezen over Zijne koninklijke hoogheid kroonprins El Hassan Bin Talal, afstammeling van Mohammed, Moslim , en wat deze man voor "plannetjes" heeft met betrekking tot de wereldheerschappij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is daar prachtig en mega uitgebreid met rotsen waarin je je kunt verbergen. Als in de toekomst het gelovige overblijfsel uit Jeruzalem zal vluchten via "de koninklijke hoofdweg" dan zal men daar in die woestijn een beschermde plaats vinden "door God bereid" en zal ze daar verblijven die 42 maanden die Openbaring en de profeten reeds lang voorspeld hebben. En er zal voor hun gezorgd worden staat er geschreven. Misschien komt er water uit de rots en manna uit de hemel, waarom ook niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bingo... En zo kom je van het denken in algemeenheden uit bij de nuance - en blijkt vaak niet eens de religie de drijfveer van een persoon, maar de persoonlijke interpretatie van die religie; al of niet ten behoeve van het bereiken van een of ander persoonlijk doel... Want "een kruistocht houden" is één ding, het wordt pas écht interessant als die je ook nog wat oplevert!! Vroeger zag men er geen been in om, bij gebrek aan Saracenengoud, Constantinopel maar te plunderen. Tegenwoordig zie je de zwartvlaggers de huisraad van andersdenkende buren op hun Toyota terreinwagen laden...

persoonlijke interpretatie? Zelden. Meestal behoort de persoon tot een groep die een bepaalde interpretatie van een religie aanhoudt.Dan krijg je het probleem: Wanneer noem je een bepaalde interpretatie van een religie weer een aparte religie. (Vergelijkbaar met het begrip diersoorten)

Nu hoop ik dat je het toch wel met me eens bent dat een religie het gedrag van mensen verandert. Zon iet, heeft religie dan wel nut? De tekst van het heilige boek beïnvloedt natuurlijk de mogelijkheden tot interpretaties. In de loop van de tijd ontwikkelen die interpretaties zich en sommige worden niet meer geaccepteerd. Kritiek kan komen uit aangrenzende stromingen, maar ook uit de maatschappij. Een opmerking als "God heeft de Joden Israël gegeven" mag hier op het forum. Als iemand me dat buiten de bescherming van de forumregels tegen me zegt, trek ik een blik met tegenargumenten open.

Niet elk conflict gaat om religie, maar het gaat veel te ver om te stellen dat de strijd van IS of de kruistochten geen religieuze component hadden. De soldaten worden bv geworven voor een heilige strijd. Zelfs als ze de huisraad van ongelovigen plunderen, zit daar een religieuze component in. Namen de Joden in Genesis ook niet al het vee wat ze van de overwonnen volkeren konden pakken? Zouden volgers van een heilig boek dat uitdrukkelijk verbied te plunderen dat ook zo doen als IS strijders?

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Hendrik

Nogmaals: Jeremia 23:17 "Alzo zal Edom worden tot een ontzetting al wie voorbij haar gaat, zal zich ontzetten, en fluiten over al haar plagen".

Helaas heb je niets begrepen van het profetisch Woord, niet wat Psalm 83 betreft, en ook hier weer niet.

Blijkbaar niet... Maar het zal eerder zijn dat jij je als profeet opstelt (door je onbewezen claim dat Psalm 83 profetisch is, en je stellige toepassing van die psalm op gebeurtenissen in het hier en nu), en het feit dat ik je "profetieën" niet op voorhand accepteer, maar ze kritisch onderzoek c.f. het advies in Deuteronomium 18, dat je me niet aardig vindt...
Link naar bericht
Deel via andere websites
Bingo... En zo kom je van het denken in algemeenheden uit bij de nuance - en blijkt vaak niet eens de religie de drijfveer van een persoon, maar de persoonlijke interpretatie van die religie; al of niet ten behoeve van het bereiken van een of ander persoonlijk doel... Want "een kruistocht houden" is één ding, het wordt pas écht interessant als die je ook nog wat oplevert!! Vroeger zag men er geen been in om, bij gebrek aan Saracenengoud, Constantinopel maar te plunderen. Tegenwoordig zie je de zwartvlaggers de huisraad van andersdenkende buren op hun Toyota terreinwagen laden...

persoonlijke interpretatie? Zelden. Meestal behoort de persoon tot een groep die een bepaalde interpretatie van een religie aanhoudt.Dan krijg je het probleem: Wanneer noem je een bepaalde interpretatie van een religie weer een aparte religie. (Vergelijkbaar met het begrip diersoorten)

Ook als ze elkaar niet meer over en weer "kruisbestuiven", zou ik zeggen... Als een groep zichzelf apart zet of uitgekotst wordt.

Bij het ontstaan van allerlei sekten, dus... Waarneming: hoe kleiner en fanatieker de sekte, hoe sterker men een soort "leidersbeginsel" aanhangt. En hoe sterker de factor "macht" wordt... En men actief allerlei particuliere doelen gaat nastreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens de Islam is Palestina dus Islamitisch grondgebied en moet Jeruzalem de hoofdstad worden. Als we de kaart van het huidige Israel bekijken, dan zien we dat de Filistijnse [!] steden Askelon, Asdod en Ekron op Israëlisch grondgebied liggen.

Wat betekent dat?

Wel, als we ervan uitgaan dat Gods Woord betrouwbaar is - ook als het gaat om de profetieën , dan betekent dat dus, dat het Palestijnse gebied, of de Palestijnse staat, in de toekomst nog moet worden uitgebreid.

Ook Askelon, Asdod en Ekron zullen nog eens [weer] onder als Filistijns grondgebied gelden en dus naar alle waarschijnlijkheid onder Palestijns bestuur komen te staan.

Alleen Gaza ligt in de Gaza-strook en valt vandaag de dag onder het bestuur van de Palestijnse autoriteit.

Hoe en wanneer dat zal gebeuren, kunnen we nu nog niet zeggen, maar DAT het gaat gebeuren, staat vast.

Aangezien het profetisch Woord nog nooit gefaald heeft, zullen we er op moeten rekenen, dat er nog heftige verschuivingen plaatsvinden in het land Israel.

Met dit in het achterhoofd is het goed te letten op de ontwikkelingen die er plaats [gaan] vinden met deze wetenschap: wat God zegt, gebeurt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hendrik

Ik "stel" me helemaal niet op als "profeet", dat is een pertinente persoonlijke aanval.

Ik citeer wat de Schrift ons leert uit de reeds verschillende Schriftplaatsen die ik heb aangehaald.

De meeste Bijbelonderzoekers zijn er overigens van overtuigd dat Psalm 83 profetisch is EN nog in de toekomst ligt.

Ook heb ik aangetoond wat die volken rondom Israel van plan zijn. Dat staat er gewoon. "Laten wij hen als volk verdelgen", Israel dus van de kaart vegen.

Zij willen de woonsteden van God in bezit nemen.

Zacharia 12:2 profeteerde al dat "alle volken rondom Israel" tegen Juda en Jeruzalem oorlog zullen voeren.

Wil jij Gods Woord ondermijnen door dat te ontkennen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Hendrik

Ik "stel" me helemaal niet op als "profeet", dat is een pertinente persoonlijke aanval.

Als je stelt "Dit woord van de Heer is een profetie", terwijl dat uit het Schriftgedeelte zelf niet blijkt, en je koppelt er ook een heel specifieke eigen uitleg aan, dan zeg je feitelijk: "Zo profeteer ik namens de Heer:..."
Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens de Islam is Palestina dus Islamitisch grondgebied en moet Jeruzalem de hoofdstad worden.

Dit is helemaal niet waar. Je roept maar wat. De Koran zegt héél duidelijk dat het land Israël de joden toebehoort en ook dat de joden naar het land terug zullen keren.

In Soera 5,19-21 zegt Mozes tegen Israël:

Soera 5,19-20 O, u mensen van het Boek. Onze boodschapper is naar u toe gekomen na een onderbreking in de reeks van boodschappers die u duidelijkheid brengen, opdat u niet zult zeggen: "Er is geen brenger van een blijde tijding en geen waarschuwer naar ons toe gekomen." Waarlijk er is een brenger van een blijde boodschap en een waarschuwer naar u toe gekomen. Allah heeft macht over alle dingen. En toen Mozes tot zijn volk zei: "O, mijn volk, herinner u Allahs gunst voor u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf, wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven."O, mijn volk! Ga het heilige land in dat Allah voor u bestemd heeft. Vlucht niet weg (of: keert het niet de rug toe), want u zult zeker als verliezers terugkeren.
Soera 2,47 en 2, 122 O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, die Ik u bewees, dat Ik u boven de volkeren verhief.
Soera 2,40. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, welke Ik u bewees en weest getrouw aan Mijn verbond. Ik zal Mijn verbond met u houden en Mij alleen zult gij vrezen.
Soera 17,104. En Wij (=Allah) zeiden na hem tot de kinderen van Israël: "Blijft gij in het land en wanneer de laatste belofte komt zullen Wij u allen tezamen brengen".
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Anja

Nee, jij roept maar wat, want in de Koran staan veel Schriftplaatsen die ook in de Bijbel staan, hoewel geen exacte aanhalingen of een weergave van bepaalde verhalen die helemaal met de Bijbel overeenkomen.

Wel wordt het Evangelie [indjil] herhaaldelijk genoemd. Ook veel zaken uit het O.T. [Taurah] vinden we terug in de Koran. Waarschijnlijk heeft Mohammed, die in het begin van zijn optreden regelmatig contact had met Joden en Christenen, veel van hen overgenomen en dat op zijn, volgens de bijbelse gegevens, onjuiste, manier in de Koran verwerkt..

Natuurlijk zeggen Moslims omgekeerd dat de Thenach en het N.T. vervalsingen zijn en dat de Koran de ware boodschap weergeeft.

De vernietiging van Israel en de verovering van Jeruzalem spelen wel degelijk een grote rol in de eschatologie van de Koran en de Islam, zoals ik meerdere keren vanuit de Koran heb aangetoond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Anja

Nee, jij roept maar wat, want in de Koran staan veel Schriftplaatsen die ook in de Bijbel staan, hoewel geen exacte aanhalingen of een weergave van bepaalde verhalen die helemaal met de Bijbel overeenkomen.

Wel wordt het Evangelie [indjil] herhaaldelijk genoemd. Ook veel zaken uit het O.T. [Taurah] vinden we terug in de Koran. Waarschijnlijk heeft Mohammed, die in het begin van zijn optreden regelmatig contact had met Joden en Christenen, veel van hen overgenomen en dat op zijn, volgens de bijbelse gegevens, onjuiste, manier in de Koran verwerkt..

Natuurlijk zeggen Moslims omgekeerd dat de Thenach en het N.T. vervalsingen zijn en dat de Koran de ware boodschap weergeeft.

De vernietiging van Israel en de verovering van Jeruzalem spelen wel degelijk een grote rol in de eschatologie van de Koran en de Islam, zoals ik meerdere keren vanuit de Koran heb aangetoond.

Met "volgens de islam is Palestina islamtisch grondgebied" beweer je gewoon pertinente onzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Hendrik

En dat is nu precies het punt. Het blijkt wel degelijk uit het Schriftgedeelte zelf dat deze Psalm nog in de toekomst ligt.

Maar ik ga er niet over strijden, je mag denken wat je wilt.

Ik geloof dat wel degelijk, en meerderen met mij.

Je strijdt er intussen wel over, maar toont daarbij niet aan wat je claimt. De psalm kan intussen nog steeds een "deels terugblikkende verzuchting van een tijdgenoot zijn, die in zijn eigen "hier en nu" weer eens door een of meer der gezworen vijanden Israëls in het nauw wordt gedreven"...
Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Anja

We zullen zien wat de toekomst brengt, en of het onzin is wat ik meerdere keren heb aangetoond vanuit de Schrift.

Je blijft hangen in vaagheden zonder concrete data te geven. Zo kan je natuurlijk altijd de profeet uit blijven hangen zonder verantwoording te hoeven afleggen. Ik vind dat zwak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens las ik een opmerkelijk bericht van 'Judicial Watch' in april.

Deze stichting, gevestigd in Washington, richt zich op transparantie, verantwoording en integriteit bij de overheid, de politiek en de wet.

Op haar gelijknamige website vertelt zij uit bronnen binnen Mexicaanse overheidsinstanties te hebben vernomen dat de Islamitische Staat een kamp heeft ingericht op slechts enkele kilometers van de grens met de VS, in de buurt van El Paso, Texas.

Het gebied wordt gedomineerd door diverse [drugs]kartels en bendes.

Dit maakt het voor politie en leger van Mexico tot een uitermate gevaarlijke en vijandige omgeving om te controleren en acties te ondernemen.

Alles bij elkaar een dreigende situatie voor Mexico EN de VS.

IS lijkt haar dreigementen om ook in het 'vrije' Westen te infiltreren serieus waar te willen maken.

Ook de Europeanen kunnen zich wat dat betreft zorgen maken. IS heeft eerder aangekondigd haar strijders via de uit de hand gelopen vluchtelingenstroom naar Europa te willen transporteren om zodoende terroristische activiteiten te ontplooien.

Bron: judicialwatch.org.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Anja

We zullen zien wat de toekomst brengt, en of het onzin is wat ik meerdere keren heb aangetoond vanuit de Schrift.

Daar ging het niet over, je doet onjuiste beweringen over koran en islam. De koran is een afschuwelijk boek, doch wat je erover zegt in deze context is niet juist. Met behulp van een moderne politieke eschatologie die met name door Iran is voortgebracht, willen bepaalde politici Israël van de kaart vegen. Maar juist het feit dat de globale -overigens veelal eerder door het Westen voor andere doeleinden getrainde - franchise van IS, Alquaeda, Boko Haram, etcetera zo tegen het christendom te keer gaat, geeft aan dat ze aan de verliezende hand zijn. In islamitische landen komen velen tot geloof in Onze Heer Jezus Christus.

Wat betreft die Jordaanse prins de je noemde, dat zou misschien best eens kunnen. Onlangs was er op Euronews namelijk een interview met koning Abdulah van Jordanië. Deze klonk heel Westers en redelijk, maar al gauw trok hij de Israël-troefkaart. De tijd zal het leren. Wij zien met nieuwsgierigheid wat er allemaal zoal gebeuren zal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Thorgrem

Voor de goede orde, ik ben alleen aan God verantwoording verschuldigd, niet aan mensen die constant proberen Gods Woord te ondermijnen .

Jij bent degene die Gods woord ondermijnt, en misbruikt voor eigen doeleinden. En ja, God zal je zeker oordelen voor misleiding. Bekeer je zolang het nog kan en verlaat deze heilloze weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid