Spring naar bijdragen

Wat staat de wereld te wachten?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 567
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mohammed noemde de Joden dan ook "de hevigste vijanden onder de mensen" [sura 5:82].

Vandaar dat Islamitische propagandisten, gretig de antisemitische leugens uit de Middeleeuwen, dat de Joden "vijanden van de mensheid" zijn, overnemen.

Voor Mohammed betekende het dus oorlog tegen de Joden.

De eeuwige strijd tussen de Islam en Israel, tussen Ezau en Jakob, zal in de nabije toekomst een tragische climax bereiken.

Tijdens de laatste jaren van zijn leven verkondigde Mohammed dat de Islam niet alleen voor Arabieren, maar voor de hele wereld was.

Het doel van de Islam werd en is nog steeds de "vrede van Allah" onder alle mensen te brengen. Wat die "vrede van Allah" betekent, zien we in Islamitische landen van onze tijd.

In landen waar de sharia door de machthebbers wordt gehanteerd.

De basisuitgangspunten van de Islam, de sharia [ Islamitische wetgeving] en de Jihad [ Heilige oorlog] zijn in de Koran vastgelegd.

Het moet leiden tot een wereldwijd kalifaat waarin de gehele mensheid onder de Islamitische wetgeving, de sharia wordt gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Thorgrem

En wat zouden die "eigen doeleinden" dan wel niet zijn?

Mijn "doel" is mensen te waarschuwen voor wat de wereld te wachten staat, en daar kan je tegenin gaan zoveel je wilt, het zal mij niet tegenhouden dat te blijven doen, waar en wanneer ik maar kan.

Jouw doel is mensen van Christus af te wenden en in de armen van jouw bedenkelijke variant van het christendom te storten. En daarnaast hoor je jezelf heel graag praten en heb je al aangegeven hier niet voor gesprek te komen. Zelfbevrediging zal dus ook wel een doel van jou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Thorgrem

En wat zouden die "eigen doeleinden" dan wel niet zijn?

Mijn "doel" is mensen te waarschuwen voor wat de wereld te wachten staat, en daar kan je tegenin gaan zoveel je wilt, het zal mij niet tegenhouden dat te blijven doen, waar en wanneer ik maar kan.

Jouw doel is mensen van Christus af te wenden en in de armen van jouw bedenkelijke variant van het christendom te storten. En daarnaast hoor je jezelf heel graag praten en heb je al aangegeven hier niet voor gesprek te komen. Zelfbevrediging zal dus ook wel een doel van jou zijn.

Tja... wat wil je als een van de hoofddogma's van je leer is dat het een heel klein clubje is dat behouden wordt. Dat dogma moet wel overeind gehouden worden natuurlijk, anders stort het kaartenhuis alwéer in.. ;):#.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Thorgrem

Werkelijk.

Yep, werkelijk. Je dient de list en bedrog met halve waarheden en hele leugens achter je te laten en je te bekeren tot Jezus Christus. Binnen welke denominatie je dat vervolgens gaat doen maakt me vrij weinig uit, zolang het maar een is die je geestelijke gezondheid niet aantast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zal wel een reden zijn waarom er geen kots smiley is, dat een Christen hier behoefte aan heeft? |:(

Nee, die typt zijn walging liever voluit met woorden?

Maar je nicknaam daar word ik al een beetje misselijk van. :@

:?

Mensen met wat ik voor het gemak maar even een Catweazle-geloof noem (voor wie niet meer weet wie Catweazle was :

:# ) zijn panisch voor alles wat mystiek heet of er ook maar enigszins mee geassocieerd zou kúnnen worden. Trek het je niet aan. Het komt tegenwoordig nog in bepaalde sekteachtige groepjes voor, maar steeds minder in het mainstream christendom. ;)
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, ik geef toe dat dat nergens op sloeg. Mijn excuus bij deze en ik wens je een goed weekend.

Ik ben al een oude dame dus ik ga maar eens naar bed, morgenvroeg wekken de kerkklokken mij weer. Welterusten.

Excuses aanvaard. We hebben t er niet meer over.

Dank je wel, ik hoop dat Anja ook nog leert wat vergeven is in haar leven. Ooit noemde ze me "lieverd en schat" en zomaar ineens is ze vol wrok. Wat ze suggereert is niet waar, ik behoor niet tot een sekte of een vreemd groepje en heb geen Catweazle geloof wat dat ook zijn moge. En "trek het je niet aan" behoort bij het gedrag van samenspannen en hetzes kweken, ik hoop daar toch boven te staan op mijn "oude dag". Ik behoor bij het Lichaam van Christus en die is gelukkig universeel. De Bijbel kent geen "mainstream" Christendom. Mainstream ken ik als ik mijn plasje op moet vangen in een potje voor onderzoek. |P

Overigens heb ik niets tegen mystieke zaken het is maar hoe je het toepast.

Ons woord "mysterie" komt van het Griekse woord "musterion" en dat woord gebruikt Paulus als het over de "verborgenheid" gaat. Aan hem zijn die mystieke zaken geopenbaard en mocht hij ze ook bekendmaken, wist je dat?

Fijne zondag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De praktijk wijst uit dat zodra de Jihadisten, de radicale Moslims, merken dat geweld werkt, er meer geweld komt. Want hun ideologie of beter gezegd hun religieuze overtuiging, jaagt hen naar hun doel.

De Islam moet over de wereld regeren. Vooral Israel en het Westen zijn de grote vijanden.

De VS is de "grote Satan" en Israel is de "kleine Satan".

Ik vind het belangrijk om de "tekenen van de tijd" te belichten in het licht van het profetisch Woord van de Bijbel.

Bijv. de "rede over de laatste dingen" van de Here Jezus die veel elementen bevat uit de profetieën van Daniel, Jesaja, Joel en Ezechiel. Het laatste boek uit het N.T., Openbaring, is EEN groot citaat van profetieën en aanhalingen uit het O.T.

Het is m.i. zinloos de Koran te vergelijken met de Bijbel. De Bijbel is het Woord van God en de Koran is een product van Mohammed.

Er is volgens de Bijbel maar EEN God, namelijk Christus Jezus, Die de Weg, namelijk de Waarheid, namelijk het Leven is.

Alles wat zich naast Hem als god voordoet, dus ook de god van de Islam, zijn afgoden.

Hoe groot de invloed van de Koran en Mohammeds leer ook is, christenen die de Bijbel als Gods Woord erkennen zullen nooit de dialoog aangaan met dienaren van een afgod.

Het verlossingswerk van Christus - de kern van het Evangelie = heeft dan ook geen plaats in de Islam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Hendrik-NG schreef:

Dan moeten we eerst moslims vinden om eens het gesprek mee aan te gaan."

Alhoewel ik me al enige tijd weerhou van het reageren. Wil ik wel ingaan op de wens.

Ik wil best ingaan op je vragen als je dat wilt. De misverstanden die nu de kop op steken in dit topic zijn wat pijnlijk en uit de oude doos. Moeilijk om dan stil te blijven .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wellicht een apart forumonderdeel waar waarzeggerij, (valse) profetieën, sterrenbeeldkunde, tarotkaarten trekken en meer van dat soort dingen besproken kunnen worden. Dan kan dit topic gelijk daar heen verplaatst worden.

Meld je aan als moderator! :*:*

Als zo'n forumonderdeel er komt wil ik er best modereren. Wel op mijn manier overigens. Dat wil dus zeggen geen censuur. Hooguit berichten verplaatsen naar een gepaster topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

M.i. zijn de ontwikkelingen en gebeurtenissen in "onze tijd" in een bijbels licht gezet.

Het zijn er teveel om daar geen betekenis in de zin van tekenen van de eindtijd aan te verbinden. De Here Jezus verweet de Farizeeen en de Schriftgeleerden van Zijn tijd, dat zij de "tekenen van de tijden" niet konden onderscheiden. [Matth. 16:1-3].

Ik geloof dat ook wij [in onze tijd] aandacht moeten schenken aan het profetisch Woord van de Bijbel.

De apostel Petrus zegt in dit verband: "En wij achten het profetisch Woord [daarom] des te vaster, en gij doet er goed aan daar acht op te geven als op een lamp die schijnt op een donkere plaats" [ 2 Petrus 1:19].

Er is in onze tijd inderdaad veel duisternis. Bijna is de nacht waar de Here Jezus over spreekt, aangebroken. "Er komt een nacht waarin niemand werken kan". [Joh. 9:4].

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Hendrik-NG schreef:

Dan moeten we eerst moslims vinden om eens het gesprek mee aan te gaan."

Alhoewel ik me al enige tijd weerhou van het reageren. Wil ik wel ingaan op de wens.

Ik wil best ingaan op je vragen als je dat wilt. De misverstanden die nu de kop op steken in dit topic zijn wat pijnlijk en uit de oude doos. Moeilijk om dan stil te blijven .

Hallo Vrede. Het is inderdaad een tijdje geleden dat ik een reactie van je voorbij zag komen.

Hoe zou je in willen gaan op het onderwerp? Als het gaat om mijn vragen/opmerkingen, dan ben ik benieuwd naar je reactie op het:

Of: denk ik even hardop - ook eens kijken of er gradaties bestaan in het meer/minder faciliteren van dat grijpen naar de macht bij de verschillende levensbeschouwingen. Om zo (indien aanwezig) "risicofactoren" in kaart te brengen... En ook de beschermende factoren... Zelf ben ik heel benieuwd welke "beschermende factoren" er vanuit de Islam te destilleren zijn in de omgang met "macht" - met minderheden... Ik zou graag zien dat men ze nog meer en nadrukkelijker in stelling bracht!!!
De vraag in dit topic is "wat staat de wereld te wachten?". Dit thema werd nadrukkelijk gekoppeld aan Islam en de actualiteit...

Nu kan je er je persoonlijke mening over geven. Maar zou die niet verder komen dan een "echte Islam = vrede en de oorlogszuchtigen zijn geen echte moslims", dan schieten we daar misschien niet zo veel mee op.

Zelf ben ik meer benieuwd naar je waarnemingen in je directe omgeving. Hoe reageren medemoslims op al dat geweld - in familie, vriendenkring, moskee, social media etc? Ontstaan er tegenreacties? Individueel? Georganiseerd in groter verband?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid