Spring naar bijdragen

Wat staat de wereld te wachten?


Aanbevolen berichten

En wat dit met "wat staat de wereld te wachten" te maken, nou dit:

Ieder mens sterft een keer, als de uiterste houdbaarheidsdatum van zijn duikerspak is verstreken. Er zijn mensen die daarvan een voorproefje kregen tijdens een BDE.

Daarvan zeggen de Apocriefen en de Bijbel o.a.:

Nag Hammadi codex III, 5: 'Heer, ik wil die plek van het leven zien waar geen kwaad is, maar alleen het pure licht'.

Jezus antwoordde:

'Broeder Mattheus, je zult deze niet kunnen zien, zolang je met het vlees bekleed bent.'

1Cor.15:50 Vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beërven en het vergankelijke beërft de onvergankelijkheid niet.

Een aantal mensen met een BDE rapporteerden het zilveren koord te hebben gezien en ervaren. Daarvan zegt Prediker 12:

want de mens gaat naar zijn eeuwig huis, en de rouwklagers zullen in de straat omgaan.6 Eer dat het zilveren koord ontketend wordt, en de gulden schaal in stukken gestoten wordt, en de kruik aan de springader gebroken wordt, en het rad aan den bornput in stukken gestoten wordt;

7 En dat het stof wederom tot aarde keert, als het geweest is; en de geest weder tot God keert, Die hem gegeven heeft.

Er zijn mensen die het wetenschappelijk onderzoek naar de BDE naast zich neerleggen en dat respecteer ik, doch de BDE is wetenschappelijk erkend, al wordt het vanuit diverse hoeken, waaronder sommige christelijke (intussen wel minderheden), bestreden.Voor de theologie en de godsdienstfilosofie is het evenwel onaanvaardbaar de waarheidsvraag ten aanzien van de BDE te ontlopen. Als men Bijbelteksten exegetiseert, en/of standpunten van filosofische en religieuze denkers uit het verleden beschrijft, dan zou de vraag of het waar is wat zij zeggen en wat de Bijbel zegt, ook aan de orde moeten komen.

Wie vermaterialiseert in zijn denken zal weinig kunnen bereiken als het gaat om "wat geen oog heeft gezien, geen oor heeft gehoord en in geen mensenhart is opgekomen."(1Kor.2:9)

.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 567
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De jihad tegen het Westen is allang begonnen, en Europa laat zich willoos naar de Islamitische slachtbank voeren. De EU zal niet meer in staat zijn het naderend onheil af te wenden en een vijandelijke overname is niet meer te voorkomen.

Om de "vredelievende" religie niet te irriteren doen de regeringen in Europa al jaren alsof er niets aan de hand is en heeft men daarmee de rode loper uitgelegd voor infiltratie, dreiging en dominantie van de militante Islam.

Men is enigszins "wakker" geworden door de recente aanslagen in Parijs, en ineens geldt "code rood of oranje" en is men waakzaam voor nieuwe aanslagen.

Sommige regeringen proberen om politieke redenen de feiten te verdoezelen door te beweren dat het terrorisme niets met de Islam te maken heeft, maar een beetje besmet is door 'enkele' fundamentalisten.

Feit is gewoon dat men de wereld onder controle wil brengen, en om het zover te krijgen dient een heilige oorlog gevoerd te worden en zij die zich daartegen verzetten, wacht de dood.

Volgens de Islam moet de 'dar al-islam' [ huis van islam] de gehele aarde gaan omvatten. Zelfs de meer liberale islamitische hervormingstheologie beschouwt 'al-tagallub' [dominantie] nog als wezenskenmerk van de Islam.

Langzaam maar zeker ontwikkelt Europa zich, in de ogen van de moslims, in de goede richting.

De bevolking van Europa wordt beslist niet tot de 'vriendenkring' van de Islam gerekend, maar behoort net als de Joden tot hun doelwit.

Islamitische geestelijken hebben al openlijk verkondigd dat invoeringen van islamitische wetten in Europa in de toekomst tot de mogelijkheden gaan behoren.

De dialoog met moslims heeft geen enkele zin, zelfs niet met gematigde moslims, omdat de islam niets gemeenschappelijks kent met de joods/christelijke wortels van Europa.

De islam in Europa zal als een brand om zich heen slaan als zij eenmaal voldoende macht in handen heeft gekregen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De dialoog met moslims heeft geen enkele zin, zelfs niet met gematigde moslims, omdat de islam niets gemeenschappelijks kent met de joods/christelijke wortels van Europa.

Wat afschuwelijk kortzichtig. Zowel theologisch gezien kortzichtig, als in cultuurhistorisch, psychologisch en geesteswetenschappelijk perspectief. En last but not least spiritueel kortzichtig, maar dat woord alleen al is voor sommige kleine christelijke groeperingen onverteerbaar.

Wij danken alleen al het gegeven dat wij vandaag de dag nog over een flink aantal van de belangrijkste werken op het gebied wetenschap en filosofie beschikken, aan het feit dat die werken in islamitische landen bewaard zijn gebleven, nadat door onder andere oprukkend christelijk fanatisme burgeroorlogen ontstonden, die mede de grote brand van de o.a. de bibliotheek van Alexandrië veroorzaakten. Kennelijk waren zij dus niet zo barbaars dat ze die werken vernietigden.

Wat alle mensen sowieso gemeenschappelijk hebben, ongeacht religie, woongebied, huidskleur, welstand etc, is het leven, dat wat leven geeft, een verlangen naar het goede en het liefdevolle, en het geweten. Dat wat van Christus is, in ieder mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het stuit me tegen de borst het eens te zijn met iemand als Ineke denk ik wel degelijk dat de islam een bedreiging is. Er zijn ongetwijfeld Moslims met wie je wel kunt praten, maar zelfreflectie is ver te zoeken in de Islam. Overigens is dit niet de Islam alleen aan te rekenen, zodra er iets verschrikkelijks gebeurd struikelt iedereen over elkaar om te zeggen dat het "niks met de Islam te maken heeft." Maar het heeft alles met de Islam te maken. De strijdkreet is niet "dood aan de imperialisten", maar "God is Groot".

Ik ben nu een koran aan het lezen en benadruk IK HEB HEM NOG NIET UIT DUS DEZE CONCLUSIE IS MISSCHIEN VOORBARIG maar de oproep om niet gelovigen als vijanden te zien staat er wel degelijk in. Iedereen die dat echter bespreekbaar wil maken wordt weggezet als een racist of als haatdragend. Het is volslagen acceptabel om mein kampf te bekritiseren zonder dat je hoeft te melden dat je geen hekel hebt aan alle Duitsers, maar Islam kritiek mag nog steeds niet.

En dat eeuwige gemauw dat wij westerlingen de arme moslims altijd zo uitgebuit hebben: Vele radicalen zijn opgegroeid en opgeleid in het westen, en keren dat nu de rug toe. Daarnaast zijn er in het westen ook groepen zoals zeg de homosexuelen onderdrukt. Ik mis de oproep in de gay-krant om de hetero's te vermoorden, en dat komt niet omdat ik de gay-krant niet lees. Er is niks mis met kritisch naar jezelf kijken, maar soms kom je tot de conlusie dat het probleem niet bij jou ligt.

Ik vind het beschamend, ook voor de moslims, onder andere van salafitische moskeeën, die openbaar afstand doen van het terroristische geweld, dat zij zo ik de kou gezet worden: die mensen wagen hun leven, nog meer dan wij westerlingen die iets negatiefs zeggen. En Isis staat niet boven het vergieten van moslimbloed.

De eerste stap is onderkennen dat er een probleem is met het gedachtengoed. Dat wil niet zeggen dat je korans moet gaan verbieden of je Turkse buurman aan moet geven voor wat dan ook. Maar een kritische houding van iedereen zou de zaak helpen. Zowel moslims als niet moslims.

Link naar bericht
Deel via andere websites
.

De dialoog met moslims heeft geen enkele zin, zelfs niet met gematigde moslims, omdat de islam niets gemeenschappelijks kent met de joods/christelijke wortels van Europa.

Ik zeg: Maajid Nawaz. (Dat is een beleefde manier om te zeggen dat je nu volslagen uit je nek lult)

I-K heeft volgens mij in dit topic al ruimschoots bewezen dat een dialoog met haar ook geen zin heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Anja

Ik heb sowieso niets met "theologisch" of "spititueel" perspectief. Dus dat is voor mij inderdaad onverteerbaar.

Dat alle mensen, ongeacht hun religie, het leven, en dat wat leven geeft, gemeenschappelijk zouden hebben, moet je maar eens uitleggen aan de nabestaanden van de slachtoffers die op gruwelijke wijze zijn vermoord door de aanhangers van IS .

Vertel dat straks maar aan de zielen die ONTHOOFD zijn om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods. [Openb. 20:4].

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Anja

Ik heb sowieso niets met "theologisch" of "spititueel" perspectief. Dus dat is voor mij inderdaad onverteerbaar.

Het is duidelijk dat dat inderdaad ontbreekt in je berichten. Gelukkig leeft dat spirituele wat van Christus is wel in het hart van veel moslims: https://www.eo.nl/geloven/nieuws/item/m ... in-egypte/.

https://www.eo.nl/geloven/nieuws/item/m ... hristenen/

http://www.nujij.nl/algemeen/moslims-be ... 9533.lynkx

http://www.joop.nl/wereld/detail/artike ... ntalisten/

Wat dat betreft begin ik de zorg van sommige atheisten t.a.v. christelijk fundamentalisme te delen, want dat heeft met Het Fundament niet zoveel te maken.

Dat alle mensen, ongeacht hun religie, het leven, en dat wat leven geeft, gemeenschappelijk zouden hebben, moet je maar eens uitleggen aan de nabestaanden van de slachtoffers die op gruwelijke wijze zijn vermoord door de aanhangers van IS .

Vertel dat straks maar aan de zielen die ONTHOOFD zijn om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods. [Openb. 20:4].

Joh.1:3 is dus te spiritueel voor jou, dus schrappen maar uit de Bijbel? Immers voor sommigen onverteerbaar.

Joh1:1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

2 Dit was in den beginne bij God.

3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe dan ook, als je die koppen ziet van de daders, weet je al genoeg.

En Obama maar "roepen" dat hij niet zal wijken voor terrorisme.

Tuurlijk! Zijn stokpaardje is dan ook "geen wapenbezit" voor burgers, alsof dat IS tegen zal houden.

Dat de Islamitische Staat een kamp heeft ingericht op slechts enkele kilometers van de grens met de VS, wordt maar even vergeten, inclusief de dreigende situatie voor de VS.

Hoezo "niet wijken voor terrorisme".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe dan ook, als je die koppen ziet van de daders, weet je al genoeg.

En Obama maar "roepen" dat hij niet zal wijken voor terrorisme.

Tuurlijk! Zijn stokpaardje is dan ook "geen wapenbezit" voor burgers, alsof dat IS tegen zal houden.

Dat de Islamitische Staat een kamp heeft ingericht op slechts enkele kilometers van de grens met de VS, wordt maar even vergeten, inclusief de dreigende situatie voor de VS.

Hoezo "niet wijken voor terrorisme".

Wat een interessante Bijbelstudies geef je toch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe dan ook, als je die koppen ziet van de daders, weet je al genoeg.

En Obama maar "roepen" dat hij niet zal wijken voor terrorisme.

Tuurlijk! Zijn stokpaardje is dan ook "geen wapenbezit" voor burgers, alsof dat IS tegen zal houden.

Dat de Islamitische Staat een kamp heeft ingericht op slechts enkele kilometers van de grens met de VS, wordt maar even vergeten, inclusief de dreigende situatie voor de VS.

Hoezo "niet wijken voor terrorisme".

Psychose, een psychose is een toestand waarbij iemands contact met de werkelijkheid ernstig verstoord is. Mensen in een psychose leven in een eigen werkelijkheid. Ze zie beelden of horen stemmen die er voor anderen niet zijn. Of iemand is er van overtuigd dat hij achtervolgd wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zullen we het eventueel (impliciet) diagnosticeren maar aan psychiaters overlaten? Dat lijkt mij hier niet op zijn plaats.

Klopt evenmin hoort hier het continu plaatsen van misplaatste haatdragende teksten vol verdachtmakingen en onwaarheden. Beter iemand die het zegt dan dat iedereen zijn mond dicht houdt en dit soort zieke geesten een podium gunt. Misschien ben ik te hard in mijn reacties maar jij lult altijd alles politiek correct aan elkaar, tot in het oneindige.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zullen we het eventueel (impliciet) diagnosticeren maar aan psychiaters overlaten? Dat lijkt mij hier niet op zijn plaats.

Klopt evenmin hoort hier het continu plaatsen van misplaatste haatdragende teksten vol verdachtmakingen en onwaarheden. Beter iemand die het zegt dan dat iedereen zijn mond dicht houdt en dit soort zieke geesten een podium gunt. Misschien ben ik te hard in mijn reacties maar jij lult altijd alles politiek correct aan elkaar, tot in het oneindige.

Dat heb ik jou ook zien doen, als het om dit thema gaat

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe dan ook, als je die koppen ziet van de daders, weet je al genoeg.

En Obama maar "roepen" dat hij niet zal wijken voor terrorisme.

Tuurlijk! Zijn stokpaardje is dan ook "geen wapenbezit" voor burgers, alsof dat IS tegen zal houden.

Een paar vragen, ineke-kitty:

Wat zou jij voorstellen dat ze moeten doen t.a.v. wapenbezit in de VS?

Heeft Jezus ons gezegd en geleerd hoe we met deze dingen om zouden moeten gaan? Of heeft Hij ons als wezen achtergelaten? Wat zegt de Bijbel daarover? We zitten immers in Bijbelstudie?

Dat de Islamitische Staat een kamp heeft ingericht op slechts enkele kilometers van de grens met de VS, wordt maar even vergeten, inclusief de dreigende situatie voor de VS.

Hoezo "niet wijken voor terrorisme".

Welk kamp en waar?

En wat zou jij de VS adviseren om te doen m.b.t. dat kamp?

Als je jouw advies beziet in het licht van wat Christus ons in het Nieuwe Testament leert, is je antwoord naar jouw mening dan in overeenstemming met de Geest, die van Christus is? Waarom wel? Waarom niet? En met welke Bijbelteksten kun je dat onderbouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid