Spring naar bijdragen

Wat staat de wereld te wachten?


Aanbevolen berichten

Wat mij betreft kan je nu al de krant naast de Bijbel leggen, maar goed, de gebeurtenissen die beschreven staan in eerder genoemde Psalm liggen nog in de toekomst, en ik ben er inderdaad van overtuigd dat de Islam , en dan met name de Arabische volkeren, daar een cruciale rol in zal spelen, afgezien dat de wereld afstormt op een wereldgodsdienst, met een valse geestelijke leider aan het hoofd. Of dat de Paus , als vertegenwoordiger van de RKK zal zijn, is nog maar de vraag.

Persoonlijk geloof ik van niet. Ik geloof dat het de Mahdi zal zijn, namelijk de komende geestelijke leider van de Islam.

Wat ik wel geloof is dat de RKK op zal gaan IN die komende wereldgodsdienst, zoals overigens alle religieuze groeperingen daar in op zullen gaan.[/quote]

Dat houd je alleen atheïsten over dus??

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 567
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@Thorgrem

Het is zeker wat inderdaad. Ik vind het te triest voor woorden dat, een kerkleider zoals de paus, een boekje kust waarin staat dat God geen zoon heeft.

Voor "wie" en voor "wat" toont hij dan respect vraag ik me af.

Wat het Joodse volk betreft, ook zij hebben de Christus afgewezen.

Het is hierbij de vraag: kies je voor liefde voor de ander of voor fundamentalisme. WWJD

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is een lastige kwestie, de wederkomst en profetie. Jezus zegt duidelijk: 'let op de tekenen der tijden'. We zien nu gewoon een aantal dingen gebeuren. Israël is in 1948 als staat opgericht, het land wordt door God hersteld, als in de Joden trekken terug naar waar ze vandaan kwamen: Israël. Complete stammen vinden de weg weer terug. Het staat beschreven in de Bijbel dat dit zou gebeuren en dat gebeurt nu, op dit moment. Net als dat in 1948 de staat Israël na heel wat jaren weer werd opgericht.

De vierde bloedmaan was onlangs. Vaak een teken van God dat er iets gaat gebeuren. Nou er zijn daarna genoeg dingen gebeurd. De vluchtelingenstroom, het opnieuw toenemende geweld in Jeruzalem, Rusland die de VS van de troon stoot in het Midden-Oosten. Want ook dat heeft God gezegd: 'Wie Israël vervloekt zal zelf vervloekt worden'. Nou de VS is de laatste jaren nou niet echt bezig om Israël te steunen, maar meer bezig met Palestina en Iran. Beide twee grote vijanden van Israël, het land en volk van God. Daarnaast komt ook Turkije weer om de hoek kijken nu recentelijk Erdogan is herkozen als president en ook deze beste meneer heeft niet echt fijne plannetjes. Het Ottomaanse rijk kan best wel eens hersteld worden. Dat laatste weet ik natuurlijk niet zeker, maar Jezus zegt zelf; 'let op'. Dus ik mag me verdiepen in deze dingen en geloven dat wat beschreven staat nu gebeurt.

De wederkomst laat in elk geval niet lang meer op zich wachten. Ik leef, oprecht, elke dag met het gevoel dat het elk moment zou kunnen gebeuren.

Er zijn al miljoenen jaren om de zoveel tijd eens een rood gekleurde maan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is een lastige kwestie, de wederkomst en profetie. Jezus zegt duidelijk: 'let op de tekenen der tijden'. We zien nu gewoon een aantal dingen gebeuren. Israël is in 1948 als staat opgericht, het land wordt door God hersteld, als in de Joden trekken terug naar waar ze vandaan kwamen: Israël. Complete stammen vinden de weg weer terug. Het staat beschreven in de Bijbel dat dit zou gebeuren en dat gebeurt nu, op dit moment. Net als dat in 1948 de staat Israël na heel wat jaren weer werd opgericht.

De vierde bloedmaan was onlangs. Vaak een teken van God dat er iets gaat gebeuren. Nou er zijn daarna genoeg dingen gebeurd. De vluchtelingenstroom, het opnieuw toenemende geweld in Jeruzalem, Rusland die de VS van de troon stoot in het Midden-Oosten. Want ook dat heeft God gezegd: 'Wie Israël vervloekt zal zelf vervloekt worden'. Nou de VS is de laatste jaren nou niet echt bezig om Israël te steunen, maar meer bezig met Palestina en Iran. Beide twee grote vijanden van Israël, het land en volk van God. Daarnaast komt ook Turkije weer om de hoek kijken nu recentelijk Erdogan is herkozen als president en ook deze beste meneer heeft niet echt fijne plannetjes. Het Ottomaanse rijk kan best wel eens hersteld worden. Dat laatste weet ik natuurlijk niet zeker, maar Jezus zegt zelf; 'let op'. Dus ik mag me verdiepen in deze dingen en geloven dat wat beschreven staat nu gebeurt.

De wederkomst laat in elk geval niet lang meer op zich wachten. Ik leef, oprecht, elke dag met het gevoel dat het elk moment zou kunnen gebeuren.

Er zijn al miljoenen jaren om de zoveel tijd eens een rood gekleurde maan.

Maar tetrades zijn vrij zeldzaam, daarnaast bestaat de aarde nog geen miljoenen jaren ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is een lastige kwestie, de wederkomst en profetie. Jezus zegt duidelijk: 'let op de tekenen der tijden'. We zien nu gewoon een aantal dingen gebeuren. Israël is in 1948 als staat opgericht, het land wordt door God hersteld, als in de Joden trekken terug naar waar ze vandaan kwamen: Israël. Complete stammen vinden de weg weer terug. Het staat beschreven in de Bijbel dat dit zou gebeuren en dat gebeurt nu, op dit moment. Net als dat in 1948 de staat Israël na heel wat jaren weer werd opgericht.

De vierde bloedmaan was onlangs. Vaak een teken van God dat er iets gaat gebeuren. Nou er zijn daarna genoeg dingen gebeurd. De vluchtelingenstroom, het opnieuw toenemende geweld in Jeruzalem, Rusland die de VS van de troon stoot in het Midden-Oosten. Want ook dat heeft God gezegd: 'Wie Israël vervloekt zal zelf vervloekt worden'. Nou de VS is de laatste jaren nou niet echt bezig om Israël te steunen, maar meer bezig met Palestina en Iran. Beide twee grote vijanden van Israël, het land en volk van God. Daarnaast komt ook Turkije weer om de hoek kijken nu recentelijk Erdogan is herkozen als president en ook deze beste meneer heeft niet echt fijne plannetjes. Het Ottomaanse rijk kan best wel eens hersteld worden. Dat laatste weet ik natuurlijk niet zeker, maar Jezus zegt zelf; 'let op'. Dus ik mag me verdiepen in deze dingen en geloven dat wat beschreven staat nu gebeurt.

De wederkomst laat in elk geval niet lang meer op zich wachten. Ik leef, oprecht, elke dag met het gevoel dat het elk moment zou kunnen gebeuren.

Er zijn al miljoenen jaren om de zoveel tijd eens een rood gekleurde maan.

Maar tetrades zijn vrij zeldzaam, daarnaast bestaat de aarde nog geen miljoenen jaren ;)

Ja, als dat je logica is:P

Punt is gewoon..het is maar wat rondom gissen met dit soort uitleg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Punt is gewoon..het is maar wat rondom gissen met dit soort uitleg.

Dat.

En wat er nog bij komt, het is overduidelijk Bijbels dat het er niet toe doet. Iedere christen leeft in de verwachting van het einde der tijden. Maar dat doen christenen dus al 2000 jaar en daar kunnen nog 2000 jaar bij. Of 2 tellen. Noch Christus, noch de Bijbel, noch de Kerk van Christus, vragen ander gedrag van je als je weet dat het einde er aan zit te komen dan wanneer je denkt dat dat nog wel even kan duren.

Je kan dus wel reuze interessant de profeet of profetes gaan uithangen en aandacht zoeken voor je private idee waarin je, zoals tallozen voor je de afgelopen 2000 jaar en tallozen na jou de komende millennia, gaat beweren dat toevallige gebeurtenissen van dit moment een relatie hebben met jouw interpretatie van Bijbeltekst X of Y, maar het dient geen enkel relevant doel. Behalve wellicht het vullen van je persoonlijke leegte en je onvermogen op een andere manier aandacht te krijgen. Maar dat is speculeren natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En ter hopelijk nuttige aanvulling: ook als het nog 2000 jaar zou duren voordat Christus terugkomt, dan is het nog altijd een gegeven dat jij Hem over 60 tot 80 jaar zal ontmoeten, als je tenminste niet al eerder uit het leven wordt weggerukt. Je weet dus sowieso nooit zeker wanneer Hij jóú zal roepen, ook al zou je alle profetieën feilloos kennen.

Dus óf Hij komt in deze tijd nog terug en dan wacht je het oordeel, óf je gaat dood in deze tijd en dan wacht je het oordeel. In beide gevallen dien je in elk geval voorbereid zijn op die ontmoeting en dan maakt het dus niet echt meer uit of dat zal gebeuren met trompetgeschal en engelenkoren, of met het stil uitblazen van je laatste adem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@RustU

Ik acht het ook niet onmogelijk dat het Ottomaanse rijk wel eens hersteld zou kunnen worden, met Turkije als centrum van het rijk van de antichrist, hoewel ik persoonlijk geloof dat het Irak zal zijn met als hoofdstad de [herbouwde] stad Babel.

Wij, in het Westen realiseren ons niet, of weten zelfs niet, dat Turkije zo'n 450 jaar een wereldmacht van betekenis is geweest. Al die eeuwen omvatte het Ottomaanse rijk een gebied dat de wereldrijken van al de volken van het "Beeld van Nebukadnesar" [Daniel ] insloot.

Behalve het West-Romeinse rijk.

Men laat dit Turkse rijk in 1453 AD beginnen. Toen veroverden de Turken Constantinopel op de Byzantijnen, op het Oost-Romeinse rijk. Ruim duizend jaar eerder, in 410 AD was het West-Romeinse rijk te gronde gegaan. Maar het Oost-Romeinse rijk heeft het nog ruim 10 eeuwen uitgehouden.

De verovering van Constantinopel opende de deur voor de Turken naar Oost-Europa.

Turkije was toen het centrum van het Islamitische Kalifaat. Dit duurde tot 1918. De Turken hadden in de 1e Wereldoorlog de kant van Duitsland gekozen en verloren met Duitsland.

Het Ottomaanse rijk werd opgedeeld tussen Frankrijk en Engeland.

Het Ottomaanse wereldrijk volgde het Romeinse wereldrijk op. Al die rijken worden vanuit de Bijbel gezien met Israel als centrum. Israel [ en uiteraard de Messias] staan in het centrum van de meeste bijbelse profetieën.

Al die wereldrijken hebben, sommige eeuwen lang, Israel/Palestina overheerst.

Het zevenjarig schrikbewind van de antichrist zou dus in dit scenario best wel eens een Islamitisch kalifaat met Turkije als centrum kunnen zijn.

De ongelooflijke opmars van de Islam is een sterke aanwijzing voor dit scenario.

Ook het vaak vergeten historische feit van de omvang en de macht van het Ottomaanse rijk wijst in deze richting.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@RustU

Ik acht het ook niet onmogelijk dat het Ottomaanse rijk wel eens hersteld zou kunnen worden, met Turkije als centrum van het rijk van de antichrist, hoewel ik persoonlijk geloof dat het Irak zal zijn met als hoofdstad de [herbouwde] stad Babel.

Wij, in het Westen realiseren ons niet, of weten zelfs niet, dat Turkije zo'n 450 jaar een wereldmacht van betekenis is geweest. Al die eeuwen omvatte het Ottomaanse rijk een gebied dat de wereldrijken van al de volken van het "Beeld van Nebukadnesar" [Daniel ] insloot.

Behalve het West-Romeinse rijk.

Men laat dit Turkse rijk in 1453 AD beginnen. Toen veroverden de Turken Constantinopel op de Byzantijnen, op het Oost-Romeinse rijk. Ruim duizend jaar eerder, in 410 AD was het West-Romeinse rijk te gronde gegaan. Maar het Oost-Romeinse rijk heeft het nog ruim 10 eeuwen uitgehouden.

De verovering van Constantinopel opende de deur voor de Turken naar Oost-Europa.

Turkije was toen het centrum van het Islamitische Kalifaat. Dit duurde tot 1918. De Turken hadden in de 1e Wereldoorlog de kant van Duitsland gekozen en verloren met Duitsland.

Het Ottomaanse rijk werd opgedeeld tussen Frankrijk en Engeland.

Het Ottomaanse wereldrijk volgde het Romeinse wereldrijk op. Al die rijken worden vanuit de Bijbel gezien met Israel als centrum. Israel [ en uiteraard de Messias] staan in het centrum van de meeste bijbelse profetieën.

Al die wereldrijken hebben, sommige eeuwen lang, Israel/Palestina overheerst.

Het zevenjarig schrikbewind van de antichrist zou dus in dit scenario best wel eens een Islamitisch kalifaat met Turkije als centrum kunnen zijn.

De ongelooflijke opmars van de Islam is een sterke aanwijzing voor dit scenario.

Ook het vaak vergeten historische feit van de omvang en de macht van het Ottomaanse rijk wijst in deze richting.

Het is beslist niet vergeten, maar gezien alle foute details die je geeft zou ik me voor kunnen stellen dat deze info voor jou wel best nieuw was:P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Laat maar zien dan welke "foute details" ik heb weergegeven @henkjan37

Het Turkse rijk bestond eerder, laatste stukje romeins rijk veel later, kalifaat werd later afgeschaft, de val van het romeinse rijk in t westen was later etc. Dus alle feiten kloppen niet.

En het idee dat het "vergeten" is, is totale onzin. Vraag een gemiddelde turk maar eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe dan ook, "foute" feiten of niet, het uiteindelijke doel is om tot een wereldomvattend dictatoriaal [ de Islam kent geen democratie] Kalifaat te komen, en dat het Kalifaat in het verleden is afgeschaft, wil nog niet zeggen dat het niet weer opgericht zal worden.

Het eerste doel, en noodzakelijke stap is de verovering van Jeruzalem en de vernietiging van Israel.

Recentelijk sprak onze minister president nog van : "Oorlog tegen IS" en sommigen in het Westen noemen het "de oorlog tegen het terrorisme" .

Radicale Moslims zelf beschouwen zich toch echt in staat van oorlog met het Westen en in het bijzonder tegen Israel.

De rede die premier Machmoud Ahmadinejad van Iran op 23 sept. 2008 tegenover de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft uitgesproken is een fase in die oorlog van de Islam, allereerst tegen Israel en daarna onder leiding van de Islamitische Messias, de Mahdi, met de rest van de wereld, ben ik niet vergeten.

Wat voor christenen de wederkomst van de Here Jezus Christus is, is voor de meerderheid van de Islamieten de komst van de Mahdi. Hij is de "recht geleide" die onder de Islamitische wetgeving, de Sharia, een rechtvaardige sociale wereldsamenleving zal brengen. Hij zal over een wereldwijd Kalifaat regeren. [ Een kalief is de hoogste religieuze en politieke leider van alle Moslims].

De vorst namens Allah op aarde.

Sheik Mohammed Hisham Kabbani, de voorzitter van de Islam Hoogste Raad van Amerika formuleert dit als volgt in zijn boek: "The Approach of Armageddon? An Islamic Perspective" [2003] : " het komen van de Mahdi is een gevestigde leerstelling voor EN de Soennieten EN de Shiieten, EN in feite voor heel de mensheid".

Hij, de Mahdi, zal een directe nakomeling van Mohammed zijn zoals een hadith zegt:

"De profeet [Mohammed] zei: De Mahdi zal uit mijn geslacht zijn, uit de nakomelingen van Fatimah [ een van de vrouwen van Mohammed]".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Punt is gewoon..het is maar wat rondom gissen met dit soort uitleg.

Dat.

En wat er nog bij komt, het is overduidelijk Bijbels dat het er niet toe doet. Iedere christen leeft in de verwachting van het einde der tijden. Maar dat doen christenen dus al 2000 jaar en daar kunnen nog 2000 jaar bij. Of 2 tellen. Noch Christus, noch de Bijbel, noch de Kerk van Christus, vragen ander gedrag van je als je weet dat het einde er aan zit te komen dan wanneer je denkt dat dat nog wel even kan duren.

Je kan dus wel reuze interessant de profeet of profetes gaan uithangen en aandacht zoeken voor je private idee waarin je, zoals tallozen voor je de afgelopen 2000 jaar en tallozen na jou de komende millennia, gaat beweren dat toevallige gebeurtenissen van dit moment een relatie hebben met jouw interpretatie van Bijbeltekst X of Y, maar het dient geen enkel relevant doel. Behalve wellicht het vullen van je persoonlijke leegte en je onvermogen op een andere manier aandacht te krijgen. Maar dat is speculeren natuurlijk.

Gissen of niet. Jezus vraagt ons te letten op de tekenen der tijden. Dat doen veel mensen en zien dat er bepaalde profetieën zijn uitgekomen of momenteel bezig zijn. Ik kan niks zeker weten, maar je kan ook niet zeker weten dat het niet gebeurt.

Reuze interessant de profeet of profetes uithangen? Dat gebeurt niet. Nogmaals, Jezus vraagt het onszelf. We kunnen dus of volgens jou heel interessant gaan doen of gewoon doen wat Jezus ons vraagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof als simpele nauwelijks-christen dan maar dat niemand de dag noch t uur weet, en dat we beoordeeld zullen worden naar hoe we onze medeschepselen hebben behandeld, niet of we met de zoveelste voorspelling omtrent de eindtijd in de buurt zaten of niet. Gezien t eerste al moeilijk genoeg is, focus ik me liever daar op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Punt is gewoon..het is maar wat rondom gissen met dit soort uitleg.

Dat.

En wat er nog bij komt, het is overduidelijk Bijbels dat het er niet toe doet. Iedere christen leeft in de verwachting van het einde der tijden. Maar dat doen christenen dus al 2000 jaar en daar kunnen nog 2000 jaar bij. Of 2 tellen. Noch Christus, noch de Bijbel, noch de Kerk van Christus, vragen ander gedrag van je als je weet dat het einde er aan zit te komen dan wanneer je denkt dat dat nog wel even kan duren.

Je kan dus wel reuze interessant de profeet of profetes gaan uithangen en aandacht zoeken voor je private idee waarin je, zoals tallozen voor je de afgelopen 2000 jaar en tallozen na jou de komende millennia, gaat beweren dat toevallige gebeurtenissen van dit moment een relatie hebben met jouw interpretatie van Bijbeltekst X of Y, maar het dient geen enkel relevant doel. Behalve wellicht het vullen van je persoonlijke leegte en je onvermogen op een andere manier aandacht te krijgen. Maar dat is speculeren natuurlijk.

Gissen of niet. Jezus vraagt ons te letten op de tekenen der tijden. Dat doen veel mensen en zien dat er bepaalde profetieën zijn uitgekomen of momenteel bezig zijn. Ik kan niks zeker weten, maar je kan ook niet zeker weten dat het niet gebeurt.

Reuze interessant de profeet of profetes uithangen? Dat gebeurt niet. Nogmaals, Jezus vraagt het onszelf. We kunnen dus of volgens jou heel interessant gaan doen of gewoon doen wat Jezus ons vraagt.

De TO kiest duidelijk voor het eerste. Ik ben benieuwd of TO, of jij, nog met iets komt waar je concreet mee vooruit kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Flash Gordon

Ik heb er dus voor gekozen aan de hand van o.a. Psalm 83 aan te tonen wat ten eerste Israel staat te wachten, en ten tweede wat de wereld staat te wachten.

Dat kan je "onder tafel vegen" of je kan het tenminste in overweging nemen als een reele mogelijkheid in het scenario wat ik heb geschetst.

Of jij daar concreet mee vooruit kunt, is niet aan mij om te beoordelen.

Ik zou zeggen, wees waakzaam en let op de tekenen van deze tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Flash Gordon

Ik heb er dus voor gekozen aan de hand van o.a. Psalm 83 aan te tonen wat ten eerste Israel staat te wachten, en ten tweede wat de wereld staat te wachten.

Dat kan je "onder tafel vegen" of je kan het tenminste in overweging nemen als een reele mogelijkheid in het scenario wat ik heb geschetst.

Of jij daar concreet mee vooruit kunt, is niet aan mij om te beoordelen.

Ik zou zeggen, wees waakzaam en let op de tekenen van deze tijd.

Of je kan vinden dat het er totaal niet op staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Flash Gordon

Ik heb er dus voor gekozen aan de hand van o.a. Psalm 83 aan te tonen wat ten eerste Israel staat te wachten, en ten tweede wat de wereld staat te wachten.

Dat kan je "onder tafel vegen" of je kan het tenminste in overweging nemen als een reele mogelijkheid in het scenario wat ik heb geschetst.

Of jij daar concreet mee vooruit kunt, is niet aan mij om te beoordelen.

Ik zou zeggen, wees waakzaam en let op de tekenen van deze tijd.

Prima, jij wil graag vertellen welke verbanden je ziet. Niks mis mee, en best amusant. Wat mij boeit hierin is uitsluitend de vraag waarom je dat zo graag doet. Ik weet inmiddels dat je geen gesprek wil en dat je iedere vorm van inhoudelijke kritiek negeert, dus wat je niet wil snap ik. Het blijft me intrigeren wat je wel wil

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Flash Gordon

Het onderwerp staat in "Bijbelstudie" dus lijkt het me duidelijk wat ik daarmee "wil".

Namelijk bespreken wat de Schrift daarover leert, en ik heb tot nog toe geen inhoudelijke argumenten gezien in de reacties die in tegenspraak zouden zijn met wat ik meen aangetoond te hebben vanuit o.a. Psalm 83.

Ik ga inderdaad niet "in gesprek" met mensen die mijn visie daarop amusant vinden, of afdoen als onwaarschijnlijk en speculatief.

Ik heb eveneens aangetoond met plausibele argumenten vanuit de Koran, dat de Islam uit is op een totale wereldoverheersing, en wat Israel en de wereld staat te wachten in de nabije toekomst.

Als je met inhoudelijke Schriftplaatsen het tegendeel kunt aantonen dat ik ongelijk zou hebben, nodig ik je uiteraard van harte uit en ben ik bereid tot een gesprek daarover.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thorgrem

De Bijbel is allerminst "vaagjes" over de profetieën, als je maar de moeite wilt nemen Gods plan met Israel, de Gemeente en de volkeren te bestuderen.

Het zijn dan ook niet mijn "voorspellingen" en zeker niet om daar concrete data aan te verbinden, echter is het voor mij duidelijk dat wij leven in de "tijd van het einde" , gezien de gebeurtenissen die plaatsvinden in de wereld.

De vraag is wat de Bijbelse tekenen van de eindtijd zijn, en hoe we iets herkennen van wat er gebeurt in deze wereld, en waar al die explosieve toestanden en dreigende ontwikkelingen op uitlopen.

Profetie is meer dan de toekomst voorzeggen, en heeft heel wat belangrijke aspecten zoals o.a. vermaningen en waarschuwingen.

De Bijbel bewijst zichzelf, elke dag weer, dus ook de profetieen voor onze tijd hebben een geestelijke dan wel letterlijke betekenis.

Het meest opvallende en zelfs spectaculaire aspect van het profetische Woord van de Bijbel zijn de uitspraken over de nabije en verre toekomst. Een groot deel van de Bijbel, sommigen schatten dat 25% van de Bijbelverzen een voorzegging over de toekomst bevatten.

Meer dan 3/4 van die profetieën is al letterlijk uitgekomen.

Profetie is een van de belangrijke waarmerken van Gods Woord. God zegt van tevoren wat Hij gaat doen en Hij doet ook wat Hij heeft gezegd.

Ik geloof, juist in onze tijd, dat er veel profetieën vervuld, of op het punt staan vervuld te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Thorgrem

De Bijbel is allerminst "vaagjes" over de profetieën, als je maar de moeite wilt nemen Gods plan met Israel, de Gemeente en de volkeren te bestuderen.

Mooi om te horen Ineke-Kitty, die moeite heb jij schijnbaar genomen en dus kan ik in je volgende bericht een paar toekomstige data verwachten van jou. Op de dag nauwkeurig hoeft niet, maand met jaartal is goed genoeg. Ik zie ernaar uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De wereld kan Gods oordeel verwachten!

Al eeuwen verwachten christenen dat Gods koninkrijk komt, zij bidden regelmatig

"Uw koninkrijk kome".

Maar het enige dat daardoor zal worden bewerkstelligd (als Gods koninkrijk komt) dat alle andere koninkrijken zullen worden vervangen ...

(Daniël 2:44) En in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten dat nooit te gronde zal worden gericht. En het koninkrijk zelf zal aan geen ander volk worden overgedragen. Het zal al deze koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken, en zelf zal het tot onbepaalde tijden blijven bestaan,

Deze door Satan de Duivel ontworpen en ontwikkelde wereld met al haar goddeloosheid, terreur en oorlogen zal de ware God volledig vernietigen en zal de aarde daarna transformeren tot een paradijs ...

Zefanja 1:14-18

14Nabij is de grote dag des Heren, nabij en hij nadert haastig. Hoort, de dag des Heren; bitter schreeuwt dan de held. 15Die dag is een dag van verbolgenheid, een dag van benauwdheid en van angst, een dag van vernieling en van vernietiging, een dag van duisternis en van donkerheid, een dag van wolken en van dikke duisternis, 16een dag van bazuingeschal en van krijgsgeschreeuw tegen de versterkte steden en tegen de hoge hoektorens. 17Dan zal Ik de mensen benauwen, zodat zij gaan als blinden, want zij hebben tegen de Here gezondigd, en hun bloed zal worden uitgestort als stof en hun ingewand als drek. 18Noch hun zilver, noch hun goud zal hen kunnen redden op de dag van de verbolgenheid des Heren. Door het vuur van zijn naijver zal de ganse aarde verteerd worden, want vernietiging, ja, een verschrikkelijk einde zal Hij alle inwoners der aarde bereiden.

(Lukas 23:43) . . .En hij (Jezus) zei ..: „Voorwaar, ik zeg u heden: Gij zult met mij in het Paradijs zijn.â€

groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Flash Gordon

Het onderwerp staat in "Bijbelstudie" dus lijkt het me duidelijk wat ik daarmee "wil".

Namelijk bespreken wat de Schrift daarover leert, en ik heb tot nog toe geen inhoudelijke argumenten gezien in de reacties die in tegenspraak zouden zijn met wat ik meen aangetoond te hebben vanuit o.a. Psalm 83.

Als je met inhoudelijke Schriftplaatsen het tegendeel kunt aantonen dat ik ongelijk zou hebben, nodig ik je uiteraard van harte uit en ben ik bereid tot een gesprek daarover.

Het is allerminst duidelijk wat je er mee "wil". Wat je hierboven zegt staat haaks op wat je eerder meldde:
Ik wil mij graag beperken tot Psalm 83 waarbij ik de aansluiting bij de huidige situatie zoek.

Wil je je nu wel of niet beperken tot die psalm 83?

En zo niet: 1) Waarom zouden we die psalm 83 betrekken op de eindtijd, waar in de psalm zelf allerminst aanleiding gevonden kan worden om te stellen dat hij over de "achariet hajamiem" spreekt, over de "eindtijd"? De term komt er immers niet in voor!

2) Waarom zou déze psalm 83 wél profetisch zijn, maar een psalm als psalm 87 niet?

3) En als je beide psalmen als "profetisch" leest, wat betekent dan dat woord "profetisch"? Dat hetgeen er in beschreven staat ook stellig zal gebeuren? Of zou je dat "profetisch" ook als "waarschuwen voor een mogelijkheid" mogen zien? Als, zoals de Engelsen zeggen, een "admonition". Een "vermaning". Een "let op dat het je niet zo zal vergaan zoals ik je nu profeteer!"?

Let wel dat in beide psalmen (83 en 87) over deels dezelfde volken gesproken wordt. Maar wat Tyrus en Filistea doet, en Babel/Assur, is in de ene psalm iets totaal anders als in de andere... Het gedrag kan bijna niet haakser op elkaar staan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid