Spring naar bijdragen

Wat staat de wereld te wachten?


Aanbevolen berichten

@Hendrik-NG

Ik zie het als geen enkel probleem dat de term "eindtijd" niet vermeld wordt in Psalm 83.

Ik geloof nog steeds dat het een toekomstige profetie is, en de teksten spreken voor zichzelf.

Volgens mij spreek jij voor die teksten, maar zijn die teksten zelf helemaal niet aan het woord... En dat begint met zo'n uitspraak als "Ik geloof dat..."

Prima dat je dat gelooft hoor. Maar dat is wat anders dan dat zo'n tekst dat ook echt zegt...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 567
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Lol. Ik kan een hele reeks jaartallen opnoemen waarin het WTG profeteerde dat Christus terug zou komen en/of de wereld zou vergaan. Het is allemaal niet gebeurd. Als je een profetie doet, en die blijkt niet uit te komen dan acht ik dat een valse profetie.

De datum is nooit voorspeld kan ook niet, wel waren ze behoorlijk in de war met het geslacht dat de dingen zou meemaken, ik heb er steeds tegen geageerd, en duidelijk mijn mening binnen de organisatie gezegd dat de argumenten daarvoor te schraal zijn, maar wie ben ik, ook heeft de organisatie voorzegt dat er een wereldwijde verschrikking zou komen in 1914, jaren daarvoor voorzegt, helaas waren er toen ook verkeerde eindtijdverwachtingen.

Maar voor de rest heeft JG steeds gelijk met chronologie van koningen, vanaf Salomo tot de Ballingschap tot Artaxerxes tot HerodesI en nog meer, daar zijn trouwens ook veel profetie aan gekoppeld

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prachtige uiteenzettingen Ineke en zo herkenbaar.

Ik merk wel dat het tamelijk onbekend is wat de 5 boeken in de Psalmen elk naar zijn indeling/aard te zeggen hebben, het zij verwijzende naar de Here Jezus, hetzij profetisch van karakter, en elk boek eindigt met een : "Looft den Heere" Een ode aan de Schepper!

En Psalm 83 is duidelijk profetisch van karakter en mooi dat je die als richtlijn hebt gebruikt om dat aan te tonen, dank je wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hendrik-NG

Doe nu eens wat ik vraag, en toon jij maar eens aan MET de Schrift dat deze Psalm NIET profetisch zou zijn. De hele Psalm is nog niet vervuld en ligt dus in de toekomst.

Het zijn niet de "gedachten" van de Psalmist, maar een profetisch vooruit gezicht van wat nog komen moet.

Ook heb IK aangetoond waar de genoemde volken in de Psalm zich vandaag de dag bevinden, en bovendien nog eens plaatsen aangeduid die genoemd worden in het tweede citaat uit de Psalmen 80, 60, en 108.

Het valt overigens niet te ontkennen dat de Islam steeds meer invloed krijgt binnen de EU.

Aanvankelijk stelde de Islam zich verdraagzaam op tegen "andersgelovigen". Maar er komt een proces op gang waardoor stap voor stap de sharia wordt ingevoerd.

Bijbegetrouwe christenen worden vervolgd, gemarteld en onthoofd, zoals de wereld heeft kunnen zien. Dit is een begin van vervolging.

Zoals we vorig jaar nog hebben kunnen zien met de aanslag op de pers in Parijs met hun verbod op een spreekwoord of een verbod de Islam te beledigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lol. Ik kan een hele reeks jaartallen opnoemen waarin het WTG profeteerde dat Christus terug zou komen en/of de wereld zou vergaan. Het is allemaal niet gebeurd. Als je een profetie doet, en die blijkt niet uit te komen dan acht ik dat een valse profetie.

De datum is nooit voorspeld kan ook niet, wel waren ze behoorlijk in de war met het geslacht dat de dingen zou meemaken, ik heb er steeds tegen geageerd, en duidelijk mijn mening binnen de organisatie gezegd dat de argumenten daarvoor te schraal zijn, maar wie ben ik, ook heeft de organisatie voorzegt dat er een wereldwijde verschrikking zou komen in 1914, jaren daarvoor voorzegt, helaas waren er toen ook verkeerde eindtijdverwachtingen.

Maar voor de rest heeft JG steeds gelijk met chronologie van koningen, vanaf Salomo tot de Ballingschap tot Artaxerxes tot HerodesI en nog meer, daar zijn trouwens ook veel profetie aan gekoppeld

Tja, aan alle valse profetieen is toch de valse profeet der JG te herkennen. Of men dat nu leuk vindt of niet. De profetieën van de Heiligen van de Moederkerk die door de Rota Romana zijn getoetst, zijn uitgekomen en komen ook nu nog uit waar we bij staan. De gebeurtenissen in Parijs zijn daar een voorbeeld van. Letterlijk voorzegd. Letterlijker kan niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De profetieën van de Heiligen van de Moederkerk die door de Rota Romana zijn getoetst, zijn uitgekomen en komen ook nu nog uit waar we bij staan. De gebeurtenissen in Parijs zijn daar een voorbeeld van. Letterlijk voorzegd. Letterlijker kan niet.
Wat is er er precies geprofeteerd mbt Parijs en waar kan ik die profetie nalezen?
Link naar bericht
Deel via andere websites
De profetieën van de Heiligen van de Moederkerk die door de Rota Romana zijn getoetst, zijn uitgekomen en komen ook nu nog uit waar we bij staan. De gebeurtenissen in Parijs zijn daar een voorbeeld van. Letterlijk voorzegd. Letterlijker kan niet.
Wat is er er precies geprofeteerd mbt Parijs en waar kan ik die profetie nalezen?

Die informatie kun jij navragen bij het Vaticaan. Alle informatie is beschikbaar voor onderzoekers.

Wij hebben die profetieën uit de privé nalatenschap van een monnik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja, aan alle valse profetieen is toch de valse profeet der JG te herkennen. Of men dat nu leuk vindt of niet. De profetieën van de Heiligen van de Moederkerk die door de Rota Romana zijn getoetst, zijn uitgekomen en komen ook nu nog uit waar we bij staan. De gebeurtenissen in Parijs zijn daar een voorbeeld van. Letterlijk voorzegd. Letterlijker kan niet.

je zal met duidelijker voorbeelden moeten komen met kenmerken van een valse profeet, de gebeurtenissen in het verleden en ook die van nu zijn allemaal voorzegt door JG. gewoon heeft met de schrift gevolgd en geen mensen, dus volgens jouw redenatie is de schrift dan ook vals.

Wij hebben die profetieën uit de privé nalatenschap van een monnik.

Dat kan maar wij hebben ze uit de bijbel, ik vind de bijbel geloofwaardiger dan een monnik

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja, aan alle valse profetieen is toch de valse profeet der JG te herkennen. Of men dat nu leuk vindt of niet. De profetieën van de Heiligen van de Moederkerk die door de Rota Romana zijn getoetst, zijn uitgekomen en komen ook nu nog uit waar we bij staan. De gebeurtenissen in Parijs zijn daar een voorbeeld van. Letterlijk voorzegd. Letterlijker kan niet.

je zal met duidelijker voorbeelden moeten komen met kenmerken van een valse profeet, de gebeurtenissen in het verleden en ook die van nu zijn allemaal voorzegt door JG. gewoon heeft met de schrift gevolgd en geen mensen, dus volgens jouw redenatie is de schrift dan ook vals.

Wij hebben die profetieën uit de privé nalatenschap van een monnik.

Dat kan maar wij hebben ze uit de bijbel, ik vind de bijbel geloofwaardiger dan een monnik

Zoals terecht is opgemerkt door Thorgrem is de lijst aan valse profetieen gedaan door de JG van het WTG geen kleintje. En sorry, daar besteed ik mijn tijd niet meer aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In dit topic staat het geloof van de JHG niet ter discussie maar wat de wereld staat te wachten, en dan met name welke rol de Islam daarin zal spelen.

De Jihad wordt de zesde pilaar, ofwel de Heilige Oorlog van de Islam genoemd, en is verplicht voor elke Moslim.

In meer dan 18 verzen van de Koran beveelt Allah de Moslims om de vijanden van de Islam te doden. De Islam wordt met geweld en door oorlog gebracht.

De Islam kent een eigen eschatologie die voor het grootste deel gehaald wordt uit de Islamitische traditie of overlevering.

De Koran bevat veel incidentele regelingen, gebeurtenissen en losse details.

De eschatologie van de Islam speelt dus een grote rol in de radicale, extremistische Islam.

Een belangrijke Islamitische visie is dat Jeruzalem door de Mahdi veroverd zal worden, en daarbij behoort de vernietiging van Israel en van het Joodse volk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De profetieën van de Heiligen van de Moederkerk die door de Rota Romana zijn getoetst, zijn uitgekomen en komen ook nu nog uit waar we bij staan. De gebeurtenissen in Parijs zijn daar een voorbeeld van. Letterlijk voorzegd. Letterlijker kan niet.
Wat is er er precies geprofeteerd mbt Parijs en waar kan ik die profetie nalezen?

Die informatie kun jij navragen bij het Vaticaan. Alle informatie is beschikbaar voor onderzoekers.

Wij hebben die profetieën uit de privé nalatenschap van een monnik.

Dat maakt je voorgaande opmerking nogal overbodig. Je beweert dat profetieën mbt Parijs letterlijk uit zijn gekomen. Ik vraag of je man en paard wilt noemen en jij stuurt me met een kluitje in het riet naar Rome.
Link naar bericht
Deel via andere websites

De Jihad wordt de zesde pilaar, ofwel de Heilige Oorlog van de Islam genoemd, en is verplicht voor elke Moslim.

Ehm... Nee hoor.
In meer dan 18 verzen van de Koran beveelt Allah de Moslims om de vijanden van de Islam te doden.

En in hoeveel verzen in t OT beveelt God de vijanden van God te doden? Kinderen te vermoorden? Dorpen compleet inclusief vee af te slachten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Jihad wordt de zesde pilaar, ofwel de Heilige Oorlog van de Islam genoemd, en is verplicht voor elke Moslim.

Ehm... Nee hoor.
In meer dan 18 verzen van de Koran beveelt Allah de Moslims om de vijanden van de Islam te doden.

En in hoeveel verzen in t OT beveelt God de vijanden van God te doden? Kinderen te vermoorden? Dorpen compleet inclusief vee af te slachten?

Ik lees dat zo vaak, kennelijk is men vergeten dat er om die reden een Nieuw Testament is geschreven waar liefde en genade centraal staan. En werd het nieuwe verbond geopend omdat het oude verbond de verdwijning nabij was. Bovendien als je iets weet van de leer van de bedelingen dan weet je dat God altijd Dezelfde is maar onder het Oude Verbond echt anders handelde. En als deze genadetijd voor bij is, zal God weer komen als Rechter en niet als Redder. Maar ja...dan moet je iets begrijpen van deze leer en begrijp je ook wat de wereld nog staat te wachten. Mystic man.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MysticNetherlands

Tja, daar komt "men" altijd mee aanzetten, dat er geen verschil zou zijn tussen de God van de Bijbel en de god van de Islam

Dat is uiteraard een leugen van de eerste orde.

De Here Jezus Christus uit de Bijbel brengt het Evangelie van redding, genade, bevrijding en genezing.

De Islamitische god brengt de wereld onder de sharia.

De Bijbelse God is de Vredevorst. De Islamitische god voert oorlog voor de Islam.

De godheid van de Koran kan dus niet dezelfde zijn als de God van de Bijbel.

De Bijbel leert dat de Here jezus Christus terugkomt als Verlosser en Koning van Israel.

De Koran leert dat Israel vernietigt moet worden.

Hoe listig gaat Gods tegenstander te werk om de mensheid wijs te maken dat de God van de Bijbel dezelfde zou zijn als de godheid van de Islam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die informatie kun jij navragen bij het Vaticaan. Alle informatie is beschikbaar voor onderzoekers.

Mooi. Het Vaticaan heeft natuurlijk héél veel informatie, dus zou je even kunnen zeggen welk(e) boek(en), hoofdstuk(ken) etc?

Neen, aangezien wij over dit materiaal beschikken uit de privé nalatenschap van een Benedictijner monnik en wij onze verantwoordelijkheid nemen dit niet zomaar op straat te leggen. Het is afschuwelijk van inhoud. Je zult daar zelf onderzoek naar moeten doen als je daar iets over wilt weten.

De Moederkerk heeft overigens nooit bestreden dat zulke openbaringen überhaupt mogelijk zijn. De kerkelijke stellingname daartoe, die wij volledig onderschrijven, is dat openbaringen van een dergelijk karakter " geen grondslag vormen tot geloofsplicht en slechts tot een dieper begrip en een completere bschouwing van het evangelie kunnen bijdragen".

De theologen van de Rota Romana, het hoogste gerechtshof van de katholieke kerk, verklaarden, om maar een voorbeeld te noemen, tijdens het heiligverklaringsproces van de Heilige Theresia van Avila, dat "het noch nieuw noch ongewoon is, dat God door schouwingen en openbaringen zo vertrouwd met zijn vrienden praat en hun Zijn geheimen openbaart". En in de Summa Theologica van de Heilige Thomas van Aquino staat vermeld: " te allen tijden waren er mensen die de geest van de profetie bezaten, weliswaar niet om een nieuwe geloofsleer te verkondigen, maar om instructies voor het menselijk handelen te geven."

Overigens is het van belang voor ogen te houden dat zulke mededelingen nooit de plaats kunnen innemen van de meest oorspronkelijke Goddelijke openbaringen, zoals die door de profeten en evangelisten en de Godmens Jezus Christus Zelf, de mensgeworden Goddelijke Waarheid in Persoon, verkondigd zijn.

Waarom heb ik de profetieen van de Heiligen aangehaald, om aan te geven dat de Moederkerk haar verantwoordelijkheid heeft genomen om die te toetsen en te bewaren, waardoor zij geen valse profetieën de wereld in stuurt. In tegenstelling tot de ellenlange lijst van valse profetieen van bijvoorbeeld de JG. En ook om aan te geven dat niet álles wat Ineke-Kitty zegt over deze tijd, onzin is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens, wat voor profetieen geldt, geldt ook voor genezingsdiensten. De katholieke kerk is daar niet tegen, maar stelt daar duidelijke normen voor. Dat dat niet geheel onverstandig is, heeft de praktijk in sommige evangelische kerken wel uitgewezen.

Men kan van elkaar leren. En naar wat ik heb begrepen gebeurt dat inmiddels ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die informatie kun jij navragen bij het Vaticaan. Alle informatie is beschikbaar voor onderzoekers.

Mooi. Het Vaticaan heeft natuurlijk héél veel informatie, dus zou je even kunnen zeggen welk(e) boek(en), hoofdstuk(ken) etc?

Neen, aangezien wij over dit materiaal beschikken uit de privé nalatenschap van een Benedictijner monnik en wij onze verantwoordelijkheid nemen dit niet zomaar op straat te leggen. Het is afschuwelijk van inhoud. Je zult daar zelf onderzoek naar moeten doen als je daar iets over wilt weten.

De Moederkerk heeft overigens nooit bestreden dat zulke openbaringen überhaupt mogelijk zijn. De kerkelijke stellingname daartoe, die wij volledig onderschrijven, is dat openbaringen van een dergelijk karakter " geen grondslag vormen tot geloofsplicht en slechts tot een dieper begrip en een completere bschouwing van het evangelie kunnen bijdragen".

De theologen van de Rota Romana, het hoogste gerechtshof van de katholieke kerk, verklaarden, om maar een voorbeeld te noemen, tijdens het heiligverklaringsproces van de Heilige Theresia van Avila, dat "het noch nieuw noch ongewoon is, dat God door schouwingen en openbaringen zo vertrouwd met zijn vrienden praat en hun Zijn geheimen openbaart". En in de Summa Theologica van de Heilige Thomas van Aquino staat vermeld: " te allen tijden waren er mensen die de geest van de profetie bezaten, weliswaar niet om een nieuwe geloofsleer te verkondigen, maar om instructies voor het menselijk handelen te geven."

Overigens is het van belang voor ogen te houden dat zulke mededelingen nooit de plaats kunnen innemen van de meest oorspronkelijke Goddelijke openbaringen, zoals die door de profeten en evangelisten en de Godmens Jezus Christus Zelf, de mensgeworden Goddelijke Waarheid in Persoon, verkondigd zijn.

Waarom heb ik de profetieen van de Heiligen aangehaald, om aan te geven dat de Moederkerk haar verantwoordelijkheid heeft genomen om die te toetsen en te bewaren, waardoor zij geen valse profetieën de wereld in stuurt. In tegenstelling tot de ellenlange lijst van valse profetieen van bijvoorbeeld de JG. En ook om aan te geven dat niet álles wat Ineke-Kitty zegt over deze tijd, onzin is.

Prima, duidelijk. Dat gezegd hebbende, waar kan ik vragen naar welk boek, hoofdstuk etc?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals terecht is opgemerkt door Thorgrem is de lijst aan valse profetieen gedaan door de JG van het WTG geen kleintje. En sorry, daar besteed ik mijn tijd niet meer aan.
noem er eens man en paard, maar eerst zal ik Anja de broodnodige bijscholing geven.

Een valse profeet is iemand als Hananja die het tegengestelde profeteerde als Jeremia, of de profeten van Achab die hem voorspiegelden dat hij de oorlog kon winnen en er zijn meer voorbeelden in de schrift.

Wat JG. doen is extrapoleren op het juiste Bijbelse gegeven dat de wederkomst van Jezus nabij is, dat wordt ernstig onderzocht en er kunnen daartussen op deelgebieden enige onjuistheid optreden, dat neemt niet weg dat tot nu toe JG steeds op het juiste spoor zitten, vanaf voor 1914 is het voorspeld, eerst wederkomst in de geest een grote oorlog honger en pestilentie.

Er is ook voorzegt de volkerenbond alsook oprichting van de VN. en nog meer

Ook de climax die zich nu voltrekt, een verdrukking die nog niet eerder is voorgekomen staat voor de deur.

Je kan het vergelijken met een gids in een groot bos die zeker weet dat er ergens een pasd is en dat hij dat zal vinden, maar een paar vergissingen zijn niet altijd uit te sluiten

Link naar bericht
Deel via andere websites
Prima, duidelijk. Dat gezegd hebbende, waar kan ik vragen naar welk boek, hoofdstuk etc?

Die kan ik je dus niet geven, want het gaat niet om boeken en hoofdstukken, maar om een privé verzameling van een Duitse pater, van door de Kerk getoetste privé-openbaringen. Die ik dus aanhaalde om daarmee aan te geven dat de Moederkerk op zeer verstandige wijze is omgegaan met profetieën en ook met genezingen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de JG en sommige evangelische kerken.

Je zou misschien, zoals met iedere zoekopdracht bij bijvoorbeeld universiteitsbilbiotheken ook zo werkt, kunnen gaan navragen welke door de Heilige Kerk getoetste profetieen over Europa bekend zijn. Of dat bij het Vaticaan ook zo werkt weet ik niet. Dat kun je beter navragen bij de RKK. Maar in principe is alle kennis toegankelijk voor wie het wil onderzoeken. Ook zou je kunnen beginnen met zoeken op basis van wat namen van de zieners van de getoetste profetieën over Europa. Ik ga ze niet allemaal noemen, daarvoor moet ik dat werk weer helemaal doorspitten en daar heb ik geen tijd voor en geen zin in. Maar een paar van die namen zijn Caesarius von Heisterbach, Bartholomäus Holzhauser, Hildegard von Bingen, Anna Katharina Emmerich, Fransisca Maria Beliante, de monnik uit Sankt Gallen: Hepidanus, de Heilige Ottilia, de monnik van Werl, Jasper von Huckarde, Antonius von Sinai, Bernhard Rembort, Michel de Notre Dame ( ook wel bekend als Nostradamus), Melanie Matthieu, Anne Claire Lenormand, de Heilige Don Bosco , de zalige Amadeus, de Franciscaner pater P. Lavinsky (gestorven in 1718 in Siebenbürgen), de Jezuïeter pater Necton (gestorven op 12-7-1772), de Jezuïetengeneraal P. laurentius Ricci (gestorven 1775). En zo zijn er nog veel meer. Het " testament van de vluchtende paus", ook wel genoemd " het testament van een dominee", is ook het nazoeken waard. Dit is van onbekende afkomst, gevonden bij de afbraak van een muur van het klooster "zum Heiligen Christ" en vervolgens bewaard in een bijbel onder afgesloten glas in het stadhuis van Wismar. Het wordt gedateerd omstreeks het jaar 1700.

Ik hoop dat je hier toch iets mee kunt. Trefwoorden: profetieen over Europa.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die ik dus aanhaalde om daarmee aan te geven dat de Moederkerk op zeer verstandige wijze is omgegaan met profetieën en ook met genezingen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de JG en sommige evangelische kerken.

Het zou wel zo beleefd zijn om duidelijke voorbeelden te geven inplaats van te roeptoeteren

Verder geef ik je de goede raad om voorzichtig te zijn met in wie je geloof gaat stellen, in ieder geval is het zo en zo al onbijbels om mensen en menselijke leringen te volgen, de bijbel geeft daar geen enkele reden voor, God heeft zijn boodschap klaar en duidelijk daarin verpakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik stel voor inderdaad de Bijbel te laten spreken over wat, in de eerste plaats Israel te wachten staat, en in de tweede plaats de gehele wereld.

O.a. de hoofdstukken 38 en 39 uit Ezechiel en Openbaring 17, waaruit ik een aantal interessante punten wil noemen:

* Gog wordt op een of andere wijze uit zijn gebied "getrokken" [ 38:3 en 39:1,2].

Hij wordt allereerst aangetrokken door welvaart in Israel [ 38:12,13] en voortgedreven, waarschijnlijk door haat [ 39:2].

* Het is een eindtijdgebeurtenis. De tekst zegt dat het gebeuren zal "in de jaren van de toekomst" [ 38:8,16].

* Die legers zullen komen op de "bergen van Israel", dus de gebieden waar men nu een Moslim Palestijnse terroristenstaat wil vestigen. Daar zal God ingrijpen en hen vernietigen [ 38:21 en 39:4].

* Israel zal in die tijd voordat de inval van Gog en zijn legers plaatsvindt, een periode van veiligheid en grote voorspoed hebben. Dus niet zoals in deze tijd in voortdurende angst voor terrorisme, oorlog en overvallen [ 38:8,11 en 14].

Er moet dus ergens tussen nu en die inval van Gog en zijn legers een of ander vredesverdrag tussen Israel en de Moslim buurlanden gesloten zijn.

later meer daarover.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid