Spring naar bijdragen

Wat staat de wereld te wachten?


Aanbevolen berichten

Wat 'onchristelijk' is aan de Paus, is dat hij beweert dat de god van de Islam een en dezelfde is als de God van de Bijbel, namelijk Christus Jezus.

De wereld stormt in razendsnel tempo op naar de valse wereldreligie van de antichrist.

Die plaat heb je in de korte aanwezigheid op dit forum al een keer afgespeeld. Vanwaar deze herhaling?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 567
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wat sneu voor je. Maar ook voor dit forum, want je blijft dus net zo lang doordrammen totdat niemand meer op je reageert en je uitkotst. Veranderen van mening doe je ook niet omdat je compleet schijt hebt aan de reacties. En dat alles staat dit forum en dus deze wereld te wachten. Wat ontzettend triest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik snap nooit zo dat die tekst wel voor ieder ander geldt, maar niet voor de aanhanger van het Wachttorengenootschap...

Het is in de geest van de schrift wat wij uitleggen, we negeren geen boeken of gedeelten en we respecteren het boek als afkomstig van de schepper, daarom is het ook niet specifiek WTG maar bijbels, iedere getuige kan de schrift uitleggen, dat was in Jezus zijn tijd ook.

Ook veel mensen die met JG gestudeerd hebben of via internet, maar zich niet verbinden of conformeren met de organisatie kunnen vaak zeer goed de betekenis van veel teksten

Ik kan me nog heel goed een uitgebreide discussie met een WTG-aanhanger herinneren over "verjaardag vs. piñata" (http://forum.gkv.nl/index.php?topic=8794.msg349061#msg349061 - en tik daar vooral ook "piñata" in als zoekterm). Waar zonneklaar uit blijkt dat men ook bij het WTG "filosofie naar mensentraditie" kent... Al te menselijk geredeneer om anderen van het voetstuk te duwen waar men zelf op wil gaan staan...

Paulus geeft gewoon een algemene waarschuwing waar iédere Jezusleerling zijn/haar voordeel mee kan doen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Henkjan

Die vraag heb ik al eens beantwoord, en is niet relevant in deze.

Helaas zal het Joodse volk inderdaad in de leugen van de antichrist trappen, als zij hem zullen aannemen als de komende 'messias' die zogenaamde "vrede, vrede, en geen gevaar" zal brengen. Echter na 3,5 jaar van schijnvrede zal hij zijn ware gezicht laten zien en zal hij de gruwel der verwoesting oprichten op de heilige plaats in Jeruzalem.

Er zal dan een zodanige verdrukking komen over Israel, dat als de Heer die dagen niet zou verkorten, er geen vlees behouden zou worden.

DAT is wat er gaat gebeuren, niet alleen voor Israel, maar eveneens voor de hele wereld.

Je kan daar je ogen voor sluiten, en net doen alsof er niets aan de hand is, maar dan ben je m.i. blind voor wat de Bijbel gewoon leert.

Gaap, je vervalt weer in je vage profetieen. Maar even duidelijk antwoord geven zit er niet in he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Thorgrem

Inderdaad, en ik heb [in de korte tijd dat ik hier aanwezig ben] helaas al veel tegenstand ervaren, maar niet getreurd, ik ben dat wel gewend, en ik zal doorgaan met de dingen te herhalen zolang ik dat nodig acht.

Als veel mensen het niet met je eens zijn...zijn er twee opties:

1. Je hebt het fout en bent gewoon eigenwijs

2. Alle andere hebben het fout en zijn gewoon eigenwijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ach, de Bijbel spreekt altijd al van een kleine minderheid die tot geloof zal komen, en de Waarheid zal omarmen.

Het verbaast me dus niet in het minst dat de meesten het niet met mij eens zijn.

Zoiets zegt de plaatselijke Napoleon hier in het gekkenhuis ook.

Maar wat heb jij op een forum te zoeken als je enkel maar herhaaldelijk dezelfde plaatjes af wil spelen zonder daadwerkelijk in gesprek te gaan?

Juist; helemaal niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ach, de Bijbel spreekt altijd al van een kleine minderheid die tot geloof zal komen, en de Waarheid zal omarmen.

Het verbaast me dus niet in het minst dat de meesten het niet met mij eens zijn.

Het merendeel zal inderdaad niet geloven
De stellige zekerheid waarmee jullie spreken krijgt tegenspraak van Ezechiël. Die namens JHWH zegt:

Ezech 18:23 Denken jullie dat ik het toejuich als een slecht mens sterven moet? – spreekt God, de HEER. Nee, ik wil dat hij tot inkeer komt en in leven blijft.

Als je deze woorden op je in laat werken (let daarbij vooral ook op het enkelvoud van het "rasja": de crimineel, de slechte man), dan zie je Gods perspectief doorschemeren over dat "veel" en "weinig" van Jezus. Dat is dan eerder een té veel en té weinig, dan dat het zou gaan om een veel = grote groep en weinig = kleine groep. Al zou de hele mensheid minus 2 behouden worden, en er twee verloren gaan, dan is dat al de dubbele hoeveelheid dan waarmee Ezechiël rekent!! En de dood van de enkeling is in Gods ogen al "veel".

Hoor je dan Jezus zeggen: "Ga door de nauwe poort naar binnen. Want de brede weg, die velen volgen, en de ruime poort, waar velen door naar binnen gaan, leiden naar de ondergang. Nauw is de poort naar het leven, en smal de weg ernaartoe, en slechts weinigen weten die te vinden" (7:13-14), besef dan dat het hier wel eens om een aansporing/vermaning zou kunnen gaan, en niet om een profetie!! De aansporing/verzuchting/smeekbede staat nota bene al vooraan: ga toch vooral binnen door die smalle poort ("want denken jullie dat ik het toejuich als een slecht mens sterven moet?")!! Maar helaas: te veel gaan binnen door die brede poort, en te weinig door die smalle...

Zoals jullie deze gedachte (Mat 7: veel/weinig) uitleggen komt hij vooral neer op een "veel zijn tegen ons en weinig met ons en dat is precies zo voorzegt - wij moeten dus wel aan de goéde kant staan!" - op valse zelfrechtvaardiging dus...

Die uitleg staat in schril contrast met het beeld van de "oogst" zoals Jezus dat schetst:

Ik zeg jullie: kijk eens goed naar de velden, ze staan wit, rijp voor de oogst (Joh 4:35)

Zijn perspectief: de velden (meervoud), wit zo ver het oog reikt!! Groot is die oogst!!!

----------------------

Waarom ik me zo druk maak om jullie uitleg over dat "veel/weinig"? Of over die "rapture"? Omdat ze "de kleine groep gelovigen" in slaap sust. Alsof "het wel goed zit met je als je maar tot dat kleine cluppie behoort" of dat "het met die Gemeente wel mee gaat vallen in die eindtijd". En bovendien schrijf je daarmee het grootste deel der oogst bij voorbaat al af...

Het zou er maar zo toe kunnen leiden dat die Gemeente voortijdig stopt met haar taak tot het einde toe. Omdat het nu toch geen zin meer heeft, de Gemeente toch zeer binnenkort uit deze wereld wordt weggenomen, etc etc

Nee: we hebben een taak te verrichten... Tot het einde aan toe. Mat 24:45 Wie is die betrouwbare en verstandige dienaar die de heer heeft aangesteld over zijn huispersoneel om hun op tijd te eten te geven? 24:46 Gelukkig de dienaar die daarmee bezig is wanneer zijn heer komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn talrijke Schriftplaatsen waar gesproken wordt over het overblijfsel van Israel, en ik noem er een paar:

Micha 2:12: "Voorzeker zal Ik u, o Jakob! gans verzamelen; voorzeker zal Ik Israëls ....overblijfsel... vergaderen; ...."

Micha 4:7: "En Ik zal haar, die hinkende was, maken tot een .....overblijfsel..., en haar die verre henen verstoten was, tot een machtig volk; en de HEERE zal Koning over hen zijn op den berg Sions, van nu aan tot in eeuwigheid".

In Zacharia 8 gaat het over de beloofde zegeningen voor Israel en in vers 6 gaat het over het overblijfsel van het volk.

" Alzo zegt de HEERE der heirscharen: Omdat het wonderlijk is in de ogen van het....overblijfsel....dezes volks in deze dagen, zou het daarom ook in Mijn ogen wonderlijk zijn? spreekt de HEERE der heirscharen".

Zacharia 8:12: " .........en Ik zal het....overblijfsel... dezes volks dit alles doen beerven".

Zacharia 13:8: "En het zal geschieden in het ganse land, spreekt de HEERE, de twee delen daarin zullen uitgeroeid worden, en den geest geven; maar het derde deel zal daarin .... overblijven".

Romeinen 11:5: "Alzo is er dan ook in dezen tegenwoordigen tijd een .....overblijfsel... geworden, naar de verkiezing der genade".

Het gaat dus steeds over een overblijfsel dat behouden zal worden, uit Israel, de gelovigen uit de heidenen, de Gemeente.

De 144.000 verzegelden uit alle stammen van Israel zullen tijdens de grote verdrukking het evangelie verkondigen. Over het resultaat van hun prediking wordt gezegd: " Na dezen zag ik, en ziet, een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natie, en geslachten, en volken, en talen, staande voor de troon, en voor het Lam, bekleed zijnde met lange witte klederen, en palmtakken waren in hun handen" [Openb. 7:9-10].

Hier gaat het dus over gelovigen die UIT de grote verdrukking tot geloof zijn gekomen , door de prediking van de 144.000 over de GEHELE aarde.

Het gaat hier dus niet over Israel [ het overblijfsel dat behouden zal worden] en ook niet over de Gemeente, maar over de volkeren die tijdens de grote verdrukking tot bekering zullen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het gaat dus steeds over een overblijfsel dat behouden zal worden, uit Israel, de gelovigen uit de heidenen, de Gemeente.

Ik denk - of: vrees - dat het principe van het "overblijfsel" inderdaad een herkenbaar Bijbels patroon is. Je ziet dit bijvoorbeeld ook terug in "de meerderheid in het kwade" die we niet zullen volgen en in de 7.000 (van het gehele volk!) die hun knieën niet hebben gebogen voor de Baäl.

Maar dat feit staat, wat mij betreft, niet tegenover de hoopvolle bijdrage van Hendrik-NG hierboven. Het is eerder de basis van de oproep, die uit zijn bijdrage spreekt. Een dergelijke oproep mis ik tot nu toe, in jouw bijdragen. Of kijk ik eroverheen? Wat is jouw oproep?

Persoonlijk zie ik het ook als goed om aan je geloof vast te houden, desnoods dwars tegen de heersende leer in, haaks op wat iedereen zegt. Dat patroon zien we ook in de Schrift, denk aan Noach, Daniël, Jeremia, Jezus... Maar let wel: het gaat bij deze personen zelden tot nooit over de leer maar vrijwel altijd over concreet gedrag en daarmee ook over een concrete oproep.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Sweep

Uiteraard roept de Bijbel op om tot bekering te komen in de Here Jezus Christus, echter wil dat nog niet zeggen dat ELK mens dat ook daadwerkelijk zal doen.

De meest bekende "oproep" uit de Schrift is die van de Here jezus Zelf in Johannes 3:16-18

Vers 19 zegt dat DIT het oordeel is, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht.

God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.

Echter, de voorwaarde om behouden te worden is geloof in Christus jezus, om het eeuwige leven te beerven.

Natuurlijk is het niet de wil van God dat er ook maar EEN mens verloren zou gaan, maar de Schrift leert duidelijk in Openbaring 16:9 en 11 dat de mensen Gods Naam lasterden en zij bekeerden zich niet, om Hem heerlijkheid te geven. [vers 9]

En zij lasterden den God des hemels........ en zij bekeerden zich niet [vers 11].

Het overgrote deel van de mensheid zal dan ook NIET tot bekering komen, ondanks de oproep van Joh. 3:16

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Sweep

Uiteraard roept de Bijbel op om tot bekering te komen in de Here Jezus Christus, echter wil dat nog niet zeggen dat ELK mens dat ook daadwerkelijk zal doen.

De meest bekende "oproep" uit de Schrift is die van de Here jezus Zelf in Johannes 3:16-18

Vers 19 zegt dat DIT het oordeel is, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht.

God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.

Echter, de voorwaarde om behouden te worden is geloof in Christus jezus, om het eeuwige leven te beerven.

Natuurlijk is het niet de wil van God dat er ook maar EEN mens verloren zou gaan, maar de Schrift leert duidelijk in Openbaring 16:9 en 11 dat de mensen Gods Naam lasterden en zij bekeerden zich niet, om Hem heerlijkheid te geven. [vers 9]

En zij lasterden den God des hemels........ en zij bekeerden zich niet [vers 11].

Het overgrote deel van de mensheid zal dan ook NIET tot bekering komen, ondanks de oproep van Joh. 3:16

En dat laatste, dat het het overgrote deel der mensheid zal zijn dat niet tot bekering komt, volgt er nu net niét uit...

Let wel: ook ik hou er rekening mee dat God op een zeker moment in de tijd zal zeggen: "En nu is het klaar!"; en dat er dan mensen aan de poort komen kloppen voor wie geldt "Nu is het helaas te laat..." Maar of dat er veel of weinig zijn, dat is uiteindelijk aan God... En ik "gok" niet op zijn toorn, maar op zijn genade... Niet tegenover dat Oordeel (zoals Sweep ook terecht zegt), maar er parallel aan.

En dat doe ik op grond van hoopvolle uitspraken als: "De Heer is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen menen; hij heeft alleen maar geduld met u, omdat hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat."

Dat geduld waar de briefschrijver over spreekt, dat is pure genade van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Jesaja 45:25 staat bijv. "Maar in den HEERE zullen gerechtvaardigd worden en zich beroemen, het ganse zaad van Israel". Dat betekent niet dat alle mensen uit het zaad van Israel tot bekering zal komen.

"Het ganse zaad van Israel" bestaat uit degenen die tot geloof gekomen zijn. Het is het gelovig overblijfsel van Israel. Dus niet ELKE Israeliet, maar iedere gelovige Israeliet zal gerechtvaardigd worden.

In Jesaja 10:21,22 staat dan ook: " Het overblijfsel zal wederkeren, het overblijfsel van Jakob, tot den sterken God.

Want ofschoon uw volk, o Israel! is gelijk het zand der zee, zo zal toch maar het overblijfsel daarvan wederkeren; de verdelging is vastelijk besloten, overvloeiende met gerechtigheid.

En Romeinen 9:27 zegt: " En Jesaja roept over Israel: Al ware het getal der kinderen Israëls gelijk het zand der zee, zo zal het overblijfsel behouden worden".

M.a.w. er komt een oordeel in het algemeen en slechts een overblijfsel zal behouden worden.

Dit principe geldt ten aanzien van Israel, maar evengoed met betrekking tot de overige volkeren. Men wordt slechts behouden door geloof in de Here Jezus Christus, en DAN maakt men deel uit van "het overblijfsel".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het gaat dus steeds over een overblijfsel dat behouden zal worden, uit Israel, de gelovigen uit de heidenen, de Gemeente.

Ik denk - of: vrees - dat het principe van het "overblijfsel" inderdaad een herkenbaar Bijbels patroon is. Je ziet dit bijvoorbeeld ook terug in "de meerderheid in het kwade" die we niet zullen volgen en in de 7.000 (van het gehele volk!) die hun knieën niet hebben gebogen voor de Baäl.

Eens... Maar toch ook:
Micha 4:7: "En Ik zal haar, die hinkende was, maken tot een .....overblijfsel..., en haar die verre henen verstoten was, tot een machtig volk; en de HEERE zal Koning over hen zijn op den berg Sions, van nu aan tot in eeuwigheid".
Juist ook deze tekst uit Micha gaat over een ander soort "overblijfsel".

Kijk eens hoe die uitspraak ingebed is in het geheel:

Micha 4:1 En het zal geschieden in het laatste der dagen (de "achariet hajamiem"):

Dan zal de berg van het huis des Heren vaststaan als de hoogste der bergen, en hij zal verheven zijn boven de heuvelen. En volkeren zullen derwaarts heenstromen, 4:2 en vele natien zullen optrekken en zeggen: Komt, laten wij opgaan naar de berg des Heren, naar het huis van de God Jakobs, opdat Hij ons lere aangaande zijn wegen en opdat wij zijn paden bewandelen. Want uit Sion zal de wet uitgaan en des Heren woord uit Jeruzalem. 4:3 En Hij zal richten tussen vele volkeren en rechtspreken over machtige natien tot in verre landen. Dan zullen zij hun zwaarden tot ploegscharen omsmeden en hun speren tot snoeimessen; geen volk zal tegen een ander volk het zwaard opheffen, en zij zullen de oorlog niet meer leren. 4:4 Maar zij zullen zitten, een ieder onder zijn wijnstok en onder zijn vijgeboom, zonder dat iemand hen opschrikt; want de mond van de Here der heerscharen heeft het gesproken. 4:5 Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van de Here, onze God, voor altoos en immer.

4:6 Te dien dage, luidt het woord des Heren, zal Ik het kreupele verzamelen en het verstrooide bijeenbrengen, en degenen over wie Ik kwaad heb doen komen. 4:7 En Ik zal het kreupele stellen tot een overblijfsel en het verdrevene tot een machtig volk, en de Here zal Koning over hen zijn op de berg Sion, van nu aan tot in eeuwigheid.

De "kreupelen en verstrooiden" blijken in die tijd niet alleen te staan: te midden van vele volken en naties die optrekken naar Jeruzalem, die op zoek gaan naar het huis van JHWH (en de oorlog niét (!) meer zullen leren) stelt God die "kreupelen en verstrooiden" centraal. Ze zullen een "overblijfsel" worden, niet omdat het een "laatste restje uit de pan" is, een zielig potje mosterd na de hoofdmaaltijd, maar omdat ze mogen overblijven - in leven mogen blijven. Er mogen zijn...

Het is een tekst vol zorg als over "dat geknakte riet en die walmende vlaspit"...

Zorg voor de "volhouders tegen de stroom in"; voor hen die geduldig doorwerken en doordoen tot aan dat moment van "het einde der dagen". Die hun taak in het leven uitvoeren zoals God dat vraagt. En dan is de oogst niet schamel (alsof er maar een restje overblijft). Nee: kijk eens naar die oogst, en naar die drommen mensen die optrekken naar Jeruzalem!!

"Ik zal het verdrevene stellen tot een machtig volk"

ofwel:

Mat 5:3 Zalig de armen van geest,

want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

5:4 Zalig die treuren,

want zij zullen vertroost worden.

5:5 Zalig de zachtmoedigen,

want zij zullen de aarde beerven.

5:6 Zalig die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid,

want zij zullen verzadigd worden.

5:7 Zalig de barmhartigen,

want hun zal barmhartigheid geschieden.

5:8 Zalig de reinen van hart,

want zij zullen God zien.

5:9 Zalig de vredestichters,

want zij zullen kinderen Gods genoemd worden.

5:10 Zalig de vervolgden om der gerechtigheid wil,

want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

Dat alles gaat helemaal niet over "veel" of "weinig" opbrengst... Dat gaat over het einddoel: het ten volle uitkomen van Gods beloften... En daar verwacht ik niet te weinig van!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
In Jesaja 45:25 staat bijv. "Maar in den HEERE zullen gerechtvaardigd worden en zich beroemen, het ganse zaad van Israel". Dat betekent niet dat alle mensen uit het zaad van Israel tot bekering zal komen.

"Het ganse zaad van Israel" bestaat uit degenen die tot geloof gekomen zijn. Het is het gelovig overblijfsel van Israel. Dus niet ELKE Israeliet, maar iedere gelovige Israeliet zal gerechtvaardigd worden.

In Jesaja 10:21,22 staat dan ook: " Het overblijfsel zal wederkeren, het overblijfsel van Jakob, tot den sterken God.

Want ofschoon uw volk, o Israel! is gelijk het zand der zee, zo zal toch maar het overblijfsel daarvan wederkeren; de verdelging is vastelijk besloten, overvloeiende met gerechtigheid.

En Romeinen 9:27 zegt: " En Jesaja roept over Israel: Al ware het getal der kinderen Israëls gelijk het zand der zee, zo zal het overblijfsel behouden worden".

M.a.w. er komt een oordeel in het algemeen en slechts een overblijfsel zal behouden worden.

Dit principe geldt ten aanzien van Israel, maar evengoed met betrekking tot de overige volkeren. Men wordt slechts behouden door geloof in de Here Jezus Christus, en DAN maakt men deel uit van "het overblijfsel".

En zo zie je maar weer het gevaar van het eenzijdig tekst citeren. Want tegenover die tekst uit Romeinen staat een andere tekst uit precies dezelfde Romeinenbrief; met een woord van hoop:
Rom 11:25 Er is, broeders en zusters, een goddelijk geheim dat ik u niet wil onthouden, omdat ik wil voorkomen dat u op uw eigen inzicht afgaat. Slechts een deel van Israël werd onbuigzaam, en dat alleen tot het moment dat alle heidenen zijn toegetreden. 11:26 Dan zal heel Israël worden gered, zoals ook geschreven staat: ‘De redder zal uit Sion komen, en wentelt dan de schuld af van Jakobs nageslacht. 11:27 Dit is mijn verbond met hen, wanneer ik hun zonden wegneem.’ 11:28 Ze zijn Gods vijanden geworden opdat het evangelie aan u kon worden verkondigd, maar God blijft hen liefhebben omdat hij de aartsvaders heeft uitgekozen. 11:29 De genade die God schenkt neemt hij nooit terug, wanneer hij iemand roept maakt hij dat niet ongedaan. 11:30 Zoals u God eens ongehoorzaam was, maar door hun ongehoorzaamheid Gods barmhartigheid hebt ondervonden, 11:31 zo zijn zij nu ongehoorzaam om door de barmhartigheid die u ondervonden hebt, ook zelf barmhartigheid te ondervinden. 11:32 Want God heeft ieder mens uitgeleverd aan de ongehoorzaamheid, opdat hij voor ieder mens barmhartig kan zijn.
Wie heeft er dan gelijk? Paulus, of Paulus???

(Of gaat het hier in die teksten misschien helemaal niet om een "profetie in engere zin"??? Maar om een vermaning, een oproep tot bekering voor ieder van ons?!)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus de agnost die agnost of zelfs atheïst is omdat meneer pastoor m vier jaar lang anaal heeft verkracht en onmogelijk nog in God of Jezus kan geloven heeft pech, die komt in de hel? En meneer pastoor komt in de hemel? Zoiets?

Bericht gemeld. Ik ben niet RKK, maar dit vind ik banaal en ordinair.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het overblijfsel heet in Jesaja 41:14 "Gij wormpje Jakobs, gij volkje Israëls!".

Hier worden verkleinwoorden gebruikt. In Jesaja 45:25 wordt het weliswaar "het ganse zaad Israëls genoemd" , maar het is slechts een overblijfsel, dat behouden wordt.

Hoeveel Israëlieten dat zijn, is inderdaad niet bekend, in ieder geval gaat het om een minderheid, een overblijfsel.

Slechts het overblijfsel zal dus behouden worden. Er staat dus nadrukkelijk dat niet ALLE mensen behouden worden.

Dat de liefde van God erg groot is, kan niet ontkend worden, maar dat geldt eveneens voor Zijn rechtvaardigheid dat degene die Hem afwijst, geen eeuwig leven ontvangt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus de agnost die agnost of zelfs atheïst is omdat meneer pastoor m vier jaar lang anaal heeft verkracht en onmogelijk nog in God of Jezus kan geloven heeft pech, die komt in de hel? En meneer pastoor komt in de hemel? Zoiets?

Bericht gemeld. Ik ben niet RKK, maar dit vind ik banaal en ordinair.

Vooral doen. Iemand die uit t niets persoonlijke aanvallen als 'Maar je nicknaam daar word ik al een beetje misselijk van. :@' post zal niet veel indruk maken. Wat is er mis met 'banaal'? Of moeten de waarheid gaan censureren hier?

En wat heeft t feit dat je geen RKK bent er nou weer mee te maken? :?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als de Bijbel spreekt over "geheel Israel" gaat het over ALLE stammen van Israel, namelijk de 10 en de 2 stammen van Israel, die God Zelf weer tot EEN volk zal verzamelen in de toekomst.

En uit al die stammen zal er dus een overblijfsel behouden worden.

De Bijbel spreekt over het "Nieuwe Verbond", namelijk een eeuwig verbond. Dit betekent dat dit Nieuwe Verbond rechtstreeks in verband gebracht moet worden met ALLE 12 stammen van Israel en niet alleen met de Joden.

Niettemin wordt het evangelie aan ALLE volken gepredikt, waar dan ook, in overeenstemming met de wil van God. Opdat iedereen de gelegenheid zou hebben tot geloof te komen en tot aanvaarding van de Messias zou komen.

Uit sommige volkeren komen verhoudingsgewijs weinigen of velen tot geloof, en maakt wel degelijk deel uit van het plan van God. Het is van tevoren voorzegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid