Spring naar bijdragen

Wat staat de wereld te wachten?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 567
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@MysticNetherlands

Wel, het gaat erom dat ieder mens tijdens zijn [tijdelijke] aardse leven de kans krijgt om te kiezen voor het eeuwige leven. Doet hij dat niet, of dat nu een agnost, een atheist, of een priester is, blijft onder de toorn van God en zal inderdaad in de toekomst veroordeeld worden.

Wat die pastoor/priester betreft, zo iemand zal ooit met Christus geconfronteerd worden, en zal dus oog in oog komen te staan met de rechtvaardigheid van de Heer en zal door Hem veroordeeld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het overblijfsel heet in Jesaja 41:14 "Gij wormpje Jakobs, gij volkje Israëls!".

Hier worden verkleinwoorden gebruikt. In Jesaja 45:25 wordt het weliswaar "het ganse zaad Israëls genoemd" , maar het is slechts een overblijfsel, dat behouden wordt.

Hoeveel Israëlieten dat zijn, is inderdaad niet bekend, in ieder geval gaat het om een minderheid, een overblijfsel.

Slechts het overblijfsel zal dus behouden worden. Er staat dus nadrukkelijk dat niet ALLE mensen behouden worden.

Dat de liefde van God erg groot is, kan niet ontkend worden, maar dat geldt eveneens voor Zijn rechtvaardigheid dat degene die Hem afwijst, geen eeuwig leven ontvangt.

Jesaja gebruikt inderdaad verkleinwoorden. Maar dat betekent niet automatisch dat het gaat om een klein aantal personen. Het kan ook gaan om een groep mensen die klein in aanzien is. Onaanzienlijk. Kwetsbaar als een kind. Een bang kind dat bij de hand genomen moet worden:
Jes 41:13 Want ik ben de HEER, je God,

ik neem je bij je rechterhand en zeg je:

Wees niet bang, ik zal je helpen.

41:14 Wees niet bang, kleine Jakob,

arm volk van Israël,

ik zal je helpen – spreekt de HEER -,

de Heilige van Israël is je bevrijder.

Het kan gaan over een dienaar die onaanzienlijk is en zich kwetsbaar op wil stellen:

Jes 52:13 Ja, mijn dienaar zal slagen,

hij zal groots zijn, hoog verheven in aanzien.

52:14 Zoals hij velen deed huiveren

– zo gruwelijk, zo onmenselijk was zijn aanblik,

zijn uiterlijk had niets meer van een mens -,

52:15 zo zal hij veel volken opschrikken,

en koningen zullen sprakeloos staan.

53:2 Als een loot schoot hij op onder Gods ogen,

als een wortel die uitloopt in dorre grond.

Onopvallend was zijn uiterlijk,

hij miste iedere schoonheid,

zijn aanblik kon ons niet bekoren.

53:3 Hij werd veracht, door mensen gemeden,

hij was een man die het lijden kende

en met ziekte vertrouwd was,

een man die zijn gelaat voor ons verborg,

veracht, door ons verguisd en geminacht.

53:7 Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet

en deed zijn mond niet open.

Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid,

als een ooi die stil is bij haar scheerders

deed hij zijn mond niet open.

Wat betreft dat "overblijfsel dat behouden wordt": die rest is het deel dat behouden wordt... Dat is het gehéél van "degenen die behouden bleven"... Heel Israël ging in ballingschap, slechts een deel bleef gespaard...

Je haalde al Jesaja 10 aan. Maar er staan nog wat verzen voor je citaat:

Jes 10:20 Op die dag zullen de overlevenden van Israël niet langer vertrouwen stellen in hem door wie ze werden geslagen. Het deel van Jakobs volk dat ontkomen is, zal weer oprecht vertrouwen op de HEER, de Heilige van Israël. 10:21 Een rest zal terugkeren naar de sterke God, de rest die van Jakob is overgebleven. 10:22 Want, Israël, al was je volk zo talrijk als zandkorrels aan de zee, slechts een rest zal terugkeren. Je vernietiging staat vast en de gerechtigheid zal overvloedig zijn. 10:23 Want God, de HEER van de hemelse machten, heeft tot vernietiging van het hele land besloten.
Het gaat om de overlevenden van "gesel Assur". Die overlevenden = het deel van Jakobs volk dat ontkomen is = de rest die van Jakob is overgebleven...

En waren dat allen "rechtvaardigen"? Nee. Er staat immers: "Het deel van Jakobs volk dat ontkomen is, zal weer oprecht vertrouwen op de HEER"... Dat deel zal weer gaan vertrouwen op JHWH. Ze zijn niet de rest omdat ze al vertrouwden op JHWH!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus de agnost die agnost of zelfs atheïst is omdat meneer pastoor m vier jaar lang anaal heeft verkracht en onmogelijk nog in God of Jezus kan geloven heeft pech, die komt in de hel? En meneer pastoor komt in de hemel? Zoiets?

Gelukkig niet. Zoals in Rom.2:14-15, zoals Hendrik-NG hier aanhaalde:

Nou... Op de manier van Romeinen 2:14-15 bijvoorbeeld? We mogen dat in ieder geval verwachten...
Link naar bericht
Deel via andere websites
@MysticNetherlands

Wel, het gaat erom dat ieder mens tijdens zijn [tijdelijke] aardse leven de kans krijgt om te kiezen voor het eeuwige leven. Doet hij dat niet, of dat nu een agnost, een atheist, of een priester is, blijft onder de toorn van God en zal inderdaad in de toekomst veroordeeld worden.

Wat die pastoor/priester betreft, zo iemand zal ooit met Christus geconfronteerd worden, en zal dus oog in oog komen te staan met de rechtvaardigheid van de Heer en zal door Hem veroordeeld worden.

Hoi Ineke, zou je mijn specifieke vraag kunnen beantwoorden? Met name het stuk Dus de agnost die agnost of zelfs atheïst is omdat meneer pastoor m vier jaar lang anaal heeft verkracht en onmogelijk nog in God of Jezus kan geloven heeft pech, die komt in de hel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
@MysticNetherlands

Wel, het gaat erom dat ieder mens tijdens zijn [tijdelijke] aardse leven de kans krijgt om te kiezen voor het eeuwige leven. Doet hij dat niet, of dat nu een agnost, een atheist, of een priester is, blijft onder de toorn van God en zal inderdaad in de toekomst veroordeeld worden.

"Wel"......we zullen nog wel zien wie daartoe uitgekozen zullen blijken te zijn..... Ik ken er wat die roepen dat ze wedergeboren zijn, en intussen niet schromen over te gaan op kwaadsprekerij, leugens, intimidatie, bedreiging, en als ze die macht zouden gehad hebben chantage. Lippendienst en ijdel vertoon. Al ziet de zogenaamde "bijbelstudie" er nog zo gelikt uit, de Waarheid achterhaalt het wel.

Dus ik zou maar gewoon eens luisteren naar wat er aangereikt wordt, en een toontje lager gaan zingen. Veel verstandiger.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Anja

Ik ben helemaal niet van plan om "een toontje lager" te gaan zingen.

@Mystic

Het al dan niet in de hel belanden heeft niets te maken met wat de agnost dan wel de atheist is overkomen, maar of zij geloven in de Here Jezus Christus, en dus zijn wedergeboren. Dat geldt voor ieder mens, dus ook voor de priester die deze schanddaad op zijn geweten heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, Mystic, je moet goed lezen wat ik daar eerder over heb gezegd. Ieder mens heeft de kans in dit [ tijdelijke] aardse leven tot bekering te komen in de Here Jezus Christus, en DUS ook de pastoor/priester die een dergelijke schanddaad heeft gedaan.

Geen enkel wedergeboren kind van God maakt zich schuldig aan dergelijke dingen zoals het voorbeeld wat je gaf. Dat kan ik met zekerheid zeggen hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, Mystic, je moet goed lezen wat ik daar eerder over heb gezegd. Ieder mens heeft de kans in dit [ tijdelijke] aardse leven tot bekering te komen in de Here Jezus Christus, en DUS ook de pastoor/priester die een dergelijke schanddaad heeft gedaan.

Geen enkel wedergeboren kind van God maakt zich schuldig aan dergelijke dingen zoals het voorbeeld wat je gaf. Dat kan ik met zekerheid zeggen hier.

Dus... christenen die zonden begaan zijn geen echte christen en aangezien er niemand zonder zonden is bestaan er dus geen christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Quest

Wie heeft het hier over "zonden die christenen al dan niet begaan"?

De Here Jezus Christus heeft juist alle zonden gedragen voor de GEHELE mensheid, echter is het de vraag of elk mens dat wil aanvaarden in GELOOF.

Alles "staat of valt" daarmee.

De gehele mensheid ligt in de zonde, en alleen en uitsluitend de mens die tot bekering dan wel wedergeboren wordt, is vrijgemaakt van die zonde, en heeft reeds eeuwig leven ontvangen, en komt niet in het oordeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Quest

Nee hoor, Mystic begon daarover, en ik reageerde daar dus op.

Overigens dwalen we nu af van het oorspronkelijke onderwerp, dus ik wil graag weer on-topic verder gaan, namelijk over de dreiging van de volkeren rondom Israel, en wat het uiteindelijke doel van de Islam is m.b.t. dat volk en de wereld.

mensen hebben een doel, godsdiensten niet, dus verder zinloze discussie, succes ermee.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, Mystic, je moet goed lezen wat ik daar eerder over heb gezegd. Ieder mens heeft de kans in dit [ tijdelijke] aardse leven tot bekering te komen in de Here Jezus Christus, en DUS ook de pastoor/priester die een dergelijke schanddaad heeft gedaan.

Geen enkel wedergeboren kind van God maakt zich schuldig aan dergelijke dingen zoals het voorbeeld wat je gaf. Dat kan ik met zekerheid zeggen hier.

Tjonge zeg, wie gaf jou het vak statistiek?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig niet. Zoals in Rom.2:14-15, zoals Hendrik-NG hier aanhaalde:

Dat geloof ik zelf ook ja.

;)

Niet voor niets staat er geschreven

Luk.21:36 Waakt dan te aller tijd, biddende dat gij moogt waardig geacht worden te ontvlieden al deze dingen die geschieden zullen, en te staan voor den Zoon des mensen.

En over de relatie tussen het hart van de mens en het woord van God zegt Hebr.4:

Hebr.4:12 Want levend en krachtig is het woord van God, en scherper dan een tweesnijdend zwaard: het dringt diep door tot waar ziel en geest, been en merg elkaar raken, en het is in staat de opvattingen en gedachten van het hart te ontleden. 13 Niets van wat geschapen is blijft voor hem verborgen, alles is onverhuld en volkomen zichtbaar voor de ogen van hem aan wie wij rekenschap moeten afleggen

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Quest

De Islam heeft wel degelijk een doel. Je bent uiteraard vrij om deze "discussie" naast je neer te leggen.

God heeft maar 1 doel, en daar komt ook de islam niet onderuit: http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... ng-in-Iran

Enkele highlights daaruit:

De islamitische republiek Iran staat al jaren steevast in de top-5 van landen met de ergste christenvervolgingen ter wereld. In weerwil van alle pogingen van de 'Mahdi' theocraten in Teheran het christendom te verpletteren blijkt er juist een enorme opwekking gaande. De afgelopen 30 jaar kwamen er meer Iraniërs tot geloof in Christus dan in de voorafgaande 1400 jaar bij elkaar opgeteld. Ieder jaar neemt het aantal christenen in Iran met een onvoorstelbare 20% toe. Als deze groei ongewijzigd doorzet dan is over 10 jaar 10% en over 20 jaar de helft van de Iraanse bevolking christen geworden.
Wonderen en bovennatuurlijke ontmoetingen

De Iraanse staat controleert zes officiële TV zenders. Via de satelliet is illegaal Sabekah-7 te ontvangen, oftewel 'Station 7', dat wordt gerund door het christelijke Iran Alive Ministries. De Amerikaanse researcher en auteur Joel Richardson bezocht de zender en vertelde verbaasd en bemoedigd te zijn door de enorme stroom getuigenissen over wonderen, bovennatuurlijke ontmoetingen en veranderde levens. Daarnaast laten grote aantallen Iraniërs laten zich dopen..

'Het Iraanse volk draagt een enorme last, is emotioneel uitgeput, maar is geestelijk hongerig. Het collectieve hart van het Iraanse volk is aan het veranderen. Veel Iraniërs vinden troost in drugs en alcohol (Iran heeft percentueel het hoogste aantal drugsverslaafden in het Midden Oosten). Veel anderen keren zich af van de lege religie van hun jeugd, maar roepen het desondanks uit tot hun Schepper. En Hij geeft hen antwoord.'
Overvloedige oogst

'In het evangelie van Johannes (hoofdstuk 4) waarschuwde Jezus Zijn discipelen dat de overvloedige oogst rijp was om geplukt te worden. Ik heb met mijn eigen ogen de grote oogst gezien die de Heer heeft voorbereid, en daarom bid ik dat iedere christen die dit leest deze gelegenheid te baat neemt en door middel van gebed en royale steun enthousiast meedoet met wat God doet in Iran,' besloot Richardson.

De Vader doet alle dingen medewerken voor hen die Hem liefhebben. En die Hem liefhebben, die zijn er ook onder de moslims. Dat blijkt wel. De Vader legt hen aan de voeten van de Zoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Quest

Wie heeft het hier over "zonden die christenen al dan niet begaan"?

De Here Jezus Christus heeft juist alle zonden gedragen voor de GEHELE mensheid, echter is het de vraag of elk mens dat wil aanvaarden in GELOOF.

Alles "staat of valt" daarmee.

De gehele mensheid ligt in de zonde, en alleen en uitsluitend de mens die tot bekering dan wel wedergeboren wordt, is vrijgemaakt van die zonde, en heeft reeds eeuwig leven ontvangen, en komt niet in het oordeel.

Je wordt wedergeboren door je doop, bijbels gezien.

Dus dan is het gewoon zaak alle kids te dopen..dan is dat verder geregeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook dat is niet onchristelijk te noemen. Er is maar 1 God. Een christen weet dat. Het godsbeeld van de islam ( overigens iets anders dan het godsbeeld van individuele moslims) is niet christelijk. Dat is iets anders. Moslims zijn schepselen van God. Alle leven is uit God. Het godsbeeld van de islam deugt niet. Dat betekent niet dat er meer goden zijn.

De Paus is zo wijs te begrijpen dat het niet werkt, zelfs averechts werkt, om iemands godsbeeld in 1 keer aan diggelen te gooien, en te destilleren wat overeenkomt in plaats van de verschillen te benadrukken. Ook als is het nóg zo weinig, ook buiten het christendom is waarheid te vinden. Die waarheid is echter fragmentarisch en gebroken. Die fragmenten zomaar vernietigen is des duivels. De fragmenten belichten is dat niet.

Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd.

Je hoeft niet lang te raden uit welke koker zo een uitspraak komt.

Ik zou liever zeggen: Buiten Christus is geen waarheid te vinden. Maar ja...als men zo koketteert met een "moederkerk" dan zal men de Vader niet leren kennen. Zolang men vertrouwt op wat uit de "moeder" komt ( moeder aarde) is het Vaderhuis ver uit 't zicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Quest

Nee hoor, Mystic begon daarover, en ik reageerde daar dus op.

Overigens dwalen we nu af van het oorspronkelijke onderwerp, dus ik wil graag weer on-topic verder gaan, namelijk over de dreiging van de volkeren rondom Israel, en wat het uiteindelijke doel van de Islam is m.b.t. dat volk en de wereld.

Heb je er al eens bij stil gestaan dat we waarschijnlijk een heel stuk minder last van de islam hebben wanneer Israël een andere houding aanneemt tegenover een deel van zijn eigen burgers, en tegenover de Palestijnse gebieden, die Israël eigenlijk nog steeds onder controle houdt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bonjour

Heb je er al eens bij stilgestaan dat God het land beloofd heeft te geven aan het volk Israel, en niet aan andere volkeren?

Genesis 17:7,8: "Ik zal Mijn verbond oprichten tussen Mij en u en uw nageslacht in hun geslachten, tot een eeuwig verbond om u en uw nageslacht tot een God te zijn. Ik zal aan u en uw nageslacht het land, waarin gij als vreemdeling vertoeft, het hele land Kanaan, tot een altijddurende bezitting geven, en Ik zal hun tot een God zijn".

In verdere hoofdstukken van Genesis wordt duidelijk gemaakt dat het "nageslacht" doorgaat in de lijn van Abrahams zoon Izak en zijn zoon Jakob, waaruit de stammen van Israel zijn voortgekomen.

Het HELE land Kanaan is voor Israel bestemd. Dus daar is geen ruimte voor een Palestijnse staat.

Het belangrijkste uit dit goddelijk verbond is "Ik zal hun tot God zijn" . De God van Israel is de HERE, de Schepper van hemel en aarde.

Het land van Israel en de God van Israel horen onlosmakelijk bij elkaar.

En wee hen die daartussen durven te komen.

Het zijn de Moslim Arabieren die Israel van de kaart willen vegen, maar God zal zijn volk redden in de nabije toekomst, want de geestelijke gebeurtenis die de afsluiting van de wereldgeschiedenis zal betekenen, is nog niet gekomen.

Christus Jezus ZAL terugkomen als Koning van Israel. Dat is de eschatologische betekenis van Israel naar het Beloofde Land. DAAR verzet de godheid van de Islam zich tegen.

Daar verzet zich de hele wereld tegen. Toch zal Hij komen en Zijn Rijk van vrede en gerechtigheid op aarde vestigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid