Spring naar bijdragen

Vergeving gekregen


Aanbevolen berichten

Mijn tijd op de basisschool was vrij pittig. Ik pestte, maar werd ook gepest. Echter had ik vaak de pik op één jongen. Deze heb ik, zonder dat het tot me doordrong, vaak helemaal de grond ingeboord. Dat ging eigenlijk de gehele basisschooltijd zo door. Na groep 8 gingen we naar dezelfde middelbare school, alleen kwam hij in een andere klas. Daarna hielden mijn pesterijen wel wat op met hem, omdat ik hem nooit zag. Toch heeft het altijd aan mij geknaagd, dat ik hem zo ''kapot'' had gemaakt. Ik zag de programma's op televisie waarin gepeste mensen vertelde wat het nog steeds met hen deed. Ik voelde me schuldig, want al die keren moest ik weer aan die ene jongen van de basisschool denken. De afgelopen jaren waren voor mij ook niet bepaald leuk en heb ook een herstelcursus gevolgd, daar werd vaak gezegd: 'heb je dingen in het verleden gedaan of is het jou aangedaan, probeer te vergeven of vergeving te krijgen. Neem contact op, maar alleen als je weet dat je geen oude koeien uit de sloot haalt'.

Ik voelde me altijd aangesproken met dit stuk. De gedachte dat ik een jongen kapot had gemaakt bleef aan mij knagen. Ik wilde wel contact opnemen, maar wat moest ik doen en hoe? Op Facebook was hij niet actief, waar hij woonde wist ik niet, had geen e-mailadres. Niemand in mijn omgeving had nog contact met hem. De gedachte ebte weg. 'Het komt wel een keer', dacht ik vaak. Tot een paar weken geleden op mijn werk ik een serieus gesprek had met een collega. Hij vertelde een soortgelijk verhaal en zei dat hij naar die jongen was toegegaan om te zeggen dat het hem speet. De gedachten kwamen weer terug. Ik had vaak gebeden over hoe ik dit moest aanpakken en geloofde dat mijn gebeden waren verhoord nadat ik het verhaal van mijn collega had gehoord. Ik moest contact gaan zoeken om het goed te maken. Dat is het beste. Maar hoe? De zaterdag brak aan, ik dacht nog steeds aan het gesprek en dat ik wat moest doen, maar hoe? Dat wist ik gewoon niet. De volgende dag was precies hetzelfde. Ik dacht opnieuw, dat komt later wel en ik bad ervoor: 'help me God!'.

Zondagavond ben ik naar een jeugddienst gegaan in de kerk. Het was een mooie dienst en na afloop stond ik nog wat na te praten. Totdat er iemand bij kwam staan. Ik keek niet op en dacht het zal wel. Hij ging met een vriend van mij praten, dus ik lette daar totaal niet op. Tot hij plots mijn naam zei: Hé Frank (fake naam). Ik keek op en schrok. Na ongeveer negen jaren stond die jongen naast mij. Uit het niets stond 'ie voor mijn neus. Ik zei meteen: 'loop met me mee!'. Ik heb het verhaal uitgelegd en gevraagd om vergeving. Hij zei: 'natuurlijk vergeef ik het je!'. We omhelsten elkaar en het was gedaan. God had ons samen gebracht om dit op te lossen.

Mijn gebed is verhoord. Dikke leiding van boven. Ik besef het mij nu nog niet, maar het is gebeurd. Ik heb vergeving gekregen en ik heb een last minder. God is goed!

Link naar bericht
Deel via andere websites

God geeft, aan wie Hem ernstig zoeken.

we vieren kerst dus op 5 december.

Het moet wel "ernstig" zijn. Anders komt de beste Sint niet om je wensen in vervulling te laten gaan. ;)

Wel ontzettend jammer natuurlijk als je dat in context plaats van de christenen in Syrië die bidden alvorens ze onthoofd worden. Schijnbaar zijn die gebeden niet "ernstig" genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals ze laatst bij ons mooi in de kerk zeiden: "als wij denken dat wij met onze rijkdommen, onze vrijheid, onze voorspoed, gezegend zijn... wat zegt dat dan over de armen, de ongelukkigen, de onderdrukten...".

Dat zegt daar bar weinig over zoals je in Prediker kan lezen. Niemand kan God doorgronden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid