Spring naar bijdragen

Poll: mijn favoriete muziek is:


Wat is jouw favoriete muziek?  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is jouw favoriete muziek?

    • Oude muziek
      2
    • Moderne muziek
      5
    • Beide
      6


Aanbevolen berichten

Ik geloof dat je in muziek een tweedeling kunt maken tussen hedendaagse muziek en muziek die nietvmeer gemaakt wordt. Als je van een muziekstijl houdt waarbinnen nog steeds muziek gemaakt wordt, dan kies je voor de onderste optie. Er wordt bijv. nog altijd jazzmuziek gemaakt, maar ook modern klassiek van bijv. John Rutter valt hieronder. Als je van muziek houdt waarvan je kunt zeggen: dit wordt nu niet meer gemaakt dan kies je de bovenste optie. Barokmuziek werd bijv. in de 17e en 18e eeuw gemaakt, maar nu niet meer.

Waarom deze poll? Ik ben wel benieuwd wat nou de verhoudingen tussen de aanntallen luisteraars naar oude en moderne muziek zijn. Ook ben ik benieuwd wie naar welke muziekstijl luistert, maar dat kun je alleen in een post aangeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Klassieke muziek:

Barok

Classicisme

Romantiek

Modern klassiek

Kerkmuziek

Vroegklassiek

Modern:

Rock

Jazz

Pop

House

Rock 'n Roll

Elektronische muziek

Ik snap dus niet helemaal wat je bedoelt.

Zouden we dan kunnen zeggen dat het meer te maken heeft met tijd? bv: Klassiek <1900, modern >=1900?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niet zo aangebrand hoor :+ Ik wijs je op je omissie, pas je pol aan of laat m staan. Wellicht kun je nog toelichten waarom je geïnteresseerd bent in deze gegevens, en waarom klassiek vs de rest? Ik zal iig vast stemmen.

Het was niet aangebrand bedoeld, maar als niemand reageert heeft een poll weinig zin. Ik heb nu overleg met de crew, want ik kan de OP niet meer veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben wel benieuwd hoe het op dit forum gesteld is. :)

Ik luister beide. Ik luister in verhouding meer moderne muziek. Tevens is er bepaalde moderne muziek die ik altijd wel kan luisteren. In een lijstje van muziek die veel voor me betekend, zal in de eerste instantie ook vooral moderne muziek staan. Maar dat neemt niet weg dat er ook klassieke muziek bestaat die ik erg mooi vind en ook in mijn collectie aanwezig is terwijl er zat moderne muziek bestaat die ik afschuwelijk vind.

Qua kerkmuziek hou ik vooral van klassiek, maar dat is ook geen eerlijke vergelijking. Joseph Haydn heeft muziek voor de mis geschreven, Nick Cave niet. En afgezien daarvan, kerkmuziek is ook een eigen genre. Ik word gelukkig van Joy Division, maar niet als dat de kerkmuziek zou worden. Net zoals ook lang niet alle muziek van klassieke componisten zich voor de kerk lenen. Ze schrijven het met een doel en kamermuziek is wat anders dan liturgische muziek.

Ik merk trouwens wel dat er bij zowel modern als klassiek een zekere overeenkomst is wanneer ik iets mooi vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik luisterde bijna alles: diverse Balkan muziek (van zigeuner, tot lokale folk tot Macedonische mierzotte dance/pop), diverse EDM (voornamelijk drum n bass, dubstep, trip hop, commerciële dance, chiptune etc), Westerse klassiek van 17e eeuw tot 20e eeuw, Indiase karnataka tot Bollywood, alle soorten metal (van heavy metal tot tech death metal), rock, jazz (en eerlijk gezegd voornamelijk fusion in de vorm van jazzrock can 70s tot huidg), reggae, Mongoolse keelzang, diverse akoestische gitaarmuziek (flamenco tot moderne artiesten als Andy McKee),, Chinese en Koreaanse popmuziek, new wave, electro, progrock (voorliefde voor de 70s), allerlei indie muziek, extreem experimentele of grensoverschrijdende muziek, Arabische muziek (meestal crossover met jazz, of in 'wereldmuziek' hoek) en nog veel, véél meer. De laatste tijd eigenlijk alleen Radio 4 (Westers klassiek), en de wat meer rustige vormen van gitaar-geörienteerde muziek. En nog af en toe wat metal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Mystic,

Ik had Aer ook gevraagd om 'oude muziek' neer te zetten, maar dat heeft hij blijkbaar niet nodig geacht. Maar dan weet je dat nu en ik heb ook de juiste definitie gegeven.

Excuses :$, maar heb het nu volledig aangepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

O.a in mijn (ouderwetse) CD collectie:

Hardrock jaren 70 en 80

Jazz jaren 60-70-80-90-00

country m.n. vanaf de jaren 80

Deutsche schlager (guilty pleasure: Helene Fischer)

Diverse soorten popmuziek

Heel veel blues (Luister nu Beth Hart met Joe Bonamassa)

Nederlandstalig (m.n. Robert Long en Boudewijn de Groot)

"Psychedelische" muziek zoals Pink Floyd, Yes.

Maar deze optie zag ik er niet bij staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid