Spring naar bijdragen

Muzieksmaken


Aanbevolen berichten

Ben wel eens nieuwsgierig, van welke soorten muziek houden jullie allemaal, en luisteren jullie alleen naar christelijke muziek of niet? En zo niet, waar trekken jullie dan de grens tussen welke muziek wel kan en welke muziek niet kan? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ben wel eens nieuwsgierig, van welke soorten muziek houden jullie allemaal,

Van alles. Ik heb wel iets met de rock en bepaalde pop uit eind 60 begin 70. Zoals Hendrixx CCR, Bob Dylan, Beatles, Bowie (ook zijn latere werk), Pink Floyd, etc. Ook vind ik bepaalde punk leuk, zoals Ramones, Dead Kennedys etc. Ik hou ook erg van post-punk (Joy Division, Cure, Bauhaus, etc), dark/cold/minimal wave, neofolk, dark ambient, en af en toe sporadisch wel eens wat elcoctro, synth en EBM. En een sporadische metalband en Johnny Cash kan ik ook wel waarderen. En Ierse Folk is erg tof. En bepaalde klassieke muziek (Bach, Mozart, Shostakovich, etc.)

en luisteren jullie alleen naar christelijke muziek of niet?

Nee, ik luister christelijke muziek maar relatief weinig. En als het christelijk is, is het vaak klassiek. Ik heb daarnaast ook muziek met christelijke thematiek. Of dat dan christelijk is, zal van de definitie afhangen.

En zo niet, waar trekken jullie dan de grens tussen welke muziek wel kan en welke muziek niet kan? :D

Voor mij hoeft neo-nazi muziek niet zo met als doel haat tegen bepaalde groepen te evangeliseren. Ook hoeven teksten die het leuk vinden een geloof/ overtuiging af te zeiken omdat ze shockeren leuk vinden. Al vind ik dat trouwens ook vooal een beetje kinderachtig. En ik leg een grens bij muziek die ik lelijk vind of teksten waar ik jeuk van krijg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn favoriete componist is Johann Sebastian Bach. Wij hebben thuis alle muziek van hem op cd staan. Zo zie je maar weer dat muzieksmaak deels door de omgeving bepaald wordt. Verder luister ik veel naar tijdgenoten van Bach (Händel, Buxtehude, Vivaldi). Andere klassieke muziekstukken zijn ook vaak prima.

Ook luister ik moderne Joodse muziek, John Rutter en muziek uit verre culturen.

Ik luister meestal muziek met een christelijke boodschap, dat vind ik het mooist. Muziek met een sterk antichristelijke boodschap luister ik niet. Ik geen problemen met het luisteren van Rooms-Katholieke of evangelische muziek, hoewel ik niet achter die christelijke stromingen sta.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik luisterde bijna alles: diverse Balkan muziek (van zigeuner, tot lokale folk tot Macedonische mierzotte dance/pop), diverse EDM (voornamelijk drum n bass, dubstep, trip hop, commerciële dance, chiptune etc), Westerse klassiek van 17e eeuw tot 20e eeuw, Indiase karnataka tot Bollywood, alle soorten metal (van heavy metal tot tech death metal), rock, jazz (en eerlijk gezegd voornamelijk fusion in de vorm van jazzrock can 70s tot huidg), reggae, Mongoolse keelzang, diverse akoestische gitaarmuziek (flamenco tot moderne artiesten als Andy McKee),, Chinese en Koreaanse popmuziek, new wave, electro, progrock (voorliefde voor de 70s), allerlei indie muziek, extreem experimentele of grensoverschrijdende muziek, Arabische muziek (meestal crossover met jazz, of in 'wereldmuziek' hoek) en nog veel, véél meer. De laatste tijd eigenlijk alleen Radio 4 (Westers klassiek), en de wat meer rustige vormen van gitaar-geörienteerde muziek. En nog af en toe wat metal.

Dus. En ondanks dat ik de meeste christelijke popmuziek niet zo best vindt qua uitvoering, vind ik de Boodschap en compositie meestal wel mooi. Ik mag de bekendere worship songs dan ook graag spelen in de kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid