Spring naar bijdragen

Koran 2:62 geeft Joden en Christenen paradijs recht.


Aanbevolen berichten

Knippen en plakken is anders dan meemaken en vertellen. Mensen laten verhongeren, in armoede leven en doden is Sharia dan is Duckstad zeker ook de hoofdstad van Nederland.

Maar handen afhakken en de doodstraf horen wel degelijk bij de Sharia.

Ik heb het over de "fantasie" van Wilders en niet over een gekozen leider die de grondwet dient te respecteren.

Ik geloof dat jij zei:

Wilders zou zijn fantasie mogen waarmaken. Zou het dan netjes blijven of zou er een opstand komen?

Dus daarom reageerde ik daarop met de opmerking dat als Wilders aan de macht komt, het volk achter hem moet staan.

Wetenschap is ook Gods leer en weet niet waarom ik dat niet zou mogen combineren.

Allereerst: 'Wetenschap is Gods leer' is een uitdrukking die in wezen niets zegt. Wat versta je daaronder?

Ten tweede: Ik heb ook niet gezegd dat je het niet mag combineren. Integendeel. Maar om te zeggen dat geloof alleen met wetenschap te combineren valt, is erg kortzichtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Knippen en plakken is anders dan meemaken en vertellen. Mensen laten verhongeren, in armoede leven en doden is Sharia dan is Duckstad zeker ook de hoofdstad van Nederland.

Maar handen afhakken en de doodstraf horen wel degelijk bij de Sharia.

Ik heb het over de "fantasie" van Wilders en niet over een gekozen leider die de grondwet dient te respecteren.

Ik geloof dat jij zei:

Wilders zou zijn fantasie mogen waarmaken. Zou het dan netjes blijven of zou er een opstand komen?

Dus daarom reageerde ik daarop met de opmerking dat als Wilders aan de macht komt, het volk achter hem moet staan.

Wetenschap is ook Gods leer en weet niet waarom ik dat niet zou mogen combineren.

Allereerst: 'Wetenschap is Gods leer' is een uitdrukking die in wezen niets zegt. Wat versta je daaronder?

Ten tweede: Ik heb ook niet gezegd dat je het niet mag combineren. Integendeel. Maar om te zeggen dat geloof alleen met wetenschap te combineren valt, is erg kortzichtig.

Er is geen verplichting om de sharia te gebruiken en ook in de bijbel staat: doodstraf,afhakken en stenigen en ook daar is er geen verplichting om het te gebruiken.

Saudie Arabie en zijn buren zijn de grootste scheinheil ter wereld en zie daar zeker geen echte Islam aanwezig....hoe kan een van de rijkste landen ter wereld armoede kennen en zoveel discriminatie tegenover bijna alles en zelfs de stuur van auto's waar vrouwen van af moeten blijven????

Machtspelletjes spelen is wat daar de wet is niet de Sharia. Een bekende gezegde die ik vaak hoor van Arabieren is: moge God onze regeringen doen veranderen (arabische lente), zou een moslim tegen Gods wet zijn of tegen zijn corupte regering ?.

Theologie was mischien de juiste woord ipv wetenschap.

Ik heb nu zin in coffeum...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blijf vooral continu t OT gebruiken en ga niet in op de opmerkingen dat hier geen wetten voor christenen per se in staan. Ik vind je n aardige gozer, maar ik vind de discussie veel te oppervlakkig en niet zo hmm... bevredigend.

OT vind ik leuk om te lezen omdat het straight to the point is en gewoon echt klinkt. NT ga ik ook wel uitpluizen alleen zal dit nog wel even duren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blijf vooral continu t OT gebruiken en ga niet in op de opmerkingen dat hier geen wetten voor christenen per se in staan. Ik vind je n aardige gozer, maar ik vind de discussie veel te oppervlakkig en niet zo hmm... bevredigend.

OT vind ik leuk om te lezen omdat het straight to the point is en gewoon echt klinkt. NT ga ik ook wel uitpluizen alleen zal dit nog wel even duren.

Het zou je sieren als je tot die tijd niet pretendeert ook maar ene jota (ha ha) te snappen van t christendom ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blijf vooral continu t OT gebruiken en ga niet in op de opmerkingen dat hier geen wetten voor christenen per se in staan. Ik vind je n aardige gozer, maar ik vind de discussie veel te oppervlakkig en niet zo hmm... bevredigend.

OT vind ik leuk om te lezen omdat het straight to the point is en gewoon echt klinkt. NT ga ik ook wel uitpluizen alleen zal dit nog wel even duren.

Het zou je sieren als je tot die tijd niet pretendeert ook maar ene jota (ha ha) te snappen van t christendom ;)

Dan zal ik een lange tijd moeten "niet" pretenderen :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid