Spring naar bijdragen

Koran 2:62 geeft Joden en Christenen paradijs recht.


Aanbevolen berichten

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

Volgens de Islam, zal op Oordeelsdag elk mens beoordeeld worden op zijn of haar gedrag. Lidmaatschap van de Islam, houdt dus geen garantie in dat men naar de hemel zal gaan. Moslims die zich misdragen, kunnen ook in de hel terechtkomen. Terwijl volgens de Koran, een Jood of een Christene die handelt volgens zijn geloof naar de hemel kan gaan.

In de Islam worden Joden en Christenen de 'mensen van het Boek' genoemd. Aan hen werden immers ook Heilige Boeken geopenbaard. Niet alle mensen van het Boek leven echter volgens hun geloof. Daarom, zegt de Koran dat er bij de Joden en Christenen een oprechte, gelovige, groep is die op Oordeelsdag beloond zal worden, maar dat er ook andere Joden en Christenen zijn die ver afgedwaald zijn van de leer die hen door hun Heilige Boeken wordt voorgeschreven.

Die laatste groep wordt als ongelovigen beschouwd:

"Onder de mensen van het boek zijn er die in God geloven, in wat naar jullie is neergezonden en in wat tot hen is neergezonden, terwijl zij zich deemoedig aan God onderwerpen. Zij verkwanselen Gods tekenen niet. Zij zijn het voor wie hun loon bij hun Heer is. ... (Koran 3:199)

"Heb jij niet gezien naar hen aan wie een aandeel aan het boek gegeven is, dat zij geloven in afgoden en duivelen en over hen die ongelovig zijn zeggen: "Dezen volgen een betere weg dan zij die geloven". Zij zijn het die God vervloekt heeft en als God iemand vervloekt, dan zul je voor hem geen helper meer vinden." (Koran, 4:51-52)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De Koran staat bol van omkeerleugens en tegenstellingen.

Een van de vijf pijlers van het Islamitische geloof is het geloof in de 'Laatste dag' waarop het oordeel over alle mensen wordt uitgesproken. Veel hoop biedt de Islam niet, want de Koran zegt: "Ten dage dat de verborgenheden beproefd worden. Dan zal hij geen kracht hebben en geen helper" [sura 86:9,10].

Wat mogen wij dan [als christenen] dankbaar zijn dat de Here Jezus Christus onze Helper is.

Hij heeft de prijs voor ons betaald.

Nog een Sura:

"De Dag der Beslissing is de afspraaktijd voor hen altegader. De dag, waarop geen verbondsheer voor een verbondsman iets zal vermogen uit te richten, en waarop zij niet geholpen zullen worden" [sura 44:40,41].

Gelukkig is er EEN Verbondsheer, die voor ons Borg is geworden.

De Here Jezus Christus, die de verzoening van de zonden heeft bewerkstelligd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Koran staat bol van omkeerleugens en tegenstellingen.

Wat mogen wij dan [als christenen] dankbaar zijn dat de Here Jezus Christus onze Helper is.

Gelukkig is er EEN Verbondsheer, die voor ons Borg is geworden.

De Here Jezus Christus, die de verzoening van de zonden heeft bewerkstelligd.

De heer Jezus vrede zij met hem staat voor niemand borg, het is aan jezelf om goed te zijn om Gods genade te ontvangen. Zou te zot voor woorden zijn dat iemand slecht mag zijn om uiteindelijk vergeven te kunnen worden. Ver afgedwaalden van het zuivere Christendom roepen dit soort onzin en denken dat religie een of andere romantische verhaaltjes boek is geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@maison

Ik begrijp uit je post dat je moslim bent.

Prima, maar ga mensen die geloven in het volbrachte werk van Christus Jezus, nu niet vertellen dat Hij NIET borg heeft gestaan voor de zonden van de mens.

Wat DAT is namelijk DE kern van het Evangelie.

De Bijbel, het Woord van God zegt dan ook dat een ieder die in Hem gelooft, reeds eeuwig leven heeft ontvangen, en bij God IS er dan geen onderscheid tussen Jood of Griek [= heiden].

Niet jouw Allah bepaalt wie er gerechtvaardigd wordt, maar Christus Jezus, rechtvaardigt ieder mens die in Hem gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
We kunnen dagelijks de islamitische praktijk zien. Nee dank je vriendelijk.

En natuurlijk is er in de koran ook ontzettend veel bagger te vinden over niet-moslims en wat daar mee moet gebeuren.

Ik zie 1.5 miljard moslims niet meer of minder doen dan de rest van de mensheid.

Dan kijk je vast geen nieuws. Ze moorden vooral elkaar uit zo'n beetje in de gehele islamitische wereld (sjiieten vs soennieten). De islamitische regiems zijn veelal barbaars. De islamitische wetenschap ligt decennia achter op de rest van de wereld. Vrijwel overal waar een islamitische meerderheid is worden andere gelovigen of niet gelovigen vervolgd of zwaar onderdrukt. Zo'n beetje alle islamitische landen hebben interne conflicten of conflicten met hun niet islamitische buurlanden.

Die 1.5 miljard moslims zijn echt niet allemaal slechte mensen, vele niet zelfs. Maar allen zijn ze slachtoffer en gevangen in een onhebbelijke ideologie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
We kunnen dagelijks de islamitische praktijk zien. Nee dank je vriendelijk.

En natuurlijk is er in de koran ook ontzettend veel bagger te vinden over niet-moslims en wat daar mee moet gebeuren.

Ik zie 1.5 miljard moslims niet meer of minder doen dan de rest van de mensheid.

Dan kijk je vast geen nieuws. Ze moorden vooral elkaar uit zo'n beetje in de gehele islamitische wereld (sjiieten vs soennieten). De islamitische regiems zijn veelal barbaars. De islamitische wetenschap ligt decennia achter op de rest van de wereld. Vrijwel overal waar een islamitische meerderheid is worden andere gelovigen of niet gelovigen vervolgd of zwaar onderdrukt. Zo'n beetje alle islamitische landen hebben interne conflicten of conflicten met hun niet islamitische buurlanden.

Die 1.5 miljard moslims zijn echt niet allemaal slechte mensen, vele niet zelfs. Maar allen zijn ze slachtoffer en gevangen in een onhebbelijke ideologie.

Precies: we kunnen niet alle moslims over een kan scheren, maar wanneer we even naar Nederland kijken zijn moslims:

1. Vaker crimineel

2. Ongezonder

3. Ongelukkiger

4. Bozer.

Dan christenen en ook dan ongelovigen. Het is dus duidelijk dat Allah er meer voor christenen is dan voor moslims en bovendien dat moslims ook niet erg van Allah houden, omdat ze anders niet zo crimineel waren geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens de Islam, zal op Oordeelsdag elk mens beoordeeld worden op zijn of haar gedrag.

De Bijbel zegt iets dergelijks, in Openbaring 20:12-13:

En ik zag de doden, de groten en de kleinen, staande voor de troon, en er werden boeken geopend. En nog een ander boek werd geopend, het (boek) des levens; en de doden werden geoordeeld op grond van hetgeen in de boeken geschreven stond, naar hun werken. En de zee gaf de doden, die in haar waren, en de dood en het dodenrijk gaven de doden, die in hen waren, en zij werden geoordeeld, een ieder naar zijn werken.

Lidmaatschap van de Islam, houdt dus geen garantie in dat men naar de hemel zal gaan. Moslims die zich misdragen, kunnen ook in de hel terechtkomen. Terwijl volgens de Koran, een Jood of een Christene die handelt volgens zijn geloof naar de hemel kan gaan.

Ook daarin zie ik wel overeenkomst met de Bijbel. Paulus schrijft in Romeinen 2:9-11:

Verdrukking en benauwdheid (zal komen) over ieder levend mens, die het kwade bewerkt, eerst de Jood en ook de Griek; maar heerlijkheid, eer en vrede over ieder, die het goede werkt, eerst de Jood en ook de Griek. Want er is geen aanzien des persoons bij God.

Voor "Griek" kun je ook "niet-Jood" lezen of "heiden". Paulus schrijft verder (vs 14-16):

Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

God zal dus het geweten van de mensen oordelen, de dingen die verborgen zijn in de harten.

In de Islam worden Joden en Christenen de 'mensen van het Boek' genoemd. Aan hen werden immers ook Heilige Boeken geopenbaard. Niet alle mensen van het Boek leven echter volgens hun geloof. Daarom, zegt de Koran dat er bij de Joden en Christenen een oprechte, gelovige, groep is die op Oordeelsdag beloond zal worden, maar dat er ook andere Joden en Christenen zijn die ver afgedwaald zijn van de leer die hen door hun Heilige Boeken wordt voorgeschreven.

Die laatste groep wordt als ongelovigen beschouwd:

"Onder de mensen van het boek zijn er die in God geloven, in wat naar jullie is neergezonden en in wat tot hen is neergezonden, terwijl zij zich deemoedig aan God onderwerpen. Zij verkwanselen Gods tekenen niet. Zij zijn het voor wie hun loon bij hun Heer is. ... (Koran 3:199)

"Heb jij niet gezien naar hen aan wie een aandeel aan het boek gegeven is, dat zij geloven in afgoden en duivelen en over hen die ongelovig zijn zeggen: "Dezen volgen een betere weg dan zij die geloven". Zij zijn het die God vervloekt heeft en als God iemand vervloekt, dan zul je voor hem geen helper meer vinden." (Koran, 4:51-52)

Ik denk niet dat de Koran ernaast zit op dit punt. Het doet me denken aan bijvoorbeeld de woorden van Johannes, in 1 Johannes 2:4-6:

Wie zegt: Ik ken Hem, en zijn geboden niet bewaart, is een leugenaar en in die is de waarheid niet; maar wie zijn woord bewaart, in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt. Hieraan onderkennen wij, dat wij in Hem zijn. Wie zegt, dat hij in Hem blijft, behoort ook zelf zó te wandelen, als Hij gewandeld heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En @maison, ik zou zeggen: ken je eigen Koran, want de visie "Zwaarden zijn de sleutels tot het Paradijs" is de drijvende kracht voor alle oorlogen van de Islam.

Het is de religieuze aanmoediging voor zelfmoordterrorisme, en het is de drijvende kracht in de oorlog tegen Israel [=de Joden] en tegen het Westen.

Ik weet niet of je bekend bent met de zogenaamde "Zesde Pilaar", naast de vijf geloofspunten van de Islam, waar de Jihad, ofwel de Heilige Oorlog, een verplichting wordt genoemd voor ALLE Moslims.

Ben je ook bekend met een Hadith die leert: "In het 'laatste uur' zullen Moslims strijden met de Joden. Omdat Joden een hoofdbestanddeel van de Dajjal uitmaken en Moslims van het leger van de profeet Isa [ de Islamitische 'Jezus'] zullen zij met elkaar strijden. Moslims zullen overwinnen tot zelfs een steen en een boom zullen zeggen: 'Kom hier, Moslim, een Jood verbergt zich achter mij: DOODT HEM".

Of nog een detail uit de Hadith;

"De Profeet zei.... Het Laatste Uur zal niet aanbreken voordat de Moslims de Joden zullen bestrijden en de Moslims ze zullen doden, totdat de Joden zich achter een steen of een boom zullen verbergen. Een steen en een boom zullen zeggen: Moslim, of dienaar van Allah, er zit een Jood achter mij, kom en dood hem...".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij valt op dat in de korantekst waarmee wordt begonnen ook de Sabiers (ook wel de mandaeërs) worden genoemd. Deze mensen hebben hun eigen boek, de Ginza Raba.

Deze mensen hebben het niet eens over Jezus, ook niet over Abraham en Mozes trouwens.

Wel staan Adam, Noach en Johannes de Doper genoemd.

Opmerkelijk dat dit dus volgens deze korantekst geen beletsel is. (waarmee ik niet deze korantekst wil afwijzen, ik wijs niets af, ik neem slechts waar)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ ineke-kitty.

Verwijder eerst de balk uit uw oog, voordat U de splinter bij een ander verwijderd.

ofwel: ken je eigen boek, zoals je dat ook van een ander verlangt.

Zo werd om gegaan met iedereen die zich niet aan de tien geboden conformeerde.

Zó zegt de HERE, de God van Israël: Ieder gorde zijn zwaard aan zijn heup en ga heen en weer door de legerplaats van poort tot poort en dode, ieder zijn broer en ieder zijn verwant en ieder zijn naaste. De Levieten deden naar het woord van Mozes en er vielen van het volk op die dag ongeveer drieduizend man. Mozes nu zeide: Weest heden de HERE gewijd – want ieder was tegen zijn zoon en zijn broeder – en wel om heden een zegen over u te brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als men de Bijbel gaat vergelijken met de Koran loopt men het risico in een val te lopen, want het nabootsen en subtiel verdraaien van bijbelse zaken gaat dan wel heel ver.

Dezelfde val waarin bijv. de Paus en veel RK gelovigen met hem in de val zijn gelopen.

Zij denken, geloven en spreken ook openlijk uit dat de godheid van de Islam dezelfde is als de God van de Bijbel.

Er is teveel keus en er zijn veel details die ergens doen denken aan bijbelse teksten.

De Bijbelse Jezus is de Vredevorst. De Islamitische Isa voert oorlog samen met de Mahdi, en dus voor de Islam.

Jezus uit de Bijbel brengt het Evangelie van redding en bevrijding. De Islamitische Isa brengt de wereld onder de Sharia..

Jezus leeft en doet Zijn machtige werk op aarde door en in de Gemeente van Christus.

Isa ligt nog steeds schijndood te wachten totdat Allah hem opwekt.

De Koran leert dat Allah geen zoon heeft, dus de godheid van de Koran kan niet dezelfde zijn als de God van de Bijbel.

De kern van de bijbelse boodschap is dat Jezus voor onze zonden is gestorven, opgestaan is uit de doden en naar de hemel is opgevaren.

De Koran leert dat Isa niet aan een kruis is gestorven, maar in een schijndood wacht totdat Allah hem opwekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi om te horen dat in verschillende islamitische stromingen christenen en joden nog wel te redden zijn. Alleen hoop ik wel dat dat ook geldt voor de christenen en joden die juist in islamitische landen helaas behoorlijk vervolgd en onderdrukt worden.

Want we zullen wel moeten concluderen dat de verhouding tussen de drie abrahamitische godsdiensten zacht gezegd nogal gespannen is in het Midden-Oosten en dat het aantal christenen er op schrikbarend tempo afneemt.

Dat is dan natuurlijk niet erg goede PR voor de godsdienst.

Zodra christenen en joden bijvoorbeeld in Saudi-Arabië weer vrij kerken en synagogen mogen bouwen en bloeiende gemeenschappen kunnen onderhouden, zonder draconische belastingen en verstikkende beperkingen, dan zal het vertrouwen in een vreedzame en echt gastvrije islam vast wel weer toenemen.

Daar jullie ook Maria, de Moeder van Jezus, samen met ons zeer hoogachten, hebben jullie in haar zelfs nog een prachtig voorbeeld van echte zorgzaamheid, gastvrijheid en tederheid. Laat Haar jullie daarin eens de weg wijzen, temeer Mohammed ook leert dat je moeder de belangrijkste persoon in je leven is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk dat mijn topic verkeerd is begrepen. Ik zelf ben inderdaad Moslim en heb respect voor Christenen. Alleen vind ik het jammer dat de bijbel niet is wat het was en dat daarmee vele mensen hun originele religie niet meer kennen of mogen kennen.

Dat er vele moslims zijn die chaos brengen is een feit maar daar heeft religie niets mee te maken. De dagelijkse ellende op het scherm gaat om macht, eer en rijkdommen en wanneer het gaat om geloof dan zijn het psychopaten met een ernstige hersenachterstand.

Over dat de Islam in oorlog zal zijn met de ontspoorde Joden is niet iets nieuws. De heer jezus zal terugkomen en de regie op zich nemen.

"Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard." (Matteüs 10:34)

Link naar bericht
Deel via andere websites
@maison

Ik begrijp uit je post dat je moslim bent.

Prima, maar ga mensen die geloven in het volbrachte werk van Christus Jezus, nu niet vertellen dat Hij NIET borg heeft gestaan voor de zonden van de mens.

Wat DAT is namelijk DE kern van het Evangelie.

De Bijbel, het Woord van God zegt dan ook dat een ieder die in Hem gelooft, reeds eeuwig leven heeft ontvangen, en bij God IS er dan geen onderscheid tussen Jood of Griek [= heiden].

Niet jouw Allah bepaalt wie er gerechtvaardigd wordt, maar Christus Jezus, rechtvaardigt ieder mens die in Hem gelooft.

Mijn Allah is ook jouw, Jezus en ieders God* en vergevenis word altijd bepaald door God.

*Voor de onwetenden de naam Allah werd en word nog steeds gebruikt in alle Arabische Christelijke kerken voordat de islam is ontstaan. En mocht je een keer een bezoek brengen aan een kerk in Nazareth of Betlehem schrik dan niet wanneer je tijdens een kerk dienst Allah akbar hoort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Denk dat mijn topic verkeerd is begrepen. Ik zelf ben inderdaad Moslim en heb respect voor Christenen. Alleen vind ik het jammer dat de bijbel niet is wat het was en dat daarmee vele mensen hun originele religie niet meer kennen of mogen kennen.

En jij kan Christenen vertellen wat het Christendom inhoudt?

Dat er vele moslims zijn die chaos brengen is een feit maar daar heeft religie niets mee te maken. De dagelijkse ellende op het scherm gaat om macht, eer en rijkdommen en wanneer het gaat om geloof dan zijn het psychopaten met een ernstige hersenachterstand.

Tja, maar vanuit Islamitisch wereld hoor je geen veroordeling, komen er geen troepenmachten samen om dat te bestrijden. Islam is altijd gebracht te vuur en te zwaard vanaf het ontstaan, daar is in de afgelopen 1500 jaar geen verandering in gekomen. Christenen en Joden zouden vredig onder Islam moeten kunnen leven, maar de praktijk wijst uit dat dat niet het geval is.

"Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard." (Matteüs 10:34)

Heerlijk uit context gehaald. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
@maison

Je zegt dat 'de Bijbel niet is wat het was?" .

De Bijbel, Gods Woord is en blijft hetzelfde, en dat religies daar hun eigen invulling aan geven, is maar al te waar, en diep triest.

Met veranderen bedoel ik dat Gods werk niet serieus genomen word omdat je toch word vergeven, vele verzen verkeerd geinterpreerd worden omdat deze zogenaamd niet meer passen in deze tijd.

Wanneer de bijbel letterlijk genomen word dan zal er ergens verbazing ontstaan bij onwetenden.

Hieronder een bekende youtube filmpje van "Dit is normaal" de verbazing:

Link naar bericht
Deel via andere websites
Denk dat mijn topic verkeerd is begrepen. Ik zelf ben inderdaad Moslim en heb respect voor Christenen. Alleen vind ik het jammer dat de bijbel niet is wat het was en dat daarmee vele mensen hun originele religie niet meer kennen of mogen kennen.

Ik heb dit zo vaak gehoord van moslims maar ik heb nog nooit een goed onderbouwd en gedetailleerd verhaal gehoord over wat die oorspronkelijke Injeel dan is. Nog nooit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@maison

Nee, jouw Allah is NIET mijn God, en dat heb ik aangetoond.

Want jouw Allah beweert dat Hij geen zoon heeft.

2 Petrus 1:17 zegt dan ook: "Deze is Mijn geliefde Zoon, in Dewelken Ik Mijn welbehagen heb".

God heeft geen zoon en ook Adam (lukas 3:38) is geen zoon, de engelen (Genesis 6) zijn ook geen zonen en Israel (Exodus 4:22)is ook geen zoon. Heere Jezus is een geboren profeet uit Maria net zoals alle profeten. In de King James Version is het "zoon van god" , deze is gewijzigd "New King James" naar "dienaar van God" om maar een voorbeeld te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid