Spring naar bijdragen

Koran 2:62 geeft Joden en Christenen paradijs recht.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Denk dat mijn topic verkeerd is begrepen. Ik zelf ben inderdaad Moslim en heb respect voor Christenen. Alleen vind ik het jammer dat de bijbel niet is wat het was en dat daarmee vele mensen hun originele religie niet meer kennen of mogen kennen.

Ik heb dit zo vaak gehoord van moslims maar ik heb nog nooit een goed onderbouwd en gedetailleerd verhaal gehoord over wat die oorspronkelijke Injeel dan is. Nog nooit.

Denk persoonlijk dat de originele Injeel/ Bijbel niet meer bestaat en als deze nog te vinden is dan word er gezegd dat het niet origineel is zoals de gevonden rollen evangelie van Barnabas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat mag je allemaal vinden natuurlijk.

Maar waarom zou het voor christenen ook maar enigszins interessant zijn wat jij vindt of wat de islam vindt?

Het hoeft niet perse interesant te zijn alleen vind ik een wake up call geven wel belangrijk in het leven, zou graag willen dat mijn medemens niet verdwaalt in gefabriceerde bijbel teksten en dat iedereen zomaar gaat denken "ik word toch gered wat maakt het uit". Gered worden is de juiste bijbel te lezen en ernaar te leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Denk dat mijn topic verkeerd is begrepen. Ik zelf ben inderdaad Moslim en heb respect voor Christenen. Alleen vind ik het jammer dat de bijbel niet is wat het was en dat daarmee vele mensen hun originele religie niet meer kennen of mogen kennen.

Ik heb dit zo vaak gehoord van moslims maar ik heb nog nooit een goed onderbouwd en gedetailleerd verhaal gehoord over wat die oorspronkelijke Injeel dan is. Nog nooit.

Denk persoonlijk dat de originele Injeel/ Bijbel niet meer bestaat en als deze nog te vinden is dan word er gezegd dat het niet origineel is zoals de gevonden rollen evangelie van Barnabas.

Ik heb ook nog nooit een gedegen argument gehoord voor t bestaan van een originele Bijbel en dat de huidige versies dus blijkbaar 'nep' zijn. Ik ken wel veel moslims die de Bijbel heel goed kennen en t leuk vinden om de wat meer Bijbelvaste christenen met de inconsistenties erin om de oren te slaan. Wat ze dan vergeten is dat de koran minstens net zo veel inconsistenties bevat. Maar goed, dat soort christenen (die t omgekeerde doen dus) zullen er ook wel zijn.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat mag je allemaal vinden natuurlijk.

Maar waarom zou het voor christenen ook maar enigszins interessant zijn wat jij vindt of wat de islam vindt?

.....

Zegt dit niet meer over christenen dan over anderen ?

Iets met naaste en zo.

Persoonlijk ben ik altijd wel geïnteresseerd in hoe groepen medemensen tegen de wereld aankijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat mag je allemaal vinden natuurlijk.

Maar waarom zou het voor christenen ook maar enigszins interessant zijn wat jij vindt of wat de islam vindt?

.....

Zegt dit niet meer over christenen dan over anderen ?

Het zegt in eerste instantie iets over mij en hoe ik er in sta. Het kan me namelijk eigenlijk geen drol schelen hoe andersgelovigen tegen mijn geloof aankijken. Waarom zou het mij wel interesseren? Als ze het wel eens zouden zijn met mijn geloof dan zouden ze wel bij de club komen. Vrij basale logica die ik hier toepas.

Edit; en het gaat er natuurlijk ook om wie het zegt. De islam is een en al haat en verderf, dat is een waarneming die we over vrijwel de gehele wereld wel kunnend doen. De mening over mijn geloof van mensen die zo'n ideologie aanhangen interesseert me simpelweg niets. Ze kunnen beter binnen eigen kring eens aan de slag gaan.

Iets met naaste en zo.

Dat is natuurlijk een lulkoek opmerking. Het zegt helemaal niets over hoe ik mij inzet voor mijn naasten.

Persoonlijk ben ik altijd wel geïnteresseerd in hoe groepen medemensen tegen de wereld aankijken.

Goed zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

thorgrem,

Er zijn ook mensen die bereid zijn om open te staan voor andere zaken, met anderen in gesprek gaan en misschien zelfs wel hun ideeën aanpassen. Ik zo me zo maar kunnen voorstellen dat als je allebei een boek hebt waarin dezelfde personen voorkomen (laten we gek doen en ‘Jezus' nemen), maar de ideeën over Jezus verschillen, dat je dan toch wel interesse hebt over wat anderen over Jezus denkt. Als een ander radicaal anders over Jezus denkt, dan is er tenminste 1 persoon die er naast zit. En als je geen interesse hebt in die andere ideeën komt je er dus nooit achter of jij misschien die persoon bent.

Maar ja, je kunt natuurlijk dat ook weigeren, zelfs de meeste elementaire beleefdheidsvormen opzij zetten en verklaren dat je totaal geen interesse hebt in andere ideeën, tenzij mensen het het je eens zijn. Ten eerste is dat beledigend voor anderen, ten tweede komt het raar over, want op het moment dat iemand het met je eens is, is er ook geen interesse meer nodig.

Wat mij , als niet gelovige buitenstaander, ook opvalt is dat het inhoudelijk niet klopt wat je schrijft. Als het je echt geen drol kan schelen hoe anderen tegen je geloof aankijken, kan het niet zo zijn dat het uitmaakt wie het zegt.

Daarnaast is de opmerking dat de Islam een en al haat en verderf is, net zo waar als de bewering dat het christendom een en al vrede en broederschap is. Nuanceringsvermogen is een groot goed, niet iedereen heeft het helaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
thorgrem,

Er zijn ook mensen die bereid zijn om open te staan voor andere zaken, met anderen in gesprek gaan en misschien zelfs wel hun ideeën aanpassen.

Dat is bekend. Je zei het net zelf nog.

Maar ideeën aanpassen? Zeer zelden op fora en vrijwel nooit als de uitgangspunten zo ver uit elkaar liggen.

Ik zo me zo maar kunnen voorstellen dat als je allebei een boek hebt waarin dezelfde personen voorkomen (laten we gek doen en ‘Jezus' nemen), maar de ideeën over Jezus verschillen, dat je dan toch wel interesse hebt over wat anderen over Jezus denkt.

Tot op zekere hoogte zeker. Maar hoe de islam over Jezus denkt is net zo belangrijk als hoe atheïsten over Jezus denken. Van geen enkel belang in het geloofsleven van een christen. Ik snap dat dat als heel vervelend wordt ervaren, maar zo is de droge realiteit nou eenmaal.

Als een ander radicaal anders over Jezus denkt, dan is er tenminste 1 persoon die er naast zit. En als je geen interesse hebt in die andere ideeën komt je er dus nooit achter of jij misschien die persoon bent.

Het is wat.

Maar ja, je kunt natuurlijk dat ook weigeren, zelfs de meeste elementaire beleefdheidsvormen opzij zetten en verklaren dat je totaal geen interesse hebt in andere ideeën, tenzij mensen het het je eens zijn. Ten eerste is dat beledigend voor anderen, ten tweede komt het raar over, want op het moment dat iemand het met je eens is, is er ook geen interesse meer nodig.

Je fantasie neemt weer eens de loop met je. De uitgangspunten tussen moslims en christenen liggen simpelweg te ver uit elkaar om dat hier op het forum te bespreken en toenadering te krijgen. Dat heb ik in mijn 10 jaar Credible wel geleerd.

Wat mij , als niet gelovige buitenstaander, ook opvalt is dat het inhoudelijk niet klopt wat je schrijft. Als het je echt geen drol kan schelen hoe anderen tegen je geloof aankijken, kan het niet zo zijn dat het uitmaakt wie het zegt.

Dat klopt. In de edit zwak ik het idd wat af. Scherp opgemerkt.

Daarnaast is de opmerking dat de Islam een en al haat en verderf is, net zo waar als de bewering dat het christendom een en al vrede en broederschap is. Nuanceringsvermogen is een groot goed, niet iedereen heeft het helaas.

Wederom; het is wat. Heb je ook nog deuren in te trappen die niet al wagenwijd open staan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja we weten allemaal dat Jezus belangrijk is voor moslims, dat ze Hem aanroepen voor genezingen en dat Hij de profeet is die bij de eindtijd zal verschijnen. Maar toch ligt de islam verder redelijk ver van t christendom vandaan. Mohammed wisselt ook continu van mening over christenen en Joden, en al helemaal van Mekka naar Medina. Verder zie ik weinig consistentie in de boodschap van Mohammed. Sterker nog ik vind zijn boodschap verderfelijk en zijn leven als voorbeelde evenzo. Beetje mensen martelen en vermoorden, vrouwen afpakken+ seks met 9 jarige meisjes en zelfs krijgsgevangen die zich overgeven vermoorden. Nee, ik heb niets tegen moslims, maar ik heb niets met de islam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat mag je allemaal vinden natuurlijk.

Maar waarom zou het voor christenen ook maar enigszins interessant zijn wat jij vindt of wat de islam vindt?

.....

Zegt dit niet meer over christenen dan over anderen ?

Iets met naaste en zo.

Persoonlijk ben ik altijd wel geïnteresseerd in hoe groepen medemensen tegen de wereld aankijken.

Hier sluit ik mij bij aan.

En aan Maison wil ik bij deze mijn verontschuldigingen aanbieden voor de arrogante manier waarop mijn mede-forumers jou en andere moslims menen te moeten benaderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@maison

De Here Jezus Christus zal inderdaad ooit terugkomen om Zijn Koninkrijk op aarde op te richten, echter is het een belediging voor christenen , dat de Isa van de Islam dezelfde zou zijn als de Christus van de Bijbel.

Volgens de 'heilige Koran en de Soenna van de profeet Mohammed, zal 'Jezus, de zoon van Maria neerdalen en oordelen. Allah zal hem sturen en hij zal neerdalen bij een minaret ten oosten van Damascus. Dan zal hij zich voegen bij het leger van de Mahdi, en zijn voornaamste taak zal zijn de Sharia [ de Islamitische wetgeving] over heel de wereld in te stellen. In die functie zal hij de mensheid dwingen zich te bekeren tot de Islam.

Nog een "Happy End" voor Isa. Hij zal trouwen, kinderen krijgen en na zijn huwelijk nog 19 jaar op aarde blijven. Hij zal dan sterven en naast de profeet Mohammed begraven worden.

Ik hoop dat je begrijpt dat dit volkomen indruist tegen wat een christen gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@maison

De Here Jezus Christus zal inderdaad ooit terugkomen om Zijn Koninkrijk op aarde op te richten, echter is het een belediging voor christenen , dat de Isa van de Islam dezelfde zou zijn als de Christus van de Bijbel.

merkwaardig, dit is immers geen belediging, maar een andere visie op een boek dan U heeft. Daar kunt U domweg nooit door beledigd zijn.

Volgens de 'heilige Koran en de Soenna van de profeet Mohammed, zal 'Jezus, de zoon van Maria neerdalen en oordelen. Allah zal hem sturen en hij zal neerdalen bij een minaret ten oosten van Damascus. Dan zal hij zich voegen bij het leger van de Mahdi, en zijn voornaamste taak zal zijn de Sharia [ de Islamitische wetgeving] over heel de wereld in te stellen. In die functie zal hij de mensheid dwingen zich te bekeren tot de Islam.

Nog een "Happy End" voor Isa. Hij zal trouwen, kinderen krijgen en na zijn huwelijk nog 19 jaar op aarde blijven. Hij zal dan sterven en naast de profeet Mohammed begraven worden.

Ik hoop dat je begrijpt dat dit volkomen indruist tegen wat een christen gelooft.

Absoluut.

En andersom geldt ook.

Kun U er ook normaal een gesprek over voeren of alleen maar herhalen dat U zich voelt beledigt omdat iemand anders er een andere mening op na houdt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@maison

Het gaat hier niet over "goede daden" die een moslim of christen in zijn leven gedaan zou hebben, maar over de eschatologie van de Koran, die volkomen in strijd is met de Bijbel.

Zoals ik aangetoond heb o.a. in mijn laatste post, dat de Koran beweert dat Isa zal terugkeren op een minaret in Damascus, is [volgens de Bijbel] NIET waar.

Christus Jezus zal volgens de Bijbel terugkeren op de Olijfberg te JERUZALEM, en dus niet in Damascus.

Ook dat Hij zou trouwen, kinderen zou krijgen, en 19 jaar op aarde zou blijven, sterven en naast jullie profeet Mohammed begraven zou worden, is volkomen in strijd met wat de Bijbel leert.

Christenen geloven dat Hij LEEFT, aan de rechterhand van God zit in Zijn positie van Hogepriester naar de ordening van Melchisedek en bij Zijn wederkomst Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg in Jeruzalem.

Nogmaals: onze behoudenis hangt niet af van "goede daden" als voorwaarde om in jouw "Paradijs" toegelaten te worden, maar of de mens, of hij nu moslim, of een andere religie aanhangt, gelooft in de Here Jezus Christus, als Verlosser van de zonden van de mens.

Zoals ik al eerder heb aangegeven geeft God Joden en christenen, of hoe zij zich ook noemen, absoluut GEEN recht op het "Paradijs" vanwege hun "goede daden" , maar op grond van dat zij hebben geloofd in Zijn Zoon, Jezus Christus.

DAT is de Bijbelse norm, en DIE is dus volkomen in strijd met wat de Koran leert.

En het spijt me, maar ik KAN en WIL , als gelovige in Christus Jezus, geen respect opbrengen voor een mens, die NIET in Hem gelooft als Zoon van God, en als de ENIGE Verlosser van onze zonden.

Waarom zou ik als christen respect moeten hebben voor een mens, die Christus Jezus afwijst als zijn Verlosser, en loochent dat Hij Gods Zoon is?

En als jij een 'ware' moslim bent, zou je kunnen weten dat de Koran een christen of een jood, als ongelovige beschouwt, die zich moet bekeren tot de Islam.

Ik kan je vertellen, dat de Here Jezus Christus wel degelijk 'moeite' heeft met een moslim die niet in Hem gelooft als de Zoon van God.

Als jij ondanks die Bijbelse waarheid, moslim wilt blijven, zal ik, als jouw medemens, dat moeten respecteren , maar dat is wat anders dan dat ik de Islam zou moeten respecteren.

Ik hoop echt dat je het verschil ziet tussen deze twee zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dat beloof ik

Het gaat hier niet over een of andere "mening" maar over een verschil in geloof van een moslim en een christen die lijnrecht tegenover elkaar staan.

Je hebt meerdere keren aangegeven geen gelovige te zijn, hoe kan je dan weten welk "Boek" de Waarheid verkondigt?

Je gelooft niet eens dat Jezus Christus De Weg, de Waarheid en het Leven IS, dus vind IK het merkwaardig dat je überhaupt een uitspraak daarover doet, en een christen verwijt dat hij of zij niet fatsoenlijk zou omgaan met een moslim.

Je haalt wel allerlei teksten aan uit het Oude Testament, om God in een "kwaad daglicht" te zetten, dat Hij een God zou zijn die geweld goed keurt, maar je kent Hem niet eens als jouw persoonlijke Heer en Heiland.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ok,waarom zou heere Jezus moeite hebben met een Moslim die een Christen respecteerd of een Christen die een Moslim respecteerd ?

Het kan toch niet zo zijn dat iemand die in zijn leven goede daden heeft verricht daar straf voor krijgt !!

Nee, je krijgt zeker geen straf voor goede daden, maar wel straf voor de slechte. Tenzij God je die vergeeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve Ineke-Kitty,

Het gaat hier niet over een of andere "mening" maar over een verschil in geloof van een moslim en een christen die lijnrecht tegenover elkaar staan.

Ja? Dat zijn dus twee verschillende meningen. Dat het om een geloof gaat maakt volgens mij die mening niet meer dan een andere mening. En geen van 2-en kan beledigd zijn doordat die ander en een andere mening/geloof op na houdt. Voor belediging hebben we in dit land regels, die staan in wetten en die worden gehanteerd om vast te stellen of er sprake is van belediging. Niet de regels van de sharia en niet de regels van bijbel.

Je hebt meerdere keren aangegeven geen gelovige te zijn, hoe kan je dan weten welk "Boek" de Waarheid verkondigt?

U heeft aangegeven slechts in 1 boek te geloven en niet met anderen te willen praten. Hoe kunt U dan weten welk boek de waarheid verkondigd ? Ik kijk er als buitenstaander tegenaan, zie allerlei geloven over de wereld elkaar bestrijden en concludeer dat die nooit allemaal gelijk kunnen hebben. Dat kan er hooguit maar 1 zijn. Welk objectief criterium wilt U gebruiken om aan te tonen dat dit het christendom is en niet de grote Woezoe op de bodem van zee waar de eilandbewoners van de grote oceaan in geloven ?

Je gelooft niet eens dat Jezus Christus De Weg, de Waarheid en het Leven IS, dus vind IK het merkwaardig dat je überhaupt een uitspraak daarover doet, en een christen verwijt dat hij of zij niet fatsoenlijk zou omgaan met een moslim.

De weg ligt voor mijn deur, niemand heeft de waarheid in pacht en het leven is maar kort.

Het is niet verstandig om een religieus boek te nemen als norm over hoe mensen met elkaar om moeten gaan. In elke religieus boek kun je nl. een tekst kunnen vinden waarin wordt gesteld dat je anderen moet liefhebben, maar ook dat je anderen links moet laten liggen of zelfs doden. Je kunt er dus volkomen willekeurig alle kanten mee uit. Dat doe je zelf ook in een vorige post. Je doet 2 totaal tegengestelde uitspraken over jouw omgang met moslims:

Waarom zou ik als christen respect moeten hebben voor een mens, die Christus Jezus afwijst als zijn Verlosser, en loochent dat Hij Gods Zoon is?

En:

Als jij ondanks die Bijbelse waarheid, moslim wilt blijven, zal ik, als jouw medemens, dat moeten respecteren , maar dat is wat anders dan dat ik de Islam zou moeten respecteren.

In de eerste stel je geen en in de tweede stel je wel respect te hebben voor de moslim als mens.

Je haalt wel allerlei teksten aan uit het Oude Testament, om God in een "kwaad daglicht" te zetten, dat Hij een God zou zijn die geweld goed keurt, maar je kent Hem niet eens als jouw persoonlijke Heer en Heiland.

Die teksten staan er, ik kan daar ook niets aan doen, kent U uw eigen favoriete boek niet?

Waarom zou ik die teksten niet mogen aanhalen, dat heeft niets te maken met mijn geloof. U haalt toch ook teksten aan uit de Koran, en moslims vinden ook dat U Allah niet erkent. Ik doe met het OT dus precies hetzelfde as U met de koran.

Tot slot:

Zoals ik al eerder heb aangegeven geeft God Joden en christenen, of hoe zij zich ook noemen, absoluut GEEN recht op het "Paradijs" vanwege hun "goede daden" , maar op grond van dat zij hebben geloofd in Zijn Zoon, Jezus Christus.

Moet ik U toch weer wijzen op een U kennelijk onbekende tekst uit uw favoriete boek.

Jakobus 2:24. "U ziet dus dat iemand rechtvaardig wordt verklaard om wat hij doet, en niet alleen om zijn geloof".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Denk dat mijn topic verkeerd is begrepen. Ik zelf ben inderdaad Moslim en heb respect voor Christenen. Alleen vind ik het jammer dat de bijbel niet is wat het was en dat daarmee vele mensen hun originele religie niet meer kennen of mogen kennen.

We halen onze religie dan ook niet uit een boek. Het is andersom, het boek is binnen de joods-christelijke geloofstraditie ontstaan. Er zijn geen bewijzen dat de Schrift op een punt van de tijd vervalst zou zijn, en wel zo grondig dat er geen enkel origineel exemplaar te vinden is. Je zult dan moeten aantonen welke de originele geschriften zijn en waarom zij het origineel zijn.

Het is goed om je te realiseren dat wij de Schrift niet als een soort koran zien die uit de hemel is komen vallen. Ons geloof is gebaseerd op de ontmoeting met en de verkondiging van de verrezen God-Mens Jezus Christus. Niet de Schrift is eeuwig en onfeilbaar, maar Jezus Christus. Niet de Schrift is het Woord van God, maar Jezus Christus.

De Schrift is voor ons wat Mohammed voor moslims is: een belangrijke, heilige getuige van het geloof, waarin we lezen over het leven, de dood en verrijzenis van Jezus Christus en de voorbereiding van Israël op zijn komst.

Maar net zoals Mohammed volgens de islam enkel overleverde wat hij ontving, zo doen de apostelen dat ook en zo dus de Schrift. En zo ook de Kerk tot op de dag van vandaag.

En net zoals voor jullie Mohammed wel heilig, maar niet eeuwig, ongeschapen en goddelijk is, zo is dat voor ons de Schrift. En de Schrift is ons door de Kerk overgeleverd zoals zij overgeleverd behoorde te worden.

Daarbij kun je ook je vragen stellen wat dan de originele islam zou zijn. Want ook de islam kent vele stromingen en tradities, die elkaar tegenspreken en soms ook elkaar bestrijden. Waar de katholieke Kerk tenminste fatsoenlijk centraal is georganiseerd om zo al twee millenia lang duidelijk haar leer te bewaren, over te leveren en verder uit te kristalliseren, is in elk geval de soennitische islam dat in het geheel niet.

Als je mij dus de originele islam weet aan te wijzen, dan zullen er weer tien andere moslims zijn, waaronder een paar sjiieten, die jou volkomen ongelijk geven en hún geloof als de originele islam aanwijzen. Hoe ga je dat dan oplossen, zonder centraal leergezag die door minimaal de grote meerderheid van de islam wordt erkend en die vanaf het begin van de islam ononderbroken in de geschiedenis aanwezig is geweest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dat beloof ik

"Niet met anderen willen praten".

Dat verwijt krijg ik steeds te horen ja, maar ik "praat" toch met maison en met jouw, dus waar gaat het over.

Als je het onderscheid niet ziet tussen 'respect' hebben voor iemand die blijft bij zijn overtuiging, en GEEN respect hebben, als christen, voor iemand die pertinent Christus Jezus afwijst als ten eerste de Zoon van God, en ten tweede niet erkent als zijnde DE Verlosser en Heiland van de mens, dan heb je sowieso geen idee wat het begrip 'respect hebben voor' betekent.

In tegenstelling, kennelijk tot jou, heb ik verschillende religies bestudeerd, waaronder de Islam, en daarmee ook de Koran, dus kan ik wel degelijk het onderscheid weten tussen de Bijbel en de Koran, de eschatologie van de Bijbel en de Koran dus.

Als christen geloof ik uiteraard dat de Bijbel het Woord van God is, en dat Hij de ENIGE Weg is tot behoud, d.w.z. eeuwig leven heeft gegeven aan een ieder die in Hem gelooft.

Als de moslim het Evangelie van Christus Jezus wordt verkondigd, en hij wil daar niets van weten, ben ik in elk geval niet van plan om zo iemand te willen 'overhalen' om zich te bekeren tot Christus Jezus.

Hij of zij is zelf dan verantwoordelijk of die Blijde Boodschap aanvaard wordt of niet.

En ja, dat zal ik moeten respecteren dan wel aanvaarden.

Een wedergeboren kind van God heeft alleen de verantwoordelijkheid, als dat zo 'ter sprake' komt, de mens te wijzen op het Verlossingswerk van de Here Jezus Christus, en de Heilige Geest kan een ander daarvan overtuigen. IK niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Robert Frans,

Gelukkig heb je binnen het katholicise maar 1 stroming. Als je daarbij wat anderen die beweren de enige leer in pacht te hebben, vergeet, zoals de Latijnse kerk, Oosterse kerk, Ethiopische katholieke kerk, Koptische katholieke kerk, Maronitische kerk, Syro-Malankara –katholieke kerk, Syrisch-katholieke kerk, Armeense katholieke kerk, Syro-Malabar-katholieke kerk, Oost-Syrische-katholieke kerk, Oekraïense Grieks-katholieke kerk, Melkitische Grieks-katholieke kerk, Roemeense Grieks-katholieke kerk, Roetheense Grieks-katholieke kerk, Hongaarse Grieks-katholieke kerk, Slowaakse Grieks-katholieke kerk, Italo-Albaanse Grieks-katholieke kerk, Witrussische Grieks-katholieke kerk, Albaanse Geogische Grieks-katholieke kerk, Bulgaarse Grieks-katholieke kerk, Kroaatse Grieks-katholieke kerk, Grieks-katholieke kerk, Griekse Byzantijnse-katholieke kerk, Macedonische Grieks-katholieke kerk, Russische Grieks-katholieke kerk, Apostolistische katholieke kerk, Filipijnse onafhankelijke kerk, Chinese patriottische katholieke associatie, Braziliaanse katholieke apostolistische kerk, Oud-Katholieke kerk, Priesterbroederschap Sint Pius X...

ik stop, want ik heb zin in koffie.

Vervang nu in deze in 'Islam' voor 'katholieke kerk', moslim door katholiek en sjiieten door Jezuïeten. Er is dan geen enkel verschil tussen de zinnen.

Als je mij dus de originele islam weet aan te wijzen, dan zullen er weer tien andere moslims zijn, waaronder een paar sjiieten, die jou volkomen ongelijk geven en hún geloof als de originele islam aanwijzen. Hoe ga je dat dan oplossen, zonder centraal leergezag die door minimaal de grote meerderheid van de islam wordt erkend en die vanaf het begin van de islam ononderbroken in de geschiedenis aanwezig is geweest?
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid